מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אספירין ו-G6PD בהיריוןמיכל27/06/2015
שלום רב,
אני בשבוע ה-21 להריוני. לפני מספר ימים הייתי בביקור אצל רופא להיריון בסיכון בשל ערכי HCG גבוהים שנמצאו אצלי בסקר הביוכימי השני, שמהווים אינדיקציה לסיכון להאטה בגדילת העובר ולרעלת היריון. הרופא המליץ על מתן אספירין במינון נמוך עד שבוע 37 - 1 כדור מיקרופירין ליום במינון של 75 מ"ג.
הבעיה היא שהנני בעלת רגישות לתרופות על רקע חוסר ב-G6PD. בחיפוש באינטרנט ראיתי שקיים מידע סותר בהקשר לנושא של אספירין ו-G6PD. הבנתי שלאחרונה אספירין הוצא מרשימת התרופות האסורות ל-G6PD. אולם ברשימות אחרות,
עדיין כתוב שאספירין מהווה סכנה לבעלי חוסר ב-G6PD...
לאחר חיפוש נוסף, הבנתי שככל הנראה אספירין במינון נמוך מותר לבעלי חוסר ב-G6PD, אולם יש להיזהר עם מינון גבוה של התרופה.
שתי שאלות בהקשר לנושא זה:
1. מכיוון שהעובר הוא ממין זכר והבנתי שזאת תסמונת שעוברת דרך כרומוזום X, ואני בעלת חוסר ב-G6PD, להבנתי העובר באופן ודאי הינו גם הוא בעל חוסר ב-G6PD.
לכן, אני מודאגת לגבי הסכנות האפשריות של אספירין ביחס לעובר, מכיוון שאספירין חוצה שליה. אני מבינה שמינון אספירין של 75 מ"ג ביום נחשב מינון נמוך עבורי. אולם, האם מינון זה נחשב גם מינון נמוך עבור העובר, בהתחשב בכך שגודלו של העובר קטן בהרבה? האם מינון של 75 מ"ג לא נחשב מינון גבוה עבורו, ואז בהנחה שהוא בעל חוסר ב-G6PD, ומינון גבוה של אספירין עלול לגרום להמוליזה, אז בעצם מינון זה עלול לגרום לעובר להמוליזה, גם אם עבורי מינון זה הוא תקין?
2. במידה ומותר לקחת אספירין במצב זה, האם ניתן להמשיך ולקחת גם כמוסות אומגה 3 במקביל (אומגה 3 אלספה 9 חודשים - להיריון - המכיל 400 מ"ג אומגה 3)? אני שואלת כי הבנתי שגם אומגה 3 הוא מדלל דם.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אספירין ו-G6PD בהיריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/06/2015תודה על השיעור בנושא .
את יודעת הכול ובטח התשובות.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי
מיכל28/06/2015פרופ' ברבי שלום,
לא הצלחתי להבין מתשובתך האם מינון של אספירין של 75 מ"ג ביום מהווה סיכון לעובר שהוא בעל חוסר ב-G6PD?
אודה לך על עזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/06/2015לא יודע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



