מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ויטמיןיעקב06/03/2010
שלום,
אני בן 32 נושא ללא ילדים.
בבדיקת זרע שעשיתי לא נמצאו תאי זרע אלא לאחר סירכוז מהיר של דגימה נמצאו תאי זרע בתנועה.
ושמעתי שאבץ (בצורת טבליות) וחומצת פולית מסייע , האם זה נכון? ואם זה נכון כמה מ"ג צריך לקחת ביום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיעוט תאי זרע
פרופ` בנימין ברטוב07/03/2010במצבך כפי שתארת, רצוי לשמר כעת כמה מנות של זרע בהקפאה כגיבוי למקרה שחס וחלילה מצבך יתדרדר ולא יימצאו מספיק תאים להפריה (שסביר להניח תהיה חוץ גופית). לגבי המתכות והויטמינים שציינת, אין לי ידע מספיק לתמוך או לשלול טיפול זה. אנטי-אוקסידנטים ניתן לקבל כתוסף מזון (ראה vitamale). מאידך תוכל להתיעץ עם אורולוג האם אתה סובל מדליות אשכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהמאיה04/03/2010
שאלה לי אליך,
יש שתי שיטות מורפולוגיה:
1. who
2. קרוגר
עם יצא לי ב who 6% איך מתייחסים לזה בקרוגר איך ניתן להשוות
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מורפולוגיה
פרופ` בנימין ברטוב04/03/2010קרוגר היא שיטה שבה קרטריונים מורפולוגיים מחמירים יותר מאשר ב- WHO ולכן יש לצפות שבקרוגר אחוז התאים התקינים יהיה נמוך יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוסיפה
מאיה05/03/2010מורפולוגיה לפי שיטת who פעם יצאה 2 ופעם אחרונה 6
את שתי הבדיקות ביצעתי אצלך.
אני יודעת שהבעייה שלנו היא במורפולוגיה 98 מראש הזרע פגום.......האם מהנתונים האלו ניתן להיכנס להריון מהזרעה?
ושאלה נוספת מהו המינימום ב שיטה הזאת אני יודעת שבקרוגר מ 0-4 הזרע לא מפרה איך זה מתייחס לwho?
חיפשתי באינטרנט אבל רובם משתמשים בקרוגר......אם אני הייתי עושה קרוגר עם נתונים כאלו כמה היה יוצא לי אף אחד לא יודע לומר לי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעית מורפולוגיה קשה
פרופ` בנימין ברטוב07/03/2010בבעיה מורפולוגית קשה הסיכוי להרות ספונטאנית קיים אך נמוך. בכדי לשפר את הסיכוי הזה, יש להשתמש בשיטות הפרייה מסייעת; להתחיל בהזרעות כאשר ההשבחה של הזרע מבוצעת על מפל-צפיפות. באם לא הצלחת בשיטה זו (כ 3-4 פעמים) יש לעבור לדעתי להפריה חוץ גופית בשיטת המיקרומניפולציה כאשר בוחרים מראש ביום שאיבת הביציות תאי זרע בעלי מורפולוגית ראש תקינה (שיטת ה-IMSI).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ברטוב
מאיה07/03/2010לפחות הענקת לי הרגשה שאני לא מבזבזת את הזמן על הזרעות עם הורמונים,
ושאכן יש מעט סיכוי.
הייתי בטוחה שזרעים פגומים צורתית אינם יכולים להפרות כנראה הקריאה המרובה והחילוקי הדעות שבאינטרנט גורמים רק אבל לקורא והכותב.........
שבוע נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרע..ה.ג03/03/2010
שלום אני אשמח אם תסבירו לי את משמעות התוצאות אשר קיבלתי..
נפח:4.0
צמיגות:תקינה
אכלוטציה:אין
ph: 7.6
צבע:תקין
ריכוז: 69* 10-6
מס' זרעונים: 276
תנועה%:69
תנועה טובה%:50
תנועה בינונית%:15
תנועה איטית%:4
תאי דם לבנים:5.8
תאי זרע לא בשלים:0
זרעים תקינים:6
ראש:50%
multiple:50
סיכום: TERATOZOOSPERMIA
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר תשובה?!
ה.ג04/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב04/03/2010נתוני הבדיקה מראים כי ריכוז תאי הזרע והתנועה שלהם תקינים, אך ישנה בעיה במורפולוגיה (המבנה) של תאי הזרע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרעה או הפריות?רונית03/03/2010
לצוות המומחים שלום רב
מנסים להרות שנה וחצי ללא הצלחה.
בעלי עשה בדיקת זרע לפני כחודש וחצ ואלה היו התוצאות:
abstnence- 3 days
vicosity- m
volume -2.7 ml
ph- 8
concentration -28 mill/ml
total count -75.6 million
motility -20%
grade-prog
מורפולוגיה:
normal 0%
borderline 1%
head defects 99%
midpiece 11%
tail defects 9%
שלשום הוא עשה שוב בדיקה,ולשמחתינו יש שיפור בנתונים(כנראה בפעם הראשונה הוא היה אחרי חום ולכן היתה פגיעה בנתונים)
הנתונים החדשים הם אלה:
abstnence- 4 days
vicosity- m
volume -2.6 ml
ph- 8
concentration -44 mill/ml
total count -114.4 million
motility -40%
grade-prog
מורפולוגיה:
normal 2%
borderline 3%
head defects 95%
midpiece 8%
tail defects8%
שאלתי היא זו:
האם יש סיכוי להכנס להריון עם הזרעה או שזה מחייב הפריות?
האם בכלל אפשר להכנס טבעי?
אני מבינה שעדיין המורפלוגיה קצת נמוכה,אך לא ממש מבינה מה ההשלכות
אשמח להסבר
תודה מראש על תשובתכם..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע לא עונים לי?
רונית04/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב04/03/2010כדאי להתחיל ב 3-4 הזרעות כאשר השבחת הזרע תעשה על מפלי צפיפות. במקביל לבצע איבחון מורפולוגי בהגדלה גדולה כדי לבדוק את הסיכויים להצלחה ב-IVF.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאך מה הנתונים אומרים?
רונית04/03/2010ראינו שיש שיפור בין 2 הבדיקות. האם נתונים אלה עדיין אינם מספקים כדי להשיג הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורפולוגיה ירודה
פרופ` בנימין ברטוב04/03/2010הנתונים מראים שיש ירידה במבנה של ראשי תאי הזרע בשתי הבדיקות. במצב כזה כדי להגדיל את הסיכוי להריון כדאי להשתמש בשיטות של הפריה מסייעת. כדאי כאמור להתחיל בהזרעות אך כאשר השבחת הזרע מתבצעת על מפל צפיפות שכן אז מתקבלים התאים שתקינים יותר מבחינת המורפולוגיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה-שאלה נוספת
רונית05/03/2010אני אמורה לבצע את ההזרעה במרכז בריאות האשה ברעננה
שאלתי היא האם לבקש מהם באותו הרגע לבצע את ההשבחה על מפל צפיפות?זה משהו שקיים בכל מעבדת זרע שמכינה זרע להזרעה?
אם לא-אז כיצד ניתן לעבור את התהליך?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה
רונית07/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשבחה על מפל צפיפות
פרופ` בנימין ברטוב07/03/2010תשאלי במעבדת הזרע שקשורה למקום אם הם מבצעים השבחה על מפל צפיפות ואם לא תתקשרי אלינו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרעה או IVF?שלי02/03/2010
שלום,
לבעיות הביוץ שלי נוספו כעת בעיות זרע... אשמח לקבל תשובה לכמה שאלות:
1. האם נתוני בדיקת הזרע (לאחר 5 ימי התנזרות) מספקים עבור הזרעה, או האם רק IVF יאפשר הריון?
2. האם כדאי לחזור על בדיקת הזרע?
3. האם כדאי לערוך בדיקות נוספות - דם, אורולוג?
תודה!
נפח - 0.8
ריכוז - 85 מיל' (68 מיל' totla concentration)
תנועתיות - 50%
vitality - 75%
מורפולוגיה - 5% תקינים
2 מיל' - Leucocytes
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב03/03/2010כדאי להתחיל ב3-4 הזרעות כאשר השבחת הזרע נעשת על מפלי צפיפות.
אם לא תקבלו הצלחה בהזרעות כדאי לבצע לזרע בדיקה מורפולוגית בהגדלה גדולה לפני מעבר להפריות חוץ גופיות.
מכיוון שהנפח של הזירמה היה נמוך, האם תוכל למסור לי מה היה ה-pH של הזירמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע לא תקינהליה01/03/2010
שלום ,
אשמח לחוות דעתך אודות תוצאות הבדיקה הבאות. האם יש טעם לבצע הזרעה? או הנכון הוא לפנות ישר להפרייה חוץ גופית? תודה
נפח- 2.7
ריכוז תאי זרע - 47
ריכוז תאי זרע בזירמה - 127
אחוז תנועה כללית - 3%
איטית - 2
במקום - 1
סה"כ תאי זרע בתנועה - mil) 4
אחוז השרדות התנועה לאחר 4 שעות - 1
חיות - % 20
מורפולוגיה-
מורפולוגיה (%)
צורות תקינות - % 2
צורות פתולוגיות - % 98
ראש - %66
צוואר 20%
זנב % 12
תאים עגולים - 0.2
לאוקוציטים - 4.5
אריטרוציטים(mil/ml)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב03/03/2010כדאי לבצע תרבית זירמה במעבדת זרע המתמחה בכך ולפי התוצאות להחליט על המשך הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בתאים התקינים והפלהביני01/03/2010
שלום.
ענית לנו שפרט למורפולוגיה הנמוכה (תאים תקינים 5, neck path 12, tail path 3 ,other 80 )
הנתוני זרע טובים. ואולי להוסיף ויטמין.
לשמחתנו, אשתי נכנסה להריון, אך כעבור זמן קצר (שבוע 5) התברר שהבטא שלה יורדת והיא מפילה, אמרו לנו שמשהו לא בסדר עם ההריון.
האם הפלה יכולה להיות קשורה לתאים התקינים הנמוכים או ל-ריבוי ה- others?
או זה שהצלחנו להכנס להריון מראה שלמרות הנתונים הנמוכים אין בעיה?
אנחנו כמובן ממש לא רוצים לחוות שוב הפלה, האם עדיף לנו לעשות השבחה והזרעות
ואז יש יותר סיכוי שההריון יחזיק?
תודה.
ביני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מורפולוגיה נמוכה
פרופ` בנימין ברטוב04/03/2010לדעתי יש קשר בין מורפולוגיה נמוכה והפלות ולכן רצוי לבצע הזרעות לאחר השבחת הזרע על מפלי צפיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בזמן מתן הזרע יוצא לי זרע סמיך-ג'ליע"ע01/03/2010
בזמן מתן הזרע כאשר אני בעצם גומר יוצא לי זרע סמיך-ממש כמו ג'לי וזה בצורה ממש כמו תולעת כזו בצבע שקוף וזה באמת ממש סמיך ממש ניתן להרגיש את זה בתור משהו מוצק אך חשוב לציין לא כולו יוצא כך מפני שגם יוצא לי נוזל זרע רגיל אך דבר זה מטריד אותי מאד, מה זה אומר והאם זה מסוכן? והגיל שלי הוא 17 תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה שניסיתי לומר זה:
ע"ע01/03/2010בעצם ברגע שאני גומר ומתן הזרע קורה כלומר השפיכה נוזל הזרע שלי יוצא ממש בגושים סמיכים ממש כמו מן ג'לי כזה אך לא כל נוזל הזרע יוצא כך מפני שחלקו יוצא רגיל ונוזלי רציתי לדעת מדוע הסמיכות הזו יוצאת והאם זה מסוכן או נורמאלי שלא כל נוזל הזרע נוזלי תודה רבה וגילי הוא 17
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדאי שתבצע תרבית זירמה
פרופ` בנימין ברטוב03/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפירוט לגבי התרבית זירמה או זרימה
ע"ע03/03/2010ומה זה אומר הבדיקה הזו??
הכוונה בשביל מה לעשות את הבדיקה הזו לבדוק מה ?
מה היא בעצם בודקת התרבית זירמה או זרימה ??
לא הבנתי בבקשה תסביר לי אני לחוץ עכשיו בבקשה
מה יכול ליהיות שמשהו לא בסדר אצלי???
אני בסך הכל בן 17 בבקשה תסביר לי יותר בהרחבה על זה ד"ר בבקשה
תודה רבה לך ד"ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרבית זירמה
פרופ` בנימין ברטוב04/03/2010על פי התיאור שמסרת יתכן שיש לך זיהום חידקי בזירמה וכדי לאבחן זאת יש לבצע תרבית של הזירמה במעבדת זרע שבה בודקים אם יש חיידקים הגורמים למצב שתארת. באם יש חיידקים מקבלים לכך טיפול באנטיביוטיקה מתאימה. פנה לרופא המשפחה שלך כדי שיתן לך הפניה לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודהההההההההה רבה!!
ע"ע05/03/2010תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה חחחחחח עוד תודה לך ד"ר תודה רבה חחחחח אני כבר לא מודאג אז כבר דאגתי לעתיד מבחינת הפוריות שלי תודה תודה תודה תודה תודה תודה לך חחח באמת תודה וכבר קבעתי פגישה לתרבית הזירמה ובע"ה ינתן לי הטיפול המתאים תודה רבה לך תודה תודה תודה תודה תודה חחחחחחחח אני מודה לך כ"כ כ"כ תודהההההה רבה חחחח תודה רבה לך ד"ר (: וואו זה אומר שאני בסדר ואני לא צריך ליהיות מודאג יותר מזה או ליהיות מוטרד תודה רבה לך על העזרה הרבה שלך תבורך חחחחח אני רציני תודההה רבההה ענשקייתת לךךךך תודהה [=
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת ברטובאירי26/02/2010
בטפול הפריה שולב בדיקת זרע בשיטת ברטוב שיטה לא זולה כלל שלא הניבה תווצאות ואף אכזבה מדוע כאשר ממיינים את הזרע לא מכינים כמות בחירת זרעים בודדים נוספים שייועדו להקפאה במידה והטיפול לא מצליח שזה יהיה יתרון נוסף כי התהליך יקר ובעצם הוצאת 6-7זרעונים בודדים להפרות בעיניי זה הרבה בכיס המטופלים שגם ככה כל עלויות זריקות וטיפולים יקרים
מה בכל זאת מיוחד אם לא עזר לנו בשיטה הזו?
הטיפול היה להפריה ICSI* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סלקציה של זרעונים בשיטת פרופ' ברטוב
ד''ר אליעזר גירש27/02/2010שלום אירי,
אני יודע כמה עבודה מושקע בכל שלב כולל ICSI. זה גם עבודה וגם עוצמות הנפש. מבין את התיסכול. לצערי אין היום שיטה טובה המאפשרת הקפעת זרעונים בודדים. ניתן להקפיא זרעונים כשכמות שלהם גבוהה, כי תהליך הקפאה/הפשרה פוגע בחלק לא קטן מזרעונים. מדברים על השרדות של כ- 50%. זרעונים בודדים לא ניתן להקפיא בשיטה קונבנציונלית ושיטה אחרת אינה קיימת. זאת הסיבה שזרעונים שעברו תהליך יקר לא הוקפאו. צר לי שלא הצלחתם. זוגות רבים נהנים משיטת פרופ' ברטוב והצלחותיו.
ממליץ על שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. שילוב של Vitamale עם שיטת פרופ' ברטוב יכול לתת תוצאות רצויות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CT והשפעה על איכות הזרערוני26/02/2010
שלום
בן 31, ללא ילדים,בטיפולי פוריות הכוללים השבחת זרע.
בשל בעיה ברגל הופנתי לבדיקת CT ע"ש מותני.
1.האם הביקה יכולה לפגוע באיכות הזרע? האם יש בדיקות חלופיות?
2. אם כדאי בכ"ז לבצע את הבדיקה - האם כדאי לעשות זאת לאחר מחזור ההזרעה החודשי ולא לפניו? (האם ההשפעה של ה CT היא מידית ואם לא אז כמה זמן אחרי היא תורגש בבדיקת זרע)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT
פרופ` בנימין ברטוב03/03/2010באם אפשר יש להגן על האשכים במהלך הבדיקה.
לדעתי ההשפעה של ה-CT על ייצור תאי הזרע לא תהיה גדולה ואם תהיה היא תבוא לידי ביטוי כחודש וחצי לאחר החשיפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצהנ.ג26/02/2010
שלום!
לבעלי יש את התסמונת(קליינפלטר) ורציתי לדעת:1. היכן הייתם ממליצים להתחיל טיפולים?
2.האם שנינו ביחד צריכים להתחיל טיפול או קודם הוא ולאחר מכן אני???(IVF)
3.מה הסיכוי להצלחה?
תודה ושבת שלום!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך...
נ.ג26/02/2010אני בת 24 ובעלי 27 נשואים שנתיים וחצי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תסמונת קליינפלטר
ד''ר אליעזר גירש28/02/2010שלום נ.ג.,
,
תסמונת קליינפלטר נובעת מחוסר הפרדות של כרומוזומי XY בביצית או בזרע, כך שנוצר זכר שהוא XXY מבחינה כרומוזומלית. מצב זה מביא לחוסר כמעט מוחלט או מוחלט בייצור זרעונים באשך. במידה ויש חוסר מלא, הפטרון הוא תרומת זרע. במידה ויש ייצור מינימלי של זרעונים, ניתן למצוא אותם בביופסיה של אשך. במידה וימצאו זרעונים בביופסית אשך ניתן לבצע הפריה חוץ גופית בטכניקה הנקראת ICSI - הזרקת זרעון לתוך ביצית. במקרה כזה קיימת סכנה של העברת תסמונת קליינפלטר לדור הבא.
מבחינת מחזור טיפול ב- IVF, אני ממליץ קודם כל לעשות ביופסיה של אשך (TFNA או TESA) הבחנתית ללא הכנה הורמונלית של אישה. אם לא ימצאו זרעונים, לשקול לבצע מחזור IVF עם זרע של תורם. במידה וימצאו זרעונים, להקפיא ולתכנן מחזור IVF מלא (כולל הפריה) עם זרעונים הללו, ולהיות מוכנים לביופסיה נוספת, למקרה אם בהפשרה של הזרעונים תהיה בעיה כלשהי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעליר25/02/2010
שלום,
בעלי ביצע בדיקת זרע ואני מעוניינםי לבדוק את תקינותם התוצאות.
viscosity: normal
ph: 8.4
volume: 1.80 ML
concentration: 29.0 million/ml
motility: 1 hr after ejaculation: 62%
vitality 1 hr after ejaculation: 92%
normal mor[hology (WHO 1999): 3%
האם יש בעיה כלשהי עם תוצאות אלה?
תודה מראש והמשך יום נעים,
ליר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך להודעתי הקודמת...
ליר25/02/2010בעלי הינו בן 30, אין לנו עדיין ילדים (עוד לא מנסים...).
שוב, תודה! :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש27/02/2010שלום ליר,
מורפולוגיה תקינה של זרעונים עומדת על מספר נמוך. צריך לברר מה הסיבה. חשוב להבדק אצל אורולוג, לבצע אולטרסאונד של אשכים, דופלר, מצב וריקוצלה, בדיקת דלקות בדרכי מין הזכריים.
ממליץ על שימוש ב- Vitamale, תוסף תזונה המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויאגרה מזוייפת ואיכות זרעדני25/02/2010
האם ויאגרה מזוייפת יכולה להשפיע על איכות הזרע? אני ואישתי חווינו הפלות (פגמים בעובר) ורציתי לדעת האם קיימת היתכנו שזה בגלל פגם בזרע הנובע משימוש בויאגרה מזוייפת. האם בשימוש לא סדיר בכדור (אחת לשבועיים נניח)קיימת אפשרות שאיכות הזרע תיפגם או שהוא יורעל בצורה כלשהי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש27/02/2010שלום דני,
לא ידוע לי על קשר בין ויאגרה מזוייפת ופריון. הכל יתכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעביני25/02/2010
שלום,
בן ,29 מנסים להרות כבר 5 חודשים. זמן הנזרות - 5 ימים
תוצאות בדיקת הזרע :
נפח 1.6
ריכוז 286
סה"כ 457
תנועתיות 55%
דרגה 3
חיוניות 90
חומציות 8
צמיגות N
מורפולוגית - קרוגר
תאים תקינים 5 !!
neck path 12
tail path 3
other 80
אשמח לתגובתך בנוגע לאחוז התקינים בנמוך כמו גם בנוגע ל other = 80 מה זה אומר ?
ממה נובע האי תקינות בתאים ? מה שראיתי שבדרך כלל ישנה בעיה עם הזנב או הצוואר ...
תודה רבה ! ,
ביני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש27/02/2010שלום ביני,
כול התוצאות טובות, פרט למורפולוגיה תקינה של 5%. גם עם מורפולוגיה כזו יש סיכוי להרות. קודם כל נסיון להרות 5 חודשים זה זמן קצר. צריך להמשיך ואם תוך שנה לא תצליחו תפנו למומחה פריון. ממליץ להשתמש ב- Vitamale, המיוצר במיוחד לשיפור איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת DFIצביקה24/02/2010
אפקטיביות טיפול DFI+ זיהויי בעייה ספציפית ודרכי טיפול נמתאימים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
DFI
ד''ר אליעזר גירש27/02/2010שלום צביקה,
DFI זה DNA fragmentation index, והוא מראה על תקינות חומר גנטי בזרעונים. אם DFI גבוה אומר שיש פגיעה בשלמות הDNA (חומר גנטי). בדרך כלל אנטיאוקסידנטים משפרים את המצב. ממליץ על Vitamale, המשפר איכות הזרע ובגלל רמות גבוהות של אנטיאוקסידנטים בו שומר על שלמות חומר גנטי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

