מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- התפתחות מינית לבן 12אפרת02/08/2012
שלום
אני אמא לילד בן כמעט 12 , בעקבות איבר מין קטן ואשכים קטנים.
בבדיקה רגילה אצל רופא המשפחה, הפניתי את תשומת לבו, הוא הפנה לבדיקות דם ולאנדוקרינולוג.
תוצאות הבדיקה , טסטוסטרון טוטאל 0.7 (שזה מסומן אדום וממש מתחת לערכים).
איך מטפלים בבעיה הזו? והאם היא יכולה להפריע לו בהתבגרות ובעתיד ???
אני צריכה לציין שהעניין מפריע גם לבן שלי.
התור לאנדוק' הוא רק לעוד חודשיים
אני ממש מודאגת, אם אפשר לענות לי בהקדם
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מינית לבן 12 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג02/08/2012אין סיבה לדאגה. הכל נשמע נורמלי.
רמת ההורמון תקינה לילד שעוד לא התחיל התבגרות - וכך רובם בגיל 12.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהעמית01/08/2012
היי
בני בן החמש החל לקחת(לפני שבועיים הורמון גדילה....תוך כמה זמן צריכים לראות צמיחה?
1 סמ בחודש חודשיים מה הצמיחה של ילד רגיל ?
הוא גבה פחות מ-4 סמ בשנתיים האחרונות,וחשוב לציין שעפ הטסט אין לו חוסר בהורמון גדילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג02/08/2012נדיר שילד ללא חסר צריך טיפול.
אפשר לראות תגובה תוך 3 חדשים. גדילה של 2 סמ' בתקופה זאת תיחשב טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקולותדודו01/08/2012
היי. האם הרמת משקולות של 10-15 קילו יכול לפגוע בגדילה של ילד בן 17 ?
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקולות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג02/08/2012מור להרים משקולות שניתן להרימן 12 פעם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה
דודו02/08/2012סליחה אבל לא הבנתי את התשובה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומה נמוכה וחיתוך עקומותאמא31/07/2012
שלום רב
בני בן 11 ש' צמח על אחוזון 50-60 עד גיל 6 בערך. היתה ירידה הדרגתית לאורך השנים וכעת הוא באחוזון 25 .(141 בגיל 11). בחצי שנה האחרונה גבה כ-1 ס"מ בלבד.משקלו 42 (BMI-90)
גובה בעלי 188 וגובהי 168.שנינו באים ממשפחות גבוהות.
צילום כף יד לגיל עצמות תואם.
ביצענו בדיקות דם בסיסיות כולל TSH, צליאק ונוגדן של GH.- תקינים
לציין שנוטל ריטלין מזה 4 שנים.
אני מוטרדת מחיתוך העקומות .אנדוקרינולוגית התרשמה שאין צורך בהרחבת הבירור או בטיפול כלשהו.
אשמח לדעתך בנושא-
1.האם להערכתך יש צורך בבירור נוסף
2.האם עדיין יתכן שיגבה עד גיל מאוחר יותר למרות גיל עצמות תואם?(היתה נשירת שיניים מאד מאוחרת-שן ראשונה בסוף כתה ב'..)
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומה נמוכה וחיתוך עקומות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג02/08/2012יש צורך בברור אנדוקריני.
כמובן שעוד יגבה בעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות וצליאקאמא אדמה31/07/2012
שלום,
בתי בת 5.8 והנה חולת צליאק. מבחינת משקל היא באחוזון 43 וגובה אחוזון 14. בבדיקת צילום כף יד נתגלה שיש התאמה לגילה אולם ישנו חוסר התפתחות בעצמות סקפואיד, טרפזואיד וטרפזיום- אשמח לדעת מה המשמעות של כך והאם יש צורך בבדיקות מקיפות יותר ואם כן, אילו? כמו כן, האם יש מקום לדאגה? תודה מראש, ההורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות וצליאק - תגובה
פרופ` זאב הוכברג02/08/2012אין סיבה לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניצני שדייםעופרה30/07/2012
שלום, בתי חגגה 8 לפני כחודש. החלו לה ניצני שד עם שינוי בפגמנטציה של הפטמה. נשלחנו לצילום כף יד שמאל ולפי התוצאות גיל העצמות הינו 7 ועשרה חודשים, מה שנראה שכביכול הכל נורמלי, לא? אז אם כך למה זה קורה ואיך אפשר לעצור את ההתפתחות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניצני שדיים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג02/08/2012הכל נורמלי. לא עוצרים התפתחות נורמלית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת 9 חודשייםמירי30/07/2012
לפני כמה שבועות הבחנתי שלבתי יש שערות בעורוה וניצנים בחזה ..החזה פתאום בולט יותר .
הרופאה שלחה אותה לבדיקת הורמנים ובלוטת התריס . טרם התקבלו תשובות .
שאלתי מה קורה במידה ומגלים שאכן יש הורמנים גבוההים ? מה המשך הטיפול ? האם זה יכול לפגוע בגדילה שלה שכלית או מוטורית ? הרופא לא לא ידעה לתת לי הסברים במידה וכאשר ההורמנים יהיו גבוהים אלה רק ציינה שזה לא מסוכן ותצטרך רק טיפול .אני חוששת . אני בהריון נוסף וממש חוששת האם זה תורשתי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת 9 חודשיים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/08/2012השלב בוא אתם נמצאים נקרא אבחנה. אין דרך לענות על השאלות לפני שנעשית אבחנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב גדילה לילדה בת 10קרן30/07/2012
שלום,
בתי בת 10 כרגע 1.37 , לפני חצי שנה החלה התפתחות מינית , צמיחת שדיים ושיער .
ביצענו צילום כף יד ובדיקות דם יצא תקין .
כיום החל שיעור באזור בית השחי , חזרנו את הבדיקות שוב ויצא תואם לגילה.
קיבלנו תור לחודש פבואר 2013 לרופא ,
עקב החשש שתקבל מחזור איננו מעונינים להמתין .
שאלתי האם ניתן לעצור את קבלת המחזור? וכיצד?
ולמי מומלץ לפנות.
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב גדילה לילדה בת 10 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/08/2012לא עוצרים התבגרות בגיל 10. עצירת המחזור אינה משנה את הגדילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמוכת קומהמיכל26/07/2012
ביתי בת 14 נולדה בשבוע 38 בזירוז מיכוון שהרופאים טענו שהפסיקה לגדול משקל לידה 2100 ק"ג .הייתה תמיד באחוזון תחתון. בין גיל 8ל9 פנינו לעזרה ביגלל התפתחות מוקדמת שיער וחזה. הרופא טען שמחינת פוטנצאיל גובה המצב גבולי ולען החלטנו לא לקחת זריקות. היא קיבלה מחזור לפני 3שנים בגיל 11 וגובהה כיום 151 ס"מ. גובהה מפריע לה האם ניתן לעשות משהו ? יש גם עניין תורשתי אחת הסבתות מאד נמוכה.האם זריקות באות בחשבון 3 שנים אחרי קבלת המחזור?
תודה על התייחסותכם מיכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נמוכת קומה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/07/2012אין מה לעשות
אבל - אין סיבה שגובה של 151 סמ' באמת יפריע לבת 14. אולי הייתה רוצה אחרת, אך מתבגרות לומדות שאין להם כל מה שהם רוצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור ראשון ושערות על החזהרחלי25/07/2012
ביתי קיבלה מחזור ראשון לפני 3 חודשים ומאז לא קיבלה שוב, בנוסף יש לה כמה שערות מסביב לפיטמה האם הנושא דורש בירור אנדוקרינולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור ראשון ושערות על החזה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/07/2012עד קבלת מחזור כל חודש עוברות בד"כ כשנתיים.
אין צורך ברופא בגלל כמה שערות סביב הפטמות. מותר לתלוש אותן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ובהמשך לשאלה
רחלי28/07/2012, היות שקראתי קצת בספר ניתקלתי בנושא שחלה פוליציסטית , שמאפינה ,בין השאר אקנה, אי סדירות במחזור ושיער במקומות שלא אמור להיות, האם אני צריכה לבדוק אותה לכיוון זה או לחכות, ,,
יש לציין שאני מאז לידתה מטופלת באטרוקסין האם התגובה שלי לאחר הלידה שלה יכולה לסמן על בעיה אצלה בהתפתחות העוברית מבחינה הורמונלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תודה על התשובה ובהמשך לשאלה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/07/2012במקומך הייתי מחכה.
לטיפול באלטרוקסין אין משמעות לנושא שאלתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
רחלי30/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירה בין סוגי מזרקים הורמון גדילהנטלי25/07/2012
בני בן 10 אמור להתחיל טיפול בהורמון גדילה (בגלל חוסר הורמון גדילה) .
האנדוקרינולוג נתן לנו לבחור בין biotropin ללא מזרק לבין nordotropin עם מזרק.
איך לבחור בין שתי האפשרויות ?
היכן ניתן לראות את שתי שני המזרקים ולקבל הסבר והדרכה.
אשמח לקבל המלצות של הורים לילדים המקבלים טיפול זה .
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירה בין סוגי מזרקים הורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/07/2012נקווה שהורים יכנסו ואמרו דעתם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהאנונימי25/07/2012
שלום,
בני עבר תבחין מלאי הורמון הגדילה ותבחין acth.
לאחר התבחינים נודע לי שהוא היה בצום ממושך.
האם צום של יותר מיום יכול להשפיע על תוצאות התבחינים ולשבש אותם? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/07/2012צום אינו משבש התבחינים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוש תוצאות בדיקהחני24/07/2012
שלום רב,
ביתי בת 13 שנים, גובה 1.40. יש לציין שאני 1.55 ובעלי אינו גבוה אלא ממוצע. עשינו בדיקת צילום כף יד ואלו התוצאות:
גיל עצמות מתאים ל 13 שנים. גיל כרונולוגי 12 ו11 חודשים. סטית תקן לגיל 14.6 חודשים. מה פירוש תוצאת הבדיקה?
תודה, חני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוש תוצאות בדיקה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/07/2012לבדיקות יש משמעות רק בהקשר לבדיקת הילדה. חזרו עם התוצאות האלה לרופא/ה שבדק/ה אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לגבייהאיתן24/07/2012
אז ככה אני בן 14 עוד חודשיים 15 וככה אני ליפני שנה התכלתי לבדוק את הצמיחה שלי
כי אצלי בשכבה כולם גבוהים ואני לא גבוה אז לפי הבדיקה של כף יד אמרו שהכל תקין
מי שנה שעברה בחודש נובמבר הייתי גובה 1.57 ועכשיו אני 1.62 בקיצור היא אמרה שגבהתי בשנה 8ס''מ
אז לפי הגובה המשוער הסופי היא אמרה שאני היה 1.76
אבא שלי 1.72 ואמא שלי 1.60 אני באמת היה 1.76 ?
וכמה זמן זה יכול לקחת אני רוצה כבר להיות גבוה כמו כולם כי אצלי כולם גבוהים וזה באסה
אז מה אתה אומר על הצמיחה שלי ועם היא תקינה ?
בברכה איתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר לגבייה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/07/2012אתה לא צריך לדעת בגיל 15 מה יהיה בגיל 18. חכה ותראה. יש לך גובה נורמלי והגדילה אינה בידך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מינית אצל ילדה נמוכה בת 10שרון23/07/2012
שלום,
אני אמא לילדה בת 10 שנמצאת במעקב גדילה מזה מספר שנים.
היא הכי נמוכה בשכבת הגיל שלה בבית הספר, עובדה שמציקה לה מאד.
לאורך השנים נצפתה גדילה עקבית בקצב של כ-5-6 ס"מ לשנה במקביל לאחוזון 3.
אין חוסר בהורמון גדילה, תפקודי בלוטת התריס תקינים.
צילום לגיל העצמות מתאים למעל שנתיים מתחת לגילה הכרונולוגי.
התור הבא אצל האינדוקרינולוג נקבע לאוקטובר.
לאחרונה גיליתי כי החלה אצלה צמיחה של חזה.
אשמח לדעת מה המשמעות של עובדה זו מבחינת המשך הצמיחה שלה והאם יש סיבה לדאגה שכן לפי מה שאני מבינה התפתחות מינית מוקדמת תקטין את הסיכוי שלה לצמיחה לגובה.
מה ניתן לעשות?
האם כדאי להקדים את התור לאינדוקרינולוג?
תודה,
אמא מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפתחות מינית אצל ילדה נמוכה בת 10 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/07/2012הייתי מקדים את התור פשוט כדי שתראי את התמונה במלואה בהקדם.
אם קצב הגדילה תקין לאורך אחוזון גדילה נמוך אך נורמלי. איני רואה בעיה בכך שהההתבגרות המינית מתחילה בגיל שהוא תקין לחלוטין.
אך כאמור מוטב להבדק ולקבל חוות דעת מוסמכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)