מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ספירת זרע - יש לכם מושג?נירית16/02/2010
יש לכם מושג מה עושים אם הרופא שלי (בכללית) סבור שבן זוגי צריך לעשות בדיקת ספירת זרע והוא במכבי...?
מקבלים הפניה מהרופא שלי? ממי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש17/02/2010שלום נירית,
בעלך צריך לפנות לרופא כללי שלו בק"ח מכבי ולבקש הפניה לבדיקת זרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועתיותסיגל15/02/2010
לד"ר שלום
לפענוח מהבדיקה שבעלי עשה המורפולוגיה היא: 1%
אך מהי בבדיקה המילה בלועזית לתנועתיות, האם: abnormal froms 99%
הבדיקה רשומה בשפה הלועזית וקשה לנו כך להבין את תוצאות הבדיקה,
מדוע לא כותבים בעברית?
אשמח לעידכון, סיגל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש17/02/2010שלום סיגל,
תנועתיות היא motility וצריכה להיות מעל 50%. מורפולוגיה של 1% זרעונים תקינים מרא כי סיכוי להכנס להריון בצורה טבעית שואף לאפס וכדאי להעזר בטכניקות הקיימות ביחידות IVF.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעצחי14/02/2010
אני ואישתי מנסים להיכנס להריון כבר כמעט שנה ללא הצלחה (היו 2 הפלות מוקדמות שלא הצריחו גרידה). להלן השאלות:
1. האם יכול להיות שהקושי להורות נובע מספירת זרע נמוכה? אם כן אז יש סיכוי שגם ההפלות נובעות מסיבה זו?
יצויין שלא עשיתי עדיין ספירת זרע.
2. האם ידוע על תגובות שליליות שיש לריטלין על פוריות הגבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר בין הפלות מוקדמות ואיכות הזרע
פרופ` בנימין ברטוב15/02/2010צחי שלום וברכה,
על פי הממצאים שבידנו, יש קשר בין איכות המבנה של תאי זרע ובין הפלות מוקדמות בטרימסטר הראשון. כמו כן, יש גם קשר בין ספירה נמוכה לבין איכות מבנה ירוד, לכן לדעתי, יש לבדוק בהגדלה גדולה (MSOME) את איכות המבנה של תאי הזרע.
נ.ב.
לא ידוע לנו על קשר בין ריטלין ופוריות הגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע והמשך ברוריםשירה14/02/2010
שלום,
אני ובעלי מנסים כ7 חודשים להכנס להריון ללא הצלחה. בעלי בן 27 בריא בדרך כלל, ביצע 2 בדיקות זרע ובפעם השנייה אלו התוצאות (3 ימי התנזרות):
התנזלות תקינה
צמיגות
צבע לבן
pH 8 (7.0 - 8.7)
נפח (ml) 3.5 (2 – 7) ml
ריכוז תאי זרע (mil/ml) 42 20 mil / ml <
ריכוז תאי זרע בזירמה (mil) 147 40 mil <
אחוז תנועה כללית (%) 12 (מהירה + בינונית) > 50%
או מהירה > 25%
מהירה (%)
בינונית%) ) 5
איטית (%) 7
במקום (%) 18
סה"כ תאי זרע בתנועה (mil)
אחוז השרדות התנועה לאחר 4 שעות (%)
8
חיות (%) 60 75%>
אגלוטינציה
מורפולוגיה (%)
Strict criteria – Kruger
צורות תקינות (%) 10 > 14%
צורות פתולוגיות (%) 90 5-13% בינונית 0-4% לא תקין
ראש (%) 73
צוואר (%) 10
זנב (%) 7
תאים עגולים (mil/ml)
(2 – 5) mil / ml
לאוקוציטים (mil/ml) 0.6 (0 – 1) mil / ml
אריטרוציטים(mil/ml)
לפי מה שאמר לי רופא הנשים שלי, הסיכוי שלנו להכנס להריון נמוך מאוד בגלל המורפולוגיה.
1.האמנם?
2. מה ניתן לעשות מרגע זה?
3. האם השבחה תסייע במקרה כזה?
4. האם תוסף המזון שאתם מציינים כאן (vitamale) יכול לשנות משהו?
5. האם יש לכם המלצה לרפואה משלימה כגון דיקור סיני?
תודה, שיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי? ועוד שאלות בבקשה..
שירה19/02/2010כפי שציינתי, לבעלי בבדיקה ראשונה ושנייה יצא במורפולוגיה 90% צורות לא תקינות:
האם הVITAMALE יכול לסייע במצב כזה?
איך ניתן להשיג אותו אם אנו גרים בצפון?
במידה ולא אוכל להשיג אותו, אילו וויטמינים כדי לקנות בבית מרקחת או בסופר פארם במקום הVITAMALE שיסייעו בעניין במורפולוגיה?
אשמח לתגובתכם במהרה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב21/02/2010השבחת הזרע על מפל צפיפות בשילוב עם הזרעה תוך רחמית יכולה בהחלט להועיל לכם.
תוכלי לברר היכן להשיג Vitamale ע"י חיפוש באינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האטה בשפיכהגדי12/02/2010
שלום רב,
אני ואשתי מנסים להרות למעלה משנה, שנינו בני 35 שנים.
לפני שנה וחצי אשתי עברה הפלה בעקבות הריון מחוץ לרחם,שבעקבותיה נאלצו הרופאים לכרות את אחת החצוצרות.
יש לציין שבזמו שאני מגיע לאורגזמה, השפיכה שלי מאוד איטית אם כי הכמות סבירה בהחלט.
האם קיים כאן חשש לורקולציה? אודה לתשובתך בעניין.
גדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסר הריון
ד''ר אליעזר גירש17/02/2010שלום גדי,
שפיכה איטית אינה משפיעה על כניסה להריון. להריון, מבחינת הגבר, צריך תכונות טובות של זרעונים. לגבי העיניין של חוסר הריון במשך כשנה, יש לפנות לרופא פריון באחת היחידות של הפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת בר טוב ותורם זרעג'ון10/02/2010
שלום פרופ' בר טוב,
אנחנו זוג עם בעיית זרע שלי בעקבות אשך תמיר.
בטיפול האחרון ה ה5 במספר השתמשנו בשיטת ב טוב (שלך). זו היתה הפעם היחידה והראשונה שאף ביצית מתוך ה 5 ביציות שנשאבו לא הופרתה. יש לציין שההפריה בוצעה בבי"ח לא במרכז הארץ. בעקבות זאת אך גם בגלל שהשחלות של זוגתי לא מגיבות כמו שאמורות להגיב הציעו לנו על תרומת זרע.
מה יש לך לומר בנושא וכן האם לוותר וללכת על זרע של תורם כי אם זה קשה לנו מאוד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב14/02/2010בכדי לענות לשאלתך אנו צריכים לפתוח את התיק הרפואי שלך ולעבור עליו בצורה יסודית ומעמיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השבחהאבי10/02/2010
ראיתי שד"ר ברטוב ממליץ במקרים מסוימים על השבחה על מפלי צפיפות רציתי לשאול האם סוג השבחה זה קיים בכל מעבדה להשבחת זרע ובמה זה שונה מהשבחה רגילה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הכנה להזרעה תוך רחמית
ד''ר אליעזר גירש11/02/2010שלום אבי.
המוסג "השבחה" קיים, אך הוא אינו נכון. לא עושים השבחה, אלא הפרדה של מקטע פעיל (זרעונים בתנועה מתוך כלל הזרעונים) עבור הזרעה תוך רחמית. תמיד רצוי להכין זרע עבור הזרעה על קולונה של מפל צפיפות, אך זה מייקר את עלות ההכנה וקופות חולים אינן משלמות למעבדה עבור זה. זאת, לצערי, הסיבה שברוב המעבדות לא מבצעים הפרדה על קולונה ועושים תהליך הפרדה פשוט יותר שהוא זול יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משו ממש מוזר אני לחוץ[בן 15] עזרה?!אנונימי10/02/2010
אוקי זה הבעיה
אני הולך להשתין בשירותים וזה ולפעמים בסוף הפיפי אני מרגיש שיש משו תקוע אני מתאמץ טיפה להוציא אותו החוצה ויוצא לי כמו מין שפיך מדולל בפיפי ,צמיגי,לפעמים לבן ולפעמים זה לבן צהבהב.
אני לא בטוח אם זה שפיך אני לא יודע מה זה אבל זה לא ניראה לי נורמאלי.
זה קרה כבר מלא פעמים וגם היום ,
לא הייתה לי זקפה שזה קרה לא התחרמני ולא אוננתי לפני אני ממש כבר לא יודע מה זה ..
לא קיימתי יחסי מין עדיין,אני עדיין בתול.
אני ממש לחוץ אפשר עזרה בבקשה ? אני לחוץ ואני כבר לא יודע מה לעשות ..
מה זה? זה נורמאלי? מה עושים עם זה אוףף אני בדיכאון.
ממש ממש תודה לעוזרים אני יעריך כל תגובה רצינית בנושא.!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפרשה
ד''ר אליעזר גירש11/02/2010שלום אנונימי,
הפורום הוא לפריון הגבר. סיפור שלך מתאים להפרשה כתוצאה מזהום. השאלה שלך מתאימה לפורום אורולוגיה. חשוב להבדק אצל רופא אורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפש המלצה על ניתוח וריקוצלה עם דר'ערן09/02/2010
אני סובל מוריקוצלה דרגה 1 בשני הצדדים.
דר' שפי מבצע ניתוח וריקוצלה תחת מיקרוסקופ וכן ניתוח רגיל.
אשמח לקבל המלצה על דר' שפי ועל ניתוח במיקרוסקופ או ולחלופין על הניתוח הרגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריקוצל
פרופ` בנימין ברטוב10/02/2010ד"ר שפי רופא מעולה ותתיעץ איתו איזה טיפול מתאים לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה ?!אבי09/02/2010
שלום רב ד"ר.
אני בן 33 נשוי 5 שנים בלי ילדים .
אני אחרי פגיעה בגב מלפני כ10 שנים .כתוצאה מהפגיעה בגב אני סובל כרגע מזקפה חלשה מאוד. ואחרי בדיקת זקפה אומנם התוצאה סובל מאי זקפה או בכלל זקפה חלשה מאוד .
אני מנסה לקיים יחסי מין עם קצת שיפור תרופות כמו טרזודיל וסיאליס .
כול כמה חודשים מצליח לקים יחסי מין פעם אחד ועם חצי זקפה וחצי חדירה עם עזרה מאשתי לדחוף את אוויר המין בפנים . ומצליח לשפוך בפנים .
אשתי נכנסה להריון לפני 3 חודשים .
אגב בקשר לזרע אצלי זה תקין . ואני קצת מבולבל ןלא מרגיש נוח בקשר להריון .
שאלתי לכבודך האם אשתי יכולה לכנס להריון בתנאים הנ"ל . ואם כן איך זה . ??
ואני מודה על כול עזרה ותשובה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיקפה והריון
פרופ` בנימין ברטוב10/02/2010אכן אשתך יכולה בהחלט להיכנס להריון עם צורת החדירה כפי שדיווחת מכיוון שלתאי הזרע שהשתחררו בנרתיק יש תנועה והם יכולים להגיע ולהפרות את הביצית בגוף האישה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות הבדיקהיבגני09/02/2010
ימי המנעות 1 נפח 2.5 מל (6-2 מל) צמיגות תקינה אגלוטינציה אין PH 7.4 ריכוז 6-10 2.5 מל {20 מילון -מל} מס זרעונים 6-10 6.3 ,תנועה %57 תאי דם לבנים 0% תאי זרע לא בשלים 0% % זרעים תיקנים 12 (>14% ראש 50% ) MULTIPLE50% בבקשה לעזור לי להבין את התוצאות האם יש בעיה תודה רבה לכם <
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב10/02/2010הריכוז נמוך אולי בגלל ימי הנזירות הקצרים. בדך כלל מומלץ להימנע מיחסים ל3-6 ימים לפני הבדיקה. המורפולוגיה גבולית. צריך לחזור על הבדיקה לאחר 3-6 ימי נזירות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בערמונית?! איך מזהים ומה עושיםשרה08/02/2010
שלום רב,
לפני כמה שבועות בעלי עשה בדיקות זרע ..מאחר ואנחנו כבר למלה משנה מנסים לכנס להריון ולא מצליחים!
את התוצאות העברתי אליכם לפני כמה שבועות וקיבלתי את הפענוח של ד''ר אליעזר שציין כי הבעיה הנראית לעין -זו בעיה במורפולוגיה ..
בעלי הלך לרופא והרופא ציין כי לצד בעיה זו ..יש לו דלקת בערמונית שתצטרך טיפול אנטיביוטי של כמה חודשים והציע לנו לפנות לרופא לפוריות.
שאלתי הינה כך:
* כיצד מזהים דלקת בבלוטת הערמונית? האם זה אומר שיש סיכוי שדלקת אצלי גרמה לזה?
* מה הטיפול לכךוכמה זמן זה נמשך?
* האם זה אמור להשפיע על הפוריות והאם יש קשר בין הדלקת לבין פתולוגיה של הזרע?
* האם הדלקת מדבקת, כלומר האם זה עובד ביחסי מין משפיע עלי בצורה כלשהי?!
אשמח מאד לקבל את תשובתכם בהקדם!!
שרה
**להלן התוצאות שהתקבלו מבדיקת הזרע:
נפח- 1.4
צמיגות- תקינה
ריכוז - 80 מיליון למ''ל
תנועה - טובה 40%, תנועה חלשה - 105 , ללא תנועה - 50%
תנועה אחרי שעה ו-40 דק'- 15%, אחרי שעתיים ו- 40 דק'- 20%
צורות פתולוגיות- 80%
לויקציטים 100
אגרגציה- -/ +
השבחה:
normal - 20
large oval - --
small oval- 7
tapering jead- 7
pyriform- 2
duplicate- 7
amorphous- 49
tail defect- 7
cytoplasmic - 1
תודה רבה
שרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בערמונית
פרופ` בנימין ברטוב10/02/2010יש מספר דרכים לזהות דלקת בערמונית:
1)מישוש של הערמונית ע"י הרופא.
2) אבץ וציטראט מחוץ לטווח הנורמה
3) מסז' פרוסטטי עם תרבית וציטולוגיה חיוביים.
4) אולטראסאונד טרנס רקטאלי.
אם הדלקת בערמונית היא על רקע של זיהום חיידקי, חיידקים אלה עלולים לעבור בינך לבין בעלך ולכן את צריכה להיבדק ע"י משטח וגינלי.
הטיפול בזהום חיידקי הוא אנטיביוטי ויכול להמשך מספר חודשים כפי שאמר הרופא.
לדעתי דלקת כזו יכולה להשפיע על המורפולוגיה של הזרע ומשם גם על הפוריות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השבחהאבי07/02/2010
שלום,
הנתונים הבאים הם לאחר השבחה רציתי לשאול מה הסכויים להריון בכאלו ערכים והאם זה תקין (ביחס להשבחה) ריכוז 40, תנועה 60, סה"כ תאי זרע בתנועה 12
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרע לאחר השבחה
פרופ` בנימין ברטוב10/02/2010אכן ניתן להיכנס להריון בזירמה באיכות תנועה וריכוז כאלה. הנעלם הגדול הוא המורפולוגיה של התאים שהושבחו, שאיננה נימדדת לאחר השבחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעאבי07/02/2010
שלום. אודה על חוות דעת בבדיקה הבאה: נפח -4. ריכוז-140. תנועה-50%מתוכם 47% בתנועה טובה. מורפולגיה 4%. אגלוטנציה++. יש לציין שהבדיקה בוצעה לאחר שבועיים הימנעות. מה המשמעות של בדיקה לאחר זמן כזה? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת הזרע
פרופ` בנימין ברטוב10/02/2010חוות דעתי על בדיקתך היא כי הריכוז והתנועה תקינים. המורפולוגיה מעט נמוכה. מתאים להזרעה תוך רחמית לאחר השבחת הזרע על מפלי-צפיפות. שבועיים הימנעות יגרמו להערכת יתר של כמות תאי הזרע בדוגמה וגם יכול להסביר את האגלוטינציה שנצפתה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- isolated terato zoospermiaאילן07/02/2010
שלום פרופ' ברטוב,
ביצעתי אצלך בדיקה. באבחנתך רשמת כי נתוני המקרו זרימה תקינים, ריכוז תנועה וחיוניות תקינים. המרפולוגיה מעט נמוכה, אע"פ שנצפו חיידקים בציטולוגיה התרבית הייתה שלילית. מתאים ל IVI לדעתי לאחר השבחת צפיפות. בנוסף רשמת את ההבחנה isolated terato zoospermia.
מה זה אומר??מה עלי לעשות כעת??
בתודה מראש
אילן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרעה תוך רחמית
פרופ` בנימין ברטוב10/02/2010אילן שלום
כשכתוב isolated teratozoospermia הכוונה היא שהליקוי היחיד שנמצא בזרע הוא במבנה התאים (מורפולוגיה) .
ולכן הצעתי להסתייע בהשבחת הזרע על מפלי צפיפות, שאמורה לשפר את המורפולוגיה כאשר הזרע שהתקבל לאחר השבחה זו, יועבר ע"י הרופא הגניקולוג המטפל ישר לתוך הרחם של האשה וכך ישפר את הסיכוי להריון. שיטה זו נקראת הזרעה ( IUI).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

