פורום פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • מה הסיכוי להריון טבעי?
    עדי
    23/12/2009

    אלו תוצאות בדיקת הזרע של בעלי, אודה לכם אם תוכלו לומר לי מה הסיכוי להכנס להריון באופן טבעי בהנחה שאצלי הכל בסדר כמובן. ואם ישנם ערכים שאינם תקינים ומה משמעותם.
    Viscosity - high
    volume - 3.5 ml
    ph - 8
    count - 20 mil/ml
    tot. count - 70 million
    motility I - 45%
    Grade - 2
    motil. II - /
    Morphology:
    normal - 7%
    borderline - 10%
    amorphous - 58%
    pyriform - 11%
    round - /
    tail - 13%
    midpiece - 1%
    others - /
    Prem. cell - /
    W.B.C - /
    Fructose - normal

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה הסיכוי להריון טבעי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    25/12/2009

    שלום עדי,
    כל הנתונים של זרע תקינים, חלקם גבוליים. יש סיכוי טוב להריון טבעי. חשוב לקיים יחסי מין כל יום בטווח הימים של 4 ימים לפני הביוץ עד יומיים אחרי הביוץ. שישה ימים הללו הם קריטיים לכניסה להריון. אם לא תצליחו להכנס להריון במשך שנה אז יהיה צורך לפנות לרופא פריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הבעיה?
    תמר
    23/12/2009

    אני ובעלי בני 33 ויש לנו ילד בן 3 - הריון ספונטני. לפני שנה וחצי נכנסתי שוב להריון ועברתי הפלה בשבוע שביעי. לאחר נסיונות של קרוב לשנה ללא הצלחה, עשיתי צילום רחם והכל יצא תקין. בעלי עבר בדיקת זרע שבתוצאותיו היו תקינות מלבד המורפולוגיה - 4% תקינים בלבד. בעקבות זאת עברנו 3 הזרעות - ללא הצלחה. כעת בעלי עשה שוב בדיקת זרע והתוצאות דווקא טובות - מורפולוגיה - 40% תקינים, תנועתיו 75%, ריכוז 200 מליון, סה"כ תאים - 580 מליון. מה משמעות העניין? מה יכול להיות המקור לעובדה שאנחנו לא מצליחים להכנס להריון? מה כדאי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה הבעיה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    25/12/2009

    שלום תמר,
    לפי הסיפור שלך היתי מבצע בדיקות מקיפות בכיוון שלך. הסיבה היא: בעבר הלא רחוק נכנסת להריון ללא קושי, זרע של בעלך נראה תקין. מה קרה בתקופה האחרונה? הפלה. יתכן ונוצר נזק כלשהו. צריך לבדוק אם חצוצרות לא סתומות וקיים מעבר פתוח שזרע יכול להגיע ולהפגש עם ביצית, צריך לבחון אם רירית הרחם תקינה בשלבים של קליטת העובר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזמן שלוקח לזרע להיווצר
    רוני
    22/12/2009

    שלום דוקטור,

    בעלי ואני בנסיונות כושלים של מעל שנה להרות. התגלתה אצל בעלי בעיה בייצור זרע, והרופא המטפל נתן לו טיפול ע"י זריקות פרגניל - אחת לשבוע ומונוגן - 4 פעמים בשבוע.
    הוא נמצא תחת הטיפול כבר 4 חודשים והרופא אמר לנו שרק לאחר חצי שנה יכולים להיווצר תאי זרע.
    האם זה אכן כך? יש סיכוי שהתהליך ייקח הרבה יותר זמן מזה?
    מלבד הטיפול ההורמונלי, בעלי לוקח ויטמייל - לאחר שהמלצת לנו עליו פה בפורום והרופא אמר שאין צורך להמשיך עם הויטמייל. מה דעתך? רק עוד חודשיים יעבור בעלי בדיקת זרע ונראה את התוצאות.

    ושאלה אחרונה... הרופא של בעלי אמר לי שאני לא צריכה לעבור בדיקות מקיפות של צילום רחם וכו', וכך גם הגניקולוג שלי אמר. אני מרגישה צורך כן לעשות כדי לוודא שחלילה לא תתגלה בעיה אצלי בהמשך. מה דעתך?

    תודה רבה על תשובותיך, כפי שוודאי אתה יודע המצב כל כך טעון רגשית
    וכל מענה מבחינתינו זה ברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הזמן שלוקח לזרע להיווצר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    22/12/2009

    שלום רוני,
    את חייבת לציין מה הבעיה בזרע כי לא נין לזכור מה כתבת בפורום לפני זמן מה. לפי טיפול הורמונלי אני מבין שקיימת בעיה בייצור הזרע. זריקות בגונדוטרופינים עוזרות במידה רבה במקרים מסויימים, אך טיפול זה לוקח זמן ממושך (בין שנה עד שנתיים). העזרו בסובלנות.
    מלבד הטיפול ההורמונלי חשוב להמשיך לקחת ויטמייל. אם לא יהיה שיפור בתוצאות עקב טיפול המשולב הזה אז אפשר להפסיק לקחת את הויטמייל יחד עם הפסקה בטיפול ההורמונלי.
    לגבי צילום הרחם: מומלץ לכל אחת שעוברת טיפול פריון לבצע צילום רחם. בעיה בזרע של בעלך דבר אינו מעיד שהכל בסדר אצלך, ולכן חשוב לאמת שאצלך הכן הכל תקין. בשביל זה יש לבצע כל הבדיקות המקובלות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה גונדוטרופיים?

    רוני
    23/12/2009

    תודה רב על תשובתך המהירה.
    טעות שלי שלא רשמתי את הבעיה בפירוט - יש לבעלי חוסר בטסטוסטרון , המוח לא מייצר ושנים הוא לקח טוסטווירון. רק לפני חצי שנה נוכחנו לדעת כי זה מדכא פוריות.
    וכפי שהזכרתי, הטיפול הוחלף, במשך 3 ח' לקח פרגניל בלבד וב-3 ח' האחרונים זה משולב עם מונוגן.
    לא הבנתי מה זה גונדוטרופי?
    האם יש סיכוי שתוך 3 ח' כבר יהיו תאי זרע?

    מלבד זה, ראיתי בתגובותיך פה בפורום על הויטמייל כי אתה ממליץ לקחת חצי שנה ואוטוטו בעלי מסיים חצי שנה עם ויטמייל - האם יש להמשיך איתו? האם יש לו השפעה גם אחרי שמפסיקים לקיחתו?

    מקווה שהבהרתי עצמי טוב יותר הפעם
    ושוב תודה
    רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול הורמונלי

    ד''ר אליעזר גירש
    25/12/2009

    שלום רוני,
    טיפול בפרגניל (hCG) הוא טיפול בעל פעילות של הורמון LH ומנוגון (הורמון FSH) שניהם הורמונים מקבוצה של גונדוטרופינים (מעוררם פעילות של גונדות (שחלות ואשכים). ויטמייל נותן תנאים אופטימליים לפעילות של אשכים לייצור טוב יותר של זרעונים, לכן שילוב של טיפול הורמונלי עם ויטמייל הוא הטוב ביותר במקרה שלכם. ממליץ להמשיך להשתמש בויטמייל כל הזמן שבעלך מטופל בגונדוטרופינים. פעילות והשפעה של ויטמייל מסתיימת בגמר שימוש בו. כל שלושה חודשים ממליץ לעשות בדיקת זרע על מנת לבחון יעילות הטיפול.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת קליינפלטר
    חנן
    21/12/2009

    שלום רב
    אני בן 30, אובחנתי עם אזוספרמיה ואני מחכה לביצוע קריוטיפ. אני חושש כי יש לי תסמונת קליינפלטר. אני גבוה (1.85) ורזה (אם כי לא מאוד, שוקל כ-80 ק"ג) ובעל אשכים יחסית קטנים (כך אמר אורולוג לאחר בדיקה). רמת הטסטוסטרון שלי בנורמה, אך קרובה מאוד לקו התחתון.מתעורר בי חשק מיני כפעם-פעמיים בשבוע, ולעתים פחות מכך.

