פורום פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקה מורפולוגית
    אבנר
    17/07/2010


    שלום
    ביצעתי בדיקת זרע והמורפולוגיה יצאה 2%
    אני מאונן לפחות פעם ביום האם זה מה שמשפיעה על התוצאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקה מורפולוגית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר אליעזר גירש
    19/07/2010

    שלום אבנר,
    אין קשר בין אוננות ומורפולוגיה של זרע. האוננות מהווה מרכיב חשוב במיניות שלנו, בהתפתחות התקינה שלנו לאורך כל החיים, ואפילו רופאים ופסיכולוגים מדברים בשבחה. יותר מזה, האוננות אינה מזיקה. האוננות היא ביטוי טבעי ותקין של מיניות בריאה אצל גברים ונשים כאחד. על פי נתונים שנאספו בארה"ב, האוננות היא חוויה המשותפת למרבית הנשים – 89% וכמעט לכל הגברים – 95%.
    עכשיו, לגבי מורפולוגיה: 2% נחשב לאחוז נמוך וצריך לטפל בזה. קודם כל חשוב לבקר אצל אורולוג ולבדוק פעילות אשכיך. דבר נוסף, במסגרת הפריה חוץ גופית קיימת מערכת שפותחה על ידי פרופ' ברטוב, בעזרתה ניתן לבחור זרעונים תקינים בודדים ואותם להשתמש להזרקה לתוך ביצית. דבר נוסף, קיים תוסף תזונה, Vitamale, המשפר איכות הזרע כולל שיפור במורפולוגיה של זרעונים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    רויטל
    15/07/2010

    בעלי נתבקש לעבור בדיקת זרע ורציתי לשאול במידה ונצטרך לעשות הזרעה האם כדאי לחכות עם הבדיקה עד מס' ימים לפני הביוץ שלי או שהוא יכול לעבור את הבדיקה עכשיו והזרעים יחכו כשבוע עד שיהיה לי ביוץ ( נעשתה לי בדיקה ואנו יודעים שאני פוריה בדיוק ביום ה - 14, ע"פ בדיקת זקיקים).
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    19/07/2010

    שלום רויטל,
    רצוי שבעלך יעשה בדיקת זרע עכשיו. יש להתנזר כשלושה ימים לפני הבדיקה וגם כשלושה ימים לפני הזרעה תוך רחמית. אין צורך להתנזרות ארוכה יותר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון מורפולוגי
    זרזיף
    15/07/2010

    אנו בדרך להפריה חוץ גופית. אני במכבי והיא הכללית. בדף התוצאה היו שלושה סימני קריאה: narrow forms, Regional disorder, Nuclear vacuoles
    האם, מעבר למיקומניפולציה אני צריך להמשיך בטיפול? אם כן, האם במכבי או ברופא שמלווה אותה 6 שנים בכללית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון מורפולוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    אם היו תאים בעלי גרעין תקין כדאי לבצע מיון מוקדם של תאי זרע אלו ביום שאיבת הביציות. אם לא היו, כדאי להתייחס להמלצה שכתבתי בדף תוצאות הבדיקה. כדאי שתתיעץ איתנו טלפונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוריות אחרי השתלת מח עצם עצמית
    רינת
    15/07/2010

    שלום רב,
    בעלי היה חולה בלימפומה נון הודג'קין.עבר 6 טיפולים כימותרפיים+טיפולים ביולוגיים.
    התאשפז במשך כחודש לטיפול של 6 ימים בכימותרפיה ולאחר מכן עבר השתלת מח עצמית.
    אני יודעת במעורפל שרוב הסיכויים שהוא לא יהיה פורה.
    האם לנסות להכנס להריון בדרך הרגילה או שכבר כדאי להשתמש בזרע שהקפיא לפני תחילת הטיפולים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    יש לבצע בדיקת זרע עכשוית ולהשוותה לאיכות הזרע שנצפתה בעת ההקפאה של הזרע טרם הטיפולים ואז להחליט מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת CT בעבר
    דן
    15/07/2010

    שלום רב.

    אני גבר בן 36.
    בסביבות גיל 15 עברתי מספר בדיקות בעמוד השדרה התחתון, הכוללות CT, MRI ומיפוי עצמות.

    האם בדיקות אלה עלולות להשפיע על איכות הזרע או להזיק למטען הגנטי בו?

    תודה
    דן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת CT בעבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    יש להניח שבעת הבדיקות הגנו על אשכיך כך שלא צפוי נזק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החבר מיתקדם לעבר עקרות
    לחוצים בזמן
    14/07/2010

    החבר שלי עם ספירת זרע נמוכה מאוד עקב וריקוצלה (נגרם עקב תאונת רכב קשה נאמר לו שלא מגיע חמצן לאשכים) נאמר לו שהוא מיתקדם לעבר עקרות ומהר(הרופא לא רצה לתת לנו מיסגרת זמן אך משהוא כמו חצי שנה לשנה ) הוא הלך ל2 רופאים אחד המליץ על הניתוח של גת גורן אך רופא אחר אמר שאין טעם מפעט האכות הירודה של הזרע שלו וסוג הפגיעה שהוא סובל מימנה,.
    שנינו בני 28 בריאים ללא מחלות כרוניות (אני ללא עבר של הריונות או הפלות) ואני לא מוכנה נפשית לילדים בשלב זה ולחבר שלי זה מאוד חשוב, הוא טוען שהוא התחיל תהליך של הפריה חוץ גופית עם האקסית שלו (הם לא המשיכו מסיבות שלהם) וטוען שאפשר להקפיא רק אחרי שמבצעים את ההפריה והשתלה חזרה לרחם?!
    האם אפשר להקפיא ביצית מופרת? ואם כן לכמה זמן? האם יש הסדר עם קופת חולים שמכירים בבעיה כזו ? אנחנו זוג צעיר ובריא אך הגבר בדרך לעקרות ואנחנו רוצים להקים מישפחה אך לא בשלב זה :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החבר מיתקדם לעבר עקרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    בכדי לענות תשובה לשאלתך יש צורך בפרטים אודות איכות הזרע כעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורפולוגיה ירודה
    סיון
    14/07/2010

    שלום, אני בת 25 ובעלי בן 26 ואנחנו מנסים 7 חודשים להיכנס להיריון ללא הצלחה. בעלי עשה בדיקת זרע ואלו הנתונים:
    ריכוז: 29 מיליון למ"ל
    מס זרעונים כללי: 43 מיליון
    תנועה :64 אחוז (51 אחוז עם תנועה טובה ו-13 אחוז עם תנועה בינונית)
    מורפולוגיה - 2% זרעים תקינים בשיטת kruger
    (רשום שזה צריך להיות מעל 14%) ראש-50% multiple-50%

    המסקנה שרשומה היא : teratozoospermia
    אנחנו מאוד מודאגים, האם זה אומר שלא נוכל להיכנס להיריון באופן טבעי ושצריך הזרעה או הפריה חוץ גופית?
    תודה רבה!!!!
    אני מחכה בקוצר רוח לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מורפולוגיה ירודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    15/07/2010

    שלום סיון,
    לתוצאות בדיקת זרע של בעלך יש מספר הבטים. ריכוז הזרעונים תקין, אך קרוב מאוד לגבול התחתון. אותו דבר לגבי סה"כ זרעונים. תנועתיות טובה, אך מורפולוגיה ירודה. צריך לעשות מספר צעדים. קודם כל, בדיקת אשכים אצל אורולוג (אולטרסאונד, דופלר, הערכת מצב ואריקוצלה, תרבית זרע לבדיקה מיקרוביאלית ועוד...). להתחיל לקחת Vitamale, המשפר איכות הזרע. לנסות לקיים יחסי מין סמוך למועד הביוץ. אם כל זה לא ישפר את התוצאות, הפתרון יהיה הפריה חוץ גופית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    מודאגת
    13/07/2010

    שלום
    אני בת 30 נשואה ללא ילדים. אני ובעלי מנסים להיכנס להריון כבר שנה ללא הצלחה.אני ביצעתי בדיקות פרופיל הכל היה תקין.את בעלי (בן 34)שלחו לבדיקת זרע ולהלן התוצאות:
    כללי:
    נפח:2
    צמיגות:תקינה
    אגלוטינציה:אין
    PH:7.6
    צבע:תקין זרע:
    ריכוז:6^10*118
    מס' זרעונים כללי:6^10 236
    %תנועה:54
    %תנועה טובה:33
    %תנועה בינונית:21
    % תנועה איטית:לא רשום כלום

    תאי דם לבנים: 0
    תאי זרע לא בשלים:0
    מורפולוגיה:
    %זרעים תקינים:1
    ראש 50%
    צואר:לא רשום ערך
    זנב:לא רשום ערך
    MULTIPLE:50%

    סיכום:TERATOZOOSPERMIA

    ממה שקראתי אני מבינה שהמורפולוגיה לא תקינה. מה המשמעות?
    האם בעלי עקר? האם לא נוכל להביא ילדים לעולם או שהאפשרות היחידה היא הפריה חוץ גופית? אם כן מה הסיכויים להשיג הריון בדרך זו ע"פ הנתונים של בעלי?
    ידוע לי שלא מסיקים מסקנות מבדיקה אחת מה הסיכויים שהתוצאות יהיו שונות בבדיקה חוזרת?
    אודה לקבל כמה שיותר פרטים מכיוון שהתור לרופא שלי רק בעוד שבועיים ואני מאוד מודאגת!

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    כדאי באמת לבצע בדיקה חוזרת במעבדה אחרת ואולי גם לעשות אבחון מורפולוגי של תאי זרע נעים בהגדלה גדולה כדי לחדד את חומרת המימצאים המורפולוגיים.
    לא ניראה לי שבעלך עקר. כדאי אולי לבדוק האם קיימים גורמים אפשריים למצב זה שניתן לטפל בהם וכן שיטת מיון תאי זרע התקינים מורפולוגית יכולה לעזור להגיע להריון כבר במצב הנוכחי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתלבטים לגבי ניתוח
    קרן
    13/07/2010

    ד"ר שלום,
    בעלי אובחן כבעל וריקוצלה בדרגה 3. ישנה בעיית זרע חמורה מאוד, אנו מטופלים בשיטת איקסי.
    מהתייעצות אצל מס' מומחים נאמר שלא בטוח כלל שניתוח יהיה יעיל, הבעיה היא שהוא ממש סובל מכאבים באזור המפשעה ולכן הוא החליט לעשות ניתוח למרות הכל... אני מפחדת שניתוח יפגע גם במעט שיש, מצד שני, זה לא הגינו שהוא ימשיך לסבול כך.
    האם ניתוח יפתור את בעיית הכאב או שיש פתרון אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתלבטים לגבי ניתוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    הקשר בין תיקון הוריקוצל לסילוק הכאבים יש לברר אצל אורולוג.
    בנושא קלקול אפשרי של איכות הזרע לאחר תיקון הוריקוצל, למיטב ידיעתי הדבר קורא לעיתים נדירות וניתן עכשיו להקפיא זרע במספר מנות על מנת לבטיח שימור המצב הנוכחי. מאידך, תיקון מצב הוריקוצל יכול להביא בעיקבותיו שיפור רב באיכות הזרע כ-שלושה עד שישה חודשים לאחר התיקון.
    לדעתי גם רצוי לבצע תרבית זירמה כדי לבדוק האם קיימת דלקת חיידקית שיכולה לגרום לכאבים.
    טיפול בשיטת האיקסי במצב הנוכחי יכול להצליח יותר במידה ומתבצע מיון מוקדם של תאי הזרע בעלי מורפולוגית גרעין תקינה ביום שאיבת הביציות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    אבי
    13/07/2010

    שלום רב,

    להלן תוצאות 3 בדיקות הזרע:

    ראשונה בחודש אפריל- count- 1.1 Ph-8 Volume- 6.8 total-7.8 mortility ~25 morphology- 1 grade- 2

    בדיקה שניה בחודש מאי- count- 2 Ph-8 Volume- 6 total-12 mortility ~50 morphology- 1 grade- 2

    בבדיקה שלישית היום, 13.7- תוצאות חלקיות, ללא מורפולוגיה, count- 23 Ph-8 Volume- 5.5 total-126.5 mortility ~40-50 grade- 2-3

    כמו כן אובחן וריקוצלה דו צדדי , בשמאל 2-3, ונקבע לי ניתוח בבי"ח שיבא לחודש ספטמבר.



    האם בעקבות השיפור בתוצאות אפשר לוותר על הניתוח ?



    כיצד ניתן להסביר את העלייה במדדים? שינויים פיזיולוגים - ירדתי 6 ק"ג, בדיקות דם תקינות, טסטסטרון - תקין, לא בוצע בדיקה חופשית.

    בנוסף אני צורך על בסיס יומי ויטמנים , פורימור.

    אשמח לתגבותך.

    תודה,






    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    לפני שניתן לענות תשובה לשאלתך יש צורך לקבל את תוצאת המורפולוגיה בבדיקה השלישית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לעזרה
    שרון
    13/07/2010

    היי
    לצערי הרופא שלי מקבל רק שבוע הבא והמתח הורס אותי .....
    קיבלנו בדיקות זרע ואני ממש חייבת לדעת האם הן תקינות , אנחנו מנסים להכנס להריון מעל שנה . התנזרות - 3 ימים .
    צבע - צהבהב
    צמיגות 1
    PH - 7.4
    נפח - 3.7 מ"ל
    ריכוז - ^ 13X10
    תנועה - 46%
    סוג תנועה - 38% - a
    b - 8%
    לויקוציטים - ^0X10
    אגלוטינציה - שלישית
    ^total motile count - 22X 10
    בדיקת מבנה ע"פ שיטת קרוגר -
    תאים תקינים : 1%
    פתולוגית ראש : 96%
    פתולוגית זנב : 5%

    תודה רבה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשמח לעזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    הריכוז והתנועה של הזרע גבוליים והמורפולוגיה (מבנה התאים) ירודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות פוריות עקב פרפלגיה (נכות)
    עודד
    13/07/2010

    שלום
    אני בן 34 זה עתה התחתנתי עם בת זוגתי
    לפני 12 שנה עקב תאונת אופנוע נהייתי נכה פרפלג משותק בפלג גוף תחתון מהבטן העליונה ומטה
    עקב כך, אין לי פליטת זרע רצונית. הזרע לרוב יוצא יוצא דרך השתן. יש אמנם ויברטור FES שאיתן לפעמים אני מסגל להגיע לשפיכה אבל היא לא מלאה
    בת זוגתי בריאה ופוריה.
    רופא הפוריות טען שהשפיכה הזו אינה מספיקה לבדיקה ושלח אותי לפליטת זרע דרך גירוי חשמלי.
    איני מבין מה ההבדל?
    כל העניין גורם לי חוסר נחת ופוגע לי מאוד בערך הגבריות שלי
    הייתי גם רוצה לדעת: הבנתי שכאשר כמות הזרע קטנה, עדיין הכל בסדר
    אבל מה עם איכות הזרע נפגעה או הצורה שלו? (עקב הטראומה האישית שלי, זה מאוד מלחיץ אותי, למרות שכמובן נכות מתאונה אינה עוברת בגנים)

    אני אודה מאוד לתשובותיכם
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    כדאי לדעתי בשלב הראשון לנסות להוציא זירמה באופן המלא ביותר שאפשר להשיג באמצעות הויברטור בכוסית ראשונה. בכוסית השניה לתת מעט שתן שלאחר נתינת זרע (בנפח של כ- 20 עד 30 מ"ל) ואת שתי הכוסיות להביא לבדיקת כמות ואיכות הזרע במעבדת זרע טובה. (שתי הכוסיות צריכות להיות סטריליות וניתן להשיגן בכל בית מרקחת).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    זוג צעיר
    12/07/2010


    שלום רב,
    לאחר תקופה ארוכה בה ניסינו להכנס להריון ללא הצלחה, ערכנו בדיקת זרע (התוצאות בסוף ההודעה) - מה המשמעות של התוצאות האלו והאם יש סיכוי להפריה טבעית? בתודה רבה מראש, זוג צעיר (הבעל 30, האשה 25).


    נפח: 3 מ"ל
    ריכוז: 4 כפול 6^10
    בתנועה: 2 כפול 6^10 (50%)
    סוג תנועה: IV, III
    התנזלות: לא התנזל לאחר 90 דקות
    PH: 7.9

    % 8 תאי זרע בעלי ראש, צואר וזנב תקינים
    % 5 תאי זרע בעלי ראש גדול
    % 9 תאי זרע בעלי ראש קטן
    % 3 תאי זרע בעלי ראש עגול
    % 11 תאי זרע בעלי ראש מאורך
    % 40 תאי זרע בעלי ראש מחודד TAPPERED HEAD
    % 3 תאי זרע בעלי ראש אמורפי
    % 8 תאי זרע בעלי ראש פיריפורמי
    % 1 תאי זרע בעלי 2 ראשים
    % 4 תאי זרע בעלי ראש סיכה


    פתולוגיות MIDPIECE
    % 2 תאי זרע בעלי ופתולוגיה צוארית
    % 2 תאי זרע עם טיפה ציטופלסמטית

    פתולוגיות זנב:
    % 2 תאי זרע בעלי זנב קצר
    % 2 תאי זרע בעלי זנב מגולגל מסביב לראש


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    15/07/2010

    בזירמה באיכות שכזו יש פוטנציאל להפרות באופן טיבעי אבל ניתן להגדיל את הסיכוי ע"י השבחה הזירמה על מפלי צפיפות והזרעה תוך רחמית. בנוסף נמצא כי הזירמה צמיגה מידי (העדר התנזלות). ניתן אולי לשפר מצב זה ע"י נטילת ויטאמין C חמש מאות מ"ג פעמיים ביום למשך חודשיים. רצוי לבצע גם תרבית זירמה לבדוק נוכחות אפשרית של חיידקים בזירמה. במקביל לדעתי רצוי לבדוק האם קיים מצב של וריקוצל ואם זה חיובי ניתן לשפר את מצב הזרע ע"י תיקון הוריקוצל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורמים המשפיעים על תוצאות הבדיקה?

    זוג צעיר
    19/07/2010

    תודה רבה על התשובה העיניינית והמפורטת.

    נבקש לדעת האם התוצאות של בדיקה כזו הן תלויות בגורמים חיצוניים (כמו למשל לחץ, שעות שינה, תזונה וכו') והאם יכולות להיות תוצאות יותר חיוביות בימים אחרים?

    כמו כן, כחולה פסוריאזיס הבא לידי ביטוי בעיקר באזור המפשעה ושק האשכים, אני מטפל מדי פעם במשחות המכילות קורטיזון - האם זה גם מהווה גורם העשוי להשפיע בצורה שלילית על איכות הזרע?

    שוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/07/2010

    יתכן שחלקם של הגורמים שאתה מתאר יכולים להשפיע על איכות הזרע. אולי רצוי לתקופה של כחודשיים וחצי שזה זמן תהליך ייצור הזרע לשפר ולהימנע מהגורמים שתארת ואז לעשות בדיקת זרע נוספת. אם חל שיפור באיכות הזרע ניתן להקפיא את הזירמה ולשמר את המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    יוסי
    11/07/2010

    אני בן 28 אשתי בת 24 מנסים להרות שנה ושלושה חודשים .

    עשיתי בדיקת זרע ב 11/04/2010 ואלה היו התוצאות: (הבדיקה בוצעה באסותא)

    Coagulum present no

    Complete liquification 30 minutes

    Odor normal

    Color normal

    Viscosity normal

    Volume 3.0 ml

    pH 9.0

    Motile spermatozoa 1 hr 60 %

    Forward progression 1 hr II - IV

    Viable spermatozoa 1 hr 90 %

    Sperm agglutination no

    Sperm concentration 65 million/ml

    Total Sperm Count 195 million

    Round Cells X

    Morphology

    Normal forms 1 %

    Abnormal forms 99 %

    Tapered heads X Absent head

    Microcephalus Double

    Macrocephalus Tail abnormality

    Amorphous X Immature forms

    Round head XX Leucocytes

    Fructose mcgr/ml >1200 mcgr/ml.



    היום 11/07/2010 עשיתי שוב בדיקה ואלה התוצאות: (הבדיקה בוצעה באיכילוב)

    viscosity: normal

    ph: 8.1

    volume: 4.00 ml

    concentration: 63.0 million/ml

    motility: 1 hr after: 57%

    grade of motility (1-4 : 1 hr after: 2 3 4

    vitality : 1 hr after 87%

    normal morphology (who 1999) : 10% [normal range >10%]

    immature forms: slight

    leukocytes 16 million/ml .

    הבדיקות בוצעו לאחר כשלושה ימי התנזרות .

    במהלך 3 חודשים בין הבדיקות לקחתי ויטמין e .
    מה אומרת הבדיקה השניה ? האם יש סיכוי להריון טבעי ? האם כעת המורפולגיה תקינה? מה מראה הערכים הגבוהים של הלויקוציטים, האם הם פוגעים בפוריות ?


    בתודה רבה רבה מראש ,

    יוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    15/07/2010

    בשתי הבדיקות יש בעיה מורפולוגית. 1% ו 10% תאים תקינים זוהי תוצאה דומה מאחר ונעשו בשיטות שונות. סיכוי קיים אבל נמוך להריון טיבעי. ניתן להגבירו באמצעות השבחת הזירמה על מפל צפיפות והזרעה תוך רחמית. במקביל לדעתי רצוי לבדוק האם קיים מצב של וריקוצל ואם זה חיובי ניתן לשפר את מצב הזרע ע"י תיקון הוריקוצל. ריבוי הלויקוציטים משמש אינדיקציה לפעולה חיסונית מוגברת ולכן רצוי לדעתי לבצע תרבית זירמה לנוכחות אפשרית של חיידקים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם כדורי ציפרלקס משפיעים על איכות
    שירי
    11/07/2010

    אנחנו מנסים כחצי שנה להיכנס להריון ואיננו מצליחים.
    בעלי נוטל כדורי ציפרלקס כשנה
    לפני כשנתיים הצלחנו להיכנס להריון מהניסיון הראשון ולצערנו בשבוע 11 עברנו הפלה טיבעית .
    האם כדורי הציפרלקס פוגמים באיכות הזרע?
    אשמח לשמוע תשובתך
    בכבוד רב שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    15/07/2010

    למיטב ידיעתי לא פוגע באיכות הזרע אך כדאי לשאול פסיכיאטר. בכל מקרה רצוי לבצע בדיקת זרע רוטינית ולבדוק את איכות הזרע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום