דופק מהיר במאמץ

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דופק מהיר במאמץ
    רועי
    06/08/2009

    הסיפור שלי קצת ארוך מקווה שתוכלו לעקוב אחרי הפרטים, אני בן 34 והתחלתי לעסוק בריצה לפני שנה ויותר. לפני כמה שבועות רכשתי שעון דופק ולחרדתי גיליתי שאני רץ על דופק גבוה מאוד (170-175+) וסה"כ הייתי בקצב איטי יחסית (משהו כמו 9 קמש). רצתי עם חבר בן גילי והדופק שלו באותו זמן היה משהו כמו 150 ופחות, רוצה לומר שיחסית לאנשים בגילי ובמצבי ורמת הכושר שלי אני מתעייף יותר בסדר גודל. יותר מזה, לאורך כל השנה, לא חשתי בהתקדמות כלשהי בסבולת לב-ריאה שלי . נלחצתי מהסיפור הזה ועשיתי מייד בדיקת ארגומטריה שתוצאותיה היו טובות ולא היו בה ממצאים, בהתייעצות עם רופא ספורט לאחר הבדיקה, עשיתי גם בדיקות דם שם שתוצאתם תקינה. בעצת הרופא ומאמני ספורט הבנתי שפשוט התאמנתי לא נכון, ומה שצריך לעשות עכשיו זה להתאמן חדש ו"ללמד" את הגוף לעבוד על דופק נמוך והסבולת תשתפר עם הזמן.
    כל מה שתיארתי מקדים אתה מה שעדיין מטריד אותי והייתי רוצה את התייחסותכם לעניין:
    1) יכול להיות שהתאמנתי במשך שנה שלמה והסבולת לב ריאה לא השתפרה?
    2) באימונים נכונים שאני עושה כיום אני שם לב שכדי לשמור על דופק על 155 אני צריך לרוץ על מישור בקצב 7.5 - 8 קמש בשיפועים מתונים אני מגיע בקלות ל160 דופק והקצב יורד ממש קרוב להליכה ושוב , כל זה לאחר שנה של אימון!
    3) האם יכול להיות מצב שבכלל אסור לי לרוץ בגלל איזשהו בעיה מובנית בלב שלא ניתן לעלות עליה בבדיקת ארגומטריה או לחילופין הגוף שלי שונה מהממוצע ודווקא דופק כזה אצלי הוא סביר ?
    4) תופעה נוספת ומטרידה היא שבמהלך הריצות בצורה די מחזורית של 13.5 - 14 דקות יש ירידה בדופק של 10-15 יחידות וחזרה למצב רגיל בפרק זמן של משהו כמו 20 שניות רופא הספורט שם לב לזה וביטל את זה כארטיפקט של השעון דופק שלי מה שמטריד פה, זה שלאנשים אחרים שמשתמשים באותו שעון אין את התיקונים הללו. יכול להיות שלתופעה זו יש קשר למצב שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק מהיר במאמץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצר לשלוש שורות

    ד``ר רוברט הפנר
    06/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובקצרה...

    רועי
    06/08/2009

    בן 34, רץ במשך שנה, לאחר שנה הבנתי שכל התקופה אני רץ על דופק גבוה מדי (מהירות 9.5 קמש דופק 175+) . ארגומטריה תקינה, בדיקות דם תקינות.
    1) יכול להיות שבמשך שנה לא השתפר הכושר גופני ?
    2) בריצות נכונות שאני עושה עכשיו עדיין יש דופק מהיר מדי (יחסית לאנשים בגילי ובכושר שלי,בשיפועים מתונים 7 קמש דופק 160), יכול להיות שישנה בעיה שאי אפשר לגלות בארגומטריה או שהדופק המקסימלי שלי לא לפי הספרים?
    3) שעון דופק מראה כל 14 דקות בצורה מחזורית די מדויקת נפילה של 15-20 יח' בדופק וחזרה לדופק רגיל תוך 20 שניות? ארטפיקט? בעיה ? יש קשר לדופק המהיר ?

    תודה על הסבלנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובקצרה...

    רועי
    06/08/2009

    בן 34, רץ במשך שנה, לאחר שנה הבנתי שכל התקופה אני רץ על דופק גבוה מדי (מהירות 9.5 קמש דופק 175+) . ארגומטריה תקינה, בדיקות דם תקינות.
    1) יכול להיות שבמשך שנה לא השתפר הכושר גופני ?
    2) בריצות נכונות שאני עושה עכשיו עדיין יש דופק מהיר מדי (יחסית לאנשים בגילי ובכושר שלי,בשיפועים מתונים 7 קמש דופק 160), יכול להיות שישנה בעיה שאי אפשר לגלות בארגומטריה או שהדופק המקסימלי שלי לא לפי הספרים?
    3) שעון דופק מראה כל 14 דקות בצורה מחזורית די מדויקת נפילה של 15-20 יח' בדופק וחזרה לדופק רגיל תוך 20 שניות? ארטפיקט? בעיה ? יש קשר לדופק המהיר ?

    תודה על הסבלנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק

    ד``ר רוברט הפנר
    08/08/2009

    רועי
    אם אתה נחשב לבריא ואתה מרגיש טוב אז אני לא רואה בעיה בנתונים שאתה כותב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק מקסימלי אמיתי

    רועי
    08/08/2009

    אני לא יודע אם אתה הכתובת לזה, אבל רופא הספורט אמר לי "רוץ עד דופק 160 לא יותר"
    לפעמים אני ממש מגיע לקצב הליכה כדי לעמוד באילוץ, כדאי לעשות בדיקה כדי לדעת מה הדופק המקסימלי האמיתי שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק

    ד``ר רוברט הפנר
    08/08/2009

    160 לדקה זהו הדופק התת מכסימלי שלך ולא המכסימלי. הדופק נמכסימלי שלך הוא 185 לדקה בערך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק מקסימלי אמיתי

    רועי
    08/08/2009

    דופק 160 זה 80% מהדופק המקסימלי והדופק המומלץ לאימון אירובי, בגלל זה הרופא ספורט אמר "160" וזה בהסתמך על העובדה ש185 הוא המקסימלי שלי ע"פ כלל האצבע (220 פחות הגיל). אבל אם הדופק המקסימלי שלי הוא לא 185 אלא יותר, אז אני יכול לעשות אימון על דופק גבוה יותר, בגלל זה אני שואל האם כדאי לעשות בדיקה שתאמר לי מה הדופק המקסימלי האמיתי שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק אמיתי

    ד``ר רוברט הפנר
    08/08/2009

    בהחלט ממליץ לך לעשות את הבדיקה שתגלה את הדופק האמיתי שלך, למה לא אמרת זאת מלכתחילה, הייתי ממליץ לך, בהצלחה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו