אנמיה לברזל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנמיה לברזל
    ל.נ
    10/11/2012

    שלום, אני בת 30 לפני בערך שנה עשיתי בדיקות דם והסתבר שאני מאוד אנמית.
    ברזל 14 µg/dl
    ESR 47
    4.0 ng/ml פריטין
    HB 9.1 g/dl (אני מעשנת)
    HCT 31.5 %
    MCH 18.9 pg
    MCHC 28.9 g/dl
    RDW 18.5 %
    MICRO % 33.0
    HYPER% 0.1
    HYPO % 48
    שאר המדדים היו תקינים
    הרופאה שלחה אותי לבדיקות חוזרות+ די הרבה בדיקות נוספות ומאז היא אמרה לי לקחת כדורי ברזל (אני לוקחת פריפול) וחוזרת על הבדיקות כל ארבעה חודשים בערך והרופאה לא ממש עשתה עם המידע הזה הרבה
    בבדיקה האחרונה אלו היו המדדים
    IRON 21 µg/dl
    HB 10.5 g/dl
    HCT 35.4 %
    MCH 20.8 pg
    MCHC 29.8 g/dl
    RDW 18.1 %
    MCV 69.7 fL
    MICRO % 21.8
    HYPO % 39.0
    פריטין לא נבדק

    אין לי צליאק, המחזור שלי נמשך כשלושה ימים, אין לי דם סמוי בצואה
    נבדקו גם C-REACTIVE PROTEIN 0.51 mg/dl
    RHEUMATOID FACTOR <11.30
    HEPATITIS A IgG Positive
    HEPATITIS Bs Ab 362.71 positive
    HEPATITIS Bs Ag negative
    HEPATITIS Bc IgM negative
    HEPATITIS Bc Ab TOT. negative
    HEPATITIS C Ab

    פניתי אל הרופאה לשאול האם ההתקדמות לא איטית מידי והיא הפנתה אותי לקבלת ברזל לוריד בבית חולים. הבנתי שמדובר בטיפול עם הרבה מאוד תופעות לואי וסיכונים. השאלה האם באמת עשינו את כל מה שצריך לפני קבלת ברזל לוריד? הבנתי מהרוקח שיש ברזל במינונים גבוהים יותר לאנשים עם מחסור אבל לא קיבלתי מרשם לכזה דבר. קיבלתי את הרושם שהרופאה קצת מנותקת, כשהזכרתי לה שאני אנמית הציעה שנעשה בדיקות דם, הזכרתי לה שאנחנו עושות את זה כל כמה חודשים אז היא פשוט שלחה אותי למחלקה המטולוגית וכשהם התקשרו הופתעתי לגלות שאנחנו עוברים לברזל לוריד. אני עייפה מאוד ולא אתפלא אם זה קשור לאנמיה ולכן אשמח לפתור אותה. מצד שני מפחיד אותי לקבל טיפול דרסטי לפני שבדקנו שבאמת אין מוצא אחר.
    עוד דבר שמטריד אותי, אני בתהליכי בירור של CTCL מסוג folicular MF. מסתבר שרופאי עור מתעסקים בזה ואף אחד מהם לא ישב וממש דיבר איתי על המשמעויות של המחלה, לפעמים אני תוהה אם הם בכלל יודעים (למעשה, הרופא ששלח אותי לביופסיה ראשונה לא יודע לכן הפנה אותי לבית חולים אחר). העברתי לרופאה שלי את תוצאות הביופסיה הראשונה (לא הכריעו בין זה למשהו אוטואימוני שלא מתאים לשאר הסימפטומים) אבל היא אמרה לי שהתוצאות אומרות שאין לי כלום רציני ולא התיחסה לדברים. לא העמדתי אותה על תיקונה כי אני חושבת שאני צריכה לעבור לרופא אחר ממילא. יכול להיות איזשהו קשר בין האנמיה לCTCL?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה לברזל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה לברזל - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    10/11/2012

    סיפור ארוך!
    בסך הכול מדובר באנמיה מחוסר ברזל שמגיבה לטיפול בכדורי ברזל.
    ממליץ להמשיך בטיפול. בקשר לסיבת האנמיה צריך יעוץ גינקולוגי,יעוץ דיאטני,חיפוס דם בצואה ולשקול יעוץ גסטרו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו