תזונה נכונה למניעת סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים. אכילה של מאכלים מסוימים והימנעות מאחרים יכולה למנוע את המחלה ואת ההתקדמות שלה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 15/05/2017 |
צפיות: 2,630
דירוג: 5.0 מתוך 3 הצבעות
התקבלו 3 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
הרגלי התזונה והאוכל שמכניסים לגוף משפיע על הבריאות הן בטווח המידי והן בטווח הארוך ותזונה נכונה יכולה לשמור ולהגן מפני מחלות שונות. באוניברסיטת קליפורניה שבארצות הברית בדקו לעומק מהם המזונות שמשפיעים על התפתחות סרטן הערמונית וכיצד הרגלי אכילה מסוימים יכולים למנוע אותו ואילו יכולים לעודד אותו.

רוצים לדעת עוד? היכנסו לפורומים:
פורום סרטן הערמונית - תמיכה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום תזונה קלינית
פורום סרטן הערמונית, סרטן האשכים, סרטן שלפוחית השתן

בשר עשוי היטב מעלה את הסיכויים לחלות בסרטן הערמונית

באופן כללי ישנם סוגי מזון מסוימים שיכולים לסייע במניעה של סרטן הערמונית ולעכב את ההתקדמות שלו כאשר הוא כבר נוכח. גברים אשר רוצים להפחית את הסיכויים שלהם ללקות בסוג זה של סרטן ובסוגים אחרים של סרטן צריכים לשמור על תפריט המכיל אוכל ללא שומן רווי ועם מעט סוכר, וכן מזון עשיר בסיבים וצריכה מרובה של פירות וירקות. אך הממצאים העיקריים של המחקר הם סוגי המאכלים אשר עלולים לגרום לסרטן הערמונית וכאלה שמעודדים אותו להתפתח.

בשר, ובמיוחד בשר עשוי היטב מעלה את הסיכויים לחלות בסרטן הערמונית. בשר מבושל מכיל אמינים הטרוציקליים (HCAs) – תרכובות שלהן השפעה מסרטנת. ה-HCAs נוצרות בזמן בישול בטמפרטורה גבוהה והן קיימות הן בבשר אדום והן בבשר מעובד. ארגון הבריאות העולמי פרסם כי תרכובות אלה מצויות בסוגים שונים של בשר, כמו בשר בקר, בשר חזיר, נקניקים ונקניקיות. במקום בשר אדום ובשר מעובד אפשר לקבל את החלבונים ממקורות מזון אחרים, כמו עוף, דגים, סוגים שונים של שעועית, קטניות, אגוזים וממרחי בוטנים ושקדים.

מאכלי חלב מחמירים את סרטן הערמונית

צריכה של כמויות גדולות של מאכלי חלב מעלה גם כן את הסיכויים לחלות בסרטן הערמונית. מחקר אחד גילה כי שתייה של חלב עם 3% שומן מחמירה את המצב של סרטן הערמונית אצל אנשים שכבר חולים בו. נוסף על כך, שתייה של חלב דל שומן מעלה את הסיכויים לחלות בשלבים מוקדמים של סרטן הערמונית. משכך, מומלץ להגביל את הצריכה היומית של חלב או לפחות לצרוך מאכלי חלב נטולי שומן. כיום השוק שופע במוצרים העשויים מתחליפי חלב פרה, כמו חלב סויה, חלב פשתן, חלב שקדים, חלב קוקוס ועוד.

אלכוהול אמנם משמח לבב אנוש, אך צריכה מרובה שלו יכולה להעלות את הסיכויים לחלות בסרטן הערמונית. חוקרים אמריקאים בדקו יותר מ-10,000 גברים ומצאו כי גברים ששותים כמויות גדולות של אלכוהול נמצאים בסיכון גבוה פי שניים לחלות בסרטן הערמונית מאשר גברים ששותים אלכוהול בכמויות מתונות. שתיינים כבדים נחשבים לכאלה ששותים יותר משלוש כוסות אלכוהול ביום או יותר מעשרים כוסות בשבוע.

כדאי להפחית צריכה של שומן רווי

שומן רווי מוכר בעיקר בקשר שלו למחלות לב, אך יש המקשרים אותו גם לסרטן הערמונית. עוד אין הוכחות נחרצות לכאן או לכאן וישנם מחקרים שמראים ששומן רווי גורם לסרטן הערמונית בעוד מחקרים אחרים לא מוצאים כזה קשר. אף על פי שיש צורך במחקרים נוספים, הפחתת צריכה של שומן רווי יכולה לסייע לבריאות הכללית של הגוף. שומן רווי מצוי במאכלים רבים, כמו בשר, מאפים, מוצרי חלב, אוכל מעובד ורטבים תעשייתיים.

למידע נוסף קראו גם:
האם נמצא תהליך הגורם לסרטן הערמונית?
תרופה נגד ערמונית מוגדלת תמנע סרטן?
סרטן הערמונית: מריחואנה היא הפיתרון?
ערמונית מוגדלת: תסמינים ודרכי טיפול
סרטן הערמונית: תסמינים, אבחון ודרכי טיפול

במקום מאכלים אלה כדאי להכניס לתפריט היומי מזונות עם שומן חד בלתי רווי ועם שומן רב בלתי רווי, אותם אפשר למצוא באבוקדו, בדגים שומניים, באגוזים, בזרעים ובשמן זית. כדי להימנע משומן רווי בעוגות ובמאפים כדי להחליף את מקורות השומן ברסק תפוחים. לדוגמה, במקום 250 גרם חמאה, לשים חצי מהכמות חמאה וכוס של רסק תפוחים.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד