מחסור ב - אני מוטרד B12

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מחסור ב - אני מוטרד B12
    אבי
    02/09/2014

    שלום רב,

    אני מוטרד מאופן הטיפול והאבחנה שקיבלתי ומעוניין לקבל סיוע בנושא.
    6 שנים חזרתי מטיול ממושך במזרח וכמובן לא אכלתי הרבה בשר וכשחזרתי ועשיתי בדיקות דם בין היתר בגלל אפיזודה נפשית היה לי 194 של B12 בדם. תוצאה שלהבנתי מעט נמוכה אך סביר מאד שנגרמה עקב תזונה לקויה בעיקר (הרופאים לא יידעו אותי ולא הייתי מודע לעניין. מלפני שנתיים עברתי בדיקת דם נוספת והתוצאה של B12 הייתה 214. שוב בקצה התחתון של הסקאלה אך נראה שהכל בסדר. מלפני שנה שוב עברתי בדיקות דם והתוצאה היתה 153. תוצאה נמוכה ולכן הרופא נתן לי לעשות 5 זריקות של B12 במשך חודש. כחודש לאחר הזריקות עברתי בדיקה נוספת והתוצאה הייתה 539. לאחר תוצאה זו החלטתי בעצמי (פחות בעצת הרופא) לקחת באופן יומי כדורי B12 מתחת ללשון במשך 4 חודשים. בבדיקת דם שביצעתי לאחר 4 חודשים שהייתי על הכדורים התוצאה ירדה ל315. חזרתי לרופא בבקשה לקבל הפניה לבדיקה של סיבות לאי ספיגת B12 בעיכול או אחרת כי להבנתי יתכן שישנו גורם מפריע (בעיות בכבד,זיהום חומציות יתר, באמת שאינני יודע...) בקשתי מבחן שילינג כי על זה שמעתי מדוד פרופ' בארה"ב. הרופא כאן לא ממש ידע על איזשהם בדיקות שעושים בכל זאת נתן לי הפניה לשילינג. שבדקתי מול כל בתי החולים שהכרתי וגם מול קופ"ח מכבי אמרו לי שכבר לא עושים את זה ומצאתי את עצמי עובד עצות. כמו כן לאחר הבדיקה של ה315 ביקשתי מהרופא מרשם ל5 זריקות נוספות שאקח אותם פעם בחודש (כך חשבתי שאצא מאוזן פחות או יותר) לאחר כ-5 חודשים שסיימתי את הזריקות האחרונות של פעם בחודש רמת הB12 שלי הייתה 356. כלומר תקין אבל כמובן בזכות הזריקות אחת לחודש ולא ממשהו אחר. כאמור אני אוכל בשר כל חיי ובבדיקות שעשיתי מלבד הB12 לא היו איזה חריגות מיוחדות.
    איזה בדיקות קיימות היום שאפשר לעשות בנושא בעיות ספיגה והסיבות?
    האם ניתן לבקש אותם מהקופ"ח? ואם לא אז מאיפה כן?
    האם כך סתם פתאם באמצע החיים לבחור בריא פתאם יש מחסור בB12 וגם ירידה ברמה באם מפסיק זריקות? האם אין גורם לבעיה שצריך לבדוק והקופ"ח והרופא לא מחויב לבחון את הסיבות יותר לעומק?
    מבקש עזרה.. תודה מראש וסליחה על הסיפור הארוך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחסור ב - אני מוטרד B12

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחסור ב - אני מוטרד B12 - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    04/09/2014

    אין חוסר ספיגה ואין חסר בוויט.ב12 !
    אני מניח שרמת המוגלובין תקינה
    להמשיך בכדור אחד תתלשוני בשבוע יחד עם דיאט הרגילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה לתשובתך

    אבי
    04/09/2014

    כפי שציינתי שהיה לי 550 אחרי זריקות המשכתי עם כדורים תת לשוניים למשך 4 חודשים ושמרתי על דיאטה עם בשר כבדים וכדומה ושעשיתי בדיקה לאחר הכדורים ירד ל320. מה הסיבות האפשריות של ירידה שכזאת? מה יקרה אם עכשיו שאני ב350 אפסיק את הזריקות החודשיות וחזור לכדורים? האם הרמה לא תרד שוב אחרי 4 חודשים לאזור 150? מה יכול להיות שונה עכשיו מאז כשלקחתי את הכדורים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו