מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תוצאות בדיקת זרע ואפשרות להריוןרונן31/12/2009
שלום. אני בן 33 אשתי 31, ללא ילדים. מנסים כחצי שנה להכנס להריון ללא הצלחה.
להלן תוצאות בדיקת זרע שעשיתי:
נפח - 6 מ"ל
חומציות - 7.8
צמיגות - +++
ריכוז תאי זרע - 4.5 מיליון
סהכ תאי זרע - 27.6 מיליון
% תאי זרע נעים - 30%
איכות תנועה - 2.5
% תאים חיים - 75%
בדיקה מורפולוגית -
% תאים תקינים - 3%
SHORT ACROSOM - 1
TAPERING - 0
NECK - 4
TAIL - 9
LONG POST - 0
OTHERS - 90
בבדיקה אצל אורולוג אובחנה אפשרות וריקוצלה, נשלחתי לעשות אולטראסאונד
שאלתי היא, האם לאור הערכים הנמוכים ישנו סיכוי להריון טבעי? האם מומלץ ניתוח לוריקוצלה?
האם הנתונים מאפשרים הזרעות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/01/2010שלום רונן,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
אני ממליץ על מספר דברים: 1) להיות במעקב אצל רופא אורולוג, לבצע בדיקות אשכים תקופתית כולל בדיקת זרע ולפי חומרת המצב להחליט לגבי ניתוח.
2) לבצע תרבית זרע לפטוגנים מפני שצמיגות הזרע בבדיקה, מוגברת, יתכן וקיים גם תהליך דלקתי.
3) הזרעה תוך רחמית יכולה לשפר את התוצאות לגבי הריון.
4) שימוש בתוסף תזונתי Vitamale יכול לשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע.dana31/12/2009
אנחנו הורים לילד מהריון טבעי. עברתי שני הריונות נוספים שהסתיימו (הפלה טבעית ואחת בגרידה).
בעלי עשה בדיקת זרע ואודה לעזרה בלהבין את הממצאים.
דגימה מקורית........................................... ערכים נורמליים
תקופת התנזרות יום.................................. 3-7 ימים
אופן נתינה
Vaginal collection
צבע צהבהב .............................................צהבהב
צמיגות 3 ........................................................1 (0-4)
PH 8< ............................................................7.2 <
נפח 1.8 מ"ל.................................................... 2<
ריכוז 13X10^6למ"ל................................... 6^20X10<
תנועה 46%.................. 50% <
סוג תנועה A 15% ......................A –פרוגרסיבית טובה
B 15% ...... ...................B- איטית
C 15% .......................................C – מקומית
לויקוציטים 6^0X10 מ"ל ............. 6^11X10 >
אגלוטינציה שלילית............... שלילית
Total motile count 6^10X 11 מ"ל
Swim up test 6^ 10 X יבוצע רק כאשר
............................................................20X10^6> מבנה ע"פ שיטת KRUGER
תאים תקינים % 2......................................... ערך תקין- 14% <
פתולוגית ראש % 98
פתולוגית זנב % 0
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש01/01/2010שלום דנה,
לפי התוצאות, מדובר בירידה בכמות ובאיכות הזרעונים. חשוב לבן זוגך להבדק ע"י אורולוג, לבחון תפקוד אשכים. ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע. קיימים פתרונות לבעיות מסוג זה ביחידות להפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרע דחוףאביהו31/12/2009
שלום רב, עשיתי בדיקת זרע והיא יצאה לא תקינה.
קיבלתי אנטיביוטיקה למשך 30 יום וחזרתי לבדיקת זרע כמותית איכותית נוספת.
להלן תוצאותיה:
צבע: תקין
צמיגות: תקינה
אגלוטינציה: אין
PH: 7.7
ספירת זרעונים:
ריכוז: 6^10 * 1
מס' זרעונים כללי: 6^10 * 4
תנועה - 50%
תאי דם לבנים - *0
תאי זרע לא בשלים- *0
VIABILITY :
% (> 50%)
כדוריות דם אדומות:
מורפולוגיה:
% זרעונים תקינים: 3 (>14%) (KRUGER STRICT CRITERIA)
ראש: 53%
צוואר: 2%
זנב: 3%
MULTIPLE: 39%
סיכום:
OLIGOZOOSPERMIA
TERATOZOOSPERMIA
אני מניח שהבדיקה לא טובה ולא תקינה לפי המדדים הנמוכים וממה שקראתי באינטרנט.
האם זה אומר שלא אוכל להביא ילדים משלי לעולם?
אודה על תשובתכם המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש01/01/2010שלום לך,
גם עם תוצאות ירודות של בדיקת זרע ניתן בימינו להביא ילדים לעולם. יש הרבה פתרונות ביחידות להפריה חוץ גופית. ממליץ קודם כל להבדק אצל אורולוג, לבחון תפקוד אשכים (אולטרסאונד, דופלר, מצב וריקוצלה וכו') ולנסות למצוא מקור לבעיה. ממליץ לבחון שימוש בתוסף תזונה Vitamale המיועד לשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנא עצתכם, מיואשת...הילה29/12/2009
מתנצלת מראש על האורך....
לפני שנה עברתי IVF ראשון בגלל וריקוצלה (במקביל טיפלנו בוריקוצלה) 13 ביציות ו- 9 עוברים מתוך 9 הפריות כולם במיקרומניפולציה, הוחזרו 2 עוברים טריים טובים שלא נקלטו ולאחר המחזור הוחזרו 2 מוקפאים טובים ונקלט אחד אבל נצפה רק שק הריון ללא קוטב עוברי ונאלצתי לעבור גרידה, יתר העוברים שנוצרו לא שרדו לפני/אחרי הקפאה.
כ4 חודשים מהגרידה ביצענו 2 מחזורים של השבחה והזרעה כי היה שיפור בזרע אך ללא הצלחה ולפני חודש וחצי למרות שהזרע השתפר עוד יותר משמעותית מאז ההשבחות עשינו שוב IVF, נשאבו 9ביציות עם 5 עשו מיקרומניפולציה ונוצרו 3 עוברים ועם 4 הפריה רגילה אבל לא נוצרו עוברים כלל. הוחזרו 2 טריים שלא נקלטו והשלישי לא הוקפא כי הפסיק להתפתח.
בדיקת הזרע שלפני חודש וחצי היתה תקינה למעט מורפולוגיה נמוכה של 7% אבל עדיין הבנתי שעל פי התוצאות ניתן אף להכנס להריון טבעי ואנחנו שוקלים לנסות זאת אבל חוששים לבזבז זמן.
1. האם הסיבה לכך שההפריה הרגילה לא הצליחה עם זרע תקין (ואני מניחה שעוד משביחים אותו לפני ששמים אותו עם הביציות) אז זה אומר שהוא עדיין לא מספיק תקין אם לא הצליח להפרות לבד במבחנה ללא התערבות של מיקרומניפולציה? האם זה שהזרע לא הצליח להפרות לבד את הביצית במבחנה אומר בהכרח שלא יצליח טבעי אם בהשבחה והזרעה ואם ברגיל?
2. אני בת 33 אצלי נראה שהכל תקין יש ביוץ מחזור יחסית סדיר, עברתי צילום רחם אחרי הגרידה בגלל חשש למחיצה שהתעורר במהלך הגרידה אבל יצא תקין למעט קושי במעבר באחת החצוצרות שבסוף נעלם. אז מה לעשות? מדוע עוברים טריים שסיכויים טוב יותר להקלט לא נקלטו ודווקא הקפואים שהוחזרו על הביוץ הטבעי נקלטו אבל לא התפתחו כנראה מסיבה שלא קשורה אלי..
האם עכשיו שהזרע תקין כדאי לנסות טבעי או לנסות שוב השבחות או להמשיך עם IVF?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/12/2009שלום הילה,
לטנגו צריך שניים. כל הבדיקות שעברת אומרות שלא נמצאה פטולוגיה שחיפשו, עדיין יכולה להיות סיבה אצלך שבגללה לא נקלט העובר. למשל, את לא אומרת מילה לגבי רירית הרחם. יתכן המצב, בו מחזירים עוברים טובים לרחמך, אך בגלל רירית דלה העובר אינו יכול להשתרש. זה רק דוגמה אחת. משטר גירוי השחלתי גם הוא משפיע על איכות הביציות.
אותו דבר גם לגבי זרע: פרמטרים תקינים אינם מעידים שהכל בסדר. זה רק אומר שסיכוי להרות גבוה יותר מאשר עם זרע בעל פרמטרים שאינם תקינים.
במצבכם, אני ממליץ לבעלך לעבור איבחון נוסף אצל אורולוג, לקבוע חומרת מצב ואריקוצלה ולפי המצב להחליט האם נחוץ או לא ניתוח. בנוסף, ממליץ על שימוש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע. יש לקחת אותו כל הזמן עד להסגת הריון. דבר שלישי, במסגרת IVF ניתן לבצע בחירת זרעונים בשיטת פרופ' ברטוב (שיטת IMSI) וכך להזריק לביציות את הזרעונים הטובים ביותר. זה משפר משמעותית את הסיכוי להריון. אולי הטוב ביותר זה שילוב של Vitamale עם IMSI.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעא29/12/2009
שלום רב,
לפני כמספר חודשים אבחנו אצל בעלי וריקוצלה ברמה בינונית.
השבוע הוא עשה בדיקת זרע ואלו התוצאות
Abstinence: 4 days
Volume: 2.0 ml
צמיגי:Viscosity
Concentration: 40 mL
Motility general: 37%
Motility Progressive: 10%
Normal Morphology: 5%
Patological Head: 90%
Patological Neck: 4%
Patological Tail: 1%
Vitality: 64%
מה פירוש התשובות?
האם נוכל להכנס להריון בדרך טבעית?
האם ישנה בעיה? במידה וכן האם היא ניתנת לפתרון?
חשוב לציין: אני בת 26 ובעלי בן 27.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
וריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש29/12/2009שלום א',
על פי תוצאות בדיקת הזרע, רוב הפרמטרים תקינים, חלקם גבוליים. לגבי מורפולוגיה תקינה של 5% זה נמוך. קרוב לוודאי, זה נובע ממצב הוריקוצלה.יתכן הריון ספונטני, אך סיכוי לזה אינו גבוה.
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
לכן לפי מצב המתואר אין טיפול ניתוחי מבטיח לך פתרון הולם. כרגע. אני ממליץ על שני דברים: 1) להיות במעקב אצל רופא אורולוג, לבצע בדיקות אשכים תקופתית כולל בדיקת זרע ולפי חומרת המצב להחליט לגבי ניתוח. 2) להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המיועד לשפר איכות הזרע, לבצע בדיקת זרע כל 3 חודשים. אם יש הטבה להמשיך לקחת עד הסגת ההריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח תוצאות בדיקת פוריותמוטי28/12/2009
אני פונה בעקבות תוצאות הבדיקה שעשיתי לפני מס' ימים, להלן התוצאות:
תקופת התנזרות-3ימים
צבע-צהבהב
צמיגות-1
ph-7.5
נפח-5מ"ל
ריכוז-בודדים
תנ תנועה-בודדים - פרוגרסיבית טובה (a)
לויקוציטים - 0
אגלוטנציה-שלילית
total motile cc-בודדים
%תאים תקינים-לא רלוונטי
בנוסף לכך, לפני כמה שנים עשיתי בדיקת אולטרסאונד אשכים ולפי התוצאות נמצאו ציסטות, הרופא אמר שזה לא משהו בעייתי, אבל אני הייתי צריך להגיע למעקב כל שנה
א. האם יש בעיה כלשהיא ברמת הפוריות לפי התוצאות הנ"ל?
ב.מה המשמעות של "בודדים"?
ג. האם תיתכן בעיה כלשהיא בעקבות ציסטות באשכים?
תודה מראש
מוטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש29/12/2009שלום מוטי,
ריכוז הזרעונים צריך להיות מעל 20 מיליון למ"ל. כאשר תוצאת המעבדה היא - בודדים, זה אומר שמדובר באלפים, אך לא במיליונים. מבחינת פוריות, במצב זה סיכוי להרות בצורה טבעית, נמוך מאוד אם בכלל. קיימים פתרונות שונים בשיטות הפריה חוץ גופית הנותנים סיכוי טוב להרות. בכל מקרה, חשוב להבדק אצל אורולוג ולבצע סדרת בדיקות לתפקוד אשכים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע חלשקרן28/12/2009
שלום רב,
בעלי עשה בדיקת זרע .. הכל תקין פרט למורפולוגיה שהיא 7%... תנועתיות יצאה 50% וכמות זרע 20 מיליון.
בהשבחת זרע שעשינו נאמר לנו שהתנועתיות לא מי יודע מה טובה ואכן לא היתה הפריה באותו החודש.
קראנו באינטרנט שאם לוקחים כדור בשם ל-קרניטין זה יכול להשפיע לטובה על תנועתיות הזרע.
האם מינון של טבליה 500 מ"ג פעם אחת ביום מספיקה או שכדאי לקחת יותר?
האם מומלץ לשלב עוד תוסף תזונה?
אודה מאוד לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוספי תזונה
ד''ר אליעזר גירש29/12/2009שלום קרו,
תוספי תזונה שונים משפרים את ייצור ואיכות הזרע. הבעיה בתוספי תזונה זה חוסר הבנה בכמויות שצריך לקחת (הרבה חברות מייצרות טבליות עם ריכוז נמוך ללא יעילות), תדירות ולאורך כמה זמן לקחת.
אני ממליץ לקחת קרניטין 500 מ"ג פעמיים ביום ולשלב אותו עם תוסף תזונתי Vitamale (שתי כמוסות 3 פעמים ביום) למשך 3 עד 6 חודשים. לדעתי כבר אחרי 3 חודשים של טיפול זה תראו תוצאות. אם זה לא יעזור לאחר 6 חודשים, להפסיק את הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרענועם28/12/2009
שלום רב
בן 30 , אודה לך מאוד אם תוכל לעזור לי להבין את תוצאות בדיקתי
צבע: צהבהב
התנזלות לאחר 30 דקות : + + +
נפח: 2.5 מ"ל
ריכוז : 46 מיליון
PH: 7.8
תנועתיות: 52%
סוג תנועה: פרוגרסיביות: 43%
ליוקוציטים : לא נצפו
אגלוטינציות : שלילי
SWIM - UP:
ריכוז- 38 מיליון
תנועתיות : 84%
16 מיליון : Total motlle count
מורפולוגיה לפי Kruger strict criteria:
תאים תקינים: 4%
פתולוגיות ראש :84%
פתלוגית זנב :16%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש29/12/2009שלום נועם,
כל הנתונים של זרע תקינים חוץ ממורפולוגיה של זרעונים. 4% של צורות תקינות זה מאט. צריך להיות מעל 14%, אך זה לא עומר שאי אפשר להרות בצורה הטבעית. הדבר אפשרי אם כי נדרש יותר זמן ותזמון טוב יותר. אם לא תצליחו להרות תוך שנה של נסיון, פנו לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעאסף27/12/2009
שלום,
בן 29. לאור מחלה הפוגעת בפוריות, נשלחתי לעשות בדיקת זרע לשם אפשרות הקפאה.
אשמח לעזרה בפענוח בדיקת הזרע.
במיוחד ארצה לדעת האם יש סיבה לדאגה לאור המורפולוגיה הירודה?
תודה רבה.
ערכי ייחוס תוצאות הבדיקות
1. Coagulum present no no
2. Complete liquification 30 minutes 30 minutes
3. Odor normal
4. Color normal
5. Viscosity normal
6. Volume 2.9 ml 2-6 ml
7. pH 8.7 7.8-8.7
8. Motile spermatozoa 1 hr 65 % >50%
4hrs 50 % >40%
.
9. Forward progression 1 hr II-IV
4 4hrs II III
10. Viable spermatozoa 1 hr 90 % >70%
4 4hrs 80 % >60%
.
11. Sperm agglutinatin no
12. Sperm concentration 60 million/ml >20 million/ml
.
13. Total Sperm Count 174 million
14.Round Cells
15. Morphology
Normal forms 5 %
Abnormal forms 95 %
Tapered heads X Absent head
Microcephalus Double
Macrocephalus Tail abnormality
Amorphous X Immature forms המורפולוגיה נקבעת לפי
Round head Leucocytes Strict Criteria
RBC
בדיקות נוספות לפי בקשה
15. Fructose mcgr/ml >1200 mcgr/ml
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש27/12/2009שלום אסף,
אניני מבין מפנייתך על איזה מחלה מדובר. בכל מקרה,רוב הנתונים בזרע תקינים, חוץ ממורפולוגיה שגם על זה ניתן להתגבר במספר דרכים. דבר ראשון: ממליץ על שימוש בתוסף תזונתי Vitamale המיועד לשפר את כל הפרמטרים של זרע, כולל מורפולגיה. דבר שני: בשיטות הפריה חוץ גופית ניתן להתגבר ולבחור את הזרעונים הטובים להפריה של ביציות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעשיר26/12/2009
שלום רב,
בדיקת הזרע של בן זוגי מראה:
התנזלות –
צמיגות – תקינה
צבע – אפור
PH – 7.7
נפח – 1.8
ריכוז תאי זרע – 140
ריכוז תאי זרע בזרימה – 252
אחוז תנועה כללית – 50
מהירה – 35
בינונית – 15
איטית –
סה"כ תאי זרע בתנועה – 126
חיות – 85
אגלוטינציה – יש
מורפולוגיה – 97
צורות תקינות – 3
צורות פתולוגיות – 97
ראש – 55
צוואר – 35
זנב – 7
לאוקוציטים – 0.1
אנחנו מבולבלים כי הגניקולוג אמר שאצטרך הזרעות/ הפריות...
השאלות שלי: האם אפשר לשפר מורפולוגיה? האם ניתן להכנס להריון גם אם המורפולוגיה גרועה?
האם כדאי לערוך הזרעה או הפרייה? מה בעצם הבעיה/ בעיות בבדיקה?
(התנזרנו כשבוע לפני הבדיקה... אני בת 36 ובן זוגי בן 39)
המון תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב27/12/2009לזירמה שציינת יש חולשה במבנה הראשים של תאי הזרע (=במורפולוגיה).
למיטב ידיעתי, אין עדיין תרופה היכולה לשפר את המורפולוגיה של תאי הזרע ולכן רצוי לדעתי לנקוט בשתי פעולות בהתחשב בגילך:
1) לבצע השבחה על מפלי-צפיפות לצורך הזרעה תוך רחמית במשרדו של הרופא.
2) לברר אצל אורולוג האם בן-זוגך סובל ממצב של דליות אשכים (וריקוצל) ו/או מדלקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכוי להרות?
שיר27/12/2009תודה רבה על התשובה.
מה הסיכוי שלי להרות בעזרת השבחה והזרעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשבחה והזרעה
פרופ` בנימין ברטוב03/01/2010הסיכוי הוא 10%-15% למחזור טיפול כאשר ההשבחה נעשת בצורה נכונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעאוהד26/12/2009
ד"ר שלום,
אובחנה אצלי וריקוצלה דרגה 2-3 באשך שמאלי. עשיתי 2 בדיקות זרע.
אני עדיין רווק, ורציתי לדעת האם לפי בדיקות אלה יהיה אפשר להכנס להריון ספונטני.
אני מתלבט האם לעשות את הניתוח-הרופא אמר שסיכוי ההצלחה הם 50%-50%.
הדבר שמדאיג אותי זה עניין ההריון. (כרגע אין לי שום כאבים כתוצאה מהוריקוצלה.)
אודה לתשובתך.
בדיקת זרע 1:(בלינסון)
ימי המנעות - 7
כללי: צמיגות - תקין.
PH- 7.4
אגלוטינציה - תקין
נפח - 5.0 ml
תנועה : 40% דרגת התנועה - 2+3+
סה"כ תאי זרע 100 מיליון.
תאי דם לבנים : -
מורפולוגיה :
% זרעים תקינים - 7
לא תקינים : ( ראש 25 midpiece 34 זנב -33)
תאים צעירים - 1
בדיקת זרע 2 : (תל השומר)
abstinece 7-8 days
viscosity - normal
volume - 6.5
ph - 8
count - 50
tot. count - 325
motility 1 - 35
grade - 2-3
motil/ 2 - /
eosin - 29
morphology -
normal - 4
borderline - 8
amorphous - 65
pyriform - 3
round- 1
tail - 15
midepiece - 4
fructose - normal
תודה רבה,
אוהד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש26/12/2009שלום אוהד,
בשתי הבדיקות, משני מרכזים שונים, הדבר היחידי שהוא בעייתי זה מורפולוגיה. יתכן וזה תוצאה של וריקוצלה. פרמטרים אחרים של זרע - תקינים. אם אתה עדיין לא נשוי וברצונך לשמר פריונך, ניתן לשמור על מצב הנתון על ידי הקפאת זרע ולשמרו בהקפאה לאורך שנים לצורך שימוש עתידי. גם במצב זה היום אתה יכול להגיע להריון בצורה טבעית. האם מצב זה ישמר לאורך זמן, לא ניתן לנבא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח וריקוצלה-בעיית מורפולוגיהמעיין25/12/2009
שלום,
לחבר שלי יש וריקוצלה(לדעתי ברגה 2-3). עשה אולטראסונד ו 2 בדיקות זרע. הבדיקות זרע יצאו תקינות מלבד עניין המורפולוגיה. ערכי המורפולוגיה הם 8.
אתמול היינו אצל רופא בבלינסון שאמר שנחליט האם לבצע את הניתוח או לא. הוא אמר שסיכויי ההצלחה של הניתוח הם 50-50.
שאלתי היא : האם לעשות את הניתוח? הדבר שמפחיד אותי זה עניין הפריון (עדיין לא נשואים). אם עניין הפריון הוא בסדר, אז החבר שלי יחליט שלא לעשות את הניתוח. (כי אין לו כרגע שום כאבים או מטרד מהוריקוצלה). האם עצם העניין שהמורפולוגיה היא 8 זה בהכרח מעיד על בעייה בפריון?
אשמח לתשובתך,כי די זרקו אותנו למים עם ההחלטה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
וריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2009שלום מעיין,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש (מורפולוגיה) וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
מורפולוגיה, העומדת על 8% תקינות, לכשעצמה מראה על ירידה בסיכוי להריון ספונטני, אך אם כמות הזרעונים גבוהה יש פיצוי כמותי על מבני.
נטילת תוספי תזונה, למשל Vitamale יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת בדיקת זרעאמיר25/12/2009
שלום
אני ואשתי מנסים להיכנס להריון 8 חודשים
להלן בדיקת הזרע שביצעתי. אשמח לקבל הבסר מה זה אומר. תודה.
האם ניתן להיכנס להריון טבעי לפי הנתונים הנ"ל?
משך הזמן מאיסוף זרע ועד בדיקה: שעה.
ימי הימנעות: 9 יום
נפח: 7.5 מ"ל
צמיגות: תקינה
אגלוטינציה: אין
PH:7.4
צבע: תקין
ספירת זרע:
ריכוז: 87 מיליון
מס' זרעונים כללי:652 מיליון
תנועה: 53 אחוז. תנועה טובה 41 אחוז. תנועה בינונית 9 אחוז. תנועה איטית 3 אחוז.
תאי דם לבנים: 12.5 מיליון.
מורפולוגיה:
זרעים תקינים: 13 אחוז.
ראש: 50 אחוז.
MULTIPLE:50%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש25/12/2009שלום אמיר,
לדעתי, תוצאות בדיקת הזרע תקינות. 8 חודשים של נסיון - זמן עדיין לא קריטי. מקובל לנסות להרות במשך שנה, ואם אין הצלחה אז לפנות לרופא פריון. ממליץ פעם הבא, לפני בדיקת זרע, להתנזר לא יותר מ- 4-5 ימים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע שניהאיתי24/12/2009
ד"ר גירש שלום,
בן 38, בריא, עוסק בפעילות גופנית, לא מעשן, אב לשתי בנות בנות 8 ו מהריונות טבעיים..
לפני כחודשיים וחצי בבדיקת זרע התקבלו התוצאות הבאות:
vilocity normal
volume 3.5ml
ph 8.2
concentration 6mil/ml
total count 21 million
motility 70%
grade pmog
Morphology
normal o
borderline 8%
head defects 92%
midpiece 10%
tail defects 8%
premature cells++
w.b.c +
הערות: תאים אמורפים ותאים בעלי ראש עגול
חסר אקרוסום
בבדיקה חוזרת לפני כשבוע ולאחר נטילת ויטמייל במשך חודשיים וחצי, לא נראה שיש שיפור כלשהו, להלן התוצאות:
vilocity normal
volume 3ml
ph 8
concentration 9mil/ml
total count 27 million
motility 40-45%
grade pmog
Morphology
normal o
borderline 2%
head defects 98%
הערות: many roundheaded, double headed, double tail
נא התייחסותך לגבי תוצאות הבדיקה הנ"ל. נראה כי המורפולוגיה הורעה כמו כן מה יכולה להיות הסיבה לירידה בתנועתיות בין הבדיקות (אותה מעבדה במכבי) מ-70% ל- 40-45%?
ביצעתי בדיקת אולטראסאונד אשכים כולל דופלר בהפניית אורולוג ללא ממצאים חריגים (זרימה תקינה, אין עדות להידרוצלה או לוריקוצלה)
האם ניתן לשפר תוצאות המורפולוגיה באמצעות נטילת תוספים נוספים או שזה סתם ביבוז כסף? האם יש טיפול הורמונלי שיכול לפתור לי את הבעיה?
אשתי לא מעוניינת לעבור טיפולי הפריה לילד שלישי
בתודה,
איתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש25/12/2009שלום איתי,
אני לא רואה שינוי משמעותי בין שתי הבדיקות. תמיד קיימות פלוקטואציות בין בדיקה אחת לשניה. ממליץ להמשיך לנטול ויטמייל עד סה"כ חצי שנה ואם לא יהיה שיפור באיכות הזרע, להפסיק. האם אתה לוקח את הויטמייל בצורה נכונה? חשוב לקחת 2 קמוסות 3 פעמים ביום (סה"כ 6 כמוסות ליום). האם אתה מלא או רזה? האם אתה סובל ממחלות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע שניה
איתי27/12/2009בהמשך לשאלותיך
כן, לוקח ויטמייל באופן מוסדר 3 פעמים ביום 2 כמוסות בכל פעם אחרי האוכל
לא סובל ממחלות
מבנה גוף מוצק, משקל כ -92 ק"ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרעסיסי24/12/2009
בת 27 בדיקות הזרע של בעלי לפי טענת הרופא יצאו אינן תקינות גם כמות 7 מיליון וגם התנועה,
שלפי טענתו לא אצליח להקלט באופן טבעי להריון, והמליץ על השבחת זרע, זה אומר שלא נוכל להביא ילדים? מה היעילות של השבחה?
מפחדת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2009שלום סיסי,
הרופא המטפל שלך בצדק המליץ על הזרעה תוך רחמית ("השבחת זרע"). זה לא אומר שלא תוכלו להביא ילדים. יש לראות את חצי כוס מלאה, כי ישנם גברים ללא זרעונים. תתחילו בהזרעות. מקווה שתצליחו, אך גם אם תכשלו יש פתרונות רבים בשיטות הפריה חוץ גופית. על מנת לשפר סיכוי שלכם להרות ממליץ על תוסף תזונה Vitamale, המיועד לשפר איכות הזרע (כמות, תנועה ומורפולוגיה של זרעונים).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