    עם זאת, יש לי שיער רב על הפנים והחזה. האם זה יכול לשלול את ייתכנותה של התסמונת? מה הסיכוי שאני נושא אותה?

    אינפורמציה מבדיקות נוספות שערכתי: fsh גבוה, כרומוזום Y תקין, וריקוצלה בילטרלית.

    אודה מאוד לתשובה, מאחר שהבדיקה שנקבעה לי תהיה עוד חודש ואקבל את התשובות עוד שלושה חודשים. אינני מבקש אבחנה כי אם השערות/ סיכויים בלבד.

    תודה רבה מראש

    חנן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תסמונת קליינפלטר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת קליינפלטר

    ד''ר אליעזר גירש
    22/12/2009

    שלום חנן,
    תסמונת קליינפלטר נובעת מחוסר הפרדות של כרומוזומי XX בביצית או XY בזרע, כך שנוצר זכר שהוא XXY מבחינה כרומוזומלית. מצב זה מביא לחוסר כמעט מוחלט או מוחלט בייצור זרעונים באשך. במידה ויש חוסר מלא, הפתרון הוא תרומת זרע. במידה ויש ייצור מינימלי של זרעונים, ניתן למצוא אותם בביופסיה של אשך. במידה וימצאו זרעונים בביופסית אשך ניתן לבצע הפריה חוץ גופית בטכניקה הנקראת ICSI - הזרקת זרעון לתוך ביצית. במקרה כזה קיימת סכנה של העברת תסמונת קליינפלטר לדור הבא.
    האם יש או אין לך תסמונת קליינפלתר, תדע רק לאחר הבחנה גנטית. ירידה בחשק המיני בהחלט יכולה לנבוע מרמות נמוכות של טסטוסטרון, אך היום קיימים ג'לים למריחה המכילים טסטוסטרון וכך ניתן לעלות רמות ההורמון הזכרי בגוף ולהגביר את הדחף המיני. FSH גבוה מעיד על כך שאין היזון שלילי מכיוון האשכים. גם בבעיות ההורמונליות וגם בבעיית וריקוצלה דו-צדדית חשוב לטפל דרך האורולוג שלך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאיבה
    שי
    21/12/2009

    שלום רב,
    אחרי הרבה בדיקות צריך לעשות שאיבת זרע כדי נעשה הפרייה, לפי כך רציתי לדעת:
    האם עושים שאיבת זרע ושאיבת ביציות באותו יום או כל שאיבה ביום אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנת זרע ל-IVF

    פרופ` בנימין ברטוב
    21/12/2009

    עדיף לתת זירמה באותו היום של שאיבת הביציות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה ומסת שק אשכים
    משה
    20/12/2009

    שלום

    אובחנה אצלי וריקוצלה, ברצוני לדעת אם אחרי ניתוח וריקוצלה קטנה מסת שק האשך.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וריקוצלה ומסת שק אשכים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצל

    פרופ` בנימין ברטוב
    21/12/2009

    למיטב ידיעתי, לא צריך לקרות מצב כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה פתאומית בכמות שפיכה
    אור
    20/12/2009

    שלום רב,

    אני בן 29 סה"כ בריא. בשבוע האחרון הבחנתי בירידה פתאומית משמעותית מאוד בכמות הזרע בזמן שפיכה ללא שום תופעות חריגות נלוות אחרות. מה יכולה להיות סיבה לכך?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בנפח הזירמה

