ירידה מתמשכת בטסיות PLT

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ירידה מתמשכת בטסיות PLT
    דני
    27/09/2015

    שלום.
    אני בחור בן 45. ללא מחלות ידועות. גובה 1.76
    לפני שנה וחצי אחרי זיהום בשיגלוזיס ( נדבקתי מהילדים שנדבקו בגן )
    ירדתי בחצי שנה 6 קילו מ 60 שתמיד הייתי ל 54 ומאז
    כבר שנה יציב על 54 לא עליתי מאז במשקל בגלל רגישות וכאבי בטן לעתים.
    הרופא אמר שאולי פיתחתי מעי רגיש אבל ליתר בטחון נקבע לי קולונוסקופיה
    לעוד חודשיים.
    US בטן לפני שנה תקין.

    בבדיקות הדם שלי לאורך השנים ( מבצע אחת לשנה בדיקה שגרתית ),
    ה PLT תמיד היה באיזור 350 ונע בין 330 ל 380.
    בינואר השנה בבדיקת דם שגרתית 325. מאז החל לרדת -
    במרץ PLT = 266
    באוגוסט PLT = 250
    בבדיקה בשבוע שעבר PLT = 190
    הטסיות ירדו בכ 8 חודשים בכ 130.
    יתר ספירת הדם משבוע שעבר די תקינה
    WBC = 5.5
    RBC= 4.5 HB =12.7 HCT=39.7
    MCH=28.4 MCHC=31.9 RDW=12.9 MCV = 89 MPV=8.7
    NEUT = 65.4% LYM=19.4% MONO =11.1%
    זה בוצע בשבוע שעבר ביום של חום נמוך עקב כאבי גרון.
    אציין שבספירת הדם לפני חודש הלימפוציטים הנורמוציטים והמונוציטים היו במרכז הנורמה.
    לגבי ההמוגלובין כל השנים עמד על כ 13.5-14 ובחצי השנה האחרונה
    ירד לכיוון 13 כשבאחרונה 12.7. ( הרופא אמר שזה כנראה בגלל הירידת משקל ).
    בדיקות הכימיה משבוע שעבר תקינות.
    טרנספרין תקין 270. CRP תקין 0.1. שתן תקין.
    פריטין לפני 4 חודשים תקין. בי 12 = 250. חומצה פולית בקצה תחתון של הנורמה.

    ***ברצוני לשאול. האם מגמת ירידה בטסיות במשך 8 חודשים
    מרמות של 330 לרמות של 195 מעידה שאולי קיימת בעיה המטולוגית?
    מה הכיוון והאם זה דורש בירור ? בכל זאת קיימת מגמת ירידה....
    המון תודה על העזרה!!

    שגיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה מתמשכת בטסיות PLT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה מתמשכת בטסיות PLT - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    28/09/2015

    בסך הכל מספר התרומבוציטים בגבול תחתון של הנורמה ללא תופעות של דימום.
    צריך מעקב בלבד ולחזור על הסץד בעוד חודשים. לבקש גם בדיקה במבחנה עם ציטרת
    כדי לשלול פסוידו-תרומבופניה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Plt

    אייל
    28/09/2015

    תודה רבה!

    ציינת דימומים. אין לי משהו דרמטי פרט לקצת דימום החניכיים באחרונה כשמעביר חוט או קיסם, מה שלא היה לי בעבר.
    אם כך אפשר להרגע ורוב הסיכוי שירידה הדרגתית של טסיות
    מכ 340 לכ 200
    היא חסרת משמעות?? או שכן זה מעיד על בעיה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Plt - תגובה

    פרופ` אלן ברבי
    28/09/2015

    לא . אין משמעות קלינית
    כאמור לחזור על הבדיקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו