מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חייבת תשובה דחוף..ננננננננננ26/04/2010
שלום רב..
אני חייבת לדעת עם בן זוגי נגע בסמים קשים זה עלול לפגוע בפריות שלו כי כול הזמן שאנחנו שוכבים הוא גומר לי בפנים ואני לא נקלטת יכול להיוות שזה בגלל בסמים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש27/04/2010שלום לך,
הדרך הטובה ביותר לדעת אם זרע תקין אצל בן זוגך, יש לתת זרע לבדיקה. רק לאחר הבדיקה, עם תשובות מעבדה ביד ניתן יהיה להגיד מה המצב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקותטל25/04/2010
שלום רב,
אני בת 27 ובעלי בן 29. יש לנו שני ילדים ב"ה לאחר טיפולי איקאקלומין וכוריגון. כעת אנו מנסים להרות כבר שנה+. ניסינו שוב טיפולי איקאקלומין ואוביטרל 3 טיפולים שלא הועילו.
עברנו לטפל אצל מומחה פוריות. לאחר צילום רחם שיצא תקין, הרופא שלח את בעלי לבדיקת זרע, התוצאות:
נפח-4 מל , PH-8.2, ריכוז-17 מל , תנועה-33% , אגלוטינציה-אין , התנזלות-תקינה , סוג תנועה-פרוגרסיבית 23%, לויקוציטים-מיליון , טוטאל-24 מליון , תאים תקינים-8%
לאחר שהרופא ראה את התוצאות הוא שלח את בעלי לאולטאסאונד+דופלר, התוצאות:
"שני האשכים בגודל ומרקם תקין, ללא הגדלת האפידידימיס. ללא עדות להדרוצלה".
"הודגמה זרימת דם עורקית וורידית בתוך שני האשכים. יש לציין גודש ורידי קל מצד שמאל, ללא סימנים סונוגרפיים מובהקים לוריקוצלה".
אשמח לדעת מה התוצאות אומרות ומה הסיכוי שלנו להריון?
לפני שנשלחנו לאלטרסאונד+דופלר, הרופא שלנו היה בכיוון הזרעה+השבחה.... משהו אמור להשתנות לאחר תוצאות אלו?
תודה רבה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש27/04/2010שלום טל,
ריכוז הזרעונים נמוך. גם מורפולוגיה תקינה של זרעונים עומדת על 8%. עם נתונים הללו קשה מאוד להכנס להריון טבעי. גם בעבר, כנרא מאותה הסיבה, טופלתם בעזרת הזרעה תוך רחמית והצלחתם, אבל זה היה קודם. יתכן והמצב החמיר.
המלצה לעשות 3-4 הזרעות תוך רחמיות ואם לא תסיגו הריון, לפנות לטיפולי הפרה חוץ גופית.
בכל מקרה, ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על תוצאות בדיקת זרעתומר25/04/2010
שלום,
אני בן 35 ואישתי בת 32.
אנו מנסים כ- 16 חודשים, ועקב כך החלטתי לעשות בדיקת זרע.
התוצאות היו, לאחר 1 ימים של התנזרות -בדיקת PCT:
צבע: צהבהב
צמיגות: 2
PH : 7.6
נפח: 3 מ"ל
ריכוז: 43x10^6 למ"ל
תנועה: 67%
תנועה פרוגרסיבית טובה: 40%
תנועה איטית: 21%
תנועה מקומית 7%
לויקוציטים: 0x10^6 מ"ל
אגלוטינציה: שלילית
Total motile count: 87x10^6
בדיקות עפ"י קרוגר:
תאים תקינים: 3%
פתלוגיית ראש: 87%
פתלוגיית זנב: 10%
הבנתי שהתוצאה לא ממש טובה, מחיפוש קל שעשיתי באינטרנט, מה עושים במקרה שלנו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש27/04/2010שלום תומר,
גיל שלכם נחשב למתקדם מבחינת פריון. לאחר 16 חודשים של נסיונות קושלים להרות זה הזמן להתחיל טיפולי פריון: בשלב הראשון להתחיל עם הזרעה תוך רחמית. במקביל חשוב לבקר אצל אורולוג ולבחון פעילות אשכים. דבר נוסף, ממליץ לקחת תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ספירת זרע ווריקוצלה..ליאור25/04/2010
שלום
אני בן 28, אשתי בת 30. מנסים כשנה להרות ללא הצלחה. תוצאות בדיקת זרע ראשונה שביצעתי:
ריכוז 8%, תנועתיות 10%, חיות 39%, מורפולוגיה 25% תקינים.