    פרופ` בנימין ברטוב
    21/12/2009

    סיבות אפשריות:
    1. התנזרות קצרה מידי.
    2. חסימה חלקית כתוצאה מדלקת, ללא סימפטומים נוספים.
    3. שינוי במאזן ההורמונלי.
    4. טעות בהערכתך.
    רצוי שתתייעץ עם אורולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי מאזן הורמונלי

    אור
    22/12/2009

    איזה בדיקה/בדיקת אפשר לבצע כדי לאשש או לשלול אפשרות זו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת פרופיל הורמונלי

    פרופ` בנימין ברטוב
    27/12/2009

    בדיקת פרופיל הורמונלי המתייחסת ל- FSH, LH, טסטוסטרון ופרולקטין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודאגת לבעלי
    elinor
    19/12/2009

    שלום לכם, אני בת29 ובעלי בן45 כשנתיים אנו מנסים להרות ללא תוצאה, עקב חוסר זרע של בעלי. הוא עשה בדיקות וכולם תקינות, הוא חושש לעבור ניתוח להוצאת זרעונים, כי לא בטוח שהם ימצאו איך אפשר לדעת על חסימה בתעלה או רק הניתוח יעזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מודאגת לבעלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיפוש תאי זרע

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/12/2009

    ניתן לברר חסימה אפשרית בתעלה על פי מה שעניתי בתשובתי הקודמת היום. במקביל רצוי לדעתי לעשות חיפוש מדוקדק של תאי זרע בזירמה בהגדלה גדולה של פי 6000 לאחר ימי נזירות ארוכים. במידה וימצאו תאים בשיטה הזו, ניתן יהיה אולי לחסוך את הניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מרגישה מטומטמת. שאלה אליכם
    דנה
    19/12/2009

    אין לי ניסיון, אני בת 17
    דיברתי עם חברה על זה שהיא "עשתה ביד" לחבר שלה מהתחתונים והוא עשה לה, ושניהם גמרו (סקס יבש)


    אני ניסיתי אותו דבר על חבר שלי, כמה שזה נשמע מטומטם הוא אמר לי "את מנסה לגרום לי לגמור?" וזה היה כאילו מה שעשיתי עשו לו כבר מלא פעמים- שהוא לא מתרגש! (אני הראשונה שלו) ואז הוא אמר "אני מת עלייך" אחרי שראה שאני קצת לא עונה לו....
    ואז באיזשהו שלב אמרתי "תגיד, זה היה FAIL קודם?" (בסלנג- האם נכשלתי כשניסיתי לעשות לך ביד?!)
    והוא הנהן בשלילה, ואמר "פשוט אין לך ידע" "אי אפשר לגמור מבעד לבד"

    מה זאת השטות הזאת?!!!
    או שמישהו פה עובד עליי או שהמציאו חוק חדש?!
    בסוף בסוף הוא אמר "רוצה ללכת לישון, או לעשות עוד נסיון?"
    מה שאומר שאולי הוא כן האמין שהוא יגמור מהתחתונים?...

    סליחה על ה"חפירה"...ותודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפניה

    פרופ` בנימין ברטוב
    21/12/2009

    בפורום "סקס נוער" (תוכלי למצא אותו ברשימת הפורומים של האתר) יוכלו לענות לשאלך בצורה הטובה ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • על הקשר בין נשאות גן CF לעקרות
    נועה
    18/12/2009

    בעלי נשא של גן CF (אני אינני נשאית של גן זה). קראתי שיש קשר ישיר בין נשאות של גן זה לבין חסימה בצינור הזרע, כך שהסיכוי להרות באופן טבעי הינו נמוך.
    האם הבעיה הזו קיימת אצל כל מי שנושא CF? אילו בדיקות צריך לבצע?
    במידה וזו הבעיה היחידה הניצבת בפנינו מה הפתרונות לכך?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשאות לגן CF

    פרופ` בנימין ברטוב
    21/12/2009

    כדאי לפנות לייעוץ גנטי לקבלת תשובה מוסמכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בפענוח בדיקת זרע
    ירון
    17/12/2009

    להלן תוצאות הבדיקה. אודה לך מאד אם תוכל לומר לי האם היא תקינה:

    1. Coagulum present: no
    2. Complete liquification: 40 minutes
    3. Odor: normal
    4. Color: normal
    5. Viscosity: moderate
    6. Volume: 3ml
    7. PH: 9.0
    8. Motile spermatoza: 1 hr 55%
    4 hr 45%
    9. Forward progression: 1 hr II-IV
    4 hr II-IV
    10. Viable spermatoza: 1 hr 75%
    4 hr 65%
    11. Sperm agglutnation: no
    12. Sperm concetration: 65 million/ml
    13. Total sperm count: 195 mil
    14. Round cells: X
    15. Morphology:
    Normal forms: 6%
    Abnormal forms: 94%
    Tapered heads
    Microcephalus
    Macrosephalus
    Amorphous: X
    Round head
    Absent head
    Double
    Tail abnormality
    Immature forms
    Leucocytes X Strict Criteria
    RBC
    Fructose: mcgr/ml >1200 mcgr/ml



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בפענוח בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    פרופ` בנימין ברטוב
    21/12/2009

    על-פי הנתונים שמסרת, נראה כי הזירמה חלשה בתחום המבנה של תאי הזרע בלבד כאשר אין פירוט אודות מיקומם של הפגמים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע
    אני
    16/12/2009

    שלום,
    אני בן 31 בעל אשך תמיר וביצעתי בדיקת זרע אשמח לחוות דעתך שכן אני ואשתי מנסים להורות כבר כמה חודשים ללא הצלחה.
    ערכי ייחוס תוצאות הבדיקות
    1. Coagulum present no no
    2. Complete liquification 50 minutes 30 minutes
    3. Odor normal
    4. Color normal
    5. Viscosity moderate
    6. Volume 2.7 ml 2-6 ml
    7. pH 9.0 7.8-8.7
    8. Motile spermatozoa 1 hr 40 % >50%
    .
    4 hrs 30 % >40%
    .
    9. Forward progression 1 hr I II III
    4 hrs I II(III)
    10. Viable spermatozoa 1 hr 60 % >70%
    .
    4 hrs 50 % >60%
    .
    11. Sperm agglutination no
    12. Sperm concentration 12 million/ml >20 million/ml
    .
    13. Total Sperm Count 32 million
    14.Round Cells
    15. Morphology
    Normal forms 1 %
    Abnormal forms 99 %
    Tapered heads X Absent head
    Microcephalus Double
    Macrocephalus Tail abnormality
    Amorphous X Immature forms המורפולוגיה נקבעת לפי
    Round head Leucocytes Strict Criteria
    RBC
    בדיקות נוספות לפי בקשה
    15. Fructose mcgr/ml >1200 mcgr/ml

    בנוסף אציין כי לפני שנה ביצעתי בדיקת זרע ונראה כי חלה החמרה להלן התוצאות:
    Volume 2.4 ml
    Sperm concentration 18 million/ml
    Normal forms 8 %

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    פרופ` בנימין ברטוב
    17/12/2009

    בדיקת הזרע מצביעה על חולשה בעיקר בנושא המבנה של תאי הזרע ובאם זוהי אותה מעבדה שביצעה את הבדיקה הקודמת מלפני שנה, אזי אכן חלה הדרדרות בנושא הזה. ישנם גם רמזים לזיהום אפשרי אצלך ולכן רצוי לבצע תרבית זרמה לנוכחות חיידקים שונים ואולי תשובה חיובית תסביר את ההידרדרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות פוריות
    נירה
    16/12/2009

    שלום
    אני בתהליך של לקראת הריון עם שותף להורות. אני עברתי את הבדיקות הדרושות, רציתי לדעת אילו בדיקות על הגבר לעבור על מנת שנדע שמצב הפוריות שלו תקין.
    האם מספיק בדיקת נוזל זרע?
    האם יש עוד בדיקות?

    שאלה נוספת, באיזו מרפאה ניתן לעבור את התהליך והאם יש צורך בהשבחת הזרע?
    יש לציין ששנינו בגילאי 38

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות פוריות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע רוטינית

    פרופ` בנימין ברטוב
    16/12/2009

    במקרה כשלכם רצוי לבצע בדיקת איכות זרע רוטינית על פי הוראת ארגון הבריאות הבינלאומי הכוללת בעיקר בדיקה כמותית של הזרע ושתי בדיקות איכותיות שלו: תנועה ומבנה התאים. רק לאחר בדיקה זו ניתן לשקול אפשרות של השבחה.
    בדיקה זו ניתן לבצע במעבדות זרע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מתעניין
    16/12/2009

    שלום,

    אשתי ואני מנסית להרות במשך שנתיים. עברנו כבר 5 IVF עם ICSI שנכשלו כשהבעיה הגדולה היא שאחוז ההפריות נמוך מאד.
    בדרך כלל אשתי מייצרת בין 8-10 ביציות שלפי המעבדה נראות תקינות. למרות זאת למעט טיפול אחד נוצר כל פעם רק עובר אחד, כל פעם 5-6 תאים שמוחזר אך לא משתרש.
    ההנחה עד היום היתה שהבעיה אצל אשתי בביציות. הסיבה שאנו עושים ICSI היא שיש לי בעיה מורפולוגית - 3-4% תקינים בלבד. כל שאר הרפמטרים תקינים - (Motility 51%, volume 2ml, count 70 ml, total count 144ml). עשיתי גם בדיקת DNA FRAGMENTATION - 31% ABNORMAL. אציין גם שיש לי וריקוצלה בינונית באשך ימין.
    האם לנוכח התוצאות הנ"ל ה-IMSI יכול לעשות את ההבדל?
    לצערי אנו עובדי עצות. הרופאים (החלפנו כבר 3) חושבים שהבעיה אצל אישתי דווקא למרות שהביציות נראות תקינות. י
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל

    מתעניין
    16/12/2009

    שכחתי לציין - אני בן 36, אישתי בת 33

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • IMSI

    פרופ` בנימין ברטוב
    16/12/2009

    יתכן והבעיה היא באיכות המבנה של תאי הזרע ולכך IMSI עשוי לעזור. בכדי לאמת זאת, רצוי לעשות אבחון מורפולוגי מוקדם בהגדלה של 6,000 (בדיקה זו נקראת MSOME).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MSOME

    מתעניין
    18/12/2009

    תודה על התשובה. רציתי להבין יותר לגביה:
    1. האם יש קורולציה בין גרעין תקין למורופולגיה תקינה? כלומר, האם גרעין תקין אומר בהכרח זרעון מורפולוגית תקין?
    2. אם יש לי 3% מורפולוגים תקינים האם בזמן הבדיקה יבדקו 150 זרעונים עם מורפולוגיה תקינה או 150 זרעונים רנדומלית ללא קשר למורפולוגיה שלהם?
    זו שאלה חשובה כי תוצאות הבדיקה יכולות להיות מעוותות אם בודקים גם זרעונים לא תקינים מורפולוגית מאחר שב ICSI זרעונים אלו מלכתחילה לא יבחרו.
    במקרה שלי חשוב לי לדעת מה אחוז הזרעונים עם גרעין לא תקין מתוך הזרעונים התקינים מורפולוגית. אחוז גבוה בהחלט יעיד על צורך ה IMSI.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MSOME

    פרופ` בנימין ברטוב
    20/12/2009

    תשובות:
    1) שיטת IMSI נועדה לשפר את ההצלחה באחוז ההריונות ובלידות חי. תא זרע בעל גרעין תקין מורפולוגית על פי MSOME הוא תא שיכול לגרום לשיפור זה, אף על פי שיתכן ויש בו אברונים אחרים שעדיין הם שגויים אך הם בילתי נחוצים להצלחה בשיטת ה-ICSI. יש קורולציה בין שגיאות מורפולוגיות בגרעין תא הזרע כפי שנצפה בMSOME לאחוז DNA fragmentation.
    2) האמבריולוגים בשיטת ה-ICSI עובדים בהגדלה קטנה של 200 עד 400 פעם ובהגדלה זאת ניתן לבחור תאים בעיקר על-פי התנועה שלהם שהיא פונקציה של איכות הזנב. לגבי הגרעין, הם יכולים לזהות רק שגיאות גסות בלבד ושגיאות כאלה לא נכללות בכלל במיסגרת האיבחון המוקדם של MSOME. תאים תקינים בבדיקות המורפולוגיה הרגילות ניצפים בצביעה ספציפית של ראש תא הזרע ובהגדלה של פי 1000 שהיא גדולה יותר ממה שרואה האמבריולוג בזמן אמת ב-ICSI . בזמן אמת בICSI, ללא צביעה, האמבריולוג לא יכול לראות תכונות אלה. היתרונות של MSOME הם שההגדלה היא פי 6000 וללא צביעה וכן על תאים נעים בלבד שהם הפונקציונלים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר עובדות ושאלות...
    אהרון
    14/12/2009

    אז ככה מספר עובדות בהתחלה ולאחריהם מספר שאלות.
    1. לפני כשנתים עברתי ניתוח בקע בצד ימין המנתח הסביר לי שתיתכן פגיעה באשך הימני עקב הניתוח דבר שלדבריו כמעט ולא קורא ובכל מקרה יש לי את האשך השמאלי.
    2. לפני כשנה וחצי מיד לאחר שהתחתנתי הייתי אצל אורולוג עקב כאבים אחרי משגל והוא ציין בפני שהאשך הימני שלי קטן בצורה משמעותית מהשמאלי.
    3. אני סובל משפיכה מוקדמת.
    4. לקח לי ולאשתי כ8 חודשים עד להריון הראשון העובר לא התפתח והיא הפילה אחרי חודשים היא הפילה עובר שני שכבר ראינו אצלו דופק גם בעקבות התפתחות לא תקינה.
    5. מאז עברו 8 חודשים שבהם לא נכנסנו להריון....
    עד כאן העובדות. ולשאלות:
    1. האם יתכן שהאשך הימני שלי נפגע בעקבות הניתוח ולא הודיעו לי על כך?
    2. האם יש אפשרות שיש לי בעיה בזרע?
    3. האם יש קשר בין פריון לשפיכה מוקדמת?
    4. האם זרע לא תקין יכול להפרות אישה אך מנגד לגרום לחוסר התפתחות תקינה אצל העובר???
    5. איך אפשר להתמודד עם בעיה של שפיכה מוקדמת?
    בתודה מראש!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר עובדות ושאלות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    14/12/2009

    שלום אהרון,
    לגבי שפיכה מוקדמת גש לאורולוג, זה מומחיות שלו. בעקרון, קיימות תרופות שנותן פסיכיאטר ולתרופות הללו יש תופעת לוואי: הארכת זמן בקיום יחסי מין ודחיית שפיכה מוקדמת.
    לגבי חשד לפגיעה בתפקוד אשכים: חשוב קודם כל לעשות בדיקת זרע במעבדה אנדרולוגית. רק לאחר קבלת התוצאות תהיה אפשרות לקבוע אם קיימת בעיה באיכות הזרע. בהחלט, באיכות ירודה של זרע יתכן מצב, בו מתקבל הריון, אך עובר אינו מתפתח ולכן נגרמת הפלה בשלבים המוקדמים של הריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום