פורום פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח או לא?מתלבטים מאד..
    רונית
    02/04/2010

    פרופ' ברטוב שלום רב
    אני בת 28,בעלי בן 31,מנסים להרות קרוב לשנתיים ללא הצלחה
    לאחרונה עברנו להיות מטופלים במרפאת פוריות וגילינו שיש לבעלי בעיית זרע
    מצרפת לך 2 בדיקות שונות שנעשו בהפרש של חודשיים
    abstnence- 3 days
    vicosity- m
    volume -2.7 ml
    ph- 8
    concentration -28 mill/ml
    total count -75.6 million
    motility -20%
    grade-prog

    מורפולוגיה:
    normal 0%
    borderline 1%
    head defects 99%
    midpiece 11%
    tail defects 9%

    בדיקה שניה:
    abstnence- 4 days
    vicosity- m
    volume -2.6 ml
    ph- 8
    concentration -44 mill/ml
    total count -114.4 million
    motility -40%
    grade-prog

    מורפולוגיה:
    normal 2%
    borderline 3%
    head defects 95%
    midpiece 8%
    tail defects8%

    היינו אצל אורולוג אשר אבחן וריקוצלה דרגה 3 והמליץ בחום על ניתוח
    רציתי לשאול לחוות דעתך,האם ניתוח יכול לעזור במקרה זה ולשפר את איכות הזרע או שאנחנו מבבזים זמן יקר וכדאי לגשת ישר להפריות?
    האם ניתוח יכול גם לפגוע בזרע או רק להיטיב?
    אנחונ מאד מתלבטים ואמורים כבר להחליט.
    בינתיים אנחנו עושים הזרעות עם הורמונים,שלצערי לא מניבים הריון
    אשמח לשמוע את דעתך בעניין,האם כדאי לגשת לניתוח וריקוצלה..
    תודה מראש


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח או לא?מתלבטים מאד..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה מורפולוגית בנוכחות וריקוצל

    פרופ` בנימין ברטוב
    03/04/2010

    רונית היקרה

    בבדיקות הזרע של בעלך מתברר שעיקר הבעיה של הזרע היא במבנה של ראשי תאי הזרע. על פי המימצאים שמסרת, בהחלט יכול להיות שהבעיה במבנה הזרע נובעת מהוריקוצלה והשאלה שנשאלת היא האם לטפל בוריקוצלה ולחכות כחמישה חודשים בממוצע עד לשיפור אפשרי בזרע (למיטב ידיעתי, ב-40% מהמטופלים צפוי שיפור) או לנצל את האחוז הנמוך של התאים בעלי המבנה התקין לשם הפריה מסייעת - טיפול שמתחיל בהזרעות כאשר ממיינים את הזרע על מפל צפיפות (3-4 מחזורים - % 7-10 הצלחה למחזור טיפול) וממשיך בהפריה חוץ גופית כאשר לפני כן ממיינים את הזרע בהגדלה גדולה בשיטת IMSI (אם יש תאים תקינים כ- 50% הצלחה למחזור טיפול) . הבחירה בין שתי האפשרויות היא החלטה שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קודם כל-המון תודה על תשובתך המפורטת

    רונית
    04/04/2010

    תשובתך בהחלט סייעה לי להבין טוב יותר את האופציות העומדות בפניי.
    אך זו בדיוק ההתלבטות שלנו-לאיזו דרך כדאי לפנות?
    יש האומרים שלא כדאי למהר להפריות,בעיקר בגלל היותינו צעירים(אני בת 28 ובעלי 31)
    וכן לתת הזדמנות לניתוח-שאמור לתקן את הבעייה ולא לעקוף אותה
    אך מאידך,אני קוראת המון על הנושא והצלחתי להבין שהניתוח לאו דווקא מתקן את המורפולוגיה ולכן אני חוששת מלעשות ניתוח באיזור כזה,אני חוששת שמא זה יכול לעשות איזשהו נזק ולכן שוקלת אולי ללכת קודם להפרייה עד להשגת הריון ראשון ואז לעשות את הניתוח
    מה לדעתך הסיכויים להכנס להריון בהפרייה עם נתונים כאלה?
    ושאלה נוספת-ממה יכולה לנבוע בעייה כזו במורפולוגיית הזרע?
    אשמח לשמוע מה אתה היית ממליץ על סמך נסיונך..זה מאד יעזור לנו להחליט
    המון תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    07/04/2010

    רונית היקרה

    על מנת שיהיה לכם קל יותר להחליט, תוכלו לבצע בדיקה מורפולוגית של הזרע בגדלה גדולה (הבדיקה נקראת MSOME). בבדיקה זו בודקים מה אחוז התאים בעלי גרעין תקין ע"פ המורפולוגיה העדינה של תאי הזרע שנראת בהגדלה גדולה שלהם. על פי תוצאות בדיקה זו יהיה קל יותר להעריך את הסיכויים להצלחה במצב הקיים של הזרע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    טל
    31/03/2010

    אבקש עזרתם בפיענוח הבדיקה:
    Liquefacton-normal
    Viscoslty-normal
    Colour-normal
    pH-8.0
    Volume- 17
    Total Concentratlon 10.20
    Percent of motile sperm 25
    total motile sperm 2.55
    Percent of motile sperm after 4 hour-15
    Vltality-49
    Agglutinetion-none
    מורפולוגיה:
    Normal forms-6
    Abnormal forms-94
    Head defect-64
    Mid Piece Defect-23
    Tail defect-7
    Immature forms 2-3
    Leucocytes 25-30
    אציין שארבע שנים אנחנו מנסים להרות ללא הצלחה ועכשיו אנחנו מתחילים IVF ובגלל הבדיקת זרע הומלץ על שיטת ICSI.
    רציתי לדעת עם הבדיקת זרע כל-כך גרועה(הבדיקה נעשתה לפני חצי שנה)ואם באמת כדאי לנסות את שיטת ICSI והאם בשיטה הזו יש אחוזים גבוהים להשיג הריון תקין?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    01/04/2010

    שלום טל,
    חלק מנתונים שהקלדת אינם ברורי לי. סה"כ רושם הנוצר, שאיכות הזרע ירודה ובהחלט יש מקום לטיפולי פריון בשיטת הזרקת זרעון לתוך ביצית (ICSI).
    ממליץ לבצע בדיקת זרע נוספת כי מקובל לעשות בדיקת זרע פעם בחצי שנה. ממליץ גם להתחיל לקחת תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע ולהמשיך לקחת כל עוד אתם בטיפולי פריון. לדעתי טיפול ביטת ICSI במשולב עם Vitamale צריך לתת מענה הולם לבעיה. בהמשך, אם לא תצליחו, יש פתרונות נוספים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרתכם בפענוח בדיקת זרע
    דנה
    31/03/2010

    שלום,
    אודה לעזרתכם בפענוח בדיקת זרע .
    מנסים שנה+ להרות. הבדיקות שלי תקינות.
    לבעלי וריקוצלה בינונית. נתבקשנו לבצע בדיקה לפי קרוגר היות ונאמר כי מחמירה יותר.
    רצ"ב תוצאות לאחר 5 ימי התנזרות:

    viscosity- normal
    volume 1.2 ml
    ph 8
    count 79 mil/ml
    tot.count 94.8 million
    motility 1 55%
    grade 3-2
    Morphology:
    normal 7%
    borderline 7%
    amorphous 75%
    pyriform 3%
    Tail 6%
    Midpiece 2%
    w.b.c few
    fructose - normal

    תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרתכם בפענוח בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    01/04/2010

    שלום דנה,
    נפח המירוק 1.2 מ"ל, כאשר צריך להיות לפחות 1.5 מ"ל. כל הנתונים האחרים בבדיקת זרע תקינים. יתכן וקיימת בעיה כלשהי עם בלוטות המפרישות נוזל הזרע. ממליץ להבדק אצל אורולוג. לגבי ואריקוצלה בדרגה שתים: אין הסכמה מלאה בין מומחים שונים אם לנתח בדרגה זו. מקובל לנתח ואריקצלה כאשר היא נמצאת בדרגה שלוש, לפעמים ממליצים גם כאשר מדובר בדרגה שתים.
    בכל מקרה, בגלל שאתם מנסים להרות כבר מעל שנה ללא הצלחה, ממליץ לפנות לרופא פריון. כנרא ויש צורך בטיפולי פוריות. דבר נוסף, ממליץ על שימוש בתוסף תזונה Vitamale לשיפור איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרע סמיך
    אלעד
    30/03/2010

    שלום ,ברצוני לדעת האם ואיזה סוג מזון משביח את איכות הזרע (אני יודע שלשקדים יש סגולות מסוימות).דבר שני, האם יש קשר בין איכות הזרע לצמיגותו ? האם יש מזון אשר מעלה את רמת צמיגותו (גבישית)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זרע סמיך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    30/03/2010

    שלום אלעד,
    נכון שלשקדים ואגוזים מסוגים שונים יש סגולות מסויימות לשיפור איכות הזרע. אני ממליץ על תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע בכל הפרמטרים. אם יש לך בעיה עם צמיגות הזרע, חשוב להבדק אצל אורולוג.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זרע והפריה
    דנה
    27/03/2010

    שלום, לבעלי בעיית זרע חמורה, כרגע אנחנו בטיפולי הפריה והזרע מפרה את הביצית אך עדיין ללא הצלחה להריון, השאלה שלי האם עצם הפריית הביצית אומר שהזרעים שהפרו בסדר או יתכן שהזרעים מפרים אך הם עדיין לא בסדר ולכן לא נקלט ההריון? או שברגע שיש הפריה של הביצית זה אומר שאותו זרע תקין,
    האם ניתן בכלל לבדוק זאת?
    תודה
    לא הצלחתי להעלות את בדיקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית זרע והפריה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בדיקת הזרע

    דנה
    27/03/2010

    volume 2.0ml
    ph 8.4
    motile spermatozoa 1hr 55%
    4hrs 40%
    viable spermatozoa 1hr 85%
    4hrs 80%
    sperm concentration 37 million

    morphology
    normal forms 1%
    abnormal forms 99%
    tapered heasd XX
    amorphous X

    חשוב לי לציין שלא הופננו לבדיקות נוספות פרט לבדיקות זרע, אולי יש עוד משהו שכדאי לבדוק, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה- לא קיבלתי תשובה..

    דנה
    29/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה- לא קיבלתי תשובה..

    דנה
    29/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    30/03/2010

    שלום דנה,
    לפי תוצאות בדיקת הזרע רואים שמורפולוגיה תקינה של זרעונים עומדת על 1%, וזה תוצאה חלשה. ממצאים אחרים תקינים. אומנם ריכוז הזרעונים אינו גבוה, אך עדיין נחשב כתקין.
    הפרית ביציות עדיין אינו אומר שנוצרו עוברים תקינים. אי תקינות של עוברים יכולה לנבוע מגורם זכרי או מגורם נקבי. בשני המקרים סיכוי להריון יהיה נמוך. האם אצלכם הבעיה היא רק זכרית? אולי קיים גם גורם נקבי? נכון שקיימת בעיה בזרע והיא בולטת, אך צריך לבחון גם את הגורם הנקבי.
    על מנת לטפל בבעית זרע, חשוב להבדק אצל אורולוג. בנוסף, קיים תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. דבר שלישי, ניתן לבצע סלקציה של זרעונים בשיטת פרופ' ברטוב (שיטת IMSI) ורק את הזרעונים הכי טובים להזריק לביציות, וכך להגדיל סיכוי להריון תקין.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך, עוד נתונים..

    דנה
    31/03/2010

    בהמשך לתשובתך מיום 30/3/10 בשעה 21:57 ,
    שנינו בגיל 41 - 42 וברור לי שאלמנט הגיל אכן משפיע, למרות שאין בעיה של ביציות, הורמונים, רירית או כל בעיה אחרת אצלי לכן הגיל הוא פקטור משמעותי בתהליך,
    מצד שני אני מסתכלת על תוצאות בדיקות הזרע ועד כמה שאני מבינה יש 1% זרעים תקינים שמתוכם אין זרעים עם צורת ראש תקינה ??? אז יש בכלל סיכוי להריון עם זרעים כאלה?
    אני פוחדת שאנחנו "מבזבזים" זמן יקר ועם תוצאות כאלה כדאי אולי לבדוק אצלו דברים נוספים שאולי יוכלו לעזור (קראתי שיש לפעמים דלקות שפוגעות בזרעים) או כל דבר אחר.
    חשוב לי לציין שעם הבדיקות זרע הלכנו לאורולוג מומחה והוא הפנה אותנו ישר לטיפול פוריות
    שוב, אולי יש מה לבדוק כדי שיהייה יותר סיכוי בטיפול פוריות?
    כמו שאמרת הפריית הביצית אינו מבטיח עוברים תקינים (ואולי זה ההסבר לכך שאף פעם אין לנו מוקפים, הם לא שורדים) .
    תודה רבה על ההתיחסות.

    שוב תוצות בדיקות זרע:
    volume 2.0ml
    ph 8.4
    motile spermatozoa 1hr 55%
    4hrs 40%
    viable spermatozoa 1hr 85%
    4hrs 80%
    sperm concentration 37 million

    morphology
    normal forms 1%
    abnormal forms 99%
    tapered heasd XX
    amorphous X

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    01/04/2010

    שלום דנה,
    אכן, גיל שלך כאן הוא גורם משמעותי מאוד. את נמצאת על הגבול של פריון. לפי ממצאי גיל ואיכות הזרע אני ממליץ על טיפול משולב של תוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע ובררת זרעונים בשיטת פרופ' ברטוב (IMSI) ביום שאיבת הביציות. לדעתי שילוב זה יכול לתת לכם יתרון בפרק זמן כה קצר שנשאר לכם.
    פתרון נוסף, שיהיה לכם לאחר מכן, הוא תרומת ביציות ותרומת זרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וואוו תודה על הכנות (נראה לי)

    דנה
    03/04/2010

    כנרה שמישהו היה צריך להגיד...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית זרע
    שרון
    25/03/2010

    שלום וערב טוב,
    בעלי ואני עברנו טיפול הפרייה אחד בו הוחזרו 2 עוברים והוקפאו שניים נוספים.
    הטיפול לא הצליח והוחזר עובר מוקפא אחד כעבור כחודשיים וחצי(העובר השני לא שרד את ההפשרה...) עוד שבוע וחצי בדיקת בטא. אנו מטופלים בשל בעיית זרע, ישר הופננו לIVF בשל הכמות המזערית של תאי הזרע (תחילה כמאה אלף, בבדיקות הבאות נצפו תאים בודדים בלבד, חלקם חסרי תנועה).
    בעלי נבדק אצל מס' רופאים שראו וריקוצלה קלה ולדעת כולם ניתוח לא ישפיע, מה שכן, נאמר שהאשכים קטנות ולפי מה שהבנו זו הבעיה. האם זה אומר שאין אפשרות לשפר את הכמות והאיכות?
    דבר נוסף, ביום השאיבה, בעלי הביא זרע בכוסית ונאמר לנו שלא נצפו תאי זרע כלל ושהוא צריך להביא עוד זרע, למזלנו כאן נצפו תאים בודדים והיו 4 הפריות.האם יש טיפול שיכול להועיל? אני חוששת שבעתיד לא יהיו תאי זרע כלל...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    שרון
    29/03/2010

    מחכה לתגובה...
    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    30/03/2010

    שלום שרון,
    יש הרבה סיבות להדרדרות פריון אצל גברים, חלקן תורשתיות, חלקן סביבתיות ומשולבות. במצב שאת מתארת, כאשר ואריקוצלה היא בדרגה נמוכה ולא מתאים לטיפול, וכאשר מוצאים זרעונים בודדים במירוק, וכאשר אשכים בגודל קטן, צריך לנסות כל אפשרות הקיימת: מרפואה קונבנציונלית עד לרפואה אלטרנטיבית. מבחינת רפואה קונבנציונלית יש לבדוק רמות הורמונים הקשורים לפעילות האשכים, אולי טיפול הורמונלי יכול לעזור. במקרים מסויימים ניתן למצוא זרעונים בביופסית אשך. מבחינת רפואה אלטרנטיבית ניתן לנטול תוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע. ניתן גם לפנות לטיפול באקופונקטורה וטיפולים אחרים המקובלים במזרח הרחוק.
    אם יהיה שיפור באחת הדרכים, יש אפשרות להקפיא מנות זרע לשימור פריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר תאים אחרי בדיקה אצל ברטוב
    אבי
    25/03/2010

    שלום
    ביצעתי בדיקת זרע *6000 ולא נמצאו תאים
    כל הבדיקות הרפאויות שלי תקינות כולל הורמונים ביצעתי TESA ונמצאו זרעונים צעירים אך לא בשלים להפרות ביצית מה אפשר לעשות עוד ,האם יש משהו שיכול להניע תהליך הייצור באשך והאם יש תוסף מזון שיעזור .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר זרעונים

    ד''ר אליעזר גירש
    28/03/2010

    שלום אבי,
    אם לא נמצאו זרעונים במירוק גם לאחר בדיקה בשיטת פרופ' ברטוב, אך נמצאו זרעונים לא בשלים בביופסיה של אשך, זה מרמז על פגם (חסר מקטע מסויים) בכרומוזום הזכרי Y. במצב כזה לדעתי אין הרבה מה לעשות וצריך להמשיך עם ביופסית אשך והפריה של ביציות עם זרעונים הנמצאים בביופסיה.
    לגבי תוסף תזונה: קיים תוסף תזונה, Vitamale, שפותח במיוחד לשיפור איכות הזרע, אך לדעתי השפעתו החיובית במקרה שלך תהיה מינימלית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת גניטקה
    שרה
    25/03/2010

    שלום,
    יש לי זרע חלש,לפי כך נשלחתי לבצע בדיקת קריוטיפ ו Y DELETION.
    עשיתי שתי בדיקות והיום קיבלתי התשובת בדואר.
    בדיקת Y DELETION תקינה.
    בדיקת קריוטופ - נשלח בדואר תוצאות מחלת ציסטיק פיברוזיס- תקין
    רוצה לדעת אם קריוטופ הוא אותו דבר של מחלת ציסטיק......, כי אני יודע שבדיקת קריוטפ היא בדיקת כרומוזומים, נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת גניטקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות גנטיות

    ד''ר אליעזר גירש
    28/03/2010

    שלום יעקב,
    בדיקת קריוטיפ מראה על תקינות מבנית של כרומוזומים. בדיקת ציסטיק פיברוזיס היא בדיקת גן מסויים שקשור למחלת ציסטיק פיברוזיס, המתבטאת במחלת ראות, ומחלה זו מלווה גם בחוסר מוביל הזרע וכך לחוסר זרעונים במירוק. בדיקת חסרים בכרומוזום Y (כרומוזום זכרי) מראה על שלמות כרומוזום זה. חסר (deletion) או microdeletion בכרומוזום Y באיזור מסויים גורם לחוסר פריון. גם אזורים מסויימים על כרומוזום X (הנקבי) אחראים על פריון הגבר. לא תמיד ניתן לזהות את כל הבעיות הקיימית.
    השאלה אם חוסר פריון שלך (אני מבין שמדובר ב- azoospermia או severe oligozoospermia) נובע מסיבה חסימתית או לא חסימתית.
    המשך בירור מוצלח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע
    דוד
    25/03/2010

    שלום,

    אנחנו מנסים להרות מספר חודשים. תוצאות בדיקת הזרע הן:
    התנזות 5 ימים
    נפח 6 מ"ל
    ריכוז: 43 מיליון / מ"ל
    PH: 7.6
    תנועתיות: 53%
    פרוגרסיבית 42%

    ליוקוציטים לא נצפו
    אגלוטינציות שלילי.

    swim up
    ריכוז תנועתיות: 28 מליון / מ"ל
    תנועתיות: 82%
    total motile count: 11.5 מיליון

    מורפולוגיה קרוגר
    תאים תקינים: 6%
    פתלוגויות ראש: 84%
    פתולוגיות זנב: 10%

    האם הן תקינות?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    28/03/2010

    שלום דוד,
    תוצאות בדיקת הזרע תקינות, פרט למורפולוגיה תקינה של 6% שזה נמוך במאט. סה"כ נתונים בסדר וניתן להרות בצורה טבעית. אם לא תצליחו להרות במשך שנה פנו לרופא פריון.
    ממליץ על שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופסיה
    ערן
    25/03/2010

    שלום רב, אני גבר בן 35 בריא, משתמש בפרופסיה כ 5 שנים מרוצה מאד מהטיפול והתוצאות ולא סובל משום תופעת לוואי, אשתי ואני רוצים להרות ורציתי לדעת האם הפרופסיה מורידה את איכות הזרע?? האם יש להפסיק את הטיפול בטרם הנסיונות להשיג הריון?? אני לא הייתי כל כך רוצה להפסיק את הטיפול עם הכדורים, אלא אם כן יש התוויה לעשות כן.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרופסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש בפרופסיה ואיכות הזרע

    ד''ר אליעזר גירש
    28/03/2010

    שלום ערן,
    נושא ירידת איכות הזרע עדיין לא הוכח חד משמעית בשימוש בפרופסיה, אך קיימים עדויות שאכן היא עלולה לגרום לכך. כמובן שאם האדם שנוטל את התרופה לא סובל מספירה נמוכה אזי השימוש כנראה לא יגרום נזק. המדובר הוא על מצב שבו הספירה היא גבולית , ובמצב כזה מוטב לנהוג במשנה זהירות.
    בכל מקרה אם ישנה ירידה בספירה היא זמנית והפיכה ,לאחר הפסקה בנטילת התרופה.
    אפשר תמיד להתיעץ עם מרכז לייעוץ תרופתי, יש מספר מרכזים כאלו בארץ כולל זה של פרופ' אורנוי בירושלים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורפולוגיה וסיכויי פוריות
    גיא
    25/03/2010

    שלום רב!
    אני בן 29, אנחנו מנסים להיכנס להריון והצלחנו בניסיון הראשון אבל עברנו הפלה. לאחר ההפלה כבר מספר חודשים לא מצליחים להיכנס שוב. עשיתי בדיקת זרע ותוצאות הן:
    נפח - 8.4
    מוטיליות - 50%
    תנועתיות אחרי שעה - 90%
    תנועתיות אחרי 4 שעות 70%
    ריכוז - 50מיל\מל'
    מורפולוגיה תקינה - 5%

    מה סיכוי שלנו להרות טבעית והאם יש טעם לחזור על הבדיקה?

    תודה נראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    28/03/2010

    שלום גנדי,
    נפח המירוק גבוה (8.4 מ"ל) - אולי תקופת התנזרות היתה ארוכה. אם לא, זה יכול לעיד על דלקת בשלפוחיות הזרע. ממליץ לחזור על הבדיקה כ- 10 ימים מבדיקה הקודמת ולאחר התנזרות של 2-4 ימים.
    מורפולוגיה תקינה העומדת על 5% גם זה נתון נמוך, אך סך הכל נתונים טובים וניתן להרות גם בצורה טבעית. אם לא תצליחו במשך שנה, אז תפנו לרופא פריון.
    ממליץ בחום להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    **קרן**
    24/03/2010

    שלום, קיבלנו תוצאות בדיקת זרע ואין לנו למי לפנות אשמח אם תוכלו לפענח את הבדיקה
    coagulum present no
    complete liquification 60 minutes
    odor normal
    coloor normal
    viscosity moderate
    volume 1.7 ml
    ph 9.0
    motile spermatozoa 1 hr 15%
    4hrs 10%
    forward progression 1 hr 1-3
    4hrs 1-2
    viable spermatozoa 1 hr 65%
    4hrs 60%
    sperm agglutination no
    spern concentration 30million/ml
    total sperm count 51 million
    morphology
    normal forms 4%
    abnormal forms 96%
    tapered heads absent head
    microcephalus double
    macrocephalus x tail abnormality
    amorphous immature forms
    round head leucocytes
    rbc
    האם הבדיקה תקינה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 3 ימים

    **קרן**
    24/03/2010

    התנזרות 3 ימים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    28/03/2010

    שלום חדשה,
    בתוצאות של בדיקת זרע נמצא תנועתיות של זרעונים נמוכה ומורפולוגיה תקינה ב-% נמוך. חומציות הזרע בסיסית (pH=9) במאט. ממליץ לבצע בדיקת זרע נוספת בהפרש של כ- 10 ימים מבדיקה הקודמת ולאחר התנזרות של 2-4 ימים. להשוות את התוצאות של שתי הבדיקות ואם יש בעיה לפנות לאורולוג להמשך טיפול.
    ממליץ לנטול כמוסות של תוסף תזונה Vitamale המיועד לשפר איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה וטיפולה
    סטודנט
    23/03/2010


    אני בן 25, לפני כ-9 חודשים גיליתי שיש לי וריקוצלה באשך שמאל אך דחיתי את

    הטיפול מכיוון ששהיתי בחו"ל. כשחזרתי ארצה התחלתי

    את הטיפול שכלל רופא מומחה, בדיקת זרע ואולטרא סאונד. הממצאים

    לפי הרופא הם נמוכים ועלולים להיות בעייתיים ולכן הומלץ על ניתוח. בנוסף,

    בהתחלה דובר על וריקוצלה דרגה 1, אך לאחר חודשיים הרופא הגדיר אותה

    כבר כדרגה 2. פניתי לבית החולים והם מסרו שהניתוח יהיה רק בעוד 5 חודשים.

    השאלה היא האם הטיפוך (שיוצא לאחר מעל משנה) לא מאוחר והאם יש צורך

    ללחוץ ולעבור בתי חולים כדי שיתקיים מוקדם יותר (במיוחד לאור כך שהוריקוצלה

    התפתחה לדרגה 2..).



    תודה על העזרה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וריקוצלה וטיפולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה

    ד''ר אליעזר גירש
    28/03/2010

    שלום סטודנט,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם כל עוד רוצים להסיג הריון. ממליץ על תוסף תזונה Vitamale שפותח במיוחד לשיפור איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע
    טלי
    23/03/2010

    בוקר טוב ,

    קיבלנו את תוצאות בדיקת הזרע שעשינו (לאחר 4 ימי הימנעות) ולא הבנתי חלק מהתוצאות . אני אפרט :

    צבע :צהבהב
    צמיגות : 2
    נפח : 7.6
    ריכוז : 39X10 (לא הצלחתי להקליד אבל זה 10 בחזקת 6)
    תנועה : 33%
    סוג תנועה : a 26%
    b 7%
    לא היה ערך ב c
    לויקוציטים : 0x10 (כנ"ל - 10 החזקת 6)
    אגלוטינציה : שלילית
    Total motile count : 26 X 10 (10 בחזקת 6)

    בדיקת מבנה ע"פ קרוגר :

    תאים תקינים : 3
    פתולוגיית ראש : 91
    פתולוגיית זנב : 6

    אני מבינה שמבחינת תנועתיות זה נמוך אבל לא ידעתי איזה ערך זה 20 מיליון ומעלה וכו' . אודה על פענוח הבדיקות ..

    בתודה , טלי



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    23/03/2010

    שלום טלי,
    ריכוז הזרעונים (39 X ...) תקין. תנועתיות של זרעונים עומדת על ערך נמוך (רצוי שיהיה מעל 50%). נפח המירוק גבוה בהרבה - יש צורך לבדוק את הבלוטות המפרישות נוזל הזרע. סה"כ זרעונים בתנוע (לפי חישוב שלי) 97.8 מיליון ולא 26 וזה מדד לא רע בכלל. מורפולוגיה תקינה של זרעונים עומדת על 3%, זה מדד נמוך.
    ממליץ לפנות לאורולוג לבדיקת אשכים ובלוטות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת איכות זרע
    מיקי
    22/03/2010

    עשיתי הזרעה עם מנת זרע מחו"ל שלא הצליחה
    נתוני הזרע שקיבלתי לפני ההזרעה הינם ( מדבר בזרע שעבר השבחה ושטיפה)

    ריכוז תאי זרע נעים - 180 כפול 10 ברביעית /בשישית ( לא ברור)

    אחוז תאי זרע נעים 35%

    איכות התנועה/דרגה 3 , 4

    ריכוז בתנועה 63 כפול 10 בשישית

    רציתי לוודא כי מדובר בנתוני איכות טובים לפני ההזרעה הבאה שאבצע.....

    תודה
    מיקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת איכות זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזרעה תוך רחמית

    ד''ר אליעזר גירש
    22/03/2010

    שלום מיקי,
    לפי נתונים שמסרת, זרע שקיבלתם מחו"ל, באיכות טובה ומתאים להזרעה תוך רחמית. לא תמיד נכנסים להריון מהזרעה ראשונה. לפעמים צריך לעשות מספר הזרעות ואם לא מצליחים עוברים לטיפולי הפריה חוץ גופית. לידיעתך, סיכוי להכנס להריון מפעם ראשונה בעזרת הזרעה תוך רחמית עומד על 20-25% וזאת הסיבה שמנסים לעשות מספר הזרעות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום