מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלהיבגני05/01/2010
בזמן האחרון ברגע השפיכה אני מרגיש את הזרע אבל לא מרגיש בהנאה מה גורם לך? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפניה
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010אנא פנה בשאלה זו לפורום מין וסקסולוגיה ושם וודאי יוכלו לענות לשאלתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלותיבגני05/01/2010
1 האם דלקת משפיעה על איכות הזרע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת ואיכות זרע
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010דלקת יכולה להשפיע על איכות הזרע והדבר תלוי במצב הדלקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמישהו04/01/2010
בס"ד
שלום-רב,
לפני מס' חודשים עשיתי צילום רנטגן בכף הרגל, ובמהלכו נתבקשתי להניח "מגן" על איזור איבר המין, המגן מפני הקרינה. אני לא בטוח כי המגן היה מונח כראוי במאת האחוזים, ולכן אני מעוניין לדעת האם קרינת רנטגן יכולה לגרום נזק כאשר היא פוגעת באיזור איבר המין ועד כמה חמור זה יכול להיות?
האם אוכל לבדוק אם כן נגרם נזק כלשהו? האם היו אמרות להיות השפעות שליליות כלשהן?
תודה-רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רנטגן
פרופ` בנימין ברטוב07/01/2010קרינת רנטגן יכולה להשפיע על ייצור תאי הזרע אך לא נראה לי שבחשיפה חד פעמית תשפיע על ייצור הזרע באופן בלתי הפיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
מישהו09/01/2010בס"ד
ראשית, תודה-רבה על המענה.
רשמת כי בחשיפה חד פעמית רוב הסיכויים שקרינת רנטגן לא תשפיע על ייצור הזרע באופן בלתי הפיך - האם זה אומר שיכול להיגרם נזק שהוא הפיך? אם-כן, אשמח לדעת מהו?
האם אני אמור להיות מודאג מהעניין? אשמח לשמוע המלצות מה לעשות בעניין. אולי לעשות בדיקה?
תודה-רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לדאוג
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010אינך צריך לדאוג. ככל הנראה גם אם נעשה נזק זמני, כבר חזרת מאז למצבך הקודם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה-רבה.
מישהו01/02/2010תודה-רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ואריקולצלה דרגה 3 משמאלטלי04/01/2010
אנו בני 35. הורים לילד בן 3 שהגיע מהריון ספונטני. לפני חצי שנה היה הריון נוסף ספונטני שנגמר בהפלה.
בעלי נבדק על ידי אורולוג והממצאים:
ואריקוצלה דרגה 3 משמאל. אשכים בגודל זהה.
בדיקת הזרע 13 מליון עם 25 מורפולוגיה תקינה.
כיום מנסים להרות באמצעות נטילת פוריגון +אוביטרל והזרעה.
1. מה זה אומר ואריקוצלה. האם זה משהו מולד?
2. לאור העובדה שהיו שני הריונות ספונטניים האם ואריקוצלה מקשה כיום להרות בגלל שמדובר ב-13 מליון?
3. האם מומלץ להפסיק את טיפול הפוריות ולהתמקד בתיקון כירורגי?
4. במידה ומבצעים תיקון האם זה אומר שבדיקת הזרע תשתפר?
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריקוצל
פרופ` בנימין ברטוב07/01/20101) וריקוצלה או דליות אשכים משמעותם זרימת דם בלתי תקינה במערכת האשכים. עקב כך יכול להיות מצב של חוסר חמצן אשר יגביל את יכולת האשכים לייצר תאי זרע תקינים. בדרך-כלל זה לא מולד. יכול להיות לזה היבט גנטי אך הוא בא לידי ביטוי עם ההתבגרות של הנער ויכול להחריף עם הזמן.
2) בכדי לענות לשאלתך הזו, אנא מסור מידע לגבי התנועה של תאי הזרע שלך ואת הערכים הנורמליים של ריכוז תנועה ומורפולוגיה המקובלים באותה מעבדה שבה עשית את הבדיקה (צריך להיות רשום בטופס).
לגבי שאלות 3 ו4 התשובה תלויה במידע שחסר בשאלה 2 וכן דרוש גם ייעוץ אורולוגי בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה. מצרפת את תוצאות
טלי07/01/2010בדיקת הזרע של בעלי שבוצעה על דגימת ההזרעה:
דגימה מקורית ערכים נורמליים
תקופת התנזרות יום 3-7 ימים
אופן נתינה
Vaginal ..................collection
צבע צהבהב .................... צהבהב
צמיגות 3 ......................... 1 (0-4)
PH 8< ............................... 7.2 <
נפח 1.8 מ"ל .......................... 2<
ריכוז 6^10X13 למ"ל ...... 6^10X20<
תנועה 46% ........................... 50% <
סוג תנועה A 15% ........... A –פרוגרסיבית טובה
............... B 15% .................... B- איטית
............... C 15% ................. C – מקומית
לויקוציטים 6^0X10 מ"ל ......... 6^1X10 >
אגלוטינציה שלילית .................... שלילית
Total motile count 11X 10^6 מ"ל
Swim up test 6^ 10 X יבוצע רק כאשר
20X10^6>TMC>6X10^6
בדיקת מבנה ע"פ שיטת KRUGER
תאים תקינים % 2......................................... ערך תקין- 14% <
פתולוגית ראש % 98
פתולוגית זנב % 0
_________________________________________________________
תוצאות זרע לאחר השבחה:
original sperm parameter .......................................................normal ranges :
volume-1.8ml .....................................................................1.5 ml-4.5 ml
liquefaction 3..................................................................... 30 min
cincetration 13x10^6/ml................................................................. >20x10^6/ml
motility 46%................................................................... >40%
progressive mitility 15%................................................................... >40%
gradiant output ......................................................................
concentration 15x10^6/ml ........................................................concentration x10^6/ml
motility 53% ......................................................................
6^total motile cells 4x10^6 .............................................................total motile cells x10
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפולי פוריות
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010טלי היקרה
לדעתי יש להמשיך בטיפולי ההזרעה ורצוי לבצע את ההשבחה של הזרע על מפלי צפיפות. באם לא יתקבל הריון לאחר ארבעה מחזורים כאלה, רצוי לשקול אפשרות של הפריה חוץ גופית או לחילופין טיפול בוריקוצל לאחר התייעצות עם האורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעזהבה04/01/2010
אנחנו היינו בהריון בשנה וחצי פעמיים פעם נאלצנו לעשות הפלה חודש רביעי ולפני 6 חודשים הריון כימי.
הנתוני זרע נמוכים, השאלה איך ניכנסנו להריון? והאם כדי לנסות להמשיך טבעי?
נפח 6מ"ל
ריכוז 15X10X6
PH 7.4
תנועתיות 40%
פרוגרסיבית 27%
ליקוציטים לא נימצאו
תאים תקינים 4%
בבדיקה נוספת במכון אחר התאים תקינים יצא 2%.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע נוסף
פרופ` בנימין ברטוב07/01/2010בכדי לענות תשובה לשאלה זו, אנא רשום את גיל האשה ושנות הצפיה לילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולוגיהשולה04/01/2010
אנחנו לפני הפריה חוץ גופית , בשל בעיית קרישה שלי (האשה)
בנוסף לבנזוגי נמצאה מורפולוגיה נמוכה 1% , כל שאר הפרמטרים של הזרע תקינים
נאמר לנו שאם אנחנו במילא עושים הפריה חוצגופית לנושא המורפולגיה אין ככ משמעות , כי יעשו לנו איקסי ויבחרו את הזרעים התקינים.
האם אכן כך ? ברגע שפונים להפריה חוצגופית עניין המורפולגיה לא עקרוני ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת תאי זרע בעלי מורפולוגיה תקינה
פרופ` בנימין ברטוב07/01/2010מירב היקרה
בהפריה חוץ-גופית בשיטת המיקרומניפולציה (IVF-ICSI) עדיין יכולה להיות בעיה בכניסה להריון עקב בעיה במורפולוגיה של הזרע ולכן אנחנו פיתחנו את שיטת ה-IMSI שבה בוחרים תאי זרע בעלי מורפולוגיה תקינה טרם החדרתם לביצית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולי פוריות ואולטראסאונד אשכיםנטלי04/01/2010
א.ג.נ,
שלום רב,
אני בת 22.5,עקב שחלות פוליציסטיות הופנתי לבדיקות כלליות ומעקב זקיקים קבוע תוך שימוש באיקקלומין ואוביטרל ביום הביוץ, (סה"כ 2 טיפולים ללא הזרעות)...כחלק מהבדיקות הד"ר הביא לבעלי (בן 28) לבצע ספירת זרע שנראה שאין אצלו בעיה.
לצערי הממצא של הבדיקה יצא לא תקין (יש לציין כי הוא היה נורא לחוץ וזאת פעם ראשונה שהוא עושה בדיקה זו), התוצאות היו: אחרי חיפוש וסירכוז לא נמצאו תאי זרע בתנועה, צמיגות 3, צבע צהבהב, נפח 2 מ"ל, ריכוז 0X10 בחזקת 6 למ"ל, PH -7.2, אגלואינציה -שלילית,לויקוציטים 0X10 בחזקת 6 למ"ל.
לאחר שהראנו את התשובות לרופא הוא הפנה אותנו למס' בדיקות: פרופיל הורמונלי לבעלי, בדיקת אולטראסאונד+דופלר אשכים, בדיקות גנטיות, קריוטייפ וכרומוזם Y.
התחלנו את הבדיקות ובינתיים התוצאה היחיד שיש לי זה הא.אשכים.
להלן תוצאות הא.ס דופלר אשכים:
אשך שמאל בגודל 10*22 מ"מ
אשך ימין בגודל 11*20 מ"מ
מרקם גס של שני האשכים
אין לראות ממצא באפידדמיס
וריקוצאלה קטן משמאל
קוטר ווריד עד 2 מ"מ עם עצירת זרימה במאמץ.
רציתי לדעת מה זה אומר? האם אכן קיימת בעיה ואם כן מהי?
האם יש סיכוי להיריון עקב כך שגם אצלי יש שחלות פוליציסטיות...במידה וקיימת בעייה האם ניתן לפתור אותה באמצעות טיפולים כלשהם?
מצטערת על השאלה והפירוט הארוך פשוט אני מאוד מוטרדת .
תודה רבה לכם על העבודה המבורכת שאתם עושים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערה נוספת
נטלי04/01/2010היה לבעלי בעבר חשש לאולקוס בקיבה....האם יכול להיות שהתרופות משפיעות על ייצור תאי הזרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבירור סיבה לחוסר בתאי זרע
פרופ` בנימין ברטוב07/01/2010נטלי היקרה
הבעיה המרכזית במצב שתארת היא שלא נימצאו תאי זרע בזירמה של בעלך. עדיין מוקדם בשלב זה להעריך מה הסיכוי להריון וצריך לקבל תשובות לכל הבדיקות שהרופא המליץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה לגבי האולטראסאונד? האם תקין?
נטלי07/01/2010ומה לגבי האולטראסאונד אשכים? האם הוא תקין או שקיימת בעייה כלשהי...
תודה רבה על המשוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולטראסאונד
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010לגבי תוצאת האולטראסאונד, אנא התייעצי עם הרופא המטפל שלכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה!בן 18 מוטרד04/01/2010
שלום יש לי בעיה אני גומר מהר מדיי אבלל ממש מהר משהו כמו דקה עד חמש דקות שאני מאונן אני לא רוצה לחשוב מה יקרה שאני יפגוש בחורה..מה הזמן הממוצע שבדרך כלל גבר גומר ומה אפשר לעשות בנידון האם יש עצות מיוחדות שיכולות לגרום לי להשהות את השפיכה או אולי תרופות שצריך לקחת?? אנא עזרו לי תודה מראש!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפניה
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010אנא פנה בשאלתך לפורום סקס נוער והם בודאי יוכלו לענות לשאלתך בדיקנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשירהשלומי03/01/2010
שוב שלום לך,ברצוני לדעת אם קשירת וורידים תביא לשיפור המצב ולעלייה בספירה?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריקוצל
פרופ` בנימין ברטוב07/01/2010שלומי שלום
ישנן צורות טיפול שונות להתמודד עם הוריקוצל (קשירת ורידים עליונה, קשירת ורידים תחתונה, אמבוליזציה ועוד). למיטב ידיעתי, בשיטה הסטנדרטית של קשירת הורידים שיפור באיכות הזרע יכול להתחולל בכ-40% מהמיקרים והשיפור יבוא לידי ביטוי בממוצע כ-5 חודשים לאחר הטיפול. בכל מקרה רצוי להתייעץ עם האורולוג בבחירת השיטה והסיכוי להצלחתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תעלת זרע מורחבתעמי03/01/2010
שלום
אצלי נתגלה בבדיקת זרע שאין זרע בכלל ובאולטרא סאונד אשכים נתגלה שתעלת הזרע שלי מורחבת (אבל לא חסומה),
האם בגלל שתעלת הזרע מורחבת כל הזרעים נתקעים בקטע המורחב של תעלת הזרע ולא יוצאים החוצה, או שהסיבה לכך יותר חמורה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תעלה מורחבת
ד''ר אליעזר גירש03/01/2010שלום עמי,
אם אין זרעונים במירוק ונמצא שתעלת זרע מורחבת, ניתן לבחון ייצור זרעונים על ידי ביופסיה ישירות מאשך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקת זרעמירב02/01/2010
שלום
אני בת 30 בעלי בן 33 מנסים להרות כשנה וחצי.
בחודש אוגוס היינו במרפאת פריון והפנינו למספר בדיקות
האחרונה שבהן - בדיקת שד - מעכבת את חזרתנו אל המרפאה להמשך תהליך (רופא נשים ביקש שאערוך ממוגרפיה - ויש לי תור רק לעוד שלושה שבועות
לכן , אשמח אם תוכלו לעזור לי במתן מידע כללי על תוצאות הבדיקות שאני מצרפת בקובץ להלן.
חשוב לי לציין שעד היום לא ממש התרגשתי מהנתונים בבדיקה אבל לאור מה שראיתי שכתוב כאן בפורום .. מתחילה קצת להלחץ...
תודה רבה
מירב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת זרע
מירב02/01/2010אני לא מצליחה להעלות את הקובץ ולכן:
ימי נזירות 3
מראה כללי N
נפח זרימה 2ml
ריכוז תאי זרע במליונים 50
סך הכל תאי זרע במליונים 100
תנועתיות % 55
דרגה III
חיוניות 85%
חומציות 8.1
צמיגות N לא צמיג
% תאים תקינים 5%
% תאים לא תקינים
tapering 0
long acros.Reg 0
short acros.Reg 0
Neck Pathology 10
Tail Pathology 4
Other 85
Long Post Acros 6
מוקפא לא
אשמח לתשובתיכם
תודה
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב03/01/2010מירב היקרה
ניתן באופן כללי לומר כי איכות הזרע של בעלך מגלה חולשה בנושא המבנה של תאי-הזרע בלבד, ובמיוחד בראשים.
אשר על כן מומלץ לדעתי לבצע הזרעה תוך רחמית לאחר השבחת הזרע במפלי צפיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ..
מירב03/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים פסיכיאטרייםזוג02/01/2010
האם כדורים פסיכיאטריים משפיעים על פוריות הגבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורים פסיכיאטריים
פרופ` בנימין ברטוב03/01/2010למיטב ידיעתי ישנן תרופות שמשפיעות על תהליך ייצור הזרע ואחרות לא.
יש לבדוק כל מקרה לגופו של עניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעשלומי01/01/2010
שלום,אני בן 21 ביצעתי בדיקת US ומצאו לי וריקוצלה עם היפוך זרימת דם במאמץ רוחב הורידים 3.3
אח"כ ביצעתי בדיקת זרע שבה רשום כך:
מראה כללי: N
נפח זרימה : 2.5 מ"ל
ריכוז תאים במיליונים :4
סה"כ תאים במיליונים :10
תנועתיות : 50%
דרגה : 2-3
חיוניות : 75%
חומציות PH : 8.1
צמיגות ++
תאים תקינים : 2%
תאים לא תקינים : השאירו ריק
tapering: 0
long acros :0
short acros :0
neck pathology :1
tail pathology:4
other:90
long post acros:2
הממצאים לפי הבנתי לא טובים,אם כן,אשמח לקבל חוות דעתך וזה מאוד חשוב לי,צריך ניתוח לדעתך?אם כן זה יעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב03/01/2010שלומי שלום
תוצאות הבדיקה מעידות על חולשה בנושא הריכוז ומבנה הראשים של תאי הזרע.
תוצאות אלה יכולות להיגרם על-ידי וריקוצל ולכן חשוב שתתייעץ עם אורולוג האם כדאי לבצע את קשירת הורידים.
נ.ב.
רצוי לבדוק גם תרבית זירמה לגבי נוכחות אפשרית של חיידקים בזירמה ולגשת לאורולוג גם עם תוצאה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המצאות תאי דם לבניםצף01/01/2010
בבדיקת זרע נמצאו תוצאות תקינות עם ריבוי תאי דם לבנים.
האם יתכן קושי להרות עם תוצאות כאלו:
נפח: 3.0 מ"ל
צמיגות גבוהה
אגלוטינציה: אין
pH: 7.5
ריכוז: 106 מיליון
מספר זרעונים כללי 318 מיליון
52% תנועה
50% תנועה טובה, 1% תנועה בינונית, 1% תנועה איטית
תאי דם לבנים: 9 מיליון
תאי זרע לא בשלים: 0
מורפולוגיה-זרעים תקינים: 15% לפי מדד של תקין>14%
ביקשתי הפניה לאורולוג מרופא המשפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאים לבנים בזירמה
פרופ` בנימין ברטוב03/01/2010בכדי לתת תשובה לשאלתך, רצוי לעשות תרבית חיידקים לזירמה במטרה לקבוע אם יש לך זיהום בתעלה הזיכרית שיכול להסביר את התוצאות.
בקשתך להפניה לאורולוג מוצדקת לדעתי ורצוי שתבוא אליו עם תוצאות התרבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה עם סיכוי להרות?
צף03/01/2010לאור הנתונים הנוספים בבדיקה האם הדבר משפיע על הסיכוי להרות או שזה פרמטר בעל חשיבות נמוכה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחשיבות הממצא
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010באם יימצא חיידק בזירמה, החשיבות של הפרמטר תהיה תלויה בסוג החיידק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת FSH נמוכהגילי01/01/2010
לאחרונה ערכתי בדיקות דם תקופתיות וקיבלתי את התוצאות הבאות:
TSH - 0.98 mlU/L
FSH - 0.7 mlU/mL
LH - 2.7 mlU/mL
Prolactin - 241 mlU/L
Testosteron - 19.46 mmol/L
Free Testosteron - 45.82 pmol/L
ההורמון היחיד שהוא מחוץ לטווח הוא FSH. אני מעוניין לדעת, על רקע שאר הנתונים, מה ההשלכה או המשמעות של נתון נמוך זה?
באופן פרטני, אני מעוניין לדעת, האם יש קשר בין נתון זה לשפיכה מוקדמת או השתנה תכופה?
בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/01/2010שלום גילי,
לגבי ערכים של FSH אפשר לעשות בדיקה נוספת ולראות אם התוצאה חוזרת על עצמה. אם יש צורך אפשר להתיעץ עם אנדוקרינולוג לגבי רמת ה- FSH.
אין קשר בין רמה נמוכה של FSH לשפיכה מוקדמת או השתנה תכופה. לגבי זה רצוי להבדק אצל אורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

