מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תוצאות בדיקת זרע ווריקוצלהרועי13/03/2010
שלום,
לפני מספר ימים קבלתי תשובה לבדיקת זרע שביצעתי עם התוצאות הבאות:
נושאים לבדיקה תוצאות
Liquefaction Normal
Viscosity Normal
Colour Normal
pH 7.5
volume (ml) 3
Concentration (mil/ml) 22
Total Concentration (mil) 66
Percent of motile sperm (%) 45
rapid (%)
moderate (%) xx
slow (%) x
non progressive (%) x
Total motile sperm (mil) 29.7
Motility after 4h (%) 40
Vitality (%) 70
Agglutination
Morphology
Normal forms (%) 4
Abnormal forms (%) 96
Head defect (%) 80
Mid piece defect (%) 14
Tail defect (%) 2
Immature forms (mil/ml)
Leucocytes (mil/ml) 1
RBC (mil/ml)
Conclusion
Oligospermia
Astenospermia X
Teratospermia X
Azoosper יש לי וריקוצלה (אני לא זוכר איזו רמה אבל אני זוכר שהיא "חמורה" יחסית) ועל פי
תוצאות הבדיקה ניתן לראות שהמורפולוגיה שלי לא תקינה.
רציתי לשאול, בנוסף לחות דעת על הבדיקה, האם לוריקוצלה יש השפעה על המורפולוגיה
והאם ניתוח ישפר או עשוי לשפר את המצב?
ושאלה נוספת, האם על פי תוצאות הבדיקה הנ"ל ניתן להכנס להריון באופן ספונטני?
תודה רבה,
רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש15/03/2010שלום רועי,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה (אני ממליץ על Vitamale) יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך זמן שרוצים להרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב באשכים אצל ילד בן 9דורון12/03/2010
שלום רב,
הילד שלי בן 9 והתחיל לו כאב באשכים. הלכנו איתו לרופא אורולוג והוא אמר שאולי יש לו אשכים טמירים. עד כמה שאני מבין אם זה היה המצב היינו מגלים את זה כבר בהיותו תינוק - מה גם שאני זוכר שכשהו היה תינוק היו לו אשכים מלאים. האם יתכן? מה עוד יכולה הליות הסיבה? תודה, דורון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש15/03/2010שלום דורון,
אורולוג בבדיקה פשוטה היה יכול לבדוק ולהגיד אם שני האשכים נמצאים בשק אשכים. בגיל זה יתכנו כאבים באשכים מסיבות שונות כמו: התפתחות האשכים, לפעמים אשך אחד עולה גבוה מדי וזה גורם ללחץ וכאבים. בכל מקרה, חשוב להבדק אצל אורולוג ילדים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעדינה12/03/2010
שלום!
אני מנסה להרות במשך שנתיים, אבל לצערי ללא הצלחה.
בעלי בן 26.
תוצאות בדיקת זרע:
נפח:1.9
ph: 7.1
צבע:כמעט שקוף
מס' זרעונים: 28* 10-6
תנועה טובה40%
תנועה בינונית12%
תנועה איטית29%
ללא תנוע 19%
בדיקה מורפולוגית בלתי אפשרית בגלל מיעוט תאי זרע
תאי דם לבנים:4
רמת טסטוסטרון 10,4. באולטרא סאונד ערמונית ראו שינויים מתונים.
האם יש סיכום להריון טבעי עם תוצאות כאלה????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לי לקבל תשובה.
דינה15/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש15/03/2010שלום אור,
קודם כל, בדיקת זרע תקינה, לפחות בפרמטרים שנבדקו. גם במצב זה ניתן לבצע בדיקת מורפולוגיה ללא קושי. לדעתי, אם לא מצליחים להרות כשנתיים, הדרך הנכונה היא לפנות ליחידת IVF (יחידה להפריה חוץ גופית) ולהתחיל טיפולי פריון. במקביל להמשיך בירור לסיבת אי פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה עזרה -- דחוףג.ק12/03/2010
שלום רב,
לאחר מספר בדיקות הכוללות:
בדיקת זרע- שבה לא נמצא כלל זרע בזירמה
בדיקת US אשכים - נמצא תקין עם חסימה בדרגה 1
בדיקת טרנסרקטלית - שבה נמצאה ציסטה בגודל של 1 ס"מ ללא חסימה אפשרית וללא סימנים
של שלפוחיות שתן, אך בהסתייגות כיוון שלא בוצע בהתנזרות מלאה (3 ימים)
בדיקות הורמונליות - תקינות
מה בעצם אומר שאין שלפוחיות זרע? לא מצאתי כל הסבר לזה באינטרנט
נשלחנו לבדיקת קריוטייפ, האם זה רלוונטי עכשיו? האם יש טעם לבצע טיפול tesa, tese, messa
או בדיקות בסגנון??
בבקשה עזרה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב14/03/2010כתבת את המימצאים בצורה לא ברורה. אנא שלח את התוצאות לפקס שלנו 03-5320593 ונענה לך בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעשרון12/03/2010
להלן בדיקת זרע של בעלי:
צמיגות- תקין, נפח - 2.5 ריכוז- 15*10 בחזקת 6
תנועה- 50%, דרגת תנועה: +2
מורפולוגיה באמצעות who: % זרעים תקינים: 11, לא תקינים: ראש:58, זנב:7
פנינו לאורולוג שביקש מבעלי מספר בדיקות כולל אולטרסאונד ובדיקת זרע נוספת.
במקביל אני אמורה להתחיל זריקות לטובת הזרעה.
כל הבדיקות שלי תקינות, אנו מנסים כבר 6 חודשים להיכנס להריון, האורולוג המליץ להמתין עם הזריקות לטובת ההזרעה.
אשמח לקבל את דעתך בנושא.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש15/03/2010שלום שרון,
במצב זרע כמו שהצגת, יש מקום להזרעה תוך רחמית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח וריקולצהרונית12/03/2010
לצוות המומחים שלום רב,
בעלי בן 31 ואני בת 28,מנסים להרות כבר שנה ושמונה חודשים ללא הצלחה
בבדיקת זרע נצפתה תנועתיות נמוכה (40%) ומורפולוגיה נמוכה-בבדיקה אחת 1% תאים תקינים ובבדיקה חוזרת 4%
היינו אצל אורולוג אשר אבחן וריקולצה דרגה 3 והממליץ על ניתוח
רצינו לשאול מספר שאלות:
האם מומלץ לבצע ניתוח?מה הסיכוי לשיפור איכות הזרע בעקבותיו?האם יהיה ניתן להרות טבעי?
האם יש תופעות לוואי או סיכונים בעקבות הניתוח?האם הבעיה יכולה לחזור אחיר הניתוח?
האם כרגע שי טעם לבצע הזרעות?
אנחונ מאד מתלבטים אן לבצע את הניתוח או לא..שמעתי שיש זוגות שעוברים ישירות למיקרומניפולציה במקרים שכאלה. רצינו שלאול לחוות דעתכם המקצועית.
תודה מראש על תשובתכם ושבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע לא עונים לי?חשוב לי לקבל תשובה
רונית15/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש15/03/2010שלום רונית,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה (אני ממליץ על Vitamale) יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך טיפולי IVF.
שיטה נוספת היכולה לסיעה בטיפולי IVF היא סלקציה של זרעונים בשיטת פרופ' ברטוב, הנקראת IMSI, בה מבודדים זרעונים בעלי מבנה תקין, אותם משמשים להפריה בשיטת ICSI.
במצב שלכם, כאשר הובחנה דרגה שלוש של ואריקוצלה יש מקום לניתוח (חשוב לברר באיזה שיטה כי קיימות שיטות שונות לניתוח). לאחר הניתוח ממליץ להתחיל בהזרעות ואם לא תסיגו הריון לעבור להפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית זרעהילה11/03/2010
שלום ,
אני בת 30 ובעלי בן 37 אנחנו מעוניינים להכנס להריון. יש לנו ילדה בת שנה וחודשיים מהריון ספונטני שקרה דיי בקלות בלי כל בעיה.
אצלי נתגלו בעיות שחלות פוליציסטיות ואני מטופלת אצל רופא פוריות באמצעות כדורים (זה החודש הראשון) בעלי ביצע גם בדיקת זרע ומצב התוצאות:
צבע - צהבהב
צמיגות - 2
PH - 7.4
נפח - 4.5
ריכוז - בחזקת6 למ"ל26X10
תנועה 42
סוגי תנועה - A - 31
B - 0
C - 11
לויקוציטים
0X10בחזקת 6 למ"ל
אגלוטינציה - שלילית
TOTAL MOTILE COUNT - 50X10בחזק 6 למ"ל
תאים תקינים 1
פתולוגית ראש - 96
פתולוגית זנב 3
לאחר בירור באינטרנט הבנתי שכמות התאים התקינים נמוכה מאוד האם עדיין יש סיכוי להריון?
האם ייתכן שהיתה ירידה בכמות מכיוון וכן הצלחנו להכנס כבר להריון...
האם יש צורך בבדיקה נוספת ? והאם יש דרך לשפר זאת ?
אודה לעזרכתם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה מורפולוגית
פרופ` בנימין ברטוב14/03/2010אכן לזרע יש בעית מבנה משמעותית, אך ניתן לשפר אותה כאשר מבצעים השבחה על מפלי צפיפות לקראת הזרעה תוך רחמית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן התנזרות בכניסה להריוןסמי11/03/2010
שלום,
רציתי לדעת מה דעתכם לגבי זמן התנזרות לפני קיום יחסים בזמן הביוץ?
יש כאלו האומרים שיש להמתין שבועיים לפני כדי שכמות הזרעונים תגדל משמעותית,
אבל קראתי כתבה של סורוקה שאומרים שם לקיים יחסי מין כל יומיים באופן קבוע !
וזאת כדי להגדיל את המוטיליטי ויכולת החדירה של הזרע.
לכן אני מבולבל מעט ולא מבין מה עדיף ? להמתין שבועיים לפני יום הביוץ או
לקיים באופן קבוע כל יומיים בשבועיים שלפני הביוץ ועד הביוץ ?
תודה!
סמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ימי נזירות
פרופ` בנימין ברטוב14/03/2010באם לא ידועה בעיה מיוחדת בכמות תאי הזרע, אזי מומלץ לדעתי לקיים יחסים כל יומיים סמוך לביוץ ויממה לאחריו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת נוזל זרעדינה11/03/2010
שלום רב
מה זה אומר מיקרופלורה בנוזל הזרע
האם בתוך נוזל יכולה להופיע קנדידה
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיקופלורה
פרופ` בנימין ברטוב11/03/2010מיקופלורה היא מיקרואורגניזמים שיכולים לחיות בזירמה, כגון חיידקים, פטריות ופרוטוזואה.
ולכן בתוך נוזל הזרע יכולה להופיע קנדידה שהיא פטריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוריות ותרופותירון10/03/2010
שלום,
אני סובל מוריקוצלה ובעבר עשינו טיפולי IVF שבסופם נולדה בת.
כיום אני לוקח סימבלטה.
האם זה משפיע על הפוריות והאם יש לכך השפעה על העובר במקרה שנעשה עוד טיפול ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב11/03/2010חשוב להתייעץ בעניין זה ברופא פסיכיאטר המבין בתרופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MICROTESEיואב09/03/2010
האם והיכן מבוצע ניתוח MICROTESE בארץ?
האם ניתוח זה טוב יותר מניתוח TESE במקרה של איזוספרמיה לא חסימתית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אזואוספרמיה
ד''ר אליעזר גירש10/03/2010שלום יואב,
למיטב ידיעתי microTESE עושים בבה"ח סורוקה. לגבי האם ניתוח זה טוב יותר מ TESE רגיל קשה לתת תשובה חד משמעית כי ישנם מאמרים בסיפרות המדעית בעד ונגד microTESE.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע Azoospermiaדניאל09/03/2010
שלום,
אני בן 40 וזוגתי בת 35.
קיבלתי את התוצאות של בדיקת הזרע לאחר המנעות של 3 ימים. אשמח להבין יותר לעומק את המשמעות של התוצאות ומה זה Azoospermia.
תודה
נושאים לבדיקה תוצאות ערכים תקינים
Liquefaction Normal
Viscosity Normal
Colour Normal
pH 7.5 (7.0 - 8.7)
Volume (ml) 4 (2 - 7) ml
Concentration (mil/ml) 100 >20 mil/ml
Total Concentration (mil) 400 >40 mil
Percent of motile sperm (%) 60 (rapid + moderate) >50% or rapid >25%
rapid (%)
moderate (%) xx
slow (%) x
non progressive (%)
Total motile sperm (mil) 240
Motility after 4h (%) 52
Vitality (%) 80 >75%
Agglutination
Morphology Kruger strict criteria: >14%
Normal forms (%) 6
Abnormal forms (%) 94 0-4% poor 5-13% good
Head defect (%) 81
Mid piece defect (%) 12
Tail defect (%) 1
Immature forms (mil/ml) (2-5) mil/ml
Leucocytes (mil/ml) 1 (0-1) mil/ml
RBC (mil/ml)
Conclusion
Oligospermia
Astenospermia
Teratospermia
Azoosp* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת לתוצאות
דניאל09/03/2010תוספת לשאלה הקודמת: המסקנות:
Conclusion
Oligospermia
Astenospermia
Teratospermia
Azoospermia
A* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש10/03/2010שלום דניאל,
פרט למורפולוגיה של 6% הנתונים האחרים תקינים. בסוף הטופס היו 3 אפשרויות של מצב הלא תקין, אך אף אפשרות אינה מסומנת להבנתי. Azoospermia זה מצב של חוסר זרעונים במירוק (שפיחה). לך אין בעיה כזאת. חשוב להבדק אצל אורולוג כדי למצוא מקור למורפולוגיה נמוכה.
ממליץ על שימוש ב- Vitamale , תוסף תזונתי המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובה...
דניאל11/03/2010שלום,
קודם כל תודה. התוכל להרחיב קצת יותר לגבי נושא המורפולגיה. מה אומרת התוצאה של 6% ומהם הסיכויים להכנס להריון באופו טבעי? האם יש צורך לבצע טיפולים כלשהם?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש15/03/2010שלום דניאל,
אם ברצונך להרחיב ו/או לקבל יעוץ, פנה אלי.
כלליתמורפולוגיה תקינה העומדת על % נמוך, מראה על אי תקינות של זרעונים וכך סיכוי להריון תקין יורד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעיצחק08/03/2010
שלום רב,
אודה על עזרה באיבחון והסבר על תוצאות בדיקת זרע:
viscosity - normal
ph - 8.7
volume - 1.6 ml
concentration - 22 million/ml
motility - 52%
grade of motility - II III IV
vitality - 92%
normal morphology - 4%
immature forms - SLIGHT
leukocytes - few
phagospermia - SLIGHT
יצויין שאני בן 30 וובחצי השנה האחרונה ניסינו להיכנס להריון ואשתי הפילה פעמיים בשלב מוקדם.
תודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש10/03/2010שלום יצחק,
הדבר הבולט ביותר בבדיקת הזרע זה מורפולוגיה תקינה העומדת על 4%, וזה נחשב למצב שאינו תקין. נפח הזירמה נמוך, אך עדיין בגבולות הנורמה. ריכוז הזרעונים נמוך, אך גם עומד עדיין בגבולות הנורמה. גם עם הנתונים הללו ניתן להכנס להריון. עובדה שנכנסתם. הפלות בהחלט יכולות לנבוע מהפריה עם זרעונים לא תקינים. קשה להצביע בוודעות שבעיה נובעת מצד הזכרי בלבד. צריך לזכור כי צד הנקבי גם כן שותף בעיניין וצריך להבדק.
על מנת לשפר את הביצועים הזכריים ממליץ על כמה אפשרויות:
1. להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale, המשפר איכות הזרע.
2. לבצע הזרעות רחמיות ואם לא תהיה הצלחה לעבור לטיפולי פריון כמו הזרקה של זרעון לביצית בשיטת פרופ' ברטוב (לאחר בררת זרעונים בהגדלה גבוהה)
3. שילוב של סעיף 1 ו- 2.
חשוב לך להבדק אצל אורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיתון יצרי מין לצעיריםדידי190007/03/2010
רציתי לשאול האם יש דרך או שיקוי למתן יצרים מיניים לזמן מסוים ובצורה שלא תזיק לפריון הגבר
שמעתי שלכמרים היו טריקים בענין האם משהו יודע משהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב07/03/2010סוד הכמרים שמור בכנסייה ופתרונו אינו ידוע לי. יש להיוועץ בענין זה עם סקסולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם של בן זוגיקרן07/03/2010
אשמח להתייחסותכם.
להלן תוצאות בדיקת הדם של בן זוגי (48) :
TSH- 1.20
LH - 12.8
FSH - 38.3
PROLACTIN - 211
TESTOSTERONE-TOTAL - 14.3
VITAMIN B12 - 258
קראתי שעם רמות גבוהות של LH + FSH אין סיכוי כלל לייצר זרע אך יחד עם זאת קראתי על טיפולים חדישים בענף זה.
אשמח להתייחסותכם והכוונתכם המלומדת.
בברכת יום טוב, קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה בגונדוטרופינים
פרופ` בנימין ברטוב07/03/2010עליה ברמות הגונדוטרופינים (FSH ו LH) מרמזת על אי ספיקה של ייצור תאי זרע באשכים אך לא בהכרח הפסקתו המוחלטת. יש להזדרז לבצע חיפוש של תאי זרע בזירמה ולקבל תשובה מוסמכת לגבי כמות הזרעונים, תנועתם ואיכותם המורפולוגית. אם יש עדיין תאי זרע, רצוי להקפיאם (ראה תשובתי הקודמת -מיעוט תאי זרע).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלתי
קרן11/03/2010כיצד מבצעים את בדיקת הזרע. האם דרך קופת החולים או שעלינו להגיע לרופא מומחה שיפנה לבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיפוש תאי זרע
פרופ` בנימין ברטוב11/03/2010תוכלי לגשת לרופא מומחה בקופה לקבלת הפניה למעבדת זרע המתמחת בחיפוש תאי זרע או לחלופין ללכת למעבדת זרע פרטית כמונו המומחית בחיפוש תאי זרע בודדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

