מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה לפרופ' ברטובאני07/02/2010
בעלי בן 35, סובל מאיזוספרמיה (כמות (8 מיליון), תנועתיות- ירודה, לא זוכרת בדיוק, ומורפולוגיה
(5%) (בעקבות כריתת אשך טמיר בגיל 17).
שאלתי- אנו מטופלים בהזרעות+זריקות להשראת ביוץ (אני בת 33 אצלי הכל תקין).
האם ניתן לטפל בזרע (חוץ מהשבחות והזרעות)בכדי לשפר? או שהטיפול הוא בהזרעות/הפריות בלבד?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור איכות הזרע.
פרופ` בנימין ברטוב10/02/2010כדי לתת תשובה לשאלתך, יש להרחיב את האיבחון גם לנושאים נוספים:
1) תרבית זרמה לברור אפשרות לזיהומים בתעלה הניקבית
2) דופלר אולטראסאונד לברר מצב של דליות אשכים.
באם התשובה היא חיובית באחד או בשני האבחונים הנ"ל, יכול אז אורולוג לחוות דעתו לאפשרות של טיפול במצב ובעקבות כך יכולה להשתפר איכות הזרע.
באם התשובות שליליות, ועשיתם 3-4 הזרעות עד כה, מין הראוי לעבור לשיטות להפריה חוץ גופית כאשר השבחת הזרע נעשת על מפלי צפיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איכות הזרעיבגני05/02/2010
לפני יומים עשיתי בדיקת זרע אבל זה היה אחרי 1 יום ניזרות אם יש לזה השפעה על תוצאות הבדיקה והאם מומלץ לעשות בדיקה עוד פעם . תודה לכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש05/02/2010שלום חיים,
אני ממליץ על 2-4 ימי התנזרות לפני בדיקת זרע, אך גם יום אחד זה בסדר. יתכן ויהיה פחות נוזל הזרע וכך אולי ספירה תהיה נמוכה. שוב, זה לא חייב שיקרה, זה רק יתכן. אם יהיו תוצאות לא מספקות, ממליץ לחזור על בדיקת זרע בהפרש של שבוע ימים מבדיקה קודמת ולאחר 2-4 ימי התנזרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האדם יש קשר בין יחסי מין לוירקוצלהדני05/02/2010
יש לי וריקוצלה ברמה בינונית עם זרע תקין לפעימים אחרי קיום יחסי מין אני מרגיש כאבים באשך שמאל ובמפשעה, האם קיים קשר בין החמרת הוריקוצלה לקיום יחסי מין בתדירות גבוהה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש05/02/2010שלום דני,
לא ידוע לי על קשר בין יחסי מין או תדירותם למצב ואריקוצלה. אם יש לך כאבים במפשעה, חשוב לגשת לאורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- א.ס אשכיםפאולה04/02/2010
שלום
בעלי בן 35 אנו לא מצלחים להכנס להריון והבעיה אצלו
שלו אותו לאולטרסאון באכשים והנה התוצאה
תוכלו לעזור לי לדעת מה זה?
אשכים בגודל ומרקם תקינים
בראש האפידידימיס הימני הודגמה ציסטה בקוטר 0.3 ס"מ
משמאל הודגם ווריקוצלה בדרגה 2
תוך כדי ניסיון ע"ש וולסלוה הודגמה היפוך של זרימת הדם בורידים המורחבים
אשמח לדעת מה הפרוש
תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/02/2010שלום פאולה,
ציסטה באפידידימיס קרוב לודאי זה לא משמעותי. ואריקוצלה בדרגה 2 זה עניין שאולי כדאי לבחון לטפל או עדיין לא לטפל. זה תלוי בגישה. ולסלבה היא בחינה של מצב ואריקוצלה. ואריקוצלה היא סיבה מספיק טובה לבעיות פריון הגבר.
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך טיפולי פריון. ממליץ על תוסף Vitamale.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושאלה נוספת
פאולה06/02/2010תודה רבה על ההסברים העמוקים!!!! :)
האם יש צורך לניתןח או שאפר לעשות הפרייה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרבית זרעאבי04/02/2010
שלום, הבדיקה בוצעה לאחר כשבועיים של התנזרות. נפח-4.3, ריכוז-99מליון, תנועה-67%, 28%מתוכם בתנועה טובה, לויקוציטים-0 ,אגלוטינציה-חיובית+++, תאים תקינים-4%.
לאחר השבחה הנתונים הם:ריכוז-79, תנועה-76%, סה"כ תאי זרע בתנועה-30
רציתי לשאול האם קיים צורך בתרבית זרע כדי לשלול קיום של חיידק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש04/02/2010שלום אבי,
אין צורך לעשות תרבית זרע. אין אינדיקציה לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרערות03/02/2010
שלום רב!
בעלי ערך בדיקת זרע בפעם הראשונה, ברצוני לדעת מה אומרת הבדיקה ואיך מתקדמים מכאן הלאה:
abstinence days: 2
ejaculation way: masturbati on
complete collection: yes
delivery time: 36 min
liquefactionn: gelatinous bodi
semen volume: 5.0
semen colour: gray opalescent
semen viscosity: normal
semen ph: 8.3
viability: 96%
semen wbc:1-2
non-sperm round cell: 1-2
concentration: 22.0
%sperm motility 30 min: 28
%rapid progres motili: 13
slow prog.mot: 10%
יש הערה שאומרת rapid+slow normal >50%
nonprogres motlity: 5%
immotile: 72%
total concent.sperm: 110
total motile sperm: 30.5
tot prog motil-sperm: 25.1
NORMAL>14 : יש הערה שאומרת metod1: strict morph no
normal cells: 3%
hed abnormaliti es:93%
neck-midpie ce defect: 2%
morpho def tail: 3%
acrosome index: 5%
חשוב לי לציין כי היום הוא בן 25 וכשהיה בן 18 עבר ניתוח ורקוצלה.
עדיין לא התחלנו לנסות להיכנס להריון אך מכיוון שידעתי שעבר ניתוח לפני 7 שנים רציתי שנעשה את הבדיקה לפני שנתחיל בניסיונות.
מה אומרת הבדיקה? הבנתי שהתוצאות לא ממש טובות ושצריך לחזור שנית על הבדיקה בגלל המורפולוגיה. האם ייתכן כי נתון זה ישתנה בבדיקה השניה?
אני אשמח לקבל ממך כל הסבר שקשור לכך.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש03/02/2010שלום רות,
רוב הפרמטרים תקינים, אך מורפולוגיה של זרעונים ירודה. ממליץ לגשת לאורולוג ולעשות הערכה לגבי מצב הואריקוצלה כי לרוב, זה חוזר ו- 7 שנים לאחר הניתוח, זה הרבה זמן. באותה הזדמנות לבצע בדיקה כללית לאשכים. במידה ומצב הואריקוצלה חזר צריך לבחון את חומרתה ולפי זה להחליט על המשך הטיפול.
בכל מקרה, לטובת העינין, ממליץ להתחיל להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר את כל הנתונים של זרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
רות04/02/2010האם בהנחה שהכל בסדר עם האישה ניתן עם נתונים כאלו להיכנס להריון בצורה טבעית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש04/02/2010אפשר, אך סיכוי לא גבוה. שיטות הפריה חוץ גופית יכולות לתת מענה טוב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפריות חוץ גופיות
רות05/02/2010האםאתה מתכוון להפריית מבחנה???
האם הזרעות הן לא פתרון למקרה כזה?
אחרי כמה זמן מרגע הפסקת הגלולות אפשר להתחיל לעשות בדיקות כדי לדעת אם ניתן כבר להתחיל בטיפולים?
כמה זמן בדר"כ לוקח לקבל תוצאות כומר, תוך כמה זמן ניתן להשיג הריון.
אני ממש לחוצה, מה השלב הבא אחרי הבדיקות? לאן אני צריכה לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
טיפולי הפריה חוץ גופית
ד''ר אליעזר גירש05/02/2010שלום רות,
הפריה חוץ גופית = "הפרית מבחנה".
תמיד שלב לפני הפריה חוץ גופית הוא הרעות. מקובל לעשות בין 3 עד 6 הזרעות ואם אין תוצאה חיובית לגשת ליחידת IVF (הפריה חוץ גופית). הסגת הריון הוא עניין אישי ולכל אחד ואחת זה לוקח זמן משלו.
שלב הבא, זה לבחור יחידת IVF לפי רצונך ולקבוע תור לפתיחת תיק (גם לגבי הזרעות).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולוגיה נמוכהשלמה03/02/2010
שלום רב,
מזה שנים אני מונע פליטת זרע ע"י לחיצה וחסימת צינור הזרע בעזרת האצבע, באזור שבין האשכים לפי הטבעת. לאשתי ולי יש בעיה להכנס להריון, ביצעתי בדיקת זרע וגיליתי שהמורפולוגיה נמוכה (5%) רציתי לשאול האם יש קשר בין הדברים והאם כדאי להימנע מהשיטה שתארתי בעתיד.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש03/02/2010שלום שלומו,
ממליץ בחום לפנות לרופא אורולוג עם הבעיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעיוגב03/02/2010
אנחנו מנסים כבר מעל שנה וחצי אני בן 37 ואשתי 37 עשיתי בדיקת זרע אודה לך אם תפענח לי את התוצאות: אנחנו כבר נואשים !!!
abstinence 4
viscosity normal
volume 2.2
ph 8
count 29
tot count 63.8
motility 1 45
grade 2-3
motill 2 /
eosin /
morphology /
normal 7
borderline 13
amorphous 60
pyriform 6
round /
tail 13
midpiece 1
others /
porem.cell few
w.b.c +
fructose /
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש03/02/2010שלום יוגב,
לאחר 4 ימי התנזרות התקבל ריכוז נמוך של זרעונים. בנוסף, המורפולוגיה שלהם אינה טובה מספיק.
קודם כל ממליץ לפנות לאורולוג ולבצע שורה של בדיקות לפעילות האשכים (אולטרסאונד, דופלר, מצב וריקוצלה, שפיחה אחורית, בדיקת פטוגנים...) ולנסות למצוא את הבעיה ואת הגורם לאיכות זרע ירודה.
בנוסף, ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע. חשוב לפנות במקביל לרופא פריון. אני מאמין שטיפולי הפריה חוץ גופית במשולב עם Vitamale יכולים לעזור לכם להגשים את המטרה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת ספורט על איכות הזרעדנה03/02/2010
שלום רב,
אני בת 35, בעלי בן 36 ואנחנו מנסים מזה 1/2 שנה להיכנס להריון.
בעלי עוסק בספורט באופן יום-יומי, שכולל ריצה, רכיבה ושחיה, ומשתתף בתחרויות ריצה (מרתונים וגם ריצות ארוכות יותר של 100 ק"מ), וגם בתחרות "איש הברזל" שמשלבת את כל ה-3.
האם עיסוק בספורט במידה כזאת עלול להשפיע לרעה על איכות הזרע?
תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ספורט ואיכות הזרע
ד''ר אליעזר גירש03/02/2010שלום דנה,
חצי שנה של נסיון להכנס להריון זה זמן קצר מדי בשביל הדעגה. מקובל לפחות שנה שלמה של נסיון ואפילו עד שנתיים, ורק אז, אם אין הצלחה, לפנות לרופא פריון.
ספורט אינו פוגע באיכות הזרע, אך במצבים מסויימים של מאמץ יתר לאורך זמן יכול להשפיע לרעה על איכות הזרע. גם לחץ באזור המפסעה (כתוצאה של רכיבה) יכול לפגוע בייצור תקין של זרעונים.
ממליץ לכל אחד שרוצה להרות להשתמש בתוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת פוריותחיים02/02/2010
שלום רב,
אשתי ואני מנסים להרות כבר בערך 7 חודשים.
באותו זמן גילו אצלי וריקוצלה בשני הצדדים: בימין 4 ובשמאל 3.
לאחר שעשיתי בדיקת זרע לפני כשבועיים עלו תוצאות חלקיות (בנתיים) הבאות:
visconsity-normal
volume - 2.3
ph - 8
count - 16
tot count - 36.8
motility - 55
grade - 2-3
לאחר שהייתי אצל כירוג בשבוע שעבר - נאמר לי שאני צריך לעשות ניתוח ("כבר אתמול...") בצד שמאל כי צד זה חשוב יותר ובמקביל יש לי גם בקע בצד זה ועל כן - יתקנו גם את הבקע באותה הזדמנות.
השאלה שלי היא - מה עלי לעשות? האם הניתוח הזה אמור לשפר את התוצאות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש02/02/2010שלום חיים,
יש לך כמות קטנה של זרעונים (פחות מנורמה). יתכן וזה נובע ממצב הואריקוצלה שמצאו, אך יתכן וסיבה היא אחרת.
לגבי ואריקוצלה: היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי).
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. ממליץ לקחת תוסף תזונה Vitamale המיועד לשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זאת אומרת טיפול נכון?
חיים02/02/2010מה זאת אומרת טיפול נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספי תזונה
אלי03/02/2010אילו סוגים של תוספי תזונה מסייעים לכך? יש משהו ספציפי או שזה תוספי תזונה בכללי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תוספי תזונה
ד''ר אליעזר גירש03/02/2010אני ממליץ על Vitamale.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשל מי זה?
אלי04/02/2010זה שייך לחברה מסויימת? איך משיגים את זה ואיפה?
ולכמה זמן צריך ליטול את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש04/02/2010Vitamale מיוצר בחברת אלנת פריון ומשווק במספר מקומות בארץ, נתן למצוא דרך מנוע חיפוש באינטרנט.
Vitamale לוקחים 2 קמוסות 3 פעמים ביום (סה"כ 6 קמוסות ליום) למשך 3 חודשים מינימום וכל הזמן שרוצים לשפר איכות הזרע ולהרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות גנטיותשירה01/02/2010
שלום,
בן זוגי ואני עומדים לקראת טיפולי הפריה חוץ גופית בשל גורם זכרי ואני מאוד מתלבטת האם לדחות את התהליך ע"מ לברר גורמים גנטיים לפגיעה בזרע.
נתוני בדיקת הזרע: נפח 2.5, ריכוז 3 מליון למ"ל, תנועתיות 40%, ומורפולוגיה 0% תקינים
בן 27, בדיקה הורמונלית תקינה לחלוטין (LH,FSH, פרולקטין וטסטוסטרון נבדקו) וגם US אשכים תקין לחלוטין. אין ברקע גורם מכוון אחר לבעיה.
הייתי רוצה לדעת האם לאור הנתונים הללו יש מקום לעצור ולעשות ברור גנטי, ואיזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בירור גנטי
ד''ר אליעזר גירש01/02/2010שלום שירה,
כפי שאני מבין, אתם נמצאים בטיפולי הפריה חוץ גופית. בשום פנים ואופן לא לעצור את הטיפול. ממליץ על שילוב של שימוש ב- Vitamale המשפר איכות הזרע, וטיפול בהפריה בשיטת IMSI כאשר בוחרים בהגדלה גבוה של ~ פי 6000 וכך ניתן לבחור זרעונים הטובים ביותר לצורך הפריה של ביציות. במקביל אפשר להמשיך ולבצע בירור גנטי, אך לא לעצור את הטיפול. קודם כל יש זרע ויש זרעונים, כך שיש על מה לעבוד, שנית, במידה ותמצאו חסר באחד האזורים על גבי כרומוזום Y שגורם לפגיעה בהתפתחות הזרעונים - אין טיפול למצב זה ובכל מקרה תמשיכו טיפולים בשיטות הפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על העזרה
שירה02/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפיכה לאחורפלוני01/02/2010
שלום שתי שאלות
רציתי לברר את הסיכונים שקיימים
כאשר אדם זקוק בדחיפות להתפנות להטיל שתן
והוא נמצא כגון בנסיעה ארוכה
הוא מתעכב בכוח מלהטיל שתן
האם הדבר עלול לגרום לפגיעה בפוריות כגון
שפיכה לאחור של הזרע לתוך כיס השתן
שאלה שניה
יש כאלה שמייעצם לבעיות של שפיכה מוקדמת
ללחוץ על האיבר בכדי לעכב שפיכה
האם גם דבר הנ"ל עלול לגרום
לשפיכה לאחור לתוך כיס השתן
אשמח אם תוכלו לפרט
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/02/2010שלום פלוני,
שפיכה לאחור היא מצב פטולוגי, הנובע ממספר גורמים כגון סוכרת, פגיעה במערכת עצבים ועוד. לא ידוע לי על מצב של שפיכה לאחור אם מתאפקים ומתעכבים להטיל שתן.
לגבי שפיכה מוקדמת: איו קשר בין שפיכה מוקדמת ופריון. בטבע עניין של שפיכה מוקדמת - יתרון, מפני שזכר חייב להפרות מהר את נקבה לפני שטורפים אותו. אצל בני אדם זה אחרת כי קיים אפקט של הנעה. אם ברצונך לטפל בשפיכה מוקדמת, פנה לרופא סקסולוג או לפסיכיאטר, מפני שבאפשרותם לתת תרופות המעכבות שפיכה (למשל תרופה בשם פרוזק).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדדי זרע נמוכיםרונן01/02/2010
שלום רב
אני ואשתי מנסים כ-7 חודשים להיכנס להריון
בדיקת זרע ראשונה - ריכוז - 4.5 מיליון, תנועה - 30%, מורפולוגיה - 3% (קרוגר)
בדיקת זרע שניה לאחר חודש - ריכוז - 19 מיליון, תנועה - 46%, מורפולוגיה - 5% (WHO).
2 אורולוגים אבחנו אשכים קטנים יחסית, אחד מהם אטרופי, ווריקוצלה דרגה 2.
בבדיקת הורמונים ה-FSH יצא 11.4. שאר המדדים תקינים.
שאלתי היא מה לדעתך הצעד הבא שאנו צריכים לעשות? האם לנסות הזרעות או ישר IVF , לאור השיפור בבדיקה השניה? האם לפי הבדיקה השניה ישנו סיכוי בכלל להריון טבעי? ומה לגבי ניתוח לתיקון הוריקוצלה?
עצתך מאוד חשובה לי.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/02/2010שלום רונן,
בעצם יש לך בעיה של אשכים קטנים עם פעילות פגומה - זאת הסיבה לרמות מוגברות של FSH. וריקוצלה זו בעיה משנית. מקובל לבצע ניתוח לתיקון וריקוצלה כאשר היא נמצאת בדרגה שלוש (אצלך רק דרגה שתים).
איך שאני רואה את התמונה, יש פגיעה בפעילות האשכים וכתוצאה מכך יש פחות תנועה של זרעונים ומורפולוגיה ירודה.
לדעתי אפשר לקבל תוצאות חיוביות בשילוב של כמה דברים ביחד, והם: קודם כל להתחיל לקחת Vitamale לשיפור איכות הזרע. לבצע הפריה חוץ גופית בשיטת IMSI - בחירת זרעונים האופטימליים בהגדלה גבוהה וכך יש סיכוי להגיע להפריה תקינה ועובר תקין עם פוטנציאל גבוה להריון תקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרע דחוף , תודה !תומר31/01/2010
שלום, ביצעתי בדיקת זרע בתל השומר , אשמח לקבל חוות דעתך, להלן התוצאות:
absistance: 2 days
viscosity: normal
volume: 1.8 ml
ph:8
count: 56 mil/ml
tot. count: 100.8 millions
motility I : 30-35%
grade 2-3
motil II: /
Eosin: 55%
morphology:
normal:14
medium 4-14 severe 0-3)
borderline:14
amorphous:56
pyriform:7
round: /
tail:4
midpiece:5
others: /
prem. cell: /
W.B.C: /
fructose: normal
האם המצב נורמלי ? אני בן 38 ואנו רוצים מאוד להביא ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש31/01/2010שלום תומר,
כללית, תוצאות תקינות חוץ מתנועתיות קצת נמוכה של זרעונים. נתונים הללו מספיק טובים להריון בצורה טבעית. אם ברצונך לחזק ולשפר את איכות הזרע, אפשר לנטול תוסף תזונה Vitamale.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעאירית31/01/2010
ד"ר בניימין שלום!
בעלי בן 36 ואני בת 35 מנסים להרות שנה.בעלי מקבל תרופות ליתר לחץ דם. הבדיקה נעשתה לאחר 4 ימי המנעות. אשמח אם תוכל להסביר מה אומרים הערכים של הבדיקה (ציינתי רק את אלה שלא לפי הנורמה) ולמי צריך לפנות להמשך טיפול בנושא וגם אם יש סיכוי להרות באופן טבעי.
MOTILE SPERM -35
RAPIDּ+
MODERATE-++
SLOW-+
TOTAL MOTILE SPERM-31.5
VITALITY-64
NORMAL FORMS-10
ABNORMAL FORMS 90
HEAD DEFECT-78
MID PLECE DEFECT-8
TAIL DEFECT-4
IMMATURE FORMS-
RBC-
אודה על תשובתך מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב31/01/2010יש חולשה בזירמה בנושא התנועה והמורפולוגיה. רצוי לכן לבצע השבחת תאי הזרע על מפל צפיפות והזרעה תוך רחמית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

