מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- tsh גבההשרי23/07/2012
שלום!
בתי בת 6 , תוצאות ה tsh בבדיקות הם כ - 8.20 מאז כשנתיים,ה -free thyroxine
תקין עומד על 12 , 13 .
הילדה מלאה במבנה גופה, ובקצת מעל ה bmi הרצוי עקב משקל(31 ק"ג) מלאה ,לא שמנה מאוד,
האם לדעתכם יש צורך בתרופות לאיזון tsh?
האם יש קשר בין משקל לחוסר איזון ב tsh?
( הילדה אינה אכלנית)
אודה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
tsh גבהה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/07/2012הייתי ממליץ לחזור על הבדיקה ולהבדק על ידי אנדוקרינולוג ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםרותי22/07/2012
שלום רב,
הנכדה שלי בת 8 עברה בדיקות זיהוי של הורמון הגדילה בשנידר.
אני מצרפת בזה את הבדיקות שהיא עברה. מה דעתכם על התוצאות, האם הן תקינות?
Growth Hormone - 3.3
Growth Hormone - 7.2
Growth Hormone - 10.2
Growth Hormone - 10.2
Growth Hormone - 6.1
IGF-1 - 156
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/07/2012הכל תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת סוכר בגלל כדוראלינה22/07/2012
שלום
לפני כחצי שנה הייתי אצל אנדקרינולוגית והיא אמרה שיש לי נטיה לסכרת ואם אני לא ירזה אז יהיה לי סכרת.
אז היא הביאה לי לשתות חצי כדור בבוקר וחצי כדור בערב גלוקומין, אבל מאז שהתחלתי לשתות אותו אני כל הזמן הרגשתי שיש לי ירידת סוכר (אגב בבדיקות דם שעשיתי היה כתוב שיש לי אינסולין גבוה ) ורק השבוע שלא שתיתי את הכדור כמה ימים לא היה לי בכלל ירידת סוכר וכשחזרתי לשתות אותו אתמול בדיוק בערב היה לי ירידת סוכר , זה יכול להיות בגלל הכדור ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידת סוכר בגלל כדור - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/07/2012תצטרכי לשאול את האנדוקרינולוגית שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מינית מוקדמתיעקב19/07/2012
ביתי בת 9 וחודשיים, עם התבגרות מינית מוקדמת (טנר 3 לרקמת שד וערווה), גיל עצמות מתאים לגיל 10, קצב גדילה של 2.5 ס"מ בשלושה חודשים (10 ס"מ בשנה). רמות גונדוטרופינים ואסטרדיול פוברטלים. הומלץ להתחיל בטיפול בזריקות דקפפטיל במינון של 3.75 MG פעם בחודש.
הילדה אינה "אוהבת" את מצבה. שאלותי : האם מומלץ להשתמש בזריקות במצב המתואר? האם יש צורך לבצע בדיקות נוספות מעבר לבדיקות דם וצילום כף היד? מה תופעות הלוואי של הזריקות? מה הסיכוי שהיא תקבל מחזור לפני גיל 10.5?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מינית מוקדמת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג19/07/2012אין דרך לענות על השאלות האלה מבלי לבדוקת את הילדה ולשמוע עוד פרטים.
נדיר שיש צורך בטיפול לעצירת התבגרות בגיל זה.
אל תטפלו מבלי חוות דעת שניה ממומחה אמיתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביקור ראשון אצל אנדוקרינולוגיעל18/07/2012
שלום רב,
בעוד שבוע יש לנו ביקור ראשון אצל אנדו' עם בתי בת 3.3 שמאחרת בגדילה מאוד - שוקלת 11.1 ק"ג ופחות מ-90 ס"מ (85??ס"מ)
צילום כף יד שהיתה בת 2.5 הצביע על גיל של 1.5 שנים.
היתה מטופלת ב-FTT בגלל בעיה התנהגותית באכילה - סירבה לאכול סביב גיל שנה ונתקעה במשקלה כשנה.
הואיל וחיכינו זמן רב לביקור צילום כף היד ובדיקות הדם הינם מ- 18.11.2011 (8 חודשים אחורה).
האם עלי לחזור על הבדיקות השבוע??? או שמה שניראה בהן מאז נותן תמונה גם לגבי היום?
אציין רק שבדיקות הדם מעולות! ולא מצביעות על חוסר מסויים על פי רופא הילדים.
תודה רבה
יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביקור ראשון אצל אנדוקרינולוג - תגובה
פרופ` זאב הוכברג19/07/2012אל תעשו בדיקות לפני שהרופא/ה רואה אותכם. רק אחרי הבדיקה תדעו אם ואיזה בדיקות יש לעשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור בגיל 10אמא מודאגת18/07/2012
בתי קיבלה מתנה נפלאה(אני מקווה) ליום הולדת 10 - הופעת הוסת.
גובהה הוא כ- 1.52, ישנו שיעור ערווה ובבית השחי וכמו כן ניצני חזה.
האם ישנו מקום לדאגה שכן הוסת הופיעה בגיל צעיר כל כך?
אילו השלכות יש לכך?
האם תפסיק לגבוהה? אביה כ- 1.87 ואני כ- 1.65
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור בגיל 10 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג19/07/2012אין מקום לדאגה. אחרי הווסת הראשונה הבנות גדלות עוד 6-8 סמ'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהגיטה17/07/2012
אני רוצה לברר תוצאה שיצאה ב-mri
דגם של מוקד אות חריג מעוגל בפלידום משמאל בעל אות גבוה
ב-flair וב-t2
האם אפשר להסביר לי את זה
וכן הילדה בת 9 וצריכה לקבל הורמון גדילה
האם אפשר לתת לה?
מצפה לתשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג19/07/2012המומחיות שלנו היא הורמונים ולא MRI.
לגבי הטיפול, צריך לבדוק את הילדה ולראות את כל הנתונים כדי לייעץ.
אל תמהרו לתת טיפול כל כך דרסטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
גיטה19/07/2012תודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4.5 , גובה בעייתייצחק15/07/2012
שלום,
הילד שלנו בן ארבע וחצי ,גובה 95 ס"מ ומשקל 13 קג בערך. ההורים בגובה 1.74 ו1.63 .
אחותו בת 7 ובגובה 1.22 ס"מ.
צילום כף היד מראה לטענת הרופא, כי מתאים לגילו של הילד.
בדיקות הדם מראות לטענת האנדוקרינולוג שאין חוסר בהורמון גדילה.
הילד כבר מבין כי הוא חריג במידת מה ומרגיש אינוחות מול החברים שלו בגן.
יש לציין שהוא איטי באופן כללי אם כי מבחינה שכלית,הוא מאוד מפותח.
מה עושים עכשיו??
האם מתן הורמון גדילה גם ללא חסר מוכח יכול לגרום נזק לילד? האם הינו אפקטיבי?
נשמח לעצות .תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילד בן 4.5 , גובה בעייתי - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ16/07/2012ראשית יש למצות את הברור לסיבת הקומה הנמוכה. זה כולל גם סקירת שלד רנטגנית ואולי גם ברור גנטי בחשד לתסמונת המלווה בקומה נמוכה.
הורמון גדילה עשוי להיות יעיל ולשפר את הגובה ב 5-7 סמ.
לטיפול עלולות להיות תופעות לוואי כמו כאבי ראש, עליה ברמת הסוכר בדם ועוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 4.5 בגובה בעייתי
נירה03/08/2012ראשית ,תודה על המענה.
האם תוכל להרחיב מעט ,מה בדיוק עליי לבקש מהרופא ? אי נאלצת ללחוץ את רופא הילדים שלנו שאינו שש לשלוח אותנו לבדיקות וחושב שיש להמתין. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 4.5 בגובה בעייתי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/08/2012מבלי להכיר את הילד אין דרך לתת כאן תשובה מפורטת יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בלטראזולליאת13/07/2012
שלום רב
האם טיפול בלטראזול יכול לסייע לגובה של ילדה בת 11 בגובה 1.40 בגיל עצמות 13.5?
האם יש תופעות לוואי ומספיק ניסיון עם התרופה?
יש משהו אחר שיכול לעזור?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בלטראזול - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ16/07/2012לטרוזול מהווה טיפול ניסיוני לילדים עם קומה נמוכה. לפיכך כל טיפול בו למטרה זו יעשה במסגרת מחקר בלבד.
מעבר לכך, בגיל עצמות של 13.5 בבת לא צפוי שיפור משמעותי בגובה כיון שרוב רובה של הגדילה כבר הושלם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- במידה ואין חוסר בהורמון גדילהעמית11/07/2012
והילד גבה פחות מ-4 ס"מ בשנה ....כמה ההורמון גדילה באמת יכול לעזור ...כמה הוא אמור לגבוה בשנה ..חודש מקבלת הורמון גדילה?
תודה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר במידה ואין חוסר בהורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג13/07/2012אין בשאלה די מידע כדי לענות.
זאת שאלה שיש להפנות לרופא שמכיר את כל פרטי הילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהעמית11/07/2012
היי
קיבלנו אישור מהקופה לקבלת הורמון גדילה.
בני כיום בן חמש....מה מסבירים לילד? אומרים את האמת?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג13/07/2012בגיל 5 אין לילד עניין אמיתי להיות יותר גבוה. נחמד לו להיות קטן.
אמא אומרת לעשות כל מיני דברים לא הגיוניים - כמו לצחצח שיניים. היא אומרת גם לקבל זריקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות מוקדמת- גיל 8ענת10/07/2012
בתי כיום בת 8.6. לפני פחות משנתיים ערכנו בירור עם אנדוקרינולוג (כולל צילום כף יד) בעקבות מה שנראה כמו עיכוב בגדילה. מגיל 5 היא ירדה באחוזון הגובה מ-75 ל-50, ובגיל 6 היתה תקופה ממושכת שבקושי גבהה. אנדוקרינולוג בדק ואמר שההתפתחות והגובה נורמלים והכל תקין. לפני כשנה הילדה השמינה מעט, ואז הופיעו ניצני חזה. בחודשים האחרונים הופיע מעט שיער ערווה פלומתי, ועכשיו שמתי לב להתחלת שיעור בבית השחי. מבחינת הגובה הילדה עדיין באחוזון 50% אבל עולה במשקל. בדקנו בלוטת התריס ויצא תקין. האם יש לחזור לאנדוקרינולוג להמשך בירור? האם סימנים אלו מצביעים על קבלת מחזור בקרוב? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התבגרות מוקדמת- גיל 8 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג13/07/2012אילו סימנים של התחלת התבגרות שתואמת את הגיל. בממוצע חולפות שנתיים וחצי מתחילת ההתבגרות ועד לווסת הראשונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת גובה לילדהאביר09/07/2012
שלום רב,
רציתי לברר מהי השיטה המדוייקת ביותר להעריך גובה עתידי לילדה בת 6.
אני וזוגתי שנינו גבוהים יחסית (190 ו- 176) והבת שלנו היתה תמיד באחזון הגובה ה- 95 ויש לנו חשש מסויים שתגבה באופן שיפריע לה.
אודה על תשובתכם למי יש לפנות על מנת לקבל הערכת גובה כמה שיותר מדוייקת וכן האם במידה ואכן צפויה בעייה, יש דרך לעצור מבלי לפגוע בתפקודים אחרים?
תודה,
אביר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערכת גובה לילדה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג13/07/2012אין שיטה מדוייקת ואין צורך להעריך. איננו יודעים ואיננו צריכים לדעת את עתיד ילדינו או את זה שלנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי מועד זריקת דקפפטיליעל09/07/2012
הי,
ביתי בת ה-8 התחילה לפני חודש לקבל את הזריקה לעצירת התבגרות מינית.
בגלל מחנה קיץ, לא תוכל לקבל את הזריקה הבאה במועד לאחר 28 יום.
האם ניתן להקדים / לדחות את מועד הזריקה ביומיים?
האם לשינוי כזה יש השפעה על אפקטיביות הטיפול?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי מועד זריקת דקפפטיל - תגובה
פרופ` זאב הוכברג13/07/2012חשוב להקדים את הטיפול ואף פעם לא לאחר אותו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי מתן זריקה בגלל טיול כיתהאמא א08/07/2012
בתי בת 12, מקבלת גנוטרופין כשנה, עלתה 8.5 ס"מ. נימצאת באחוזון 3, 1.39
עומדת לצאת לטיול של 3 לילות ולא תהייה אפשרות להזריק.
האם ביום הטיול ניתן לתת בבוקר, כלום ביום ה שני והשלישי וביום החזרה, כרגיל בערב?
עד כמה הטיפול ייפגע והאם זה בכלל אפקטיבי לתת בבוקר של יום ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים על לפי סדר השאלות?
אמא א10/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
עמית11/07/2012היי
רציתי לשאול אם לביתך חסר הורמון גדילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי מתן זריקה בגלל טיול כיתה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג13/07/2012תמיד להקדים את הטיפול ולא לאחר אותו.
אפשר לתת גם בבוקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)