תוצאות בדיקת זרע שניה:
ריכוז 6%, תנועתיות 8%, חיות 40%, מורפולוגיה 25% תקינים.
תוצאות א.ס אשכים: "אשכים בגודל תקין. משמאל מרקם האשך לא אחיד ובו מוקדי סיד זעירים ללא עדות לגושים מוגדרים. בראש האפידידימיס השמאלי שתי ציסטות בקוטר 3 מ"מ כל אחת. הודגם וריקוצלה דו צדדי קיצוני משמאל ובינוני מימין".
מה משמעות התוצאות הנ"ל?
האם ניתוח הוא האפשרות היחידה? ואם כן, האם ניתוח או צינתור?
האם קיים סיכוי להריון ספונטני?
האם נהיה חייבים לפנות להפריה חוץ גופית?
סליחה על כל השאלות ואלף תודות מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש27/04/2010שלום ליאור,
נתוני זרע ירודים בהחלט יכולים לנבוע ממצב ואריקוצלה. ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה (למשל Vitamale) יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. בדרך כלל התערבות כירורגית מתבצעת כאשר ואריקוצלה היא בדרגה 3 של חומרת המצב. לגבי שיטות שונות של תיקון (צנתר או אמבוליזציה) צריך להחליט יחד עם אורולוג שלכם. לדעתי אין הדפה לשיטה אלא לנסיון של רופא. לפעמים לאחר תיקון ואריקוצלה נכנסים להריון בצורה ספונטנית.
מרקם לא אחיד ומוקדי סידן זעירים מעידים על טראומה שאולי עברת בעבר. כך שיש לך כנראה מספר בעיות ביחד וביקור אצל אורולוג חשוב מאוד. קיימת אפשרות סבירה שתצתרכו לעבור טיפולי הפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעקבות טיפול כימותרפי ספירת זרע 0דנה25/04/2010
האם יש סיכוי בכלל שהמערכת תשוב לייצר זרע תקין,
או שאין ברירה, אלא לעשות הפריה חוץ גופית מדגימות הזרע שנלקחו לפני הכימותרפיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כמותרפיה וזרע
ד''ר אליעזר גירש27/04/2010שלום דנה,
לאחר כמותרפיה נפגע מאגר וייצור הזרעונים באשך. לפעמים בתנאים מסויימים, עם הזמן, אשך מתחיל לתפקד ולייצר זרעונים. ידועים מקרים כאלה.
טוב ששמרתם על פוריות על ידי הקפאת מנות זרע לפני כמותרפיה. בשלב זה תשתמשו במנות הללו להפריה חוץ גופית. ממליץ על שימוש בתוסף תזונתי Vitamale המיועד לשפר פריון הגבר. יתכן ויחזור אשך לפעילות חלקית.
אם לא יעזור שום דבר, הפתרון האפשרי הוא תרומת זרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה אין יותר טיפולים לגברים?12324/04/2010
בעלי בעל ספירת זרע מאוד נמוכה, וכל רופא שפנינו אליו להתייעצות מייד המליץ על IVF שזה בעיני נורא! למה אין יותר טיפולים לגברים? אם אני בסדר למה אותי מפמפמים בהורמונים כמו פרה, ושואבים ממני בייציות. למה אני צריכה לעבור גהנום כשהבעיה היא אצלו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש27/04/2010שלום 123,
כמה שאת צודקת! לבי לבי... עצוב מאוד ונראה לא צודק כאשר בעית פוריות נמצאת אצל גבר, אך הטיפול בעיקר נופל על אישה. לרוב זה המצב.
לפי גישה שלי, על מנת להקטין סבל של אישה כאשר בעיה היא אצל גבר, אני ממליץ קודם כל לגבר לפנות לאורולוג. בדיקות מקיפות על פעילות האשך יכולות לתת פתרונות חלקיים גם לגבר, כמו למשל, במקרה של ואריקוצלה, או שפיחה אחורית (אותה לצערי כמעט ולא בודקים). טיפולים הורמונליים עוזרים במקרים מסויימים, דיקור סיני עוזר במקרים מסויימים, נטילת תוסף תזונתי Vitamale עוזר בחלק מהמקרים, ביופסיה של אשך לפעמים נותנת מענה לבעיה. כך שקיימת שורה של טיפולים גם לגברים. צריכים להיות מודעים לאפשרויות, אך עדיין חלק גדול מפתרונות בכל זאת דורש השתתפות טיפולית גם של אישה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנוגן ופרגניל לגבר???א24/04/2010
שלום,
אני קיבלתי תוסף של טוסטווירון במשך המון שנים בעקבות חוסר יצור שיש אצלי בגוף.
כיום אנחנו מנסים להביא ילד..
עשיתי בדיקת זרע ואין סימן בכלל לזרע.
לאחר התייעצות עם כמה גורמים, נאמר לי שאני צריך לקבל כל יום מנוגן ופעם בחמישה ימים פרגניל
ושיש סיכוי גבוה שאחרי כמה חודשים ואפילו שנה יהיה זרע.
האם זה הגיוני?
והאם זה טיפול מוכר למצב כזה אצל גברים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/04/2010שלום א',
כן, טיפול זה, המכיל גונדוטרופינים, אכן מוכר ומקובל במצבים מסויימים. התוצאה בטיפול מסוג זה יכולה לבוא בטווח הזמן של מספר חודשים עד שנתיים של טיפול.
ממליץ במקביל לקחת גם תוסף תזונה Vitamale, המשפר תפקוד האשך ויצור הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה זהה
רוני25/04/2010שלום א
לבעלי בעיה זהה ואכן הוא מטופל ע"י מונוגן ופרגניל במינונים שהזכרת.
לפני כן לקח טוסטווירון כמוך.
שאלתי אליך: היכן אתה מטופל? אנחנו כל הזמן עם "היד על הדופק" ובודקים עוד רופאים וטיפולים.
האם שמעת על טיפול אלטרנטיבי שיכול להועיל?
תודה, הצלחה וסבלנות
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבר ראשון תודה. תשובות..
א26/04/2010תודה רבה על התשובה והתמיכה שלם.
אני מטופל אצל פרו' רזיאל בראשון לציון. הוא מנהל של מחלקת פוריות באחד הבתי חולים(אני לא זוכר את שמו).
הוא זה שהסביר לי על הטיפול והתהליך. בקופ"ח אמרו לי שאין מה לעשות ורק הוא אמר לי על הטיפול.
לגבי טיפול אלטרנטיבי או משלים - יש טיפולים שעוזרים מאוד בשילוב עם ההורמונים.
אני ממליץ בחום להעזר בזה אצל מטפלים בדיקור סיני + צמחים שלמעשה הצמחים הם העיקר.
יש מומחים בתחום של רפואה סינית ופריון, שווה לנסות.
שיהיה לכולנו בהצלחה
א'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש נורא
דנה25/04/2010אין לי מושג איך אני אעבור את זה! וכל ההורמונים! והניתוח עצמו!
בעלי מנסה עכשיו טיפול טבעי. אולי כדאי לכם לנסות לפני ההפריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצרת רבים...
רוני25/04/2010כן, זה ממש לא כייף!
אצלי טפו טפו הכל נמצא תקין, כך שאני לא לוקחת הורמונים
ובעלי נמצא תחת הטיפול הנ"ל כבר 8 חודשים, כל שנותר לנו לעשות זה להתעזר בסבלנות
שמעת על טיפול אלטרנטיבי שיכול לעזור? הלוואי ונגיע לשלב ההפריות כבר....
מאחלת גם לכם!!! ואשמח להיות בקשר לצורך העניין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
דיקור סיני ופוריות
ד''ר אליעזר גירש27/04/2010שלום לכולם,
בהמשך לשיח שלכם והצעות שונות לגבי טיפול אלטרנטיבי, ברצוני להגיד לכם שד"ר שימעון סיטרמן מתמחה בדיקור סיני ושיפור פריון הגבר ופריון האישה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות זרע נמוכהאלכס24/04/2010
שלום, לקרוא את כל ההודעות בפורום פה, קצת נותן אור על המצב הזה.
יש לנו ילד בן 3 שלא היה בעיה להכנס להריון, אחרי 4 חודשים של נסיונות נכנסו להריון בלי שום טיפול או משהו. אשתי ואני מנסים כבר מעל שנה להכנס להריון שני וללא הצלחה, לכן הלכנו להתיעץ עם רופא מה הצעדים הבאים. נשלחתי לבצע בדיקה של כמות הזרע וזה הראה שיש לי בערך בין 3 ל 4 מיליון זרעים שזה הבעיה כנראה ושאר הדברים הסבירו לנו שהם בסדר, אבל משום מה ישר הסבירו לנו למה אנחנו צריכים להתחיל לעשות טיפולי הפריה..
מה שגורם לי ללכת לקבל חוות דעת נוספת, השאלה שלי איך קורה שכמות הזרע יורדת בצורה משמעותית שאי אפשר להכנס להריון יותר, לא עבר עליי שום דבר רפואי במהלך השנים הללו שיכל לפגוע, במשקל עליתי רק 5 קילו מאז, חיים באותו איזור מגורים ואין שום דבר נפשי שיכול להשפיע (לפחות כמה שידוע לי). האם יש משהו שאפשר לעשות להעלות את כמות הזרע או שחייבים ישר בטיפול של ההפריה?
תודה.
אלכס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן לפני הבדיקה
אלכס24/04/2010לא קיימנו יחסי מין רק יום וחצי לפני הבדיקה. הרופא אמר ש24 שעות זה מספיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/04/2010מומלץ להתנזר 2-4 ימים לפני מתן זרע לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/04/2010שלום אלכס,
במצבך, עם ירידה בספירת הזרעונים ל- 3 מיליון סביר מאוד שלא תצליחו להכנס להריון בצורה הטבעית. קשה לדעת מה הסיבה לירידה באיכות הזרע, אך סיבות רבות קיימות למצב זה. ממליץ לבדוק פעילות האשכים אצל אורולוג, לבדוק זרימת הדם באשכים, קיום דלקת אפשרית, שפיחה אחורית ודברים נוספים שיודע לבדוק רופא אורולוג. גם עליה של 5 ק"ג יכולה בהחלט להשפיע שלילית על איכות הזרע. נראה לי שכן כדאי להתחיל בהזרעה תוך רחמית לפני כניסה לטיפולי פריון קלסיים.
בנוסף, ממליץ על שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח פרופיל הורמונאלי ששלחתי בפקסאביהו22/04/2010
שלום רב, אשמח לעזרה בפענוח תוצאות הפרופיל ההורמונאלי אשר נשלחתי לעשות.
בדיקה זו נעשתה לאחר 4 בדיקות זרע אשר יצאו לא תקינות- ריכוז זרע נמוך ותנועה נמוכה.
לבקשתך, שלחתי אלייך את התוצאות גם לפקס שציינת בהודעתי הקודמת.
התוצאות הינן:
LH - 6.5
FSH - 4.3
PROLACTIN - 144
TESTOSTERONE-TOTAL - 11.7
מה אומרות תוצאות אלה?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרופיל הורמונלי
פרופ` בנימין ברטוב22/04/2010אביהו היקר
הפרופיל ההורמונלי שקיבלת נראה תקין, לכן לא זו הסיבה לאיכות הזרע הירודה.
צריך לבצע בדיקות נוספות כדי לראות אם יש סיבה אחרת למצב זה. למשל בדיקה לנוכחות וריקוצל (דליות אשכים), תרבית זירמה לבדיקת נוכחות זיהום חיידקי ויתכן בדיקות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימה ?!ש22/04/2010
אני ואשתי מנסים כבר שנה להכנס להריון , בדיקת הזרע לא יצאה תקינה , אנחנחו מחכים לבדיקה בסירכוז מהיר .
אם הרופא אמר לי שיש חשש לחסימה (מפני שעוד לא סיימתי את הבדיקות) זה אומר ואריקוצלה?
ישנם וויטמינים שיכולים לעזור ? איזה ויטמינים מומלץ לקחת ?
ממולץ ניתוח?
טיפולי פוריות חוץ גופית מתגברים על הבעייה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה
פרופ` בנימין ברטוב22/04/2010חסימה אינה וריקוצלה, אלא היא הצרות או הדבקות בתעלה הזיכרית שמונעת מעבר של תאי הזרע מהמקום בו הם נוצרים באשכים החוצה. התשובות לשאר שאלותיך תלוייות בכמות תאי הזרע שיימצאו ובאיכותם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- VITAMALEשרון21/04/2010
שלום,
בעלי ואני עוברים טיפולי IVF בשל כשל ראשוני של האשכים.
לבעלי נמצאים תאי זרע בודדים ואיתם נעשה הטיפול. נאמר לנו שהמצב עלול עוד להחמיר ולכן במקביל לטיפולים אנו מקפיאים מנות זרע לעתיד (אנו בני 25). שאלתי היא האם תוסף 'ויטמל' יעיל במקרה שלנו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב22/04/2010זה רעיון טוב מאד להקפיא כעת מנות זרע. בקשר לתוסף התזונה ויטאמייל, אפשר לנסות לקחת ולראות אם יש שיפור. בנוסף כדאי להיבדק אצל אורולוג כדי לראות אם אפשר לזהות סיבה שהביאה למצב זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע וכניסה להריוןיעל21/04/2010
שלום רב
אנחנו זוג צעיר יחסית (אני בן 33, אשתי 31), ללא ילדים.
לאחר כחצי שנה של נסיונות להכנס להריון ניגשתי לפני שלושה חודשים לבצע בדיקת זרע שהראתה מדדים גבוליים ביותר (ריכוז - 19 מיליון, תנועה - 45%, מורפולוגיה - 5%). בדיקת הורמונים הראתה FSH מוגבר (11.14) שהצביע על תת פעילות של האשכים (כמו כן נפח אשך שמאל קטן יחסית מהנורמה).
בעצת הרופאים המשכנו בנסיונות "טבעיים". לפני כשבוע נגשתי לבצע בדיקה נוספת (באותה מעבדה - איכילוב), שהראתה מדדים טובים בהרבה (בין היתר הודות לשימוש בויטמייל) -
ריכוז - 88 מיליון, תנועה - 69%, מורפולוגיה - 5%.
לגבי אשתי - המחזור סדיר, כמו כן ע"פ בדיקות דם הביוץ תקין, שחלות תקינות (לא הופנתה ע"י הרופאה לבצע צילום רחם).
כיום אנחנו אחרי 9 חודשים של נסיונות, ועדיין אין הריון.
רציתי לקבל את עצתך ודעתך, ע"פ נתוני הבדיקות האם כדאי להמשיך בנסיונות? ואם כן עד מתי? האם ריכוז טוב שהודגם בבדיקה השניה עשוי לפצות על מורפולוגיה של 5%.
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב22/04/2010אלון היקר
לדעתי כדאי לעבור לטיפולי הזרעה תוך רחמית כאשר משביחים את הזרע על מפל צפיפות שבו ממוינים התאים התקינים יותר מבחינה מורפולוגית. במקביל כדאי לבדוק האם קיים וריקוצל (דליות אשכים) במיוחד בצד שמאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעזרהשרון21/04/2010
האם מישהו יכול להמליץ לי על אורולוג באיזור המרכז?
בדיקת הזרע האחרונה יצאה לא תקינה, מורפולוגיה 1% ופרמטרים נוספים לא תקינים.
עבר אולטרנסאונד - יצא תקין.
הרופא שלי ממשיך איתי בטיפול של הזרעות, החודש זו תהיה הזרעה שניה.
אני פוחדת שההזרעות הן לחינם ולכן חשוב לי לקבל חוות דעת מאורולוג מומחה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורולוג
פרופ` בנימין ברטוב21/04/2010תוכלו לפנות לאורולוג ד"ר דוד סלוצקר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע בצבע צהובשלמה19/04/2010
שלום
אני בן 23, מגיל 16 הבחנתי שצבע הזרע שלי השתנה לצהוב שקוף מה שמעוד מתריד אותי מאז, מה זה אומר שאני עקר?
אם אני לא מקיים הרבה זמן יחסי מין, אז אחרי גמירה קודם יוצא זרע בצע לבן וממשיך לצהוב. חשוב לציין שהתחלתי לעוננן מגיל 11. אני מתבייש ללכת לרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב21/04/2010הצבע לא מוכיח שאתה עקר או שיש לך בעיות פוריות. רק בבדיקת זרע אפשר לדעת מה מצב הפוריות שלך. באם אתה מתבייש ללכת לרופא אתה יכול באופן פרטי לגשת למעבדה לפוריות הגבר ולבקש בדיקת זרע בסיסית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה התוצאות אומרות? דחוף!me18/04/2010
שלום
אני בת 30 בעלי בן 35 אנחנו מנסים להיכנס להריון כ-7 חו'
בעלי עשה אולטרה סאונד והתוצאה היתה ווריקוצלה עד 5 מ"מ משמאל עם היפוך זרימה בוולסלבה.
התוצאות של בדיקת זרע 2 אחרי 4 ימי התנזרוצ היא
Liquefaction Normal
Viscosity Normal
Colour Normal
pH 7.2
Volume (ml) 4
Concentration (mil/ml) 32
Total Concentration (mil) 128
Percent of motile sperm (%) 35
rapid (%)
moderate (%) ++
slow (%) +
non progressive (%)
Total motile sperm (mil) 44.8
Motility after 4h (%) 25
Vitality (%) 40
Agglutination
Morphology
Normal forms (%) 3
Abnormal forms (%) 97
Head defect (%) 75
Mid piece defect (%) 18
Tail defect (%) 4
Immature forms (mil/ml)
Leucocytes (mil/ml) 2
RBC (mil/ml)
Conclusion
Oligospermia
Astenospermia X
Teratospermia X
Azoosper זה אומר? אודה לתשובה בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש18/04/2010שלום,
ריכוז הזרעונים וכמותם במירוק תקינים. תנועתיות נמוכה של זרעונים (Astenozoospermia) ואחוז נמוך של זרעונים בעלי מורפולוגיה תקינה (Teratozoospermia) יכולים להיות גורם משמעותי לסיבה של חוסר כניסה להריון. גם חיות של זרעונים נמוכה במעט.
היפוך זרימת דם בוולסלבה מרא על וריקוצלה בדרגה 2 או 3. כאן חשוב לשקול עניין של תיקון מצב וריקוצלה.
ממליץ בחום להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע ולפנות לרופא פריון, לעשות הזרעות תוך רחמיות. לדעתי יש לכם סיכוי טוב להרות בהזרעה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
me19/04/2010תודה רבה על התייחסותך המהירה.
רציתי לשאול דבר נוסף
מה זה אומר, שלא ניתן להיכנס להריון ספונטני?
מה סיכויי ההצלחה של ההזרעות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה את השאלה-לא קיבלתי תשובה
me21/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/04/2010סיכוי להריון בהזרעה תוך רחמית עומד על 20-25%.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

