מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מורפולוגיהיניב10/03/2009
ד"ר גונן וד"ר גירש שלום רב, אשתי ואנוכי מנסים להרות ,(יש לנו כבר 3 ילדים מקסימים) .לאחרונה משהו משתבש .אישתי עברה 3 הפלות 1 בעקבות מומים ו-2 נוספים עקב חוסר דופק בשבוע ה-8 פחות או יותר. אנו מבצעים בדיקות וכמובן ביצעתי בדיקת זרע. נודה לך אם תוכל לעזור לנו בפיענוח המורפולוגיה .(כל היתר תקין). Kruger criteria 5% Abnormalitiea (%) 95 Head 80 Tail 12 midpiece 3 הבנו שתוצאה הקטנה מ-4 היא לא תקינה.אך לא הבנו את המשמעות .האם יכול להיות שזו הבעיה להפלות החוזרות? אנו מודים לך מראש על זמנך ותשובתך. חג שמח יניב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה ליניב
ד''ר אליעזר גירש10/03/2009שלום יניב,
הבעיה הנראת לעין היא % נמוך של זרעונים בעלי המורפולוגיה תקינה. מורפולוגיה תקינה כאשר % זרעונים תקינים הוא מעל 14% לפי קריטריון של אוניברסיטת טייגרברג (מה שנקרא סולם קרוגר). בהחלט יתכן כי הפלות הן תוצאה של זרע לא תקין, אך יכולות להיות סיבות אחרות. מבחינת הזרע, קיים בארץ תכשיר - תוסף תזונה, Vitamale, המיועד לשיפור איכות הזרע בכל הפרמטרים. אני תמיד ממליץ לגברים להשתמש בו כי בהרבה מקרים הוא עוזר ומצד שני לא קיים טיפול אחר היכול לשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. ושאלה נוספת
יניב10/03/2009תודה על תשובתך המהירה. האם במקרה בה המורפולוגיה לא תקינה ושאר הפרמטרים תקינים האם נהוג לבצע הזרעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך
ד''ר אליעזר גירש10/03/2009יניב,
לפעמים מספר גבוה של זרעונים נותן קומפנסציה מסויימת על מורפולוגיה ירודה. בכל מקרה, אם לא הסגתם הריון בצורה הטבעית במשך מעל שנה של יחסי מין סדירים, מומלץ לעבור להזרעה תוך רחמית. אם זה לא יעזור, תצטרכו לעבור להפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת וממוקדדת יותר
יניב11/03/2009בהמשך לתשובתך ,אהיה ממוקד יותר.אישתי ואני כן מצליחים להכנס להריון,הבעיה ש-3 ההריונות האחרונים הסתיימו בהפלה . בשבועות הראשונים נצפה דופק ומיד אח"כ לא נצפה ,וכן שק ההריון היה ריק.אנחנו מנסים לבדוק את הגורם לכך עד כמה שניתן ולא להמשיך לעבור הפלות נוספות אם ניתן. אישתי עברה מספר בדיקות כמו טרומבופיליה ועוד.. ובינתיים אצלה הכל תקין. לאור כל זאת האם בכל זאת כדאי להמשיך ולנסות או לעבור להזרעה? (עקב תוצאות המורפולוגיה ) . המון תודות על תשובתך המהירה. יום טוב, יניב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך
ד''ר אליעזר גירש11/03/2009שלום יניב,
בהמשך לשאלתך, אם תשתמש ב- Vitamale, יש סיכוי שתשפר את איכות הזרע ותסיגו הריון תקין בצורה טבעית. שיטות של הזרעה תוך רחמית ושיטות IVF מאפשרות להיכנס להריון כאשר לא מצליחים להסיג זאת בצורה טבעית. עדיין, אם הבעיה היא של איכות הזרע אז גם ב - IVF הבעיה נשארת אותה הבעיה. אצלכם, לפי הבנתי, אין בעיה להכנס להריון.
בשיטת IVF היום אפשרי לברור ולבודד את הזרעונים התקינים ולהזריקם לתוך ביציות. זה מתבצע בשיטוף פעולה של יחידת IVF ומעבדה אנדרולוגית של פרופ' ברטוב. השיטה נקראת IMSI.
חג שמח ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלות
יניב12/03/2009שוב שלום, לפני הכל רציתי להודות לך על תשובותיך המהירות. ושוב יש לי שאלות, 1)האם בהזרעה גם ניתן ומקובל למיין זרעים עפ"י איכותם? 2)היכן ניתן לקנות את הויטמינים שציינת? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך תשובה
ד''ר אליעזר גירש13/03/2009שלום יניב,
1. לא ניתן לבצע מיון הזרעונים, לפי שיטת ברטוב, לפני הזרעה תוך רחמית. את המיון מבצעים במסגרת IVF כאשר מחפשים זרעונים בודדים, בעלי מורפולוגיה תקינה, עבור הזרקה לתוך ביציתיות.
2. ניתן למצוא את Vitamale בארץ דרך חיפוש באנטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לקבל הבהרותאלה09/03/2009
שלום רב, שאלתי מספר מומחים, כולל בפורום זה, מהו זמן ההמתנה בין TESA אחד למישנהו. וקיבלתי תשובות סותרות: -מומחה בהדסה טען שהוא ממליץ להמתין 6 חודשים (?! אולי סבר שהתכוונתי ל TESE??) -הרופא המטפל אמר שזמן ההמתנה המומלץ הוא 3 חודשים, ולא פחות מ-6 שבועות. יום ביצוע ה TESA הבא שלי צפוי להיות לאחר חודשיים (8 שבועות) מה TESA הקודם. (תוך עמידה בקריטריונים המצויינים לעיל של הרופא המטפל). האם אין הנחיות ברורות ומוסכמות לגבי זמן ההמתנה? מה הסכנות בביצוע TESA חוזר מוקדם מדי? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפסקה בין ניתוחים של TESA
ד''ר אליעזר גירש11/03/2009שלום ירון,
הסיפרות המדעית ממליצה על הפסקה של 6 חודשים בין ניתוח TESA אחד לשני על מנת שרקמת האשך תחלים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך
אלה13/03/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה באיכות הזרעשלי08/03/2009
שלום, להלן תוצאות בדיקת הזרע שלי: SEMEN PH - 8.5 SEMEN VOLUME - 4 SPERM MOTILITY 1 HR - מעטים, אחדים בתנועה טובה CONCETRATION - 60%, תאי זרע גם בקבוצות SEMEN WBC - 3-6 MORFO NORMAL - 9% (סולם קרוגר) MORFO ABNORMAL - 83% head defects MORFO DEF TAIL - 7 הרופא אמר שיש בעיה במבנה הזרע ושנצטרך להיעזר בהזרעות. אני רואה שיש עוד כמה נתונים לא כ"כ טובים - כמו תנועתיות וריכוז בקבוצות. האם זה יכול להוריד את סיכויי ההצלחה של ההזרעות? מה ניתן לעשות כדי לשפר את איכות הזרע במקרה שלי - תזונה? ויטמינים? קרינה סלולרית? עישון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לגיורה
ד''ר אליעזר גירש09/03/2009שלום גיורה,
הצמתה של זרעונים (תאי זרע בקבוצות) יכולה בדרך כלל לנבוע משתי סיבות: 1) הדבקות של זרעונים מתים 2) הדבקות בין הזרעונים חיים בגלל נוגדנים שנוצרו כנגד מבנים מסויימים שעל גבי המעטפת של זרעונים. יתכן גם מצב מעורב. לפעמים שטיפות של זרע כזה עם נוזל מיוחד (מדיום) יכולות לעזור מאט. כן, מצב בו זרעונים חיים עוברים הצמתה בגלל הנוגדנים יכול להוריד את הסיכוי של הצלחה בהזרעה תוך רחמית.
לשאלתך לגבי שיפור איכות הזרע: חשוב להפסיק לעשן, לשמור טלפון נייד לא על הגוף, לעשות פעילות פיזית, תזונה נכונה. אפשר לקחת תוסף תזונתי Vitamale המיועד לשיפור איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בעקבות תשובתך
שלי10/03/2009תודה על התשובה המפורטת. להבנתי, בעיית המורפולוגיה אינה הבעייה העיקרית בזרע שלי, אלא הקבוצתיות. לפי תשובתך, הצמתה של זרעונים חיים - כמו שבמקרה שלי - היא בעייתית יותר ולא תמיד ניתן להתגבר עליה בהזרעות. מה היית ממליץ לי ולאישתי לעשות במקרה כזה? האם היית ממליץ לנו ללכת להזרעות או ישר להפרייה? ושאלה נוספת: כיצד יכול הויטמין שהמלצת עליו (ויטמייל) למנוע את תופעת ההצמתה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך
ד''ר אליעזר גירש10/03/2009שלום גיורא,
לדעתי, לא צריך למהר בכיוון של הפריה חוץ גופית. אפשר לנסות 3-4 מחזורי טיפול בהזרעה תוך רחמית ואם לא יתקבל הריון רק אז לפנות לטיפולי IVF.
Vitamale אינו מונע תופעת ההצמתה, אך במצב זה יכול לגביר תנועתיות ומורפולוגיה של זרעונים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות TESE/mTESEMike05/03/2009
שלום, לפני כחודש עברתי נתוח mTESE אצל דרי שליגל. לא צערי ללא הצלחה. בניתוח TESE רגיל בשנה שעברה גם לא נמצא שום דבר. להלן התוצאות של בדיקות הפתולוגיות לאחר שני הניתוחים. TESE נצפו מספר סביר של תועלות זרע עם התעבות ממברנות מצופות בתאי סרטולי בלבד. במשתית עליה קלה בתאי ליידיג ללא תסנין דלקתי. mTESE מעט טובולים בעלי מבנה פיברוטית , היאלינית, ללה ספרמטוגנזיס. בנוסף מאט תאי ליידיג. אבקש עזרתכם בפענוח התוצאות האלו. האם נתן לקבוע שמחלה היא מלידה או "נרכשה" במהלך החיים? דרך הגב כל הבדיקות גנטיות OK . בתודה מראש Mike
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מייק שלום
ד''ר עופר גונן06/03/2009לא ניתן לקבוע אם זה מלידה או נרכש. בכל מקרה גם שיש הפרעה קשה יכולים להיות לפעמים אזורים של ייצור זרע ואתה ניסית למצוא אותם כמיטב יכולתך.
למרות הגנטיקה התקינה ואני מבין שגם בדקת חסרים בכרומוזום Y, יתכנו בעיות גנטיות נוספות שלא מזהים.
מקרים אחרים יכולים להתרחש בשל פגיעה באשך עוד ברחם או לאחר הלידה.
הסתכל קדימה והמשך בדרך כל זמן שהאישה צעירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקת זרעארנון05/03/2009
שלום אני בן 34. ובבדיקת הזרע שבצעתי, נמצא : נפח 6 מיליליטר מורפולוגיה 7% תאים תקינים וכן תנועתיות 54% סוג תנועה: פרוגרסיבית 44% ב- swim up ריכוז 22 מיליון, תנועתיות 82%. total motile count 9 מיליון שים לב שתקופת ההתנזרות היתה 7 ימים (ייתכן שאף 8). לגבי שאר המדדים אני מבין שתקין. (בטווח הערכים התקינים שרשומים) 1. מה מצבי? 2. האם ניתן להכנס להריון ספונטנית? (אשתי בגיל 39 ובבדיקות ראשונות נמצא שהכל תקין אצלה.) תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנון שלום
ד''ר עופר גונן06/03/2009ספק אם בדיקת זרע כזו מסבירה אי פריון, למרות מורפולוגיה בינונית.
בשל גיל האישה כדאי לסיים ברור מלא ולהתחיל הזרעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקת זרעיעל ואסף04/03/2009
שלום, אנו זקוקים לעזרה בפענוח תוצאות הבדיקה: abstinence: 2 viscosity :normal volume:3.1 ph : 8 count : 130 tot. count :403 motility :45-50% grade : 2-3 morphology normal : 2% borderline : 5 amorphous : 51 pyriform :28% tail : 8% midpiece :6% prem. cell : ++ (באחוזים ?) fructose : normal
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר עופר גונן06/03/2009בדיקת זרע טובה מאד מלבד מורפולוגיה נמוכה.
מציע להמשיך ברור, לדעתי זה לא יסביר אי פריון ממושך.
בעוד חודש לחזור על הבדיקה במעבדה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהVITAMALE
אסף12/03/2009שלום דוקטור, תודה על תגובתך המהירה. האם אתה חושב שתוסף התזונה יVITAMALE יוכך לעזור לי במקרה של מורפולוגיה נמוכה? ואם כן , היכן ניתן לרכוש מוצר זה ? (ראיתיתת במד קר בתוצאת חיפוש של גוגל).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פליטה או המנעות?השותל ברינה04/03/2009
שלום, בשל אזוספרמיה ממקור חסימתי, אני צפוי לעבור שאיבת זרע מהאשך. האם יש דרך להתכונן לקראת הפרוצדורה? 1.להמנע מפליטת זרע? 2. ואולי עדיף לעודד פליטה, כדי לחדש להפטר מהתאים המתים/מעוותים? ובכלל לכמה זמן מראש.. .3 ומה לגבי שינוי תזונתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר עופר גונן06/03/2009לכל אלו אין משמעות כיון ששאיבת הזרע תהיה מהאשך PESA או TESA ולא מהצנרת של הזרע שם הצטברו זרעונים.
באשך יהיו רק זרעונים חדשים.
אין שינוי תזונתי שישנה משמעותית את תוצאות הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע - שאלה דחופהנורה02/03/2009
שלום רב בעלי צריך לעשות בדיקת זרע ביום רביעי הקרוב. זה יהיה לאחר 11 ימי התנזרות. האם מומלץ לשכב היום ולתת את הבדיקה לאחר יומיים התנזרות (ביום חמישי) או לתת ביום רביעי לאחר 11 ימי התנזרות. לא ניתן לתת ביום ראשון כי אני צריכה לבייץ. תודה רבה טלטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ימי התנזרות לפני מתן זרע לבדיקה
ד''ר אליעזר גירש03/03/2009שלום טלטל,
לאחר 11 ימי התנזרות חלים שינויים דגנרטיביים בזרעונים וכך תוצאות הבדיקה לא נאמנה. אני ממליץ לקיים יחסי מין היום ולתת זרע לבדיקה ביום חמישