פורום פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת זרע שניה
    שרון
    18/04/2010

    אני ובעלי מנסים 9 חודשים להרות.
    בחודש שעבר עברתי הזרעה אך ללא הצלחה.
    בעלי הופנה לאורולוג שהפנה אותו לבצע את כל הבדיקות המקיפות: אולטרנסאונד, בדיקות דם ובדיקת זרע שניה.
    להלן תצאותיה:
    volume-4.3
    צבע- צהבהב
    ph-9
    motile spermatozoa-55%
    viable spermatozoa-80%
    spern concentration-8 million
    מורפולוגיה- נורמל 1% אננורמל- 99%
    אשמח לקבל את התייחסותך לתוצאות, האם ניתן עם תוצאות כאלו להצליח בהזרעות או עדיף לעבור להפריות?
    האם ניתן לטפל בבעיה זו?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע שניה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    18/04/2010

    שלום שרון,
    הפרמטרים הבולטים הלא תקינים הם: ריכוז נמוך וכמות נמוכה של זרעונים, ואחוז נמוך של זרעונים בעלי מורפולוגיה תקינה.
    לדעתי חשוב לקבל את כל התוצאות לבדיקות שנתן אורולוג ולאחר מכן לחשוב מה ניתן לשפר. בכל מקרה, לדעתי, אין מקום להזרעות תוך רחמיות וכדאי להתחיל עם טיפולי הפריה חוץ גוית.
    ממליץ לקחת תוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע ולהשתמש בו כל עוד אתם בטיפולי פריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    שרון
    19/04/2010

    ראשית תודה רבה על תשובתך המהירה.
    אך מה שלא ברור לנו שבהשבחה שביצע בעלי לטובת ההזרעה הנתונים היו אחרים לגמרי והם:
    נפח דגימה - 0.8 מ"ל
    ריכוז זרעונים - 23 מיליון
    סה"כ זרעונים - 19 מיליון
    אחוז זרעונים בתנועה - 55%
    כשהרופא ביצע את ההזרעה הוא אמר כי הנתונים טובים.
    איך יכול להיות שיש פער כזה גדול בין שתי הבדיקות?
    בנוסף, מה הסיכוי להרות עם נתונים אלו באמצעות הפריה חוץ רחמית?
    ההשבחה בוצעה ב- 22/3 ובדיקת הזרע השניה בוצעה ב- 11/4, שניהם באסותא.
    ממתינה להתייחסותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע שנייה
    יצחק
    17/04/2010


    שלום רב,
    אודה על עזרה באיבחון והסבר על תוצאות בדיקת זרע:
    viscosity - high
    ph - 7.8
    volume - 2.4 ml
    concentration - 13million/ml
    motility - 39%
    grade of motility - II III IV
    vitality - 89%
    normal morphology - 10%
    immature forms - none
    leukocytes - no


    אני בן 30 ובחצי השנה האחרונה ניסינו להיכנס להריון ואשתי הפילה פעמיים בשלב מוקדם.
    תודה על העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע שנייה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    17/04/2010

    שלום יצחק,
    ריכוז זרעונים נמוך מגבול התחתון ולכן, גם סה"כ כמות הזרעונים נמוכה. תנועתיות הזרעונים נמוכה גם היא. חיות גבוהה וזה מרא כי חלק מזרעונים חיים, אך ללא תנועה, אין להם אפשרות להתקדם למטרה.
    ממליץ לפנות לאורולוג, לבצע בדיקת אשכים (אולטרסאונד, דופלר) ולבחון פעילות של מערכת המין (דלקת?). בנוסף יש להתיעץ עם רופא פריון לגבי הזרעה תוך רחמית ואולי תחילת טיפולי פוריות.
    ממליץ בחום על שימוש ב- Vitamale, תוסף תזונה לשיפור איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאי דם לבנים בבדיקת הזרע.
    אלמונית
    13/04/2010

    לקראת בדיקת זרע שהינו בתקופת התנזרות (17 יום).אך יומיים לפני הבדיקה, בעת שהתחבקנו והתנשקנו בעלי התגרה ואיברו התקשה. ביומיים הבאים הוא חש לחץ באיזור.
    בבדיקה נמצאו תאי דם לבנים.
    האם יש קשר בין הדברים?
    תודה מראש וסליחה על ניסוח השאלה, לא מצאתי דרך אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תאי דם לבנים בבדיקת הזרע.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנזרות לפני בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    13/04/2010

    שלום לך,
    אין צורך להתנזר 17 יום לפני בדיקת הזרע. מספיק יומיים עד ארבעה ימים.
    בעלך הרגיש אי נוחות לאחר גירוי המיני כי התנזרות כה ארוכה ולאחר הגירוי ללא שפיכה נוצר "לחץ במערכת".
    אין קשר בין המצב להמצאות תאים לבנים. רצוי שיבדק אצל אורולוג שיתאים לו טיפול.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאי דם לבנים
    אלמונית
    12/04/2010

    האם יש קשר בין גירוי אבר המין עד כדי כמעט שפיכה והשארות במצב זה לכמה ימים לבין המצאות של תאי לבנים רבים בבדיקת זרע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תאי דם לבנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    13/04/2010

    אין קשר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע
    טל
    11/04/2010

    היי,

    שלום,
    שמי דניאל , בת 29 , מנסה שנה וחצי להרות באופן טבעי.
    היום הייתי אצל רופא הנשים עם התוצאות שלי ושל בעלי של בדיקת הזרע . הבדיקה ההורמלנית שלי הראתה םרופיל תקין אך הבעיה התגלתה בבדיקת הזרע של בעלי ואששמח לחוות דעת נוספת(את הבדיקה הוא ביצע לאחר 3 ימי התנזרות):
    להלן התוצאות:
    coaulum present= no
    ph= 8.7
    motile spermatoze 1 hr 50%
    4 hr 30%
    sperm agglluination = no
    sperm concentration= 90 milion \ml
    total sperm count 180 milion
    normal forams= 2%
    abnormal forms = 98%
    ןעוד מספר פרמטים שהוא אמר שהם תקינים. בכל מקרה הבנתי שהערך היחידי הלא תקין בבדיקה זו הוא normal forms =2% . הוא נתן לי הפניה לרופא פריון והסביר שכנראה אצטרך השבחה .
    מה זה אומר השבחה ? האם זה חוץ רחמי ? זה סוג של הפריה? האם זה אומר שסופית אני מתחילה בטיפולי פוריות וצריך להשלים עם זה ? מהו כל תהליך ההשבחה ובכלל האם בתוצאות כאלה ניתן להקלט באופן טבעי להריון ? לפי מה שראיתי כאן צריך לעשות הפריה חוץ רחמית ...כולי מוטרדת ושאמח לעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    13/04/2010

    שלום דניאל,
    קודם כל חשוב שאורולוג יבדוק את בעלך. יתכן והוא ימליץ על טיפול שישפר איכות הזרע. במקביל , אפשר להתחיל ב"השבחה". המוסג הנכון יותר הוא הכנת זרע להזרעה תוך רחמית, שבטיפול זה מכינים זרע בשטיפה ומפרידים את המקטע של זרע בעל זרעונים הטובים ביותר, אותו מעבירים לרחמך בעזרת קטטר מיוחד. בתהליך זה גם את עוברת טיפול לגירוי שחלתי.
    עם זה, יתכן גם הריון טבעי. אם לא תסיגו הריון ב- 3-4 הזרעות תוך רחמיות (IUI) יהיה צורך בטיפולי הפריה חוץ גופית.
    בנוסף, ממליץ על תוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי עוד שאלה קטנה

    טל
    13/04/2010

    ראשית כל תודה רבה על התשובה המפורטת.
    ברצוני לדעת האם הסיכויים להיקלט באופן טבעי הם סיכויים רבים או קלושים ?
    האם יש טעם להמשיך ולתזמן את חיי המין שלנו בהתאם לביוץ או שפשוט להתחיל טיפולים(השבחה וכאלה) ולהפסיק לעמוד עם סטופר על הביוץ ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תשובה

    ד''ר אליעזר גירש
    17/04/2010

    שלום דניאל,
    קיים סיכוי להכנס להריון בצורה הטבעית, אך בסבירות נמוכה יותר מאשר במצב זרע תקין. אין טעם להמשיך ולתזמן את חיי המין בהתאם לביוץ. תתחילו עם הזרעה תוך רחמית כפי שכתבתי בתשובה הקודמת שלי ותוסיפו טיפול ב- Vitamale.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה ...

    טל
    18/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע ווריקוצלה
    דוד
    08/04/2010

    שלום דוקטור,

    אני בן 31 ואני ואשתי מנסים להביא ילדים מזה 6 חודשים.

    בצעתי בדיקת זרע וכל הפרמטרים יצאו תקינים למעט מורפולוגיה -3% (ריכוז -43.0 מיליון , תנועתיות-47%)

    במקביל אורולוג שלח אותי לבדיקת דופלר אשכים ונמצא ווריקוצלה משמאל עם קוטר 3.5 ממ עם עצירת זרימה במאמץ. האם זו ווריקוצלה חמורה? מה היא הדרגה שלה? האם נדרש ניתוח? במידה ואבצע את הניתוח האם זה ישפר את הזרע? האם ניתוח יכול לפגוע באיכות הזרע?



    תודה רבה,

    דוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע ווריקוצלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי דוד

    רונית
    09/04/2010

    אני קוראת את השאלה שלך ומופתעת לגלות שאנחנו בדיוק באותו מצב(ממש בדיוק אותם נתונים)
    רק שאנחנו מנסים קרוב לשנתיים
    לנו המליצו על ניתוח ואנחנו מאד מתלבטים מה לעשות כי הדעות חלוקות ולא בטוח שהניתוח משפר משמעותית את המורפולוגיה,אך אומרים שאם יש בעיית וריקוצלה כדאי כל מקרה לנתח בלי קשר לפריון בכדי למנוע בעיות בעתיד. אצל איזה אורולוג הייתם?
    בכל מקרה-שיהיה לכם בהצלחה ויהיה בסדר בעזרת השם :))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואריקוצלה

    ד''ר אליעזר גירש
    13/04/2010

    שלום דוד,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך נסיון להרות.
    בנושא זה של ואריקוצלה אין תשובה חד משמעית. צריך להחליט מה נכון בשבילך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנטיקה
    ממי
    07/04/2010

    לבעלי יש מחלת עור N.F.1 האם מחלה זו עוברת בתורשה אם אין אף אחד במשפחתו שחולה בה.ומעבר לזה אם לבעלי אין ביטוי כלל של המחלה רק סימנים בעור חיצוניים ,האם בכול זאת קיים סיכון שהילד יצא חולה?יש סיכוי שיצא בריא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גנטיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תורשה

    ד''ר אליעזר גירש
    13/04/2010

    שלום ממי,
    שאלות שהעלת יש להציג בפני גנטיקאים. ברוב בתי חולים עם יחידות IVF קיימת מחלקה גנטית עם יעוץ גנטי. ממליץ לפנות למחלקה כזאת בבית החולים הקרוב אליך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום !
    or
    06/04/2010

    האם בקע באשך/סיבוב של יותרת האשך/דלקת באשך יכול לגרום לאי פוריות ? אם כן, מה מהם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום !

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    07/04/2010

    הן לבקע באשך, סבוב אשך ודלקת באשך יכולה להיות השפעה שלילית על הפוריות. יש להבדק אצל אורולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלכוהול ואקסטזי ואיכות הזרע
    לוני
    04/04/2010

    שלום רב,

    הכרתי בחור שבעברו הרחוק, לפני 5-10 שנים צרך אלכוהול בכמויות רבות ואף לקח כדורי אקסטזי. כיום הוא בן 35, וברור שדברים אלו פוגעים באיכות הזרע. אם הפסיק את מנהגיו בשנים האחרונות, כאמור, האם איכות הזרע שלו כיום לא פגועה מאורח החיים בעבר, האם הנזק הוא בלתי הפיך? אשמח לתשובה, תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    05/04/2010

    שלום לוני,
    הפסקה של 5-10 שנים בצריכת אלכוהול וכדורי אקסטזי צריכה להשפיע חיובית. לא צריכה להיות פגיעה באיכות הזרע, אלא אם כן יש ירידה באיכות הזרע מסיבות אחרות.
    ממליץ לבצע בדיקת זרע ולפי תוצאות לראות מה המצב מבחינת כושר פריון אצלו היום.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוריות לאחר שתייה מסיבית של אלכוהול

    לוני
    06/04/2010

    ראשית תודה ד"ר על התגובה.....
    לגבי צריכת האלכוהול היא הופסקה לשני שמונה חודשים....
    והגיוני שככל שהזמן עובר לפי תגובתך אז יש שיפור, אך עדיין אני לא מבינה, האם "בית הייצור" או הצופן הגנטי נפגע כתוצאה מהשתייה בעבר, והנזק הוא לאורך זמן/ בלתי הפיך ? או האם, כפי שהבנתי, הזרע החדש שמצטבר כל שנה ב"מחסנים" הוא חדש ובריא אם השתיה הופסקה לפני שנה? אשמח אם תפנה אותי לקישור של מאמר בנושא כי כל מה שקראתי לא ענה ספציפית לגבי הנושא. תודה ומחכה לתשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר אליעזר גירש
    06/04/2010

    שלום לוני,
    קיימים חומרים שונים כמו עישון, כמו אלכוהול, אשר פוגעים גם בתאי אשך התומחים והאחראים על התפתחות הזרעונים וגם בתאים שמהם מתפתחים הזרעונים עצמם. אם נפגעים תאים התומחים, זה יכול להיות בלתי הפיך לגבהם. אם נפגעים תאים מהם מתפתחים הזרעונים, קרוב לוודאי, הנזק יתוקן. היחס בין תאים הללו וכושר תיקון עצמי יקבע את המצב. מסיבה זאת המלצתי לבצע בדיקת זרע ולקבוע אם זרע עומד בקריטריונים התקינים. זה גם ישמש נקודת ייחוס לגבי בדיקות זרע עתידיות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בפענוח תוצאות בדיקת זרע
    איתי
    04/04/2010

    אשמח לעזרה בפענוח תוצאות בדיקת הזרע (שאמור לשמש להזרעה או ב-IVF- לא בהליך הריון רגיל).
    הבנתי שיש בעיה ב- Normal Morpholog. אשמח לדעת מה המשמעות, על מה זה משפיע ומה עושים עם זה. התוצאות הינן:
    Complete Liquefaction: Yes
    Viscosity : Normal
    PH: 7.8
    Volume : 2.00 ml
    concentration 92.0 million/ml
    Motility : 1 hr after ejaculation : 60%
    Grade of motility : 1 hr after ejaculation: 2 3 4
    Vitality : 1 hour after ejaculation : 77%
    Normal Morphology : 8%
    Immature Forms : Slight
    Leukocytes : Few

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    05/04/2010

    שלום איתי,
    נתוני זרע בבדיקה מעידים על כך שמצבכם הוא גבולי מבחינת מורפולוגיה של זרעונים. כל הנתונים האחרים הם תקינים. לפי כך, לדעתי יש מקום ל- 3-4 הזרעות תוך רחמיות ואם לא יתקבל הריון הרצוי תעברו לטיפולי הפריה חוץ גופית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות גנטיות והקשר לתאי זרע לא תקינ
    דלית
    04/04/2010

    שלום רב,
    בעלי בן 40 ונוטל הרבה שנים כדורים לאפילפסייה ביניהם טגרטול ולמיקטל.
    בזמנו, כשרצינו הריון במשך כחצי שנה ולא הצלחנו שלחו אותנו לבדיקת זרע שיצאה למיטב זכרוני לא טובה עם מורפולוגיה 3% . רצו להתחיל איתנו טיפולים אך במקביל הסתבר שנכנסתי להריון. נולד בן כיום בן 6. אותו דבר עם הילד השני נכנסתי להריון ממש במהירות אחרי נסיון ראשון. ילד אחד שלי ככל הנראה עם בעיה של אוטיזם קל - pdd.
    קראתי איפהשהוא שיש קשר בין מקרים של אוטיזם לבין נטילת תרופה אנטי אפילפטית בהריון , אך לא קראתי בשום מקום, על ההשפעה על העובר אם הגבר הוא שנוטל את התרופה. וגם הרופאים לא יידעו אותנו בשום סיכון.
    השאלה שלי : האם יתכן שתאי הזרע של בעלי נפגעו כתוצאה מנטילת התרופה ? לא מבחינת הכמות והתנועתיות שלהם אלא מבחינת החומר שבתוכם ?
    האם יכול להיות שתא זרע פגוע כזה יפרה את הביצית וכתוצאה מכך ייולד ילד עם מומים/פגמים גנטיים ?
    שאלות אלו חשובות לנו על מנת להבין את הסיכויים/סיכונים בהריון עתידי.
    המון המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוטיזם ופריון

    ד''ר אליעזר גירש
    05/04/2010

    שלום דלית,
    צר לי לשמוע על המקרה שלכם. לדעתי אין קשר בין תרופות שנוטל בעלך וילד שנולד עם סימני אוטיזם. לא ידוע לי על מאמר כלשהו המחזק את ההשערה שלכם.
    לדעתי, סיבה האפשרית לאוטיזם היא גיל של בעלך. קיימים מספר מחקרים המעידים על הקשר בין גיל הגבר ובעיות במערכת עצבים המרכית אצל הילוד, כגון אוטיזם, סכיזופרניה וכו'. לגברים בגילאים מעל 35 קיים סיכוי גבוה יותר שיולדו להם ילדים עם תסמונות הללו ביחס ל גברים בגילאים צעירים יותר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרע סמיך ודליל
    רון
    03/04/2010

    שלום ד"ר
    רציתי לדעת למה הזרע שלי יוצא חלק סמיך ולבן וחלק דליל ושקוף
    האם זה מסמן על בעייה כלשהי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זרע סמיך ודליל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    04/04/2010

    תיאור הזירמה שתארת לא בהכרח משקף בעיה. חלק מהבלוטות שמייצרות את הזירמה מפרישות חומר שקוף וחלק אחר חומר עכור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נואשת לעזרה
    ס....
    02/04/2010

    אנחנו אחרי ניסיונות של שנה וחצי להכנס להריון.

    בעלי ביצע השבוע בדירת זרע ואלה הן התוצאות:

    נפח:3.0 סמ"ק

    ריכוז 25 מיליון בסמק

    התנועה אחרי 1.30 שעות 20%

    צורות פטולוגיות: 83%

    פירוט הפטולוגיה:

    ראש גדול 27%

    ראש קטן: 4%

    ראש גלילי 1%

    ראש טיפתי 2%

    ראש כפול 0%

    ראש אנורפי 27%

    פגמי זנב 22%

    טיפות ציטופלסמיות 0%



    אגרגציה"0

    לויקוציטים 12 בשדה

    תאים לא בשלים:0 בשדה

    אריטרוציטים:0 בשדה



    הרופא שלי בחול ואין מי שיענה לי.

    ברור לי שהתוצאות לא תקינות (תנועתיות) אך לא ברור לי עד כמה זה גרוע, מה זה אומר ומה הן דרכי הטיפול בד"כ בבעיה מסוג כזה

    אני אשמח מאוד לקבל תשובה.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נואשת לעזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    03/04/2010

    שלום,
    קצת חסרה אינפורמציה על מנת לתת תשובה או המלצה נכונה. למשל, מה הזמן של התנזרות לפני הבדיקה? האם בתוצאה שקיבלתם צויין מורפולוגיה תקינה של זרעונים (אני מבין שהיא עומדת על 17% לפי חיבור של כל הצורות הפטולוגיות). בני כמה אתם? האם יש לכם כבר ילדים?
    בכל מקרה, כללית, אם אתם כבר שנה וחצי לאחר נסיונות קושלים להרות, זה הזמן לפנות לרופא פריון.
    כרגע, על פי הנתונים החלקיים של בדיקת זרע, פרט לתנועתיות, נתונים האחרים תקינים. ממליץ לגשת גם לאורולוג לבדיקת אשכים. ממליץ גם על נטילת תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות זרע על כל הפרמטרים שלו.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אזוספרמיה
    דומינו
    02/04/2010

    האם במקרה של אזוספרמיה חסימתית, הפתרון היחיד הוא הפריה חוץ גופית או שניתן לטפל גם בהזרעה תוך רחמית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אזוספרמיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    03/04/2010

    שלום דומינו,
    אין כאן תשובה חד משמעית. יש לבחון מה הסיבה לאזוספרמיה חסימתית. במקרים מסויימים, כמו במקרה של דלקת, ניתן לטפל בעזרת אנטיביוטיקה. יש לבחון אם במירוק שני, כחצי שעה עד שעה ממירוק הראשון, יש זרעונים. במקרים רבים של חסימה, מתן זרע פעם שניה בסמוך לפעם ראשונה, נמצאים זרעונים בנוזל הזרע ("פתיחת חסימה זמנית"). אם אין מספיק זרעונים במירוק, אז בהחלט הטיפול המתאים ביותר הוא הפריה חוץ גופית.
    בכל מקרה, ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורפולוגיה נמוכה
    מזל אשכנזי
    02/04/2010

    בעלי בן35 ואני בת 26 כבר שנה וחצי שאנחנו לא מצליחים להיכנס להריון ואני עברתי את כל הבדיקות כגון: צילום רחם ,דם , וכו' הכל יצא תקין לדעת הרופא . בעלי עבר בדיקת זרע ובבדיקה יצא שכמות הזירעונים לא תקינה וגם התנועתיות לא תקינה ומורפולוגיה 1% . חשוב לצין שיש לנו כבר שתי ילדים ושההריון הראשון הוא כתוצאה מיטיפולי הזרעה של שנה וחצי וההריון השני ספונטני . לכן רציתי לדעת מה דעתך האם כדי ללכת לטיפולי IVF?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מורפולוגיה נמוכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    03/04/2010

    שלום מזל,
    אני ממליץ לחזור על בדיקת זרע ולהשוות את התוצאות. אם תוצאות חוזרות על עצמן חשוב שבעלך יפנה לאורולוג לבדיקות מקיפות של פעילות אשכים: אולטרסאונד, דופלר, בחינת מצב וריקוצלה, בחינת דלקת אפשרית וכו'
    במקביל אפשר להתחיל בהכנות לטיפולי פריון כי זה לוקח זמן. ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. יש לקחת אותו כל הזמן עד להסגת הריון.
    אם לא יהיה שיפור במורפולוגיה של זרעונים, יתכן ותתצתרכו לבצע הפריה חוץ גופית עם בררת זרעונים בשיטת פרופ' ברטוב (IMSI).
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום