אנמיה כרונית וחוסר ספיגת ברזל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנמיה כרונית וחוסר ספיגת ברזל
    חני נאור
    18/02/2014

    שלום רב, אני חולת קרוהן מזה 15 שנה. לאורך כל השנים ברזל ירוד, המוגלובין ירוד, שקיעה גבוהה וcrp גבוה למרות טיפולים אינטסיביים שאני מקבלת. באופן כללי מרגישה טוב מאוד!
    לאחרונה הוצאתי בדיקות דם עם חריגה די יוצאת דופן להלן:
    המוגלובין = 9.5 - בהריון בעבר קיבלתי מנות דם עבור רמה כזו
    ברזל = 46
    שקיעה 74
    CRP = 4.5
    נלקחו מספר קורסים (10) של עירוי ברזל תוך ורידי ללא שיפור ברמת הברזל בדם.
    כמו כן נתנו 2 מנות דם בעבר - עם עלייה די מרשימה אך לא מספקת. המוגלובין עדיין לא חצה את ה- 11.
    אני שוקלת לערב המטולוג על מנת לבדוק את הבעיה לעומקה.
    לציין שפריטין וטרנספרין עולים מאוד ואף חוצים את גבולות הנורמה לאחר עירויי הברזל אך לעולם הברזל בדם לא מגיע ליעד. האם כתוצאה מקרוהן יכול להווצר מצב שכזה?
    האם המטולוג זה כיוון נוסף שיכול לעזור לי? אשמח מאוד לתשובתך בהקדם, חני.
    (אם צריך אשלח בדיקות דם עדכניות*)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה כרונית וחוסר ספיגת ברזל - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    19/02/2014

    בהחלט אפשר לסדר בהקדם יעוץ במרפאה המטולוגית אזורית.
    במחלת קרון יש ספיגת ברזל פחותה אך אצלך עם טיפול בברזל IV יש עליה בהמוגלובין
    וזה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו