מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהיעלה09/11/2012
פרופ' שלום,
אני בת 58, בבדיקת CT בטן עליונה לפני חצי שנה נמצא הפטו-ספלנומגליה (טחול מעט מוגדל 13.4 ס"מ), בלוטות לימפה מוגדלות בשער הכבד (קוטר 1.3 ס"מ לאורך 3 ס"מ), ברטרופריטנאום (0.9 ס"מ), במפשעות (קוטר 1.3 ס"מ) וקשרי לימפה בודדים פרא איליאקליים בקוטר 0.8 ס"מ. (כבד מעט מוגל מרקמו שומני, ידוע ללא שינוי). בבדיקה חוזרת של CT בטן עליונה לאחר 3 חודשים נמצא בשער הכבד וברטרופריטנאום ריבוי בלוטות לימפה בגודל מרבי 2 ס"מ ללא שינוי מהותי, בלוטות לימפה בגודל 1 ס"מ במפשעות ללא שינוי. מומלץ המשך בירור.
רופא המשפחה הפנה לבדיקת PET, ומרכז הייעוץ הארצי לדימות בקופת החולים שבה אני חברה דחה את הבקשה בטענה ״שלימפאנופתיה אינה ספציפית ואינה מהווה אינדיקציה למיפוי PET CT. גם בלוטות ראקטיביות יכולות לקלוט FDG. הממצאים לא שינוי מהותי בבדיקת CT בטן חוזרת לאחר 3 חודשים.״
אנא עזרו לי להבין האם בדיקת PET CT תעזור לי לאבחן האם יש לי סרטן לימפה או לא?
פניתי למספר רופאים מומחים וחלקם המליצו לי לבצע בדיקת PET CT:
א. רופא המטולוג אחד המליץ על ביצוע PET וכתב ״המשך הבירור תלוי בהדגמת בלוטת לימפה נגישה - מה שנראה לי בלתי אפשרי אצלה. יתכן שאין מנוס מלבצע PET CT והיה ובלוטה ״נדלקת״ להגיע אליה בגישה מונחית או ישירה.״
ב. רופא המטולוג אחר אמר שלדעתו אין צורך בבדיקת PET, וניתן לבצע צילום חוזר של CT בטן עליונה בעוד 4 חודשים, ובמידת הצורך ביופסיה בשיטה לפרוסקופית.
ג. רופאת גסטרו אחת המליצה וכתבה "יש צורך לבצע בדיקת PET CT", ורופאת גסטרו אחרת לא המליצה והבנתי ממנה שבדיקת PET נועדה לביצוע בשלב הטיפול בסרטן, ולא בשלב האבחון.
ברצוני לשאול אותך:
1. האם לדעתך בדיקת PET תעזור באבחון או שלילת סרטן?
2. האם בדיקת PET עלולה דווקא להטעות? והאם בדיקת PET מיועדת לשלב הטיפול בסרטן בלבד, ולא לשלב האבחון?
אודה לתשובתך,
בברכה,
עודדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/11/2012סיפור ארוך!
CT PET לא יתן אבחנה.
צריך להגיע לביאופסיה של בלוטה ולהשלים הבירור בהתאם לתשובה פתולוגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



