עיבוי דופן של אליאום סופי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עיבוי דופן של אליאום סופי
    פרופ` אלן ברבי
    12/04/2015

    שלום רב. בת 36, בריאה בד״כ וברקע אנדומטריוזיס כמעט 10 שנים. מטופלת בגלולות שאני נוטלת ברצף. לאחרונה (אמצע פברואר) חשתי בכאבים עמומים בבטן העליונה אשר לאחר מספר ימים התמקדו בבטן התחתונה מצד ימין (יצוין כי חשתי בכאבים בבטן התחתונה רק כאשר לחצתי באזור) הופנתי לבית חולים עקב חשש לאפנדיציט. בבדיקת us של הבטן והאגן הודגם: ״עיבוי דופן של אליאום סופי עם הסננה של שומן מזנטריאלי ובלוטות לימפה מזנטריאליות מוגדלות בסמוך״. מהי משמעות ממצא זה? אני מאוד חרדה בגלל בלוטות הלימפה המוגדלות. האם ייתכן גידול ממאיר חלילה?? בבית החולים טענו כי מדובר ככל הנראה בדלקת ויראלית או בקרוהן (אינני משלשלת ואין לי חום).. סליחה על ההודעה הארוכה אבל אני מאוד לחוצה וחוששת שמא מדובר בלימפומה חלילה.
    רופא נשים העלה השערה שאולי מדובר בלימפאנגיטיס מזנטריאלי.
    לאחר כשבועיים הכאבים החדים בצד ימין למטה נרגעו ולאחר שבוע של "שקט" שוב התחלתי לחוש ברגישות (רק במגע במקום) בצד ימין תחת הצלעות עד העצם הקדמית של האגן..
    יצוין שמלבד התופעות שהוזכרו לעיל איני סובלת מחום או תופעות אחרות וגם בדיקות הדם (שקיעת דם, ספירת דם ובדיקות שתן) יצאו תקינות.
    הרופא ביקש שאחזור על ה US בטן עליונה .
    סליחה על ההודעה הארוכה אבל אודה לכם להסביר לי מהי המשמעות של בלוטות הלימפה המוגדלות שהודגמו במעי ..האם זה אומר גידול או חלילה משהו ממאיר??? האם בלוטות לימפה מוגדלות במעי אמורות לכאוב??
    מקריאה באינטרנט הבנתי שלימפומה שאינה הודג'קין יכולה ללהתחיל מהמעיים ואני ממש חרדה. אנא עזרו לי להבין מה משמעות הבלוטות והאם עליי לפנות להמטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך להודעתי

    אריה
    12/04/2015

    יודגש שגם בזמן בו הודגמו בלוטות מוגדלות לא חוויתי תסמינים נוספים כמו חום או שלשול ואף לא כאב בטן סטטי (אלא רק בזמן שנוגעים במקום).
    בבית החולים אף ציינו שהבטן היא לא בטן של אפנדיציט ושהתסמינים אינם מתאימים (לא סוערים לדבריהם).
    כלומר המשכתי לתפקד רגיל מלבד הרגישות והאי נוחות הקלה למגע בבטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך להודעתי - תגובה

    פרופ` אליעזר רחמילביץ
    12/04/2015

    נראה לי שאת קוראת יותר מדי באינטרנט
    לפי התאור שלך קרוב לודאי שמדובר בתהליך תגובתי מקומי
    ותו-לא
    אבל כדי לתת תשובה יותר מדויקת צריך לבדוק אותך ולראות
    את הצילומים
    אולי כדאי שתבדקי על ידי כירורג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו