מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עייפות לאחר ירידה בברזלאמיליה10/10/2017
שלום רב ,
בת 47 , בדרך כלל בריאה , לחץ הדם תקין , מבחינה קרדיולוגית בריאה.
חשה בעייפות נוראית , לאחר מאמץ קל רעד ברגליים ומיחושים בראש , פנים ...
לפני מספר חודשים עקב עייפות קבועה (יש לי פיברומיאלגיה ) נטלתי ברזל מפעם לפעם כמו כן אכלתי הרבה חלבונים .
בדיקות הדם שביצעתי באותה תקופה מייצגות ברזל תקין , המוגלובין והמטוקרית מעל המותר.
המוגלובין 16.4 ,
המטוקרית 50
RBC 6.26
ברזל 99
MCV 80,MCH26.4 ..- נמוך
RDW-SD 46/7 ,RDW -CV 15.8 - גבוה
,TRANSF 271,VIT B12 483 'FOLIC ACID 11.47
עקב התוצאות החורגות הנ"ל ביצעתי דיאטה חריפה ללא חלבונים , וירקות שלא מכילות ברזל
לאחר חודשיים של דיאטה ביצעתי בדיקות מעבדה , הפעם התוצאות של המוגלובין , המטוקריט תקינות , ברזל נמוך
HGB 14.7 , HCT 44.7 , ברזל 50 (לפני חודשיים 99)
RDW SD 48.1- גבוה מהנורמה
RDW CV 17- גבוה מהנורמה
MCV 78.3- נמוך מהנורמה
MCH 25/7 - נמוך מהנורמה
יש לציין שגם הכולסטרול ירד מ-260 ל-200 תוך חודשיים .
אנא התייחסותך :
ברב הבדיקות שבוצעו אצלי (כנמו במקרה הנוכחי ) הברזל בגבול התחתון או מתחת לנורמה ועדין ההמוגלובין לכוון המקסימום .
האם זה מעיד על בעיה המטולוגית או שהגוף "דואג" להשתמש בברזל למאגר ההמוגלובין.
האם ייתכן שהעייפות שאני חשה קשור לדיאטה ללא חלבונים ולירידה הדרסטית בפרמטרים של ברזל , כולסטרול וייתכן ששומנים אחרים חיוניים ?
אני חוששת מלקחת תוספות מזון , התחלתי בתזונה מאוזנת ..
אשמח להמלצות .
תודה רבה וחג שמח !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות...
פרופ` אלן ברבי14/10/2017סיפור ארוך !
ערכי המוגלובין יחסית גבוהים לאישה בגילך.
ממליץ לפנות לרופא משפחה לבדוק רמת אריטופואיטין והמוטציה JAK2 לשלול פוליציטמיה. לבקש גם יעוץ של המטולוג אזורי אחרי קבלת התוצאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



