מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גוש בגרוןמירב03/06/2010
שלום,
לפני כארבעה חמישה ימים אני מרגישה שכוב לי בצד שמאל של הגרון למעלה כאשר אני ממששת את זה אני מרגישה כמו גולה כזאת באזור....
יש לציין כי המקום כואב לי ואני מרגישה את הגוש הזה
רציתי לדעת ממה זה נובע???.. כי המצב הזה ממש מלחיץ אותי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן04/06/2010ככל הנראה הדבר נובע מבלוטת לימפה מוגדלת שקיימת בעיקבות דלקת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד קולטל02/06/2010
שלום
אני מורה בביה"ס יסודי ,עובדת במשרד החינוך. לאחר כ 15 שנות עבודה במקצוע, לפני כשלושה שבועות איבדתי את קולי. הייתי בבדיקה אצל רופא אא"ג , לא נמצאו יבלות במיתרי הקול אולם קולי בא והולך לסירוגין. הומלץ לי על speach teraphy והתחלתי מהלך בנדון. עדיין קולי לא שב אלי .
רציתי לשאול:
האם יש קשר בין ירידה במשקל עקב דיאטה לבין צרידות ו/או פגיעה במיתרי הקול?
האם יש המלצות לטיפולים ו/או בדיקות נוספות?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010בנוסף לטיפול בדיבור כדאי ליטול בדיקות דם מקיפות כולל תפקוד בלוטת התריס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו בגרון...דנה02/06/2010
שלום,
לפני כשבוע וחצי היו לי כאבי גרון והלכתי למראה על מנת לבדוק הם יש לי דלקת. הבחנתי שיש לי מן "חתיכת עור" או לא יודעת איך לכנות את זה, אז מחוברת לענבל.
מה זה יכול להיות?
יש לציין כי אני חיילת וממש קשה לי להשיג תור לרופא וזה דיי מלחיץ אותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010ז\ה נשמע כמו פפילומה שזה מעין יבלת הדבוקה לעינבל. לא נראה לי שיש קשר בן זה לבין כאבי הגרון אולם בהזדמנות כדאי להבדק ע"י א.א.ג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בידקת אלוטראסאונד צוואריפיץ02/06/2010
שלום רב
לפני כחודש חשתי בבלוטת לימפה מוגדלת בצווארי- עשיתי המון ב. דם: שיקעת דם, המטולוגיה, כימיה, ספירת דם ועוד וכולן תקינות, כמו כן הלכתי לרופא א.א.ג שאמר הבלוטות כלל אינן נפוחות. בכל זאת הלכתי היום לאולטראסאונד צווארי ואלו הממצאים:
בצד ימין- שתי בלוטות לימפה מוגדלות עד 1.8 ס"מ, מראה סונוגרפי תקין, מתחת ללסת תחתונה.\צד שמאל: בלוטת לימפה בגודל גבולי 1 ס"מ, מראה סונוגרפי תקין, סמוך לוריד ג'וגולרי. בלוטת לימפה מוגדלת 1.7 ס"מ, מראה סונגרפי תקין, מתחת ללסת תחתונה. בלוטת לימפה מוגדלת 1.3 ס"מ, מרא סונוגרפי תקין מתחת לזוית לסת תחתונהמשמאל.
האם התוצאה תקינה? מה אומרות בלוטות הלימפה המוגדלות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010תשובות האולטרסאונד די תקינות ומה שהם אומרות שככל הנראה קיימות בלוטות לאחר מחלה כלשהיא ולא משהוא מדאיג יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריה על הלשון ו/או בדרכי הנשימהital02/06/2010
אני בחו"ל ואשמח לקבל תשובות שלאולות הבאות:
1. איך ניתן לדעת האם ישנה פטריה על הלשון ו/או בדרכי הנשימה?
2. איזה סוג של רופא מאבחן את הבעיות הנ"ל?
3. האם יש מגבלות לשמוש ממושך בדקטרין ג'ל 2%
4. הלשון שלי מאד רגישה לחריף, טחינה ולפעמים לימון, אני מקבלת כתמים אדומים ובוערים, כמו כן
ממה זה נובע ואיך למנוע?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטרת בלשון
ד''ר דן גוטמן03/06/2010בד"כ פטרת בלשון אינה נגרמת סתם כך. היא נגרמת לאחר טיפול אנטיוביוטי ממושך או באנשים שלהם חסר חיסוני. הטיפול הוא בדקטרין בתמיסה לפה. הרופא המטפל הינו רופא א.א.ג או רופא פה ולסת. רצוי לגשת לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדים+שקד 3עופרה02/06/2010
הילדה שלי בת שנתים וחודשיים ויש לה שקדים גדולים ופוליפ היא נוחרת בלילה ולאחר בדיקת שינה התוצאה:
" סובלת מהפרעת נשימה חסימתית קלה בשינה המתבטאת בנחירה ומעט הפסקות נשימה. אין מדובר בתסמונת דום נשימה בשינה במלואה."
היא עברה בדיקת שמיעה והיא שומעת טוב מאוד רק שיש לה טיפה נוזלים באוזן אחת.
מבחינת אוכל היא אוכלת הכל.
שאלתי היא האם אתה מציע על ניתוח להורדת השקדים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010בבחלטה על ניתוח או לא לבצע ניתוח היא החלטה רצינית אחראית ויש לקבל אותה רק לאחר בדיקה ושיחה מקיפה איתכם. לא נראה לי רציני שעם מידע מועט כאן באינטרנט נקבל החלטה כלכך גורלית
תוכלו להגיע לבדיקה מקיפה
בברכה ד"ר גוטמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור מוגלה בגרוןמירב02/06/2010
שלום רב, אני בת 32 וקרה לי דבר מאוד מוזר.
לפני שבועיים בערך, הרגשתי כאב גרון אז לקחתי מראה והסתכלתי לתוך הגרון שלי וראיתי על השקד השמאלי כדור לבן. במהלך השעות התגברו לי הכאבים בצד שמאל של הגרון עד כדי כך שהדיבור שלי התעוות כי היה לי כואב וקשה לדבר. כל הלילה כאב לי מאוד בבליעה עד שזה אפילו העיר אותי משינה. למחרת בבוקר קמתי וראיתי שאותו "כדור לבן" נעלם. וכשפניתי לרופא משפחה שלי הוא אמר שלא רואים כלום בגרון ושלח אותי ללא שום טיפול.
בינתיים באותו השבוע התחילה לי נזלת ובתוך פחות משבוע התפתח לי סינוסיטיס חמור (אובחן ע"י א.א.ג באנדוסופ) מלווים בלחץ קשה בראש, במצח ובפנים והתחלתי טיפול אנטיביוטי (אוגמנטין 875 מ"ג פעמיים ביום למשך 3 שבועות). יש לציין שכרגע אני עדיין תחת האנטיביוטיקה ומקפידה מאוד לקחת אותה.
לפני יומיים התחלתי להרגיש שוב חוסר נוחות בגרון ותחושה שהגרון מגרד לי. לקחתי שוב מראה וראיתי שוב את הכדור הלבן על השקד השמאלי. התחלתי לחשוש ששוב יהיו לי כאבים חזקים בגרון וששוב זה יעלם כשארצה להראות את זה לרופא לכן לקחתי פנס וקיסם אוזניים ועמדתי מול מראה כדי לנסות לגעת באותו כדור ולראות אם זה משהו שסתם עומד על השקד או שהוא "תקוע" עליו.
כשהתחלתי לנסות לגעת בו נהיה לי רפלקס הקאה שגרם לשקד לזוז ואז זה פשוט היה מוזר: התגלה לי מאחורי השקד כדור לבן ענקי (כחצי ס"מ) וכשנגעתי בו עם הקיסם הוא פשוט יצא החוצה. החזקתי בו ביד והוא נראה כמו מוגלה דחוסה מאוד והיה לו ריח מזעזע ומסריח בטירוף. אח"כ ראיתי שיש על הקיסם גם קצת דם אז מיד גרגרתי מים וסודה לשתיה ולקחתי כדור מציצה לגרון.
יש לציין שמיד הגרוד בגרון הפסיק.
שאלתי היא - מה זה יכול להיות?
קבעתי תור לא.א.ג שלי כדי לספר לו על זה ויש לי תור רק בשבוע הבא וזה פשוט מטריד אותי מאוד מה יכול להיות שיש לי שם. אולי יש לי משהו מאחורי השקד שבגלל זה לא איבחנו את זה קודם? (תהליך זיהומי או אולי אבסס)
תודה וסליחה על האורך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010הכדור הלבן שתקוע בשקד ויוצא הוא שיירי אוכל הנתקעים בחריצים בשקדים. הם גורמים לריח רע ונוטים לחזור לסרוגין. אם התופעה מטרידה אנו ממליצים לעיתים על כריתת שקד לעיתים באופן חלקי. בכל אופן מדובר בתופעה די נפוצה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפים באף והתמכרות לטיפות אףיעקב02/06/2010
שלום,
אני בחור בשנות הארבעים לחייו וסובל כבר כשלושים שנה מקשיי נשימה עקב פוליפים באף. ביצעתי כבר שלושה ניתוחים להסרת פוליפים כאשר הניתוח האחרון היה לפני כעשר שנים והוא כמובן לא עזר בסופו של דבר והפוליפים חזרו.
אני עושה שימוש יומיומי בטיפות אף ומחסל בקבוק בשבוע וחצי. לאחרונה המצב החמיר כיוון שאני נאלץ לקום באמצע הלילה כדי להזליף טיפות. בצילום האחרון שביצעתי במערות האף הכל מלא בפוליפים.
האם ניתן להסיר את הפוליפים ללא ניתוח ? האם בעשר השנים האחרונות סוג הניתוח השתנה ? האם ניתן להתגבר על ההתמכרות לטיפות אף ?
תודה
יעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010כאשר מבצעים ניתוח להסרת פוליפים יש להשתמש לכל החיים בתרסיס לאף עם סטרואידים שאמור למנוע את חזרתם. כעת עלך לגשת לבדיקת א.א.ג לטיפול מתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גושים בגרוןויקי01/06/2010
שלום רב,
כבר כמה שנים שמתי לב שגודלים לי גושים בגרון בצד שמאל מהשקדים ובצד הימין, יש גם למטה למטה בשלון. יש כאלה שממשיכים לגדול ויש שלא. מקודם זה לא כאב אבל עכשין אני מרגישה כאב בגושים עצמם וגם מאבדת קליל את הקול וגם תחושה של דלקת בגרון...בעבר עברתי ניתוח שקדים וכל התופעות הופיעו שנתיים אחרי הניתוח שקדים. כל זה קורה לפני שילדתי ילדים ועכשיו אני עם ילדים קטנים ונוהגת לדבר בקול חזק מעוד.
שאלה: מה זה יכול להיות, האם זה מסוכן, ומה ניתן לעשות עם זה?
תודה מראש.
ויקי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה לומר מה יש שם ללא בדיקה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום מהאף לילד בן 4שרונית01/06/2010
בבקרים האחרונים אני מגלה שלבני היה דימום מהאף במהלך השינה.
לא כמות רצינית.....
מה אפשר לעשות כדי למנוע?
הוא היה קצת מצונן בשבועיים האחרונים. האם יש קשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010יש קשר בן הצינון והגירוי שהיה לו באף לבין הדימום. אם לא יחלוף יש לגשת לא.א.ג לצריבת האזור המדמם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינוןרות01/06/2010
שלום
יש לי ילד בן שלוש הוא מצונן כחודש,עם ליחה ונזלת ירוקה
השבוע היה לו חום.במהלך החודש ביקרנו 3 פעמים אצל רופאים שונים כולם אמרו שזה ויראלי
והמליצו להישתמש באדים.רופא אחד אמר אדים קרים והשני אמר אדים חמים.
במה כדאי להישתמש?ומה ההבדל ביניהם?האים יש לך עוד הצעות טיפול?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010אם אכן מדובר בצינון, לא האדים הקרים ולא החמים באמת יכולים לעזור, אולי להקל במקצת
ישנן תרופות אחרות היכולות לעזור ביבוש הנזלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- BPPVגומת חן101/06/2010
בת 33, בהריון 30 שבועות
בשמירת הריון בשכיבה כמעט מוחלטת מזה 4 חודשים עקב לידות מוקדמות בעבר
מטופלת בקלקסן 40 מ"ג פעמיים ביום ובזריקות פרוגסטרון פעם בשבוע
הבוקר 3 אירועי ורטיגו (תנועת החדר סביבי) בעת הסתובבות במיטה מצד לצד, נמשכו בין 5 ל-10 שניות וחלפו. ללא תופעות נוספות.
בבדיקת רופא המשפחה - לא הופק הסחרור.
אבחן BPPV והמליץ טיפול סימפטומטי באנטיהיסטמינים (פיזיותרפיה לא זמינה עקב מצבי ומקום מגורים).
מס' שאלות:
1) מה הסיכוי לחזרתיוית?
2) האם יש קשר לשכיבה הממושכת והאם כדאי לנסות שינה בהגבהת הראש או לחילופין ללא כרית כלל?
3) האם יש מקום להרחבת הבירור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010אם אכן מדובר ב BBPV התופעה אמורה לחלוף וחזרת התופעה אינה שכיחה. אין קשר בן התופעה לשכיבה ממושכת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפעת...אני31/05/2010
שוב נהיה לי שפעת ..
האוזן שוב נסטמה קשה רק שהפעם נהיה לי מוגלע בתוך אוזן מין נזלת ירוקה כזאת מתחלפת לשקופה אני מנקה עם קסם.
אין לי כאבי אוזניים .
האם זו תופעה שקשורה לנזלת מיותרת שעדיין נמצאת בתוך האף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לגשת לבדיקה ולטיפול אנטיביוטי
ד''ר דן גוטמן03/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון לטיפול בדלקת גרוןיעל31/05/2010
שלום רב,
לפני כמה ימים חליתי בדלקת גרון המלווה בחום ומוגלה בשקדים. במקרה למחרת התארח אצלי חבר רופא והמליץ לי להתחיל רפאפן 500מ"ג פעמיים ביום. אכן כך עשיתי. למחרת הלכתי לרופא משפחה ולאחר שסיפרתי לו הסכים עם האבחנה אך אמר לקחת 1000 פעמיים ביום. לאחר יומיים של אנטיביוטיקה במינון הנמוך החום ירד והכאב וגם המראה בגרון משתפרים.
מי מהרופאים צודק? האם להכפיל את המינון גם כשאני כבר משתפרת?
תודה מראש
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010גם רפפן 500 פעמיים ביום אמור להספיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיתוק דו צדדי של מיתרי הקולבן דוד עירית31/05/2010
לפני כחצי שנה ילדתי את בני נועם יאיר , מיד לאחר ניתוקו מחבל הטבור התינוק השמיע ציוץ קטן וישר נעשה כחול והרצו אותו לטיפול נמרץ שם היה מונשם במשך שבועיים בטובוס ולאחר הוציאו לו והילד נשם בכוחות עצמו .
אחרי ברונכוסקופיה שביצעו גילו שיתוק דו צדדי במיתרי הקול .
התינוק עבר בדיקת MRI והכל תקין אין שום ממצא פתולוגי שמעיד על בעיה מסויימת .
חשוב לציין שגם אני אימו כך נולדתי ואז אמרו לאימי שמיתרי הקול צרים אך אצלו אין תנועתיות .
הילד כרגע עם טרכאוסטומיה .
אשמח לקבל עוד מידע בנושא .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן03/06/2010לצערי כשיש שיתוק דו"צ של מיתרי הקול אין אפשרות אחרת לנשום אלא דרך טרכיאוסטומיה. מדוע נגרם השיתוק אין לדעת ללא בדיקה מקיפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

