מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מה הסיכוי להריון טבעי?עדי23/12/2009
אלו תוצאות בדיקת הזרע של בעלי, אודה לכם אם תוכלו לומר לי מה הסיכוי להכנס להריון באופן טבעי בהנחה שאצלי הכל בסדר כמובן. ואם ישנם ערכים שאינם תקינים ומה משמעותם.
Viscosity - high
volume - 3.5 ml
ph - 8
count - 20 mil/ml
tot. count - 70 million
motility I - 45%
Grade - 2
motil. II - /
Morphology:
normal - 7%
borderline - 10%
amorphous - 58%
pyriform - 11%
round - /
tail - 13%
midpiece - 1%
others - /
Prem. cell - /
W.B.C - /
Fructose - normal
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2009שלום עדי,
כל הנתונים של זרע תקינים, חלקם גבוליים. יש סיכוי טוב להריון טבעי. חשוב לקיים יחסי מין כל יום בטווח הימים של 4 ימים לפני הביוץ עד יומיים אחרי הביוץ. שישה ימים הללו הם קריטיים לכניסה להריון. אם לא תצליחו להכנס להריון במשך שנה אז יהיה צורך לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הבעיה?תמר23/12/2009
אני ובעלי בני 33 ויש לנו ילד בן 3 - הריון ספונטני. לפני שנה וחצי נכנסתי שוב להריון ועברתי הפלה בשבוע שביעי. לאחר נסיונות של קרוב לשנה ללא הצלחה, עשיתי צילום רחם והכל יצא תקין. בעלי עבר בדיקת זרע שבתוצאותיו היו תקינות מלבד המורפולוגיה - 4% תקינים בלבד. בעקבות זאת עברנו 3 הזרעות - ללא הצלחה. כעת בעלי עשה שוב בדיקת זרע והתוצאות דווקא טובות - מורפולוגיה - 40% תקינים, תנועתיו 75%, ריכוז 200 מליון, סה"כ תאים - 580 מליון. מה משמעות העניין? מה יכול להיות המקור לעובדה שאנחנו לא מצליחים להכנס להריון? מה כדאי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2009שלום תמר,
לפי הסיפור שלך היתי מבצע בדיקות מקיפות בכיוון שלך. הסיבה היא: בעבר הלא רחוק נכנסת להריון ללא קושי, זרע של בעלך נראה תקין. מה קרה בתקופה האחרונה? הפלה. יתכן ונוצר נזק כלשהו. צריך לבדוק אם חצוצרות לא סתומות וקיים מעבר פתוח שזרע יכול להגיע ולהפגש עם ביצית, צריך לבחון אם רירית הרחם תקינה בשלבים של קליטת העובר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזמן שלוקח לזרע להיווצררוני22/12/2009
שלום דוקטור,
בעלי ואני בנסיונות כושלים של מעל שנה להרות. התגלתה אצל בעלי בעיה בייצור זרע, והרופא המטפל נתן לו טיפול ע"י זריקות פרגניל - אחת לשבוע ומונוגן - 4 פעמים בשבוע.
הוא נמצא תחת הטיפול כבר 4 חודשים והרופא אמר לנו שרק לאחר חצי שנה יכולים להיווצר תאי זרע.
האם זה אכן כך? יש סיכוי שהתהליך ייקח הרבה יותר זמן מזה?
מלבד הטיפול ההורמונלי, בעלי לוקח ויטמייל - לאחר שהמלצת לנו עליו פה בפורום והרופא אמר שאין צורך להמשיך עם הויטמייל. מה דעתך? רק עוד חודשיים יעבור בעלי בדיקת זרע ונראה את התוצאות.
ושאלה אחרונה... הרופא של בעלי אמר לי שאני לא צריכה לעבור בדיקות מקיפות של צילום רחם וכו', וכך גם הגניקולוג שלי אמר. אני מרגישה צורך כן לעשות כדי לוודא שחלילה לא תתגלה בעיה אצלי בהמשך. מה דעתך?
תודה רבה על תשובותיך, כפי שוודאי אתה יודע המצב כל כך טעון רגשית
וכל מענה מבחינתינו זה ברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/12/2009שלום רוני,
את חייבת לציין מה הבעיה בזרע כי לא נין לזכור מה כתבת בפורום לפני זמן מה. לפי טיפול הורמונלי אני מבין שקיימת בעיה בייצור הזרע. זריקות בגונדוטרופינים עוזרות במידה רבה במקרים מסויימים, אך טיפול זה לוקח זמן ממושך (בין שנה עד שנתיים). העזרו בסובלנות.
מלבד הטיפול ההורמונלי חשוב להמשיך לקחת ויטמייל. אם לא יהיה שיפור בתוצאות עקב טיפול המשולב הזה אז אפשר להפסיק לקחת את הויטמייל יחד עם הפסקה בטיפול ההורמונלי.
לגבי צילום הרחם: מומלץ לכל אחת שעוברת טיפול פריון לבצע צילום רחם. בעיה בזרע של בעלך דבר אינו מעיד שהכל בסדר אצלך, ולכן חשוב לאמת שאצלך הכן הכל תקין. בשביל זה יש לבצע כל הבדיקות המקובלות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה גונדוטרופיים?
רוני23/12/2009תודה רב על תשובתך המהירה.
טעות שלי שלא רשמתי את הבעיה בפירוט - יש לבעלי חוסר בטסטוסטרון , המוח לא מייצר ושנים הוא לקח טוסטווירון. רק לפני חצי שנה נוכחנו לדעת כי זה מדכא פוריות.
וכפי שהזכרתי, הטיפול הוחלף, במשך 3 ח' לקח פרגניל בלבד וב-3 ח' האחרונים זה משולב עם מונוגן.
לא הבנתי מה זה גונדוטרופי?
האם יש סיכוי שתוך 3 ח' כבר יהיו תאי זרע?
מלבד זה, ראיתי בתגובותיך פה בפורום על הויטמייל כי אתה ממליץ לקחת חצי שנה ואוטוטו בעלי מסיים חצי שנה עם ויטמייל - האם יש להמשיך איתו? האם יש לו השפעה גם אחרי שמפסיקים לקיחתו?
מקווה שהבהרתי עצמי טוב יותר הפעם
ושוב תודה
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
טיפול הורמונלי
ד''ר אליעזר גירש25/12/2009שלום רוני,
טיפול בפרגניל (hCG) הוא טיפול בעל פעילות של הורמון LH ומנוגון (הורמון FSH) שניהם הורמונים מקבוצה של גונדוטרופינים (מעוררם פעילות של גונדות (שחלות ואשכים). ויטמייל נותן תנאים אופטימליים לפעילות של אשכים לייצור טוב יותר של זרעונים, לכן שילוב של טיפול הורמונלי עם ויטמייל הוא הטוב ביותר במקרה שלכם. ממליץ להמשיך להשתמש בויטמייל כל הזמן שבעלך מטופל בגונדוטרופינים. פעילות והשפעה של ויטמייל מסתיימת בגמר שימוש בו. כל שלושה חודשים ממליץ לעשות בדיקת זרע על מנת לבחון יעילות הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת קליינפלטרחנן21/12/2009
שלום רב
אני בן 30, אובחנתי עם אזוספרמיה ואני מחכה לביצוע קריוטיפ. אני חושש כי יש לי תסמונת קליינפלטר. אני גבוה (1.85) ורזה (אם כי לא מאוד, שוקל כ-80 ק"ג) ובעל אשכים יחסית קטנים (כך אמר אורולוג לאחר בדיקה). רמת הטסטוסטרון שלי בנורמה, אך קרובה מאוד לקו התחתון.מתעורר בי חשק מיני כפעם-פעמיים בשבוע, ולעתים פחות מכך.
עם זאת, יש לי שיער רב על הפנים והחזה. האם זה יכול לשלול את ייתכנותה של התסמונת? מה הסיכוי שאני נושא אותה?
אינפורמציה מבדיקות נוספות שערכתי: fsh גבוה, כרומוזום Y תקין, וריקוצלה בילטרלית.
אודה מאוד לתשובה, מאחר שהבדיקה שנקבעה לי תהיה עוד חודש ואקבל את התשובות עוד שלושה חודשים. אינני מבקש אבחנה כי אם השערות/ סיכויים בלבד.
תודה רבה מראש
חנן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תסמונת קליינפלטר
ד''ר אליעזר גירש22/12/2009שלום חנן,
תסמונת קליינפלטר נובעת מחוסר הפרדות של כרומוזומי XX בביצית או XY בזרע, כך שנוצר זכר שהוא XXY מבחינה כרומוזומלית. מצב זה מביא לחוסר כמעט מוחלט או מוחלט בייצור זרעונים באשך. במידה ויש חוסר מלא, הפתרון הוא תרומת זרע. במידה ויש ייצור מינימלי של זרעונים, ניתן למצוא אותם בביופסיה של אשך. במידה וימצאו זרעונים בביופסית אשך ניתן לבצע הפריה חוץ גופית בטכניקה הנקראת ICSI - הזרקת זרעון לתוך ביצית. במקרה כזה קיימת סכנה של העברת תסמונת קליינפלטר לדור הבא.
האם יש או אין לך תסמונת קליינפלתר, תדע רק לאחר הבחנה גנטית. ירידה בחשק המיני בהחלט יכולה לנבוע מרמות נמוכות של טסטוסטרון, אך היום קיימים ג'לים למריחה המכילים טסטוסטרון וכך ניתן לעלות רמות ההורמון הזכרי בגוף ולהגביר את הדחף המיני. FSH גבוה מעיד על כך שאין היזון שלילי מכיוון האשכים. גם בבעיות ההורמונליות וגם בבעיית וריקוצלה דו-צדדית חשוב לטפל דרך האורולוג שלך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאיבהשי21/12/2009
שלום רב,
אחרי הרבה בדיקות צריך לעשות שאיבת זרע כדי נעשה הפרייה, לפי כך רציתי לדעת:
האם עושים שאיבת זרע ושאיבת ביציות באותו יום או כל שאיבה ביום אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנת זרע ל-IVF
פרופ` בנימין ברטוב21/12/2009עדיף לתת זירמה באותו היום של שאיבת הביציות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה ומסת שק אשכיםמשה20/12/2009
שלום
אובחנה אצלי וריקוצלה, ברצוני לדעת אם אחרי ניתוח וריקוצלה קטנה מסת שק האשך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריקוצל
פרופ` בנימין ברטוב21/12/2009למיטב ידיעתי, לא צריך לקרות מצב כזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה פתאומית בכמות שפיכהאור20/12/2009
שלום רב,
אני בן 29 סה"כ בריא. בשבוע האחרון הבחנתי בירידה פתאומית משמעותית מאוד בכמות הזרע בזמן שפיכה ללא שום תופעות חריגות נלוות אחרות. מה יכולה להיות סיבה לכך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בנפח הזירמה
פרופ` בנימין ברטוב21/12/2009סיבות אפשריות:
1. התנזרות קצרה מידי.
2. חסימה חלקית כתוצאה מדלקת, ללא סימפטומים נוספים.
3. שינוי במאזן ההורמונלי.
4. טעות בהערכתך.
רצוי שתתייעץ עם אורולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי מאזן הורמונלי
אור22/12/2009איזה בדיקה/בדיקת אפשר לבצע כדי לאשש או לשלול אפשרות זו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת פרופיל הורמונלי
פרופ` בנימין ברטוב27/12/2009בדיקת פרופיל הורמונלי המתייחסת ל- FSH, LH, טסטוסטרון ופרולקטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת לבעליelinor19/12/2009
שלום לכם, אני בת29 ובעלי בן45 כשנתיים אנו מנסים להרות ללא תוצאה, עקב חוסר זרע של בעלי. הוא עשה בדיקות וכולם תקינות, הוא חושש לעבור ניתוח להוצאת זרעונים, כי לא בטוח שהם ימצאו איך אפשר לדעת על חסימה בתעלה או רק הניתוח יעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפוש תאי זרע
פרופ` בנימין ברטוב20/12/2009ניתן לברר חסימה אפשרית בתעלה על פי מה שעניתי בתשובתי הקודמת היום. במקביל רצוי לדעתי לעשות חיפוש מדוקדק של תאי זרע בזירמה בהגדלה גדולה של פי 6000 לאחר ימי נזירות ארוכים. במידה וימצאו תאים בשיטה הזו, ניתן יהיה אולי לחסוך את הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מרגישה מטומטמת. שאלה אליכםדנה19/12/2009
אין לי ניסיון, אני בת 17
דיברתי עם חברה על זה שהיא "עשתה ביד" לחבר שלה מהתחתונים והוא עשה לה, ושניהם גמרו (סקס יבש)
אני ניסיתי אותו דבר על חבר שלי, כמה שזה נשמע מטומטם הוא אמר לי "את מנסה לגרום לי לגמור?" וזה היה כאילו מה שעשיתי עשו לו כבר מלא פעמים- שהוא לא מתרגש! (אני הראשונה שלו) ואז הוא אמר "אני מת עלייך" אחרי שראה שאני קצת לא עונה לו....
ואז באיזשהו שלב אמרתי "תגיד, זה היה FAIL קודם?" (בסלנג- האם נכשלתי כשניסיתי לעשות לך ביד?!)
והוא הנהן בשלילה, ואמר "פשוט אין לך ידע" "אי אפשר לגמור מבעד לבד"
מה זאת השטות הזאת?!!!
או שמישהו פה עובד עליי או שהמציאו חוק חדש?!
בסוף בסוף הוא אמר "רוצה ללכת לישון, או לעשות עוד נסיון?"
מה שאומר שאולי הוא כן האמין שהוא יגמור מהתחתונים?...
סליחה על ה"חפירה"...ותודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפניה
פרופ` בנימין ברטוב21/12/2009בפורום "סקס נוער" (תוכלי למצא אותו ברשימת הפורומים של האתר) יוכלו לענות לשאלך בצורה הטובה ביותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- על הקשר בין נשאות גן CF לעקרותנועה18/12/2009
בעלי נשא של גן CF (אני אינני נשאית של גן זה). קראתי שיש קשר ישיר בין נשאות של גן זה לבין חסימה בצינור הזרע, כך שהסיכוי להרות באופן טבעי הינו נמוך.
האם הבעיה הזו קיימת אצל כל מי שנושא CF? אילו בדיקות צריך לבצע?
במידה וזו הבעיה היחידה הניצבת בפנינו מה הפתרונות לכך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשאות לגן CF
פרופ` בנימין ברטוב21/12/2009כדאי לפנות לייעוץ גנטי לקבלת תשובה מוסמכת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקת זרעירון17/12/2009
להלן תוצאות הבדיקה. אודה לך מאד אם תוכל לומר לי האם היא תקינה:
1. Coagulum present: no
2. Complete liquification: 40 minutes
3. Odor: normal
4. Color: normal
5. Viscosity: moderate
6. Volume: 3ml
7. PH: 9.0
8. Motile spermatoza: 1 hr 55%
4 hr 45%
9. Forward progression: 1 hr II-IV
4 hr II-IV
10. Viable spermatoza: 1 hr 75%
4 hr 65%
11. Sperm agglutnation: no
12. Sperm concetration: 65 million/ml
13. Total sperm count: 195 mil
14. Round cells: X
15. Morphology:
Normal forms: 6%
Abnormal forms: 94%
Tapered heads
Microcephalus
Macrosephalus
Amorphous: X
Round head
Absent head
Double
Tail abnormality
Immature forms
Leucocytes X Strict Criteria
RBC
Fructose: mcgr/ml >1200 mcgr/ml
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב21/12/2009על-פי הנתונים שמסרת, נראה כי הזירמה חלשה בתחום המבנה של תאי הזרע בלבד כאשר אין פירוט אודות מיקומם של הפגמים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעאני16/12/2009
שלום,
אני בן 31 בעל אשך תמיר וביצעתי בדיקת זרע אשמח לחוות דעתך שכן אני ואשתי מנסים להורות כבר כמה חודשים ללא הצלחה.
ערכי ייחוס תוצאות הבדיקות
1. Coagulum present no no
2. Complete liquification 50 minutes 30 minutes
3. Odor normal
4. Color normal
5. Viscosity moderate
6. Volume 2.7 ml 2-6 ml
7. pH 9.0 7.8-8.7
8. Motile spermatozoa 1 hr 40 % >50%
.
4 hrs 30 % >40%
.
9. Forward progression 1 hr I II III
4 hrs I II(III)
10. Viable spermatozoa 1 hr 60 % >70%
.
4 hrs 50 % >60%
.
11. Sperm agglutination no
12. Sperm concentration 12 million/ml >20 million/ml
.
13. Total Sperm Count 32 million
14.Round Cells
15. Morphology
Normal forms 1 %
Abnormal forms 99 %
Tapered heads X Absent head
Microcephalus Double
Macrocephalus Tail abnormality
Amorphous X Immature forms המורפולוגיה נקבעת לפי
Round head Leucocytes Strict Criteria
RBC
בדיקות נוספות לפי בקשה
15. Fructose mcgr/ml >1200 mcgr/ml
בנוסף אציין כי לפני שנה ביצעתי בדיקת זרע ונראה כי חלה החמרה להלן התוצאות:
Volume 2.4 ml
Sperm concentration 18 million/ml
Normal forms 8 %
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב17/12/2009בדיקת הזרע מצביעה על חולשה בעיקר בנושא המבנה של תאי הזרע ובאם זוהי אותה מעבדה שביצעה את הבדיקה הקודמת מלפני שנה, אזי אכן חלה הדרדרות בנושא הזה. ישנם גם רמזים לזיהום אפשרי אצלך ולכן רצוי לבצע תרבית זרמה לנוכחות חיידקים שונים ואולי תשובה חיובית תסביר את ההידרדרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות פוריותנירה16/12/2009
שלום
אני בתהליך של לקראת הריון עם שותף להורות. אני עברתי את הבדיקות הדרושות, רציתי לדעת אילו בדיקות על הגבר לעבור על מנת שנדע שמצב הפוריות שלו תקין.
האם מספיק בדיקת נוזל זרע?
האם יש עוד בדיקות?
שאלה נוספת, באיזו מרפאה ניתן לעבור את התהליך והאם יש צורך בהשבחת הזרע?
יש לציין ששנינו בגילאי 38
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע רוטינית
פרופ` בנימין ברטוב16/12/2009במקרה כשלכם רצוי לבצע בדיקת איכות זרע רוטינית על פי הוראת ארגון הבריאות הבינלאומי הכוללת בעיקר בדיקה כמותית של הזרע ושתי בדיקות איכותיות שלו: תנועה ומבנה התאים. רק לאחר בדיקה זו ניתן לשקול אפשרות של השבחה.
בדיקה זו ניתן לבצע במעבדות זרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמתעניין16/12/2009
שלום,
אשתי ואני מנסית להרות במשך שנתיים. עברנו כבר 5 IVF עם ICSI שנכשלו כשהבעיה הגדולה היא שאחוז ההפריות נמוך מאד.
בדרך כלל אשתי מייצרת בין 8-10 ביציות שלפי המעבדה נראות תקינות. למרות זאת למעט טיפול אחד נוצר כל פעם רק עובר אחד, כל פעם 5-6 תאים שמוחזר אך לא משתרש.
ההנחה עד היום היתה שהבעיה אצל אשתי בביציות. הסיבה שאנו עושים ICSI היא שיש לי בעיה מורפולוגית - 3-4% תקינים בלבד. כל שאר הרפמטרים תקינים - (Motility 51%, volume 2ml, count 70 ml, total count 144ml). עשיתי גם בדיקת DNA FRAGMENTATION - 31% ABNORMAL. אציין גם שיש לי וריקוצלה בינונית באשך ימין.
האם לנוכח התוצאות הנ"ל ה-IMSI יכול לעשות את ההבדל?
לצערי אנו עובדי עצות. הרופאים (החלפנו כבר 3) חושבים שהבעיה אצל אישתי דווקא למרות שהביציות נראות תקינות. י
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל
מתעניין16/12/2009שכחתי לציין - אני בן 36, אישתי בת 33
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIMSI
פרופ` בנימין ברטוב16/12/2009יתכן והבעיה היא באיכות המבנה של תאי הזרע ולכך IMSI עשוי לעזור. בכדי לאמת זאת, רצוי לעשות אבחון מורפולוגי מוקדם בהגדלה של 6,000 (בדיקה זו נקראת MSOME).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהMSOME
מתעניין18/12/2009תודה על התשובה. רציתי להבין יותר לגביה:
1. האם יש קורולציה בין גרעין תקין למורופולגיה תקינה? כלומר, האם גרעין תקין אומר בהכרח זרעון מורפולוגית תקין?
2. אם יש לי 3% מורפולוגים תקינים האם בזמן הבדיקה יבדקו 150 זרעונים עם מורפולוגיה תקינה או 150 זרעונים רנדומלית ללא קשר למורפולוגיה שלהם?
זו שאלה חשובה כי תוצאות הבדיקה יכולות להיות מעוותות אם בודקים גם זרעונים לא תקינים מורפולוגית מאחר שב ICSI זרעונים אלו מלכתחילה לא יבחרו.
במקרה שלי חשוב לי לדעת מה אחוז הזרעונים עם גרעין לא תקין מתוך הזרעונים התקינים מורפולוגית. אחוז גבוה בהחלט יעיד על צורך ה IMSI.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהMSOME
פרופ` בנימין ברטוב20/12/2009תשובות:
1) שיטת IMSI נועדה לשפר את ההצלחה באחוז ההריונות ובלידות חי. תא זרע בעל גרעין תקין מורפולוגית על פי MSOME הוא תא שיכול לגרום לשיפור זה, אף על פי שיתכן ויש בו אברונים אחרים שעדיין הם שגויים אך הם בילתי נחוצים להצלחה בשיטת ה-ICSI. יש קורולציה בין שגיאות מורפולוגיות בגרעין תא הזרע כפי שנצפה בMSOME לאחוז DNA fragmentation.
2) האמבריולוגים בשיטת ה-ICSI עובדים בהגדלה קטנה של 200 עד 400 פעם ובהגדלה זאת ניתן לבחור תאים בעיקר על-פי התנועה שלהם שהיא פונקציה של איכות הזנב. לגבי הגרעין, הם יכולים לזהות רק שגיאות גסות בלבד ושגיאות כאלה לא נכללות בכלל במיסגרת האיבחון המוקדם של MSOME. תאים תקינים בבדיקות המורפולוגיה הרגילות ניצפים בצביעה ספציפית של ראש תא הזרע ובהגדלה של פי 1000 שהיא גדולה יותר ממה שרואה האמבריולוג בזמן אמת ב-ICSI . בזמן אמת בICSI, ללא צביעה, האמבריולוג לא יכול לראות תכונות אלה. היתרונות של MSOME הם שההגדלה היא פי 6000 וללא צביעה וכן על תאים נעים בלבד שהם הפונקציונלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר עובדות ושאלות...אהרון14/12/2009
אז ככה מספר עובדות בהתחלה ולאחריהם מספר שאלות.
1. לפני כשנתים עברתי ניתוח בקע בצד ימין המנתח הסביר לי שתיתכן פגיעה באשך הימני עקב הניתוח דבר שלדבריו כמעט ולא קורא ובכל מקרה יש לי את האשך השמאלי.
2. לפני כשנה וחצי מיד לאחר שהתחתנתי הייתי אצל אורולוג עקב כאבים אחרי משגל והוא ציין בפני שהאשך הימני שלי קטן בצורה משמעותית מהשמאלי.
3. אני סובל משפיכה מוקדמת.
4. לקח לי ולאשתי כ8 חודשים עד להריון הראשון העובר לא התפתח והיא הפילה אחרי חודשים היא הפילה עובר שני שכבר ראינו אצלו דופק גם בעקבות התפתחות לא תקינה.
5. מאז עברו 8 חודשים שבהם לא נכנסנו להריון....
עד כאן העובדות. ולשאלות:
1. האם יתכן שהאשך הימני שלי נפגע בעקבות הניתוח ולא הודיעו לי על כך?
2. האם יש אפשרות שיש לי בעיה בזרע?
3. האם יש קשר בין פריון לשפיכה מוקדמת?
4. האם זרע לא תקין יכול להפרות אישה אך מנגד לגרום לחוסר התפתחות תקינה אצל העובר???
5. איך אפשר להתמודד עם בעיה של שפיכה מוקדמת?
בתודה מראש!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/12/2009שלום אהרון,
לגבי שפיכה מוקדמת גש לאורולוג, זה מומחיות שלו. בעקרון, קיימות תרופות שנותן פסיכיאטר ולתרופות הללו יש תופעת לוואי: הארכת זמן בקיום יחסי מין ודחיית שפיכה מוקדמת.
לגבי חשד לפגיעה בתפקוד אשכים: חשוב קודם כל לעשות בדיקת זרע במעבדה אנדרולוגית. רק לאחר קבלת התוצאות תהיה אפשרות לקבוע אם קיימת בעיה באיכות הזרע. בהחלט, באיכות ירודה של זרע יתכן מצב, בו מתקבל הריון, אך עובר אינו מתפתח ולכן נגרמת הפלה בשלבים המוקדמים של הריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

