מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקת זרעא.נ.14/12/2009
בדיקת נוזל זרע:
כמות: 3.6cc
התנזלות: מלאה
צמיגות: תקינה
בדיקה מיקרוסקופית - תנועתיות:
מתקדמת: 9%
בינונית: 37%
לא מתקדמת: 12%
ללא תנועה: 42%
ריכוז תאי הזרע למ"ל: 43X10^6
סה"כ מס' תאי הזרע: 155X10^6
מורפולוגיה:
תאים נשצורתם נורמאלית: 12%
תאים אחרים:
לויקוציטים: בודדים
אלה תוצאות בדיקות שקיבלתי ואני ממש לחוץ מהתוצאה אודה לך אם תענה לי האם הכל בסדר אני רוצה להתחיל להביא ילדים ולא יודע אם אני יכול ואם הכל בסדר.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/12/2009שלום א.נ.
מספר נתונים נמצאים בגבול התחתון, למשל תנועתיות ומורפולוגיה של זרעונים, אך סה"כ נתוני זרע בסדר וניתן להכנס להריון בצורה הטבעית. אפשר לחזק ולשפר איכות הזרע (כולל תנועה ומורפולוגיה) ע"י נתילת תוסף תזונתי Vitamale.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
א.נ.27/12/2009דבר ראשון תודה רבה ד"ר אליעזר
מאוד הוקל לי!
אני וארוסתי מנסים להיכנס להריון ולא מצליחים מה יכולה להיות הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש27/12/2009שוב שלום,
קיימות סיבות רבות לאי הצלחה להכנס להריון. זאת הסיבה שמומלץ לפנות לרופא פריון רק לאחר תקופה שעולה על שנת נסיון להרות בצורה הטבעית ללא הצלחה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרמטרים לבדיקת זרעדנה14/12/2009
אם ספירת הזרע היא נמוכה
(10 מליון )
והתנועתיות היא גם כן נמוכה 20% (תנועה טובה)
צורות פתולוגיות 60%
שתי שאלות : האם אפשר להיכנס להיריון טבעי מפירת זרע זו
והאם הכי חשוב שהצורות הפתולוגיות הם בגדר הנורמה
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איכות הזרע ירודה
ד''ר אליעזר גירש14/12/2009שלום דנה,
גם מנתונים כאלה ניתן להכנס להריון בדרך הטבעית, אך הסיכוי לכך נמוך יותר בהשואה לזרע תקין. חשוב בכל מצב של פטולוגית זרע להבדק אצל אורולוג על מנת למצוא סיבה לירידה באיכות הזרע. במקרים רבים יש פתרונות. על מנת לחזק ולשפר את איכות הזרע ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דנה15/12/2009היכן ניתן להשיג את הוינטמים האלה ?
ושוב אם הבנתי נכון הכי חשוב בבדיקת זרע שהצורות הפתולוגיות הן בגדר הנורמה .
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דנה15/12/2009היכן ניתן להשיג את הוינטמים האלה ?
ושוב אם הבנתי נכון הכי חשוב בבדיקת זרע שהצורות הפתולוגיות הן בגדר הנורמה .
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת תנועת זרעדני13/12/2009
שלום רב, אני אשמח לקבל חוות דעת לגבי תוצאות בדיקת תנועת הזרע :
צבע - צהבהב.
צמיגות - 2.
PH - 7.4 .
נפח - 2.5 .
ריכוז 68 למ"ל .
תנועה - 34% .
סוג תנועה - A - 32%
B - 2%
לויקוציטים 0 .
אגלוטינציה - חיובית + .
totatl motile count - 58
בבדיקה לפי kruger :
תאים תקינים 7% .
פתולוגית ראש 87%.
פתולוגית זנב 6% .
אני אשמח לדעת מה הנתונים אומרים ???
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש14/12/2009שלום דני,
שני דברים חריגים בתוצאות בדיקת הזרע שלך הם תנועתיות נמוכה ומורפולוגיה. חשוב להבדק אצל אורולוג על מנת לשלול מצבים פטולוגיים, הקשורים לפעילות האשכים (כגון דלקות, וריקוצלה וכו').
במקרים רבים ניתן לשפר את איכות הזרע ע"י תוסף תזונתי Vitamale, המיועד לכך. טיפולי פוריות מיועדים לתת תשובה ופתרונות למצבים כאלה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השבחה ונתוני זרערונית11/12/2009
שלום רב
רציתי לשאול האם ניתן להסתמך על נתנוי הזרע הנבדק לפני השבחה והזרעה?
אם הנתונים תקינים,ניתן להסיק מכך שהזרע בסדר למרות שלא בוצעה בדיקת זרע מלאה לכשעצמה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש12/12/2009שלום רונית,
כאשר מכינים זרע להזרעה בד"כ לא מתיחסם למספר נתונים של זרעונים וביקר לא מתיחסים למורפולוגיה של זרעונים. יכול להיות מצב בו יש כמות טובה של זרעונים בתנועה, אך מורפולוגיה ירודה ובמצב כזה להסיג הריון בהזרעה - מסימה קשה ביותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין ספירת זרע לFSHyaya09/12/2009
שלום רב,
האם יש קשר בין ספירת זרע נמוכה לערכים גבוהים של הורמון FSH שנבדק בבדיקת דם אצל גבר?אם כן מה הקשר.
כמו כן מה המשמעות של הימצאות ערכים גבוהים מעל הרגיל של הורמון זה אצל גברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת זרע נמוכה ועליה ב-FSH
פרופ` בנימין ברטוב10/12/2009יעל שלום
עליה ברמות ה-FSH מעל לגבול הנורמלי נובעת פעמים רבות מירידה ביכולת של האשכים לייצר תאי-זרע. לכן יכול להיות קשר בין ספירת זרע נמוכה לערכים גבוהים של FSH בגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזוספרמיהש08/12/2009
שלום
אני סובל מאזוספרמיה לפי אבחנת הרופאים. עברתי ניתוח TESE ו TEFNA וניתוח וריקוצלה בשני הצדדים. לצערי הרב עד עכשיו לא נמצא זרע כלל. לפני כשבוע יעץ לי רופא לעשות בדיקה אמבריולוגית על נוזל הזרע, ואם לא יימצא זרע בבדיקה זו לשקול אפשרות של ניתוח TESE תחת מיקרוסקופ (לפי שיטתו של שלייגל המבוצע על ידי שי שפי).
אנא יעצו ל מה עליי לעשות אני אובד עצות.
בנוסף בשיחה שקיימתי עם האמבריולוגית הי אאמרה לי שיש סיכוי של 30% למצוא זרע.
מבקש את עזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש08/12/2009שלום לך
אם היו מוצאים זרעונים בשיטת TESE או TESA או TFNA אז קיים סיכוי של כ- 30% למצוא זרעונים בפעולה חוזרת. במצבך, כאשר עברת כבר גם TESE ולאחר מכן גם TFNA ללא המצאות הזרעונים, הסיכוי למצוא זרעונים בפעולה כזו שואף לאפס. יתכן ואשכים שלך אינם מייצרים זרעונים או מייצרים מאט באיזורים מאוד מסויימים באשך. בשיטת מיקרו-TESA, שיטה שפותחה ע"י פרופ' שלגל, פותחים את האשך ובעזרת מיקרוסקופ מחפשים את אותן הצינוריות הפעילות שמייצרות זרעונים. רק מצינוריות הפעילות הללו ניתן לשאוב נוזל עם סיכוי למצוא בו זרעונים. לדעתי שווה לנסות גם את השיטה הזאת כפתרון האחרון. כל ניתוח באשך גורם לנזק מסויים לרקמת האשך ואם לא מוצאים את הזרעונים, חבל לחזור על פעולה. אל תשכח כי אשך מייצר גם טסטוסטרון, אשר חשוב לפעילות המינית ולניתוח יכולות להיות השלחות שליליות בנושא זה. למצב של חוסר זרעונים קיים פתרון של תרומת זרע. ברור שכל גבר מעונין בילד משלו מבחינה גנטית, אך כשאין אפשרות, קיימת תרומה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר זרע וטסטסטורוןאפרת07/12/2009
בגלל חוסר זרע עבר בעלי לפני כשלושה חודשים TESE ובו לא נמצא זרע לצערנו. כבר כמה שנים הוא מזריק HSG, ואחרי הTESE התחיל עם מדבקות כל יום בגלל טסטוסטורון נמוך.
היום היינו אצל רופא אחר שהיה בהלם שכל כך הרבה שנים (בערך 5) הוא על HSG וגם מהמדבקות. לטענתו,כשלוקחים את ה- HSG והמדבקות ספירת הזרע היא 0, ועכשיו הוא אמר להפסיק עם הכל ולחכות שנה לפחות, שהגוף יתנקה מההורמון. מה דעת הד"ר האם להפסיק או להמשיך? האם זה נכון? כי הרופא הראשון היה מהרופאים הגדולים ביותר בתחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש08/12/2009שלום אפרת,
לאחר כל ניתוח TESE מקובל לשלוח שארית רקמת האשך (לאחר טיפול במעבדה) לפטולוגיה. הפטולוג בודק וקובע אם יש התפתחות זרעונים באשך או לא. הוא גם יכול לקבוע אם מדובר בתופעה של Serolly cell syndrom או אפלזיה של גמטות - מצבים בהם אין ייצור זרעונים. בנוסף במקרים כמו שלכם נחוץ לבצע בדיקת קריוטיפ וגם בדיקה גנטית לחסרים של מקטעים על גבי כרומוזום Y. רק לאחר תוצאות של כל הבדיקות ניתן לקבוע באיזה בעיה רפואית מדובר ומה הסיבה לחסר זרעונים (azoospermia). הטיפול חייב להיות בהתאם לבעיה רפואית. במקרים מסויימים ניתן לעשות טיפול בגונדוטרופינים במשולב, FSH עם LH (או עם hCG) למשך שנה-שנתיים, אך לא ב- hCG לבד, אשר מעלה טסטוסטרון. גם המדבקה מעלה רמת טסטוסטרון. עליה ברמת טסטוסטרון מעבר לרמה מסויימת בהחלט יכולה לדכא ייצור זרעונים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך לשאלה
אפרת09/12/2009בעלי מטופל של ד"ר שלייגל כבר כמה שנים, וכל השנים הללו הוא לקח 3 פעמים בשבוע זריקת HSG. לפני כשלושה חודשים הוא עבר TESE אצל שלייגל ולא נמצא זרע, למרות הערכים הגבוהים והטובים לדעת שלייגל שגם הוא היה בהלם כשלא מצאו זרעונים. אחרי בדיקת דם של חודש אחרי הTESE רמת הטסטוסטורון היתה נמוכה ולכן שלייגל המליץ על מדבקה כל יום. ואומר שאין מה לעשות בקשר לזרע. פנינו לפני כמה ימים לד"ר סילבר שהיה בשוק ובהלם שבעלי קיבל במשך כ- 4 או 5 שנים HSG והוא אומר שעם HSG כמות הזרע היא אפסית ולא פלא שלא נמצא זרע והמליץ לא לקחת כלום. ולחכות לפחות שנה כדי שהגוף יתנקה מההורמון ורק אז לעשות אצלו TESE.
השאלה לי מה לעשות למי להקשיב? לקחת או לא לקחת את המדבקה. אם המדבקה גורמת לירדה בכמות הזרע אז בשביל מה כל הטיפולים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון
אפרת09/12/2009לא HSG אלא HCG
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לעשות?
אפרת13/12/2009אנחנו לא יודעים מה לעשות להמשיך או להפסיק עם הטסטסטורון?
האם ויטמינים כל שהם יועילו במקרה שלנו?
בדיקת קריואטיפ יצאה בסדר גמור.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/12/2009שלום אפרת,
בקשי דעה נוספת גם ממקום אחר, אולי זה יגבש את החלתתך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אנחנו תקועים בין שתי חוות דעת...
AZOO15/10/2012שלייגל נגד סילבר...
האחד מופיע תחת כל כתבה או מחקר בנושא אזוספרמיה כעילוי (שלייגל) וכבר קבענו אליו תור ל- micro-TESE, ואז הגיח השני.
השני (סילבר)...באופן מוצהר וגלוי טוען שההליך של שלייגל מסרס פציינטים אפשר למצוא את זה שחור על גבי מסך באתר שלו.
ובנוסף לכל זה, הרופאים הישראלים מצדדים בסילבר וכולם באופן גורף מפנים למדג'ר הישראלי.
אם שלייגל כזה נוראי, איך זה שבארה"ב הוא נחשב לאורים ותומים?
מה להחליט?........................................................* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוקר טוב בר טוב זקוקה לעזרתךמאיה07/12/2009
עברנו אצלך שתי בדיקות זרע בהפרש של חודש:
זאת הבדיקה הראשונה
נפח 1.5 חומציות 7.7 מספר תאי זרע בזרימה 4.3
סה"כ תאי זרע בזרימה 6.4
viabiliti - 43
dormant - 8 תאי זרע נעים 35 תנועה קוית 58 תנועה מקומית 0 מהירות ממוצעת 19.9
מבנה התאים
normal forms 2
head delecls 86
oval 10
flongated 48
amorphous 28
mead peace defects 14
tail defects 8
cytoplasmic droplet 4
וזאת הבדיקה השנייה
volume-1.5 ph 8.1 concentration 24 total count 36 viability 31 dormant 2
motility 29 prog mot 67 normal forms 6 head defects 92
מה אתה אומר על שתי הבדיקות?מה אתה ממליץ?כל פיסת מידע ממך תהיה מבורכת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אענה מחר במהלך היום
פרופ` בנימין ברטוב08/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממתינה בסובלנות
דניאל08/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות זרע
פרופ` בנימין ברטוב09/12/2009מאיה שלום
על-פי הנתונים שמסרת, נראה כי הזירמה חלשה בתחום הנפח ומבנה הראש של תאי הזרע. לאור זאת אני ממליץ לבצע תרבית זירמה (לנוכחות אפשרית של זיהום חיידקי) ולברר באמצעות אורולוג נוכחות אפשרית של דליות אשכים (וריקוצל).
ניתן בנתיים לבצע הזרעות, כאשר ההשבחה נעשית על מפלי-צפיפות (הסברים על סוגי ההשבחה הקיימים תוכלי לראות בתשובתי "הכנת זרע להזרעה" מתאריך 6.12.09).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבר טוב ?
מאיה09/12/2009תודה על המענה מה לדעתך הסיכויים בהזרעה והשבחה רגילים לאור התוצאות.
רוצה לציין שבעבר לפני שלוש שנים נקלטתי להריון מבעלי שהיינו רווקים באופו טבעי.
האם הפריה יותר תעזור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב09/12/2009מאיה היקרה
רצוי לבצע תחילה את הבירורים שכתבתי בתשובתי הקודמת. אני מניח שהזרעה לאחר השבחת צפיפות תעזור יותר מאשר כניסה להריון ספונטאני. במיוחד באם תתבצע סטימולציה הורמונלית של ביציות. לגבי הפריה חוץ גופית, רצוי לבצע מיון תאי זרע בעלי מורפולוגיה תקינה מראש (IMSI).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה שאני משגעת אותך
מאיה10/12/2009הכוונה הייתה הזרעה והשבחה רגילה בבתי חולים תעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומוסיפה גם
מאיה10/12/2009שביצענו בדיקות ואין לו וריקוצאלה ולא בעייה בתרבית..
בגלל זה אני שואלת אם הזרעה והשבחה בבתי חולים תעזור?
אני לא יודעת איזה השבחה מבצעים בבלינסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב10/12/2009השבחה והזרעה יכולה לעזור, אך רצוי השבחה על מפלי-צפיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יאוש יאוש יאושל06/12/2009
שלום
אנכנו זוג צעיר גיל 30 מנסים כבר שנה וחצי להכנס להריון ואני פשות מיואשת מכול הרופאים .
אנכנו גרים בצפון הארץ אין לנו כול כך הרבה אפשריות לבחירה של רופאים ובתי חולים .
לבעלי יש בעיות פוריות לא רואים זרע בנוזל ולכן התחלנו בבדיקות שלא ניגמרות.
התחלנו את הטיפולים בבית חולים עפולה ולאחר שהייחס שם היה קר ומנוקר החלטנו לעבור לפוריה ששם היחס טוב אבל היאוש הוא רב כי לא מתקדמים איתנו לשום מקום סוכם שבעלי צריך לעבור ביופסיה באשכים כדאי לבדוק האם יש תאי זרע אבל הרופא החליט לחכות לבדיקות גנטיקה .
אבל בזמן שאנכנו ממתנים לתוצאות אז אולי ניתקדם????????
(למרות ששאלתי כול מנימומחים לעניין אמרו שאין קשר בין השניים)
אבל אני מחכה לתשובות מחודש יוני ואין חדש(הבדיקות הגנטיות יגעו בערך בחודש ינואר)
דיברתי כמה פעמים עם הרופא אבל הוא בשלו.
(רוב התוצאות הגנטיות הגיעו חיוביות חסר רק בדיקה אחת).
חשבתי לפנות לרופאה הפרטית לדוגמא שיטת גת גורן.
אשמח לקבל עזרה ,יעוץ ,הכוונה בנושא.
אני קוראת הרבה ושואלת שאלות אבל עדיין מחכה בסבלנות שהולכת להיגמר.
אני יודעת שבתי חולים עמוסים בנושא(לצערי)אבל מצד שני אני לא מרגישה שאני מקבלת את ההתיחסות המינמלית שמגיע לזוג צעיר בתיחלת דרכו עם הרבה תיקוות ושאיפות שיום אחד זה יקרה לנו
אשמח להתיחסות שלכם ולעזרה מכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר בזרעונים בזירמה
פרופ` בנימין ברטוב06/12/2009באופן עקרוני חוסר זרעונים בזירמה יכול לנבוע מסיבות שונות ולכן חשוב אבחון מדוקדק של הגבר כגון: הפרופיל ההורמונלי, נוכחות דליות אשכים, זיהומים בתעלה הזיכרית, חסימה בתעלה הזיכרית, אולטראסאונד אשכים וכן בדיקות גנטיות שונות.
כדי שנוכל לייעץ לך בעניין מורכב כזה כדאי שתשלחי לנו את התשובות שהתקבלו עד כה לפקס 03-5320593 בציון מספר הטלפון שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך יודעים על חסימה בתעלה הזכרית?
elinor18/12/2009שלוםת איך אפשר לדעת על זיהום או חסימה בתעלה הזכרית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזיהום וחסימה
פרופ` בנימין ברטוב20/12/2009זיהום בתעלה הזיכרית יכול להקבע על-פי המדדים הבאים:
1) תרבית זרע
2) מסז' פרוסטטי
3) TRUS = trans Rectal Ultrasound
חסימה בתעלה הזיכרית יכולה להקבע על-פי שילוב של הפרמטרים הבאים:
1) רמת פרוקטוז נמוכה בזירמה
2) TRUS = trans Rectal Ultrasound
3) גודל וקשיות האשכים
4) פרופיל הורמונלי תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנת זרע להזרעהתמר06/12/2009
באיזה חומרים ושיטות מתבצעת הכנת זרע להזרעה? ובמה כדאי לי לבחור?
אני יודעת שיש כמה, אבל האם יש חומרים ושיטות שעדיף להשתמש בהם יותר מאשר אחרים? בבקשה המלצתך האישית! המון תודות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנת הזרע להזרעה
פרופ` בנימין ברטוב06/12/2009תמר שלום
הזירמה של הגבר מורכבת משני מרכיבים עיקריים: נוזל הזרע ותאי הזרע.
השלב החשוב ביותר בהכנת הזרע להזרעה הוא שטיפת תאי הזרע שבה מסלקים את נוזלי הזרע שבהם מצויים חומרים שעלולים לגרום לכיווץ שרירי הרחם (נקראים פרוסטגלנדינים) ובכך לפליטת הזרע החוצה מהרחם תוך כדי התכווצותו.
בנוסף יכולה המעבדה גם להעשיר את אוכלוסיית תאי הזרע הטובים מתוך סה"כ אלו המצויים בזירמה. לתהליך זה קוראים "השבחה" שבדרך-כלל מתחלקת לשני סוגים:
1) השבחה ע"פ איכות הזנב (התנועה) של תאי הזרע. למשל בשיטת ה- Swim-Up.
2) השבחה ע"פ איכות גרעין תאי הזרע. הגרעין הוא האברון שמכיל את החומר התורשתי של הגבר והוא בעל חשיבות גבוהה להתפתחות תקינה של העובר. להשבחה בשיטה זו קוראים השבחה על מפלי-צפיפות.
לדעתי כדאי לבחור בהשבחה ע"פ התנועה כאשר לתאי הזרע יש בעיה עיקרית בתנועתם, ובהשבחה על מפלי-צפיפות כאשר יש בעיה במבנה של תאי הזרע ובמיוחד בגרעין.
כאשר יש בעיה גם במבנה וגם בתנועה, כדאי להעדיף השבחה על מפלי-צפיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעהילה05/12/2009
בעלי ואני בני 33, בריאים, לא נוטלים תרופות, לא מעשנים.
אנו מנסים להכנס להריון למעלה משנה, (ללא הריונות קודמים). בדיקות שעשיתי (אולטרסאונד, פרופיל הורמונלי) יצאו תקינות.
תוצאות בדיקת הזרע:
complete liquefaction: yes
viscosity : normal
normal range תוצאה ערכים
ph: 8.1 7.6 - 8.6
volume: 3 ml 2 ml
concentration: 11 ml 20 million/ml
motility: 1 hr after ejaculation: 60% >50%
grade of motility - 1 hour after ejaculation: 11 111 1111
vitality - 1 hour after ejaculation: 80% >60%
normal morphology (who 1999): 8% >10%
immature forms: slight
erythrocytes: (ריק)
leukocytes: no
bacteria: (ריק)
agglutination: (ריק)
fructose: (ריק)
phagospermia: (ריק)
אני מבינה שהריכוז והמורפולוגיה לא כ"כ תקינים.
האם יש דרך לשפר את המצב? (תוספי תזונה, שינוי תזונתי וכו')
עד כמה אתה רואה בעייתיות בהשגת הריון?
מה היית ממליץ במצב זה?
תודה רבה מראש על העזרה, בשמי ובשם בעלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסר הריון
ד''ר אליעזר גירש06/12/2009שלום הילה,
כפי שציינת נכון קיימת בעיה מסויימת אצל בעלך. יתכון וזאת הסיבה לחוסר הסגת הריון הרצוי, אך לא תמיד. קיימות גם בעיות בלתי מוסברות. על מנת לשפר איכות הזרע ולהבטיח סיכוי גדול יותר להסגת הריון, אני ממליץ לבן זוגך להתחיל לקחת תוסף תזונתי Vitamale המיועד לשפר תכונות הזרע. בנוסף, הזרעה תוך רחמית יכולה להגדיל סיכוי להריון. אם לא תצליחו, הפיתרון הבא הוא IVF.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקת זרעשמעון03/12/2009
שלום רב,
אני בן 44 ולהלן תוצאות בדיקתי:
liquefaction:normal
viscosity: normal
colour: normal
ph: 7.8
volume: 3.5
concentration:
total concentration:
percent of motile sperm: לא נמצאו תאי זרע בכלל
rapid: לא רשום כלום
moderate: גם לאחר סירקוז וריכוז
slow:
non progressive: הדגימה לנפף 0.5 מל'
total motile sperm:
motility after 4h:
vitality:
agglutination:
morphology:
normal forms:
abnormal forms:
head defect:
mid piece defect:
tail defect:
immature forms:
leucocytes: 1
RBC:
conclusion: מומלץ לחזור על הבדיקה
oligospermia:
astenospermia:
teratospermia:
azoospermia: X
aspermia:
כפי שניתן לראות ברוב הנושאים לבדיקה אין כל מספר/התייחסות. מה זה אומר בדיוק?!
בעבר הרחוק נאמר לי שלא אוכל להביא ילדים לעולם ורק אם ישאבו זרע יוכלו לדעת בוודאות. האם, לפי הנתונים הכתובים, לא אוכל להביא ילדים לעולם? מה עלי לעשות? מהם השלבים לבדיקות ולהליך המתייחס להבאת ילדים במידה והדבר אפשרי?
אגב- היום קיבלתי את התשובות הללו. אשמח באם תוכל לענות לפנייתי בהקדם.
תודה רבה,
שמעון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך מהמייל הקודם-שמעון
שמעון04/12/2009נתונים נוספים שאולי קשורים: בצעירותי נותחתי באשכים בעניין אחר. בהמשך השנים יצא שבת זוגי לשעבר אף נכנסה להריון. מה שמדאיג אותי זאת העובדה שמזה כחודש יש לי כאב עצום באזור האשכים ופנימה. אני מחכה בסבלנות לתור שנקבע לי לאורולוג. האם יש קשר בין כל אלה לתוצאות בדיקת הזרע?
בתודה מראש,
שמעון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
Azoospermia
ד''ר אליעזר גירש05/12/2009שלום שמעון,
מדובר בהעדרות זרעונים במירוק - azoospermia. זה אומר שכרגע אין באפשרותך להביא ילד בצורה הטבעית, אך קיימות שיטות בהן ניתן לקחת דגימה מרקמת האשך (ביופסיה) ולבדוק האם קיים ייצור זרעונים. אם כן, אז בשיטת הפריה חוץ גופית (IVF) ניתן להפרות ביציות של בת זוגתך ולהחזיר את העוברים הנוצרים לרחמה. אם לא ימצאו זרעונים ברקמת האשך, יש אפשרות להשתמש בזרע של תורם. חשוב מאוד לעבור בדיקות אצל אורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית זרעtt03/12/2009
שלום,
במס' בדיקות נמצא שלבעלי יש זרעים בודדים, וללא תנועה.
מה עושים במקרה כזה ? (ממש לחוצה- והתור שלנו לרופא רק בעוד שבועיים)
אצלי לא נמצאה בעיה.
תודה, מחכה לתשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זרעונים ללא תנועה
ד''ר אליעזר גירש05/12/2009שלום לך,
יש כאן שתי בעיות נפרדות. הראשונה: מספר זרעונים בודדים מרא על בעיה שיש צורך לברר מה היא. האם המירוק נאסף בצורה מלאה? האם קודם היה הרבה ועכשיו יש ירידה? האם תמיד היה מאוט הזרעונים. במצב של מאוט הזרעונים יש חשיבות לבדיקה אורולוגית (אולטרסאונד אשכים, דופלר), בדיקה הורמונלית, בדיקות גנטיות - קריוטיפ ומחיקת מקטעים על כרומוזום Y, חשוב גם לבדוק מירוק אחורי (Retrograde ejaculation). רק לאחר כל הבדיקות תהיה אפשרות לכוון לטיפול הנכון.
השניה: חוסר תנועה של זרעונים. זה יכול לנבוע או מכך שזרעונים אינם חיים או סיבה נוספת היא שזרעונים חיים, אך השוטון שלהם אינו תקין. זה ניתן לבדוק במעבדה אנדרולוגית (מעבדת זרע).
אם ימצא מצב שהם בחיים, הפיתרון הוא הפריה חוץ גופית בשיטת ICSI.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעAVIRAM03/12/2009
שלום רב
אני בן 26 אנחנו מנסים להכנס להריון כבר מעל שנה ללא הצלחה עברתי בדיקת זרע ראשונה והתצאות קצת מטרידות אותי אשמח לקבל תגובה להלן:
נפח:8
ריכוז:49
סך הכול :392
תנועה:55
דרגה:iii-iv
חיוניות:85
חמציות:8.2
צמיגות: תקינים : 4 אחוז לפי שיטה קרוגר
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון
AVIRAM03/12/2009קבל תיקון למלל מעלה תודה
צמיגות :תקין
תאים תקינים 4 אחוז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב03/12/2009בדיקת איכות הזרע מתמקדת בהיבט הכמותי של תאי הזרע ובהיבט האיכותי שלהם (תנועתם והמבנה שלהם). ע"פ הממצאים שציינת ריכוז תאי הזרע שלך תקין (בהנחה שמדובר ב 3-6 ימי נזירות), התנועה טובה והחיוניות מצוינת.
שני ממצאים חריגים התגלו בזירמה:
1) נפח גבוה (hypervolemia).
2) כמות התאים בעלי מבנה תקין נמוכה- רק 4%.
מבנה ירוד של תאי הזרע יכול להסביר בהחלט מצב של שנה ללא הריון ויש צורך להתגבר על הבעיה. נפח זירמה גבוה יכול להצביע על דלקת בבלוטות העזר שמייצרות את נוזל הזרע ולכן כדאי לבצע תרבית זירמה לגבי נוכחות זיהום חיידקי. באם מתקבלת תשובה חיובית, רצוי לקבל אנטיביוטיקה מתאימה ובאם מתקבלת תשובה שלילית רצוי לעשות השבחת זרע על מפלי-צפיפות ולבצע הזרעה תוך רחמית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע+וריקוצלהחן01/12/2009
שלום בן 25 להלן תוצאות
1. Coagulum present no
2. Complete liquification 30 minutes
3. Odor normal
4. Color normal
5. Viscosity normal
6. 4.7 Volume ml
7. pH 9.0
8. Motile spermatozoa 1 hr 55 %
4 hrs 45 %
9. Forward progression 1 hr I-III
4 hrs I - III
10. Viable spermatozoa 1 hr 85 %
4 שעות 75%
11. Sperm agglutination no
12. Sperm concentration 65 million/ml
13. Total Sperm Count 305 million
14.Round Cells
15. Morphology
Normal forms 8 %
Abnormal forms 92 %
Tapered heads Absent head
Microcephalus Double
Macrocephalus Tail abnormality
Amorphous X Immature forms המורפולוגיה נקבעת לפי
Round head Leucocytes Strict Criteria
RBC
בדיקות נוספות לפי בקשה
15. Fructose mcgr/ml >1200 mcgr/ml
הערות:
רכוז הזרעונים נמדד
בקמרה ע"ש מקלר
יש לציין אני נולדתי עם אשך תמיר בצד ימין
ובבדיקת אולטרא סאונד האחרונה נמצאתי חולה ורקיצולה להלן תוצאות האולטרסאונד האחרונות
להלן ממצאי סריקת אולטראסאונד אשכים:
האשך הימני - מעט קטן מהשמאלי ובעל הדיות מופחתת דיפוזית אך ללא ממצאים מוקדיים
(מצב לאחר ניתוח של אשך תמיר).
אשך שמאל- בעל גודל , גבולות ומרקם סדירים.
אפידידימוס תקינים מימין ומשמאל. ללא סטיות.
אין עדות להידרוצלה .
הודגמה וריקוצלה משמאל עם ורידים עד לקוטר של כ- 0.4 ס"מ.
דופלר אשכים-
הודגמו סימני היפוך כיוון זרימה ורידית לאחר וולסלבה בצד שמאל בלבד.
אבקש התייחסות לממצאים ולדרכי הטיפול
לתשובתך אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ורקוצלה
ד''ר אליעזר גירש03/12/2009שלום חן,
אם מצב הוריקוצלה קל עד בנוני, בדרך כלל לא מקובל לבצע תיקון. אם המצב הוא בנוני עד קשה ניתן לשקול ניתוח. חשוב להתיעץ בקשר לזה עם אורולוג.
pH קצת בסיסי ובנוסף גם מורפולוגיה של זרעונים נמוכה במאט. יתכן ומורפולוגיה מושפעת ממצב הוריקוצלה. בדיקות של אורולוג + בדיקות זרע תקופתיות יצביעו אם תהליך מתקדם או שהוא סטטי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

