מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שיפור איכות הזרע?תמר11/01/2010
שלום
בבדיקת זרע שעשה בעלי לפני כשנה וחצי, נמצאה מורפולוגיה נמוכה. שאר הממצאים תקינים נאלצנו לעבור טיפול IVF , שלשמחתינו השיג הריון ותינוק נפלא :)
אנו רוצים לנסות להכנס שוב להריון. בעך עבר כבר בדיקת זרע, אך טרם התקבלו תוצאות. בהנחה שהמורופולוגיה נותרה נמוכה, האם ישנם טיפולים? תרופות? התערבויות? , הן במסגרת הרפואה הקונבנציונלית או הטבעית, בהן ניתן לשפר את איכות הזרע.. (ואולי להמנע מלעבור IVF שנית)?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור מורפולוגיה ירודה
פרופ` בנימין ברטוב11/01/2010נעמה שלום
לצערי לא פותחה עדיין תרופה או טיפולים שיכולים לשפר את המורפולוגיה של הזרע ולכן רוב הפציינטים צריכים לעבור שיטות סלקציה שונות בכדי לברור את התאים הטובים יותר מורפולוגית מחבריהם שאינם תקינים. יתכן וניתן למצא סיבה למורפולוגיה הירודה ואז ניתן לטפל בגורם, כגון וריקוצל או זיהום בזירמה. גורמי סיכון אלה יכולים בהחלט להשפיע על המורפולוגיה וניתן לטפל בהם ולכן כדאי לאבחן אם הם קיימים. האבחונים והטיפולים עלולים להימשך זמן רב ובאם בגין גיל האישה חלון הפוריות שנותר מצומצם, לא תהיה ברירה אלא לחזור לשיטת ה-IVF.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולוגיה 8%אבי10/01/2010
שלום
בבדיקה נמצא מורפולוגיה 8%
אורולוג מצא וריקוצל דרגה 1 בצד שמאל
האם מורפולוגיה נמוכה מגדילה סיכויים למומים בעובר?
מה קורה אם זרע באיכות נמוכה מפרה את הביצית?
כל זה מלחיץ אותי מאד
תודה מראש על תשובתך
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומים בעובר
פרופ` בנימין ברטוב11/01/2010אבי היקר
שאלותיך חשובות ואין משנה סדורה בנושא. במחקרים שביצענו הקשורים לשאלותיך התגלה כי תאי זרע בעלי מורפולוגיה שגויה עלולים לחדור לביצית ולהפרותה, אך בדרך-כלל ישנו מנגנון הגנה שמונע המשך התפתחות עובר זה ונוצרת הפלה בטרימסטר הראשון. לאחרונה דיווחנו שאף על פי שהסיכוי להוליד עובר פגום נמוך, אפשר לצמצם אף סיכוי זה על-ידי מיון מוקדם של תאי הזרע בעלי איכות מורפולוגית טובה. כמו כן בשנים האחרונות מתבצע מעקב קפדני אחרי העוברים באמצעות בדיקות גנטיות ואולטראסאונד ובאם מתגלה חשד למומים, יש אפשרות לדעת זאת במהלך ההיריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבדיקת זרע.ל10/01/2010
ערב טוב,אבקש את עזרתכם,בעלי עבר בדיקת זרע וישנם תוצאות שמחוץ לטווח אשמח לקבל את עזרתכם לכך:SPERM MOTILITI 30MIN 9,
TOTAL MOTILE SPERM 1.6
TOT PROG MOTIL-SPERM 0.8
ACROSOME INDEX 9.
לאור הנ"ל האם יש אפשרות להיכנס להריון ספונטני או טיפול בהזרעות,?יש לציין שיש לי 2 ילדים בוגרים,כל הבדיקות שלי יצאו תקינות,מנסים כבר שנה לאחר גרידה בעקבות שק ללא עובר.
מצפה מאוד לתשובתכם,ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב11/01/2010קשה לקבל מהממצאים שמסרת תמונה כוללת לגבי איכות הזרע ולכן ממליץ שתישלחי את התוצאות המלאות של בדיקת הזרע ובאם יש לך בעיה לעשות זאת דרך הפורום, או בפקס.
כמו כן חשוב לדעת בני כמה הילדים הבוגרים והאם הם נולדו מהנישואים הנוכחיים ובת כמה את?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוגע לשאלותייך
ל12/01/2010ערב טוב,תודה שחזרת אלי מהר.
בנוגע לשאלותייך הלכתי לרופא שלי שאמר ריכוז 85 מיליון לסמ"ק,תנועתיות1%,TMC1.6,תאים נורמליים 4%.כעיקרון הבדיקות שלי תקינות,יש לי 2 ילדים אחד בן7.5,והשני בן5.5.שניהם מנישואים אלו,אני בת 34 ובעלי בן35.שאלתי היא הרופא המליץ לקחת הזרעה,האם לפי האמור לעיל מצב הזרע לא טוב ואי אפשר טיבעי?כמו כן מה אתה ממליץ בכל זאת לשיפור הזרע.
תודה וסליחה על האורך ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצתי
פרופ` בנימין ברטוב17/01/2010ל היקרה
ממליץ לעשות השבחה בשיטת הswim-up ובמקביל לבדוק תרבית זירמה ומצב של וריקוצל (דליות אשכים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסה באשךעמי10/01/2010
שלום
רציתי לדעת במקרה האם ידוע לכם הקוד הרפואי של הביופסה באשכים,
כי בלי זה אני לא יכול לקבל כתב היתחייבות לביצוע הביופסה,
בכבוד רב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוד רפואי
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010עמי היקר
הקוד הרפואי תלוי בקופה אליה אתה משתייך ותוכל לברר אותו בקופת החולים שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץאבי10/01/2010
שלום, הבדיקה בוצעה לאחר כשבועיים של התנזרות. נפח-4.3, ריכוז-99מליון, תנועה-67%, 28%מתוכם בתנועה טובה, לויקוציטים-0 ,אגלוטינציה-חיובית+++, תאים תקינים-4%.
לאחר השבחה הנתונים הם:ריכוז-79, תנועה-76%, סה"כ תאי זרע בתנועה-30
רציתי לשאול מה הסכויים להריון ע"י הזרעה וכן כמה משפיע הגורם של אגלוטינציה ומה הטיפול בזה.
כמו"כ אני סובל מוריקוצלה (לא ידוע לי איזה דרגה אבל מלווה לעיתים בתחושות לא נעימות באשכים). תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגלוטינציה
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010ישנן שתי סיבות אפשריות לאגלוטינציה:
הראשונה על רקע אימונולוגי כאשר נוגדנים עצמיים כנגד תאי הזרע נקשרים אליהם וגורמים לאגלוטינציה. במצב זה רואים בדרך כלל בהסתכלות במיקרוסקופ שתאי הזרע קשורים אחד לשני בצורה מסודרת. האפשרות השניה היא אגלוטינציה שנובעת מהצטברות של תאים מתים בגלל ריבוי תאי זרע בזירמה . במקרה שלך האפשרות השניה היא היותר סבירה.
מציע שתמשיך לעשות הזרעות עד ארבע פעמים כאשר מעבדת הזרע תבצע השבחה אופטימלית על מפלי צפיפות.
לגבי השאלה אודות הוריקוצל, כדאי להתייעץ עם אורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעאבי08/01/2010
שלום, הבדיקה בוצעה לאחר כשבועיים של התנזרות. נפח-4.3, ריכוז-99מליון, תנועה-67%, 28%מתוכם בתנועה טובה, לויקוציטים-0 ,אגלוטינציה-חיובית+++, תאים תקינים-4%.
לאחר השבחה הנתונים הם:ריכוז-79, תנועה-76%, סה"כ תאי זרע בתנועה-30
רציתי לשאול מה הסכויים להריון ע"י הזרעה וכן כמה משפיע הגורם של אגלוטינציה ומה הטיפול בזה.
כמו"כ אני סובל מוריקוצלה (לא ידוע לי איזה דרגה אבל מלווה לעיתים בתחושות לא נעימות באשכים). תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובתי ניתנה היום
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעturh,07/01/2010
שלום,
בן זוגי עשה בדיקת זרע. התנזרות של 6 ימים.
צמיגות: 1
PH 7.4
נפח 3
ריכוז 92 מליון
תנועה 82 %
סה"כ 225 מליון
מורפולוגיה: תקינים 5%
אני מבינה שכמות הזרעים התקינים היא נמוכה מאוד. האם הריכוז מפצה על כך? האם ניתן להכנס להריון באופן טבעי עם תוצאות כאלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש07/01/2010שלום אלמונית,
בנתוני זרע שכתבת קיים סיכוי להריון בצורה הטבעית, אך הסיכוי הוא נמוך יותר מאשר אצל גברים עם זרע תקין. ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המיועד לשפר איכות הזרע כל הזמן כל עוד אתם מנסים להרות. אם אין הריון בצורה הטבעית לאחר שנה של נסיון המלצה היא לפנות למומחה פריון. קיימים פתרונות רבים. חשוב גם לבצע בדיקת אשכים אצל אורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשך טמיר וחוסר בתאי זרערינה07/01/2010
בעלי נולד עם אשכים טמירים והוא נותח בגיל 5.
בבדיקת זרע כמעט ולא נמצאו תאי זרע (בודדים בלבד).
הייתי מעוניינת לדעת מה הסיכוי להשגת הריון עם נתונים אלו? כמובן ע"י IVF ומיקרומניפולציה.
האם יש צורך בניתוח TESE להוצאת זרעונים משק האשכים? האם ביצוע הניתוח יעלה את הסיכוי להשגת הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אשך תמיר
ד''ר אליעזר גירש07/01/2010שלום רינה,
לפי סטטיסטיקה, באשך תמיר חד-צדדי – 12% ממקרים יש להם אזוספרמיה (חוסר זרעונים במירוק). במצב של אשך תמיר דו-צדדי – 32% אזוספרמיה. קיימת טענה כי פגיעה גנטית גורמת לאנומליות במערכת רביה של זכר שזה כולל אשך תמיר, אך הסיבה המדוייקת אינה ידועה. מצב של אשך תמיר גורם לפגיעה בתאים ראשוניים, מהם מתפתחים הזרעונים. מומלץ לבצע תיקון אשך תמיר בגיל 6-9 חודשים.
אם מבצעים תיקון אשך תמיר עד גיל שנתיים, ניתן למצוא זרעונים בגיל הבגרות בכ- 90% מהמקרים. אם מבצעים תיקון אחרי גיל שנתיים, ניתן למצוא זרעונים בגיל הבגרות בכ- 45% מהמקרים.
טיפול IVF - דרך נכונה במקרים הללו. לא ממליץ על TESE כל עוד יש זרעונים במירוק. TESE אינו ישפר את הביצוע.
כמו כן, בכל מקרה, ממליץ לבעלך להשתמש ב- Vitamale, תוסף תזונה, המשפר איכות הזרע. יש להשתמש בו כל הזמן עד להסגת הריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה
רינה08/01/2010האם פגיעה גנטית זו עלולה להשפיע על מערכת הרבייה גם בדרכים אחרות? לדוגמא, ליקויי תפקוד שונים כמו אי שפיכה/שפיכה מוקדמת? ליבידו נמוך?
האם יש חשש שהפגיעה הגנטית תעבור לצאצאים?
כמו כן, ציינת שאשך טמיר פוגע במקור שממנו נוצרים הזרעונים. אם כך, האם הזרעונים (המעטים)שנוצרים פגועים גם הם? האם נכון יהיה להשתמש בהם, למרות זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרע...דחוווףףףףאביהו07/01/2010
שלום רב, עשיתי בדיקת זרע והיא יצאה לא תקינה.
קיבלתי אנטיביוטיקה למשך 30 יום וחזרתי לבדיקת זרע כמותית איכותית נוספת.
להלן תוצאותיה:
צבע: תקין
צמיגות: תקינה
אגלוטינציה: אין
PH: 7.7
ספירת זרעונים:
ריכוז: 6^10 * 1
מס' זרעונים כללי: 6^10 * 4
תנועה - 50%
תאי דם לבנים - *0
תאי זרע לא בשלים- *0
VIABILITY :
% (> 50%)
כדוריות דם אדומות:
מורפולוגיה:
% זרעונים תקינים: 3 (>14%) (KRUGER STRICT CRITERIA)
ראש: 53%
צוואר: 2%
זנב: 3%
MULTIPLE: 39%
סיכום:
OLIGOZOOSPERMIA
TERATOZOOSPERMIA
אני מניח שהבדיקה לא טובה ולא תקינה לפי המדדים הנמוכים וממה שקראתי באינטרנט.
האם זה אומר שלא אוכל להביא ילדים משלי באופן טבעי?
אני עומד לפני נישואים וארוסתי אינה מעוניינת בטיפולי הפרייה.
האם לבטל את החתונה או שיש סיכוי?
אודה על תשובתכם המהירה והכנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש07/01/2010שלום,
לפי תוצאות בדיקת הזרע מדובר בספירה נמוכה מאוד של זרעונים וגם באיכות ירודה שלהם. במצב זה קשה מאוד להכנס להריון בצורה הטבעית, אם כי לפעמים זה קורה. ממליץ לגשת לאורולוג ולבצע את כל הבדיקות הנחוצות לבדיקת פעילות האשכיך (אולטרסאונד אשכים, דופלר, פרופיל הורמונלי, קריוטיפ, שפיחה אחורית, ואריקוצלה...). רק לאחר כל הבדיקות תהיה אפשרות לבחור בכיוון הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע - סיכויי כניסה להריוןצ07/01/2010
שלום
בבדיקת זרע התקבלו התוצאות הבאות:
נפח: 3.0 מ"ל
צמיגות גבוהה
אגלוטינציה: אין
pH: 7.5
ריכוז: 106 מיליון
מספר זרעונים כללי 318 מיליון
52% תנועה
50% תנועה טובה, 1% תנועה בינונית, 1% תנועה איטית
תאי דם לבנים: 9 מיליון
תאי זרע לא בשלים: 0
מורפולוגיה-זרעים תקינים: 15% לפי מדד של תקין>14%
ברצוני לברר האם התוצאות תקינות לגבי סיכויי הכניסה להריון מבחינת הנתונים שהתקבלו?
הבנתי שהמצאות תאי דם לבנים עלולה להפריע, עד כמה אם בכלל הדבר אמור להפריע לאור שאר התוצאות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש07/01/2010שלום,
מדדים הקשורים לכמות ואיכות הזרעונים תקינים. צויין נוכחות לאוקוציטים וצמיגות שיכולה לנבוע מנוכחות תאי דם לבנים. תאי דם של מערכת חיסונית אכן אלולים לפגוע בחיוניות של זרעונים. זה סימן לתהליך דלקתי במערכת הרביעה. יתכן ונחוץ טיפול אנטיביוטי. ממליץ לבצע תרבית לפטוגנים בזירמה ולגשת לאורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איכות זרע - כניסה להריוןנלי07/01/2010
בשבוע הבא אמור להיות ביוץ, אם נקיים יחסים כל יום מראשון עד שבת האם זה יוריד את איכות הזרע?
האם ניתן לקיים יחסים כל יום וזה ישפר את סיכויי הכניסה להריון או שזה פשוט יפגע באיכות הזרע ועדיף לקיים יום כן יום לא?
תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זמן אופטימלי לקיום יחסי מין להריון
ד''ר אליעזר גירש07/01/2010שלום נלי,
על מנת לשפר סיכוי כניסה להריון, מקובל לקיים יחסי מין יום-יום בתקופה של 4 ימים לפני ביוץ עד יומיים אחרי ביוץ. אין פגיעה באיכות הזרע אם מקיימים יחסי מין כל יום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך פרופ ברטובעומר07/01/2010
אנחנו היינו בהריון בשנה וחצי פעמיים פעם נאלצנו לעשות הפלה חודש רביעי ולפני 6 חודשים הריון כימי.
הנתוני זרע נמוכים, השאלה איך ניכנסנו להריון? והאם כדי לנסות להמשיך טבעי?
נפח 6מ"ל
ריכוז 15X10X6
PH 7.4
תנועתיות 40%
פרוגרסיבית 27%
ליקוציטים לא נימצאו
תאים תקינים 4%
בבדיקה נוספת במכון אחר התאים תקינים יצא 2%.
בתודה מראש
שאלת גיל האישה תחילת 36 בדיקות תקינות לחלוטין
הריון ראשון היה אחרי חצי שנה נסיונות הפלה אחרי 4 חודשים וכניסה להריון כימי שני אחרי 5 חודשים
ועכשיו מנסים 7 חודשים
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבחון נוסף
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010ממליץ לך לעבור איבחון מורפולוגי של תאי הזרע בהגדלה גדולה ועל-פי התוצאות לשקול את ההמשך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקולציהשרה06/01/2010
בעלי מטופל כ- שנתיים בזריקות פרגניל וגונל. הבדיקות הראו שוב ושוב חוסר מוחלט בתי זרע. עכשיו הפנו אותנו לסקירה מדוקדקת במעבדה בעין כרם. 1.שאלתי היא מה השלב הבא במידה וגם בבדיקה זו לא ימצאו כלום?
2. אף אחד לא שלח אותנו לבדיקה האם יש חסימה (וריקולציה) האם לא יתכן שמלבד הבעיה ההורמונלית יש בעיה כזו, שלא יעלו עליה מכיון שיחשבו תמיד שזה בגלל ההומונים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזוספרמיה
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010שרה שלום
לא ברור לי מהו הרקע של הטיפול ההורמונלי שמקבל בעלך. במצב של אזוספרמיה (חוסר בתאי זרע) רצוי לדעתי לבצע אולטרסאונד אשכים וגם לברר מצב של וריקוצל, לבצע תרבית זירמה וגם חיפוש תאי זרע בהגדלה מיקרוסקופית גדולה (מעל פי 6,000) לאחר סירכוז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת קליינפלטרמיכלי06/01/2010
בני בן 29 עקב ירידה בליבידו ופוטנציה הופנה לבדיקות.
התגלתה תסמונת קליינפלטר.
חוסר בטסטוסטרון.
בדיקת זרע ראשונה – ללא אף תא זרע בכל השדות
US אשכים – אשכים היפוטרופים ווריקוצלה בהמיסקרוטום השמאלי.
התחיל לפני מספר ימים בטיפול של זריקת טסטוסטרון בשלב זה כל 28 יום
לראות איך הגוף מגיב.
האם כדאי שיעשה ביופסיה של אשכים על מנת למצוא אי אילו מוקדי זרע ולהקפיאם
ואם כן מתאי לעשות את זה.
והאם הרפואה הסינית במצבו הנוכחי יכולה לעזור לו בתפקוד
המיני ואולי לייצר אפילו מעט תאי זרע על מנת שיוכל להקפיא ובבוא
העת להשתמש בזה להפריית מבחנה.
עלי לציין שבני כרגע רווק.
אם כן מה עלינו לעשות. אשמח לתשובה מהירה.
תודה – מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליינפלטר
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010יש לדעתי להמתין ולראות כיצד יגיב לטיפול ההורמונלי בטסטוסטרון. אפשר לשלב גם רפואה סינית ואולי להתייעץ עם אורולוג לגבי טיפול בוריקוצל שהתגלה. בכל מקרה, חיפוש של תאי זרע בזירמה של הבן כדאי שיתבצע לאחר סירכוז ובהגדלה מיקרוסקופית גדולה (מעל פי 6,000).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרע בבקשה...אביבה לוי05/01/2010
שלום לכם!
אני ובעלי מנסים להיכנס להריון כבר שנה. כעת הרופא המליץ לשלוח את בעלי לבדיקת זרע ואלו הן התוצאות לאחר התנזרות של 3 ימים:
volume - 5
ph - 8
count - 15
tot/ count - 75
motility - 20
grade - 1-2 - poor -moderate
eosin - 53
morphology normal - 0
borderline - 0
amorphous - 69
pyriform - 9
round - 1
tail - 8
midpiece - 11
אין לי שמץ של מושג אם הזרע תקין, ואם לא האם זו בעיה שניתנת לתיקון... אשמח ליעוץ!
בתודה, אביבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב10/01/2010אביבה היקרה
בבדיקת הזרע רואים חולשה בעיקר במבנה תאי הזרע. לא ניצפו תאים בעלי מבנה תקין ומאידך ניצפו ליקויים בעיקר במבנה ראש תאי הזרע.
רצוי לברר האם יש סיבה אפשרית למצב זה ואם כן רצוי לטפל בעניין. במידה ולא מתגלה סיבה, רצוי לבצע הזרעות תוך רחמיות לאחר השבחת תאי הזרע על מפלי צפיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

