אנמיה ופוליפ

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנמיה ופוליפ
    קלרה
    06/09/2014

    שלום,
    היה לי דימום בין וסתי מוגבר כחודש וחצי לאחר ווסת תקינה.ערכתי בדיקת דם והתוצאה אנמיה מחוסר ברזל אולם סביר להניח שהאנמיה היא לא כתוצאה מהדימום שכן את בדיקת הדם ביצעתי בימים הראשונים של הדימום הלא סדיר. נבדקתי ע"י גניקולוג ויש חשד לפוליפ בחלל הרחם!. לאחר אותו אירוע המחזור חזר להיות כפי שהיה מסודר ולא היה דימום בין וסתי או דימום מוגבר.
    הבעיה שאני עדיין אנמית מחוסר ברזל שערכיו 31 dl/ למיקרוגרם.
    הטרנספרין 315 dl/מיליגרם. והפריטין 3 ng/ מ"ל וזו תוצאה כ-8 חודשים אחרי הבדיקה הקודמת.

    אנמיה מחוסר ברזל ממה שהבנתי ,נגרמת מדימום או מתזונה - בעיית ספיגה.
    רופאת המשפ' שלי טוענת שהערכים שלי זה לא מתזונה ורוצה לשלוח אותי לבדיקת גסטרו פולשנית אני רוצה לציין שהתזונה שלי לא משהו ,תמיד הייתי בתת משקל אולם ללא אנמיה 1.67 מטר על 49 קילו אולם מזה כשנתיים משקלי 56 ק"ג למרות שעדיין אינני אוכלת טוב.
    השאלה שלי היא בעצם האם שתייה מרובה של נס קפה על בסיס מים ומעט חלב כ-12 כוסות ליום יכולה לגרום לבעיה של מחסור בברזל?
    רופאה שלי טוענת שוב שזה לא מאוכל... הייתכן?
    נ.ב
    את כדורי הברזל אינני נוטלת
    מבחינת הרגשה במשך כחצי שנה מאותו יום של ה"אירוע"הרגשתי חולשה ועייפות .באותו חודש של הדימום ממש הרגשתי שאני עומדת להתעלף אף רופא לא התייחס וכעת למרות האנמיה אני מרגישה ממש טוב.
    איך אפשר להסביר את זה אם דבר לא השתנה?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה ופוליפ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנמיה ופוליפ - תגובה

    פרופ` אליעזר רחמילביץ
    07/09/2014

    לא ציינת את רמת ההמוגלובין זה מה שקובע עם יש אנמיה
    אין כל קשר לנס קפה אבל בכל מקרה 12 כוסות זה מוגזם
    אם האנמיה מתמידה למרות טיפול בברזל ללא סיבה הקשורה
    למחזור יש לשקול בצדק בדיקות נוספות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשאלתך ד"ר.

    קלרה
    09/09/2014

    ההמוגלובין שלי בדיקה העדכנית 11.
    אני מופנית כעת לבדיקות של גסטרו+ רופא נשים כי הרופאה שלי טוענת שיש לי מחסור מוחלט של ברזל במאגרים.
    שוב היא טוענת שזה לא מאוכל.

    מצטערת שאני חוזרת על שאלתי, אבל האומנם תזונה על בסיס חלב /גבינות והרבה קפאין ( כ-10 כוסות נס קפה) יכולה לגרום לחוסר ברזל שכזה?



    תודה שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    קלרה
    18/09/2014

    שלום,
    אשמח אם תענה להמשך שאלתי.

    דבר נוסף, אני מה-7.9. מרגישה ממש רע אני צהובה וזה בא בגלים שפתאום אני נהיית צהבהבה ואח"כ הצבע חוזר לפנים. כשמעירים לי על הצבע אני בדיוק מרגישה חולשה. האם ככב זה באנמיה?
    מעבר לזה כואב לי הראש מעל העיניים במצח כבר שבוע כאב שבא והולך ואני נוטלת אדוויל כי אחרת זה לא עוזב אותי האם זה בגלל כדורי ברזל?
    הייתי אצל רופא עיניים.
    האם כל התופעות הללו הם של אנמיה או של כדורי הברזל???
    אני מרגישה שהתופעה של האנמיה ממש מתחזקת.
    האם יש בדיקה ספציפית לתפקודי כבד??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו