מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ירידה מתמשכת בטסיות PLTדני27/09/2015
שלום.
אני בחור בן 45. ללא מחלות ידועות. גובה 1.76
לפני שנה וחצי אחרי זיהום בשיגלוזיס ( נדבקתי מהילדים שנדבקו בגן )
ירדתי בחצי שנה 6 קילו מ 60 שתמיד הייתי ל 54 ומאז
כבר שנה יציב על 54 לא עליתי מאז במשקל בגלל רגישות וכאבי בטן לעתים.
הרופא אמר שאולי פיתחתי מעי רגיש אבל ליתר בטחון נקבע לי קולונוסקופיה
לעוד חודשיים.
US בטן לפני שנה תקין.
בבדיקות הדם שלי לאורך השנים ( מבצע אחת לשנה בדיקה שגרתית ),
ה PLT תמיד היה באיזור 350 ונע בין 330 ל 380.
בינואר השנה בבדיקת דם שגרתית 325. מאז החל לרדת -
במרץ PLT = 266
באוגוסט PLT = 250
בבדיקה בשבוע שעבר PLT = 190
הטסיות ירדו בכ 8 חודשים בכ 130.
יתר ספירת הדם משבוע שעבר די תקינה
WBC = 5.5
RBC= 4.5 HB =12.7 HCT=39.7
MCH=28.4 MCHC=31.9 RDW=12.9 MCV = 89 MPV=8.7
NEUT = 65.4% LYM=19.4% MONO =11.1%
זה בוצע בשבוע שעבר ביום של חום נמוך עקב כאבי גרון.
אציין שבספירת הדם לפני חודש הלימפוציטים הנורמוציטים והמונוציטים היו במרכז הנורמה.
לגבי ההמוגלובין כל השנים עמד על כ 13.5-14 ובחצי השנה האחרונה
ירד לכיוון 13 כשבאחרונה 12.7. ( הרופא אמר שזה כנראה בגלל הירידת משקל ).
בדיקות הכימיה משבוע שעבר תקינות.
טרנספרין תקין 270. CRP תקין 0.1. שתן תקין.
פריטין לפני 4 חודשים תקין. בי 12 = 250. חומצה פולית בקצה תחתון של הנורמה.
***ברצוני לשאול. האם מגמת ירידה בטסיות במשך 8 חודשים
מרמות של 330 לרמות של 195 מעידה שאולי קיימת בעיה המטולוגית?
מה הכיוון והאם זה דורש בירור ? בכל זאת קיימת מגמת ירידה....
המון תודה על העזרה!!
שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה מתמשכת בטסיות PLT - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/09/2015בסך הכל מספר התרומבוציטים בגבול תחתון של הנורמה ללא תופעות של דימום.
צריך מעקב בלבד ולחזור על הסץד בעוד חודשים. לבקש גם בדיקה במבחנה עם ציטרת
כדי לשלול פסוידו-תרומבופניה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהPlt
אייל28/09/2015תודה רבה!
ציינת דימומים. אין לי משהו דרמטי פרט לקצת דימום החניכיים באחרונה כשמעביר חוט או קיסם, מה שלא היה לי בעבר.
אם כך אפשר להרגע ורוב הסיכוי שירידה הדרגתית של טסיות
מכ 340 לכ 200
היא חסרת משמעות?? או שכן זה מעיד על בעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהPlt - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/09/2015לא . אין משמעות קלינית
כאמור לחזור על הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



