שינוי בעובי דופן ומחיצה של הלב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינוי בעובי דופן ומחיצה של הלב
    גלעד
    11/12/2019

    שלום.
    גיל 48 ביצעתי השבוע אקו לב.

    מטרת הבדיקה לוודא שאין פגיעה בלב עקב תת משקל ותת תזונה ( BMI=15 עקב קרוהן ).יש קצת קוצר נשימה ועייפות.

    בפענוח האקו כתוב
    "איכות הדמיה בינונית רוב הבדיקה בוצעה במנח SUB COSTAL
    שורש אאורטה 33 ( נורמה 20-37 )
    פרוזדור שמאלי 27 ( נורמה 19-40 )
    קוטר חדר שמאלי בזמן סיסטולה 27 ( 23-40 )
    קוטר חדר שמאלי בזמן דיאסטולה 43 ( 35-54 )
    עובי המחיצה הבין חדרית 6 ( 6-11 )
    עובי דופן אחורית 7 ( 6-11 )
    מקטע פליטה מוערך של חדר שמאל: גדול מ 55%
    חדר שמאל וחדר ימין בגודל ותפקוד תקינים.
    מסתמי הלב תקינים אנטומית ותפקודית. זרימות דופלר תקינות.
    הודגם דלף טריקוספידלי פיזיולוגי.
    לחץ ריאתי תקין 16 ממכ + RAP
    עליות הלב תקינות.
    בדיקת אקו דופלר תקינה"

    אבקש לשאול
    בהשוואה לאקו לב שבוצע לפני 7 שנים
    ראיתי ששורש אאורטה ופרוזדור שמאלי תוצאה דומה לעבר.
    מקטע פליטה בעבר 60 כיום כתוב מעל 55.

    עם זאת יש שינוי משמעותי ב 2 פרמטרים

    *עובי מחיצה בין חדרית כיום 6 ממ ובבדיקות העבר 9
    *עובי דופן אחורית כיום 7 ממ ובבדיקות העבר 9
    כשהנורמה לשני ערכים אלה בקופח 9-11 אבל במכון שבו בוצע השבוע ( 6-11 ).

    האם תוצאות הבדיקה והירידה בעובי המחיצה והדופן מעידים שיש השפעה על הלב? פגיעה בשריר או התחלת אי ספיקה?
    או שאין משמעות לשינוים והתוצאה תקינה
    והלב עדין בריא

    תודה רבה
    גלעד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    11/12/2019

    הממצאים בגרד הנורמה ההבדל בין שתי הבדיקות לא משמעותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו