מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- התבגרות מוקדמת לביתי בת ה - 10אני05/04/2012
שלום .
הכל החל כאשר ביתי קיבה מחזור בגיל 9.5 (היא כיום בת 10), יש לה ציצי מפותח ושיעור מלא בכל המקומות.
בביקור אצל האנדוקרינולוגית , אנחנו סירבנו לזריקות ואנו מתמודדים עם המחזור דיי בסדר.
היא באחוזון גדילה 95 .הפנתה אותנו לדיאטנית כדי לרדת טיפה במשקל כיום המדדים הם:
משקל - 52
גובה - 1.47
בדיקת עיניים פורשה - תקינה
בדיקות הדם יצאו תקינות מלבד אינסולין שיצא 28.6 כאשר הטווח הוא 29 - 0.
מה לעשות עכשיו? אני ממש בלחץ.
אנחנו דיי שומרים על התזונה , משתדלים לעשות פעילות גופנית אם כי למען האמת לא כל כך יוצא לנו.
עכשיו, לאחר התוצאה של האינסולין , 1) אני אמורה להיות בלחץ אטומי או פשוט לרדת איתה במשקל ולעשות פעילות גופנית יותר איננסיבית ?
2) האם המצב שלה יחמיר?
אודה לכם על תשובה מהירה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התבגרות מוקדמת לביתי בת ה - 10 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ16/04/2012בשלב זה הייתי ממליץ על דיאט בשלוב עם פעילות גופנית ארובית כריצה, רכיבה על אופניים, שחייה למשך 60 דק ביום חמשה ימים בשבוע.
לגבי ההתבגרות המינית המוקדמת אין כבר הרבה מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צורך בבירור?מיכל04/04/2012
שלום וחג שמח
בקפיצה באחוזונים למעלה האם צריך בירור (כלומר לדאוג)?
ילדה בת 3 נולדה SGA בשבוע 36, הייתה באחוזון 50 בגובה וקפצה ל-76 במשקל הייתה ב-75 ועלתה ל-90 (ילדה אתלטית ולא שמנה כלל). הבדיקות נעשו במרווח של 4 חודשים
לא היה שינוי בדיאטה, ושמרה על האחוזונים כבר יותר משנה.
אודה מאד על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צורך בבירור? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/04/2012לא נשמע כמו משהוא מדאיג, אך תראי הנתונים לרופא/ת הילדים בפעם הבאה שתראי אותו/ה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על בדיקות דםדיתה03/04/2012
הבת שלי, בת 7, החלה התפתחות מינית מוקדמת בסביבות גיל 4.5, כשהבנו והגענו לאנדוקרינולוג בגיל 5 הוא אמר שההתפתחות נעצרה ושנעקוב. שנה אח"כ חשבנו שיש שינוי וחזרנו לרופא, הוא אמר שזו עלייה במשקל, ואנחנו בטיפול דיאטנית והילדה הורידה במשקלה, וירדה ב- B.M.I. בחודש האחרון שוב חשבנו שיש שינוי בשדיים, וביקשנו שוב הפניה לאנדוקרינולוג, הפעם רופא הילדים הפנה אותנו גם לבדיקות דם (בפעם הראשונה). התור שלנו לעוד חודש, ובדיקות הדם חזרו היום... ואני אשמח לשמוע מכם האם יש לנו סיבה לדאגה, או שהבדיקות הללו תקינות:
TSH 2.4
FSH 2.8
קטן מ: Progesterone: 0.8 nmol/L
קטן מ: LH: 0.5 IU/L
קטן מ: Testosterone Total: 1.5 nmol/L
בנוסף, האם כדאי לנו לבקש מרופא הילדים לעשות בדיקות נוספות עד לתור אצל האנדוקרינולוג?
תודה
דיתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר על בדיקות דם - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/04/2012רק הרופא/ה שראה את הילד יכול לפענח בדיקות דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליינפלטרשרה03/04/2012
הבן שלי בן 8 חודשים ובבדיקת מי שפיר אובחן כקליינפלטר. שק האשכים נראה בסדר אבל איבר המין שלו שקוע וקטן.ובכל החתלה אני מוציאה אותו. האם קשור לתסמונת? האם צריך לטפל מעכשיו? האם יש טיפול? אודה לתשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליינפלטר - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/04/2012זה אינו קשור לתסמונת.
תראי לרופא/ת הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שרה05/04/2012תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות מינית מאוחרתגילי02/04/2012
לבני בן ה 15.5 אין סימני התבגרות מינית כמעט כלל. נמצאה רמת טסטוסטרון בדם של 4.8. האם מומלץ מתן זריקות? מה ההשלכות החיובוית והאם קיימים סיכונים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התבגרות מינית מאוחרת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/04/2012אין די אינפורמציה כדי להמליץ. "כמעט כלל" אינו תאור שאפשר להבין אותו.שאלי את רופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיחור בהתפתחות מינית
אילנה08/05/2013שלום ד"ר, בני בן 14 במעקב אצל רופא אינדוקרינולוג ילדים כבר מספר שנים. היום היינו בביקור נוסף ורשם זריקות של הורמון גברי פעם בחודש למשך 3 חודשים בטענה שיש איחור בהתפתחות מינית בשנתיים בערך. מבקשת לדעת אם יש סיכונים ותופעות לווי כתוצאה מהזריקות הנ"ל לטווח ארוך כגון פגיה בפוריות בעתיד, מצבים נפשיים לא יציבים, פגיעה בבלוטת התריס וכו'. אשמח תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיחור בהתפתחות מינית - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/05/2013הטיפול בטסטוסטרון, ההורמון הגברי, הוא די בטוח כשנותנים אותו במינון הנכון ולתקופה לא ארוכה. הוא איננו פוגע בפוריות, ביציבות נפשית או בבלוטת התריס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הממוצע?אבי02/04/2012
בני בן 11 גובהו 130 משקל 26.
bmi 15.15 לפי בדיקת אחות בית הספר.בשנה האחרונה גבה בחמישה סמ.האם חמישה סמ בשנה זה בסדר?מה הממוצע השנתי בסמ לילד בגיל 11?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הממוצע? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/04/2012זאת גדילה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 8 - 11 חודשיםזאב01/04/2012
בתי תהיה בתחילת מאי בת 9 . גובה 1.32 משקלה 25 קילו. עשיתי לה צילום כף יד משום שהיא החלה להתלונן על כאבים בציצי . בצילום יצא שגיל העצמות זהה לגיל הכרונולוגי. מה זה אומר? והאם זה הגיוני שבגיל כזה היא כבר מתחילה להתפתח מבחינה מינית והאם זה מלמד על מחזור צפוי. אין שם סממן אחר להתפתחות כמו שערות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילדה בת 8 - 11 חודשים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/04/2012התבגרות מינית עשויה להתחיל באופן נורמלי בגיל 9 שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אב מודאגאבי29/03/2012
בני בן 10 וחצי בחודש ינואר 2011 גובהו היה 125,בחודש יוני 2011 גובהו 128סמ,בחודש ספטמבר 2011 גובהו 128סמ,חודש דצמבר 2011 130סמ משקל25.5 חודש מרץ 2012 131סמ משקל 25.9.לפי צילום בף היד יש פיגור של שנתיים בהתפתחות.אם קצב התפתחות בסדר הוא צריך להתחיל טיפול בהורמון גדילה.בדיקת הדם היתה תקינה לא היה חוסר בהורמון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אב מודאג - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/04/2012ב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאב מודאג
אלי02/04/2012עקב תקלה התשובה לא התקבלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאב מודאג - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/04/2012נדיר שילד ללא חוסר בהורמון גדילה צריך טיפול בהורמון גדילה.
כדאי לקבל חוות דעת נוספת לפני שמתחילים טיפול כל כך תובעני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי צילום כף ידגליה29/03/2012
שלום, בני בן 10 ועשרה חודשים גובהו 1.33 אחוזון 3. האב 1.80 מ' האם 1.58מ'
מבחינת בדיקות דם הכל יצא תקין.
לפני שנה וחצי היה בן 9, ביצע צילום כף יד וגיל העצמות עמד על 7 שנים
ביצענו שוב צילום לפני חצי שניה, היה בן 10 ו 4 חודשים וגיל העצמות עומד על 10 שנים.
האם יתכן שינוי כ"כ גדול בגיל העצמות תוך שנה אחת בלבד?
שאלה נוספת בנוגע לתזונה, מה מומלץ? האם האכילה אכן משפיעה על הגובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שינוי צילום כף יד - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/04/2012לא זה לא יתכן . אחד הפענוחים של גיל העצמות שגוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רקמת שד אצל תינוק בן 9 חודשיםאמא מודאגת28/03/2012
שלום רב, בני בן ה 9 חודשים נבדק היום אצל רופא הילדים (המחליף ) וזה מצא כי יש לו רקמת שד מוגדלת. עלי לציין כי רופא הילדם הקבוע שלו ורופא ההתפתחות בטיפת חלב מעולם לא ציינו בפני כי יש בעיה. יחד עם זאת חשוב לציין כי התופעה קיימת משבועות חיו הראשונים של בני. האם מדובר בבעעיה אנדוקרינולוגית ולחילופין האם זה משהו מוכר ויכול לחלוף עם הזמן? בני ינק עד גיל חמישה חודשים והרופא אמר כי יכול להיות שזה בגלל ההנקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רקמת שד אצל תינוק בן 9 חודשים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג29/03/2012בעוד ששד מוגדל אצל ילדות בגיל זה הוא שכיח, ממצא כזה אצל ילד דורש בדיקת אנדוקרינולוג.
זה אינו קשור להנקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריס -תינוקת בת 3.5 חודשיםשירלי28/03/2012
שלום רב
האם התוצאות הללו תקינות. כי הטווח שמופיע במחשב הוא למבוגרים ובבדיקה הקודמת הTSH יצא 6.2 והרופא אמר שזה גבולי ולחזור שוב על הבדיקה. עכשיו יצא:
Tsh 2.52
T4 free 16.4
האם זה תקין? תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שירלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בלוטת התריס -תינוקת בת 3.5 חודשים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ02/04/2012זה תקין לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השמנהרות27/03/2012
שלום רב,
רציתי לשאול בקשר לנכד שלי בן כמעט 13 הוא סובל מהרבה בעיות רגשיות קשב ורכוז ,טוראט הפרעות התנהגות .
הוא גבוה מעט לגילו שזה בסדר הוא השמין מאד ב3 שנים האחרונותהיינו אצל רוםאה אנדוקרינולוגית לפני שנתיים היא הציעה דיאטה קשה מאד איתו אבל אותי מדאיגה צורת הגוף שלו יש לו סימנים של מותניים יותר צרות ואחר כך רואים את הירכיים שזה קצת נראה לי נשי כמובן שיש גם בטן שבנה וחזה לבעיותין הוא מטופל בסדר אצל פסיכיאטרית אבל צורת ההשמנה שלו נראת לי לא בסדר גם איבר המין שלו נראה קטן יחסית לגילו, מה צריך לבדוק אצלו אנחנו מודאגים
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השמנה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ27/03/2012התמונה מורכבת ומחייבת ברור על ידי מומחה שיבדוק אותו
תרופות פסיכיאטריות מסוימות עלולות לגרום להשמנה.
קרוב לוודאי שהפין שלו שקוע בשומן ולא קטן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל כף ידטליה27/03/2012
שלום רב,
בני בן שמונה שנים ותשעה חודשים, גובה 1.25 , עשירון 15%, אחד הנמוכים בכיתה,
ערכנו לו בדיקות דם הכל תקין כולל בלוטת התריס, הופננו לצילום כף היד והתוצאות מראות שהוא מתאים לגיל 6. אנחנו בשוק!!!!
הרופא הפנה אותנו לאנדוקרינולוג להמשך בירור.
לא ברור לי מה זה אומר? האם יהיה נמוך? אמא 1.60, אבא 1.75 סבים וסבתות בין 1.70 ל- 1.80 ארבעתם.
אני לא יודעת מה לעשות? מה זה אומר שנגזר עליו להיות גבר נמוך בסופו של דבר?
הבנתי מרופא הילדים שנוער גובהה עד גיל 16 בממוצע ולבן שלי קיים סיכוי לגבוהה גם עד גיל 18?
אשמח לתשובות , האם יש מקום ללחץ
תודות לכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גיל כף יד - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ27/03/2012בהנחה שבנך בריא הרי גיל עצמות של 6 שנים מלמד על פוטנציאל גדילה גדול יותר ויש להשוות את גובהו לאחוזון המתאים בגיל 6 ולא 8 שנים הוא פשוט מבשיל מאוחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלומת שיערנועה26/03/2012
שלום בתי בת 7.5 לאחרונה גיליתי שיש לה שערות בשפתי הפות, קבוצה קטנה אבל השערות ארוכות יש לציין שהיא לא שעירה ושיש לה ניצנים של ציצי שאני לא בטוחה אם אלו באמת ניצנים או סתם שומן בולט, היא לא ילדה שמנה וגם לא רזה היא ממוצעת לגילה האם זה נורמאלי? האם יש צורך לטפל בזה או להשאיר את הנושא כמותו אני לא רוצה שהילדה תחווה איזו אי נעימות....אשמח לקבל תשובה,תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פלומת שיער - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ27/03/2012לפי תאורך כנראה שבתך החלה את התבגרותה המינית. להמשך ברור מציע לפנות ליועץ בתחום במקום מגורייך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריססיגלית26/03/2012
ביתי בת 13 הגענו איתה לרופא משפחה בטענה שהיא משמינה ואינה גובהת. לאחר בדיקות דם הרופא ייעץ להגיע לאנדוקרינולוג . הערכים הם :
THYROGLOBULIN Ab 3000
ANTI THYROID PEROXID 300
TSH 5.26
T4 FREE 16.2
האנדוקרינולוג החליט לא לתת כדורים בטענה שהיא גבולית. אני טוענת שההשפעות הינן ניכרות על הילדה ולמה לא לתת לה איכות חיים . האם לא כדאי לנסות כדורים ולראות האם זה ישפר לה את איכות החיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בלוטת התריס - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ27/03/2012רני מסגים לדעתו של רופאך שבשלב זה אין תועלת בטיפול בערכים הקרובם מאד לנורמה אך יש לעקוב כיון שתפקודי הבלוטה עלולים להדרדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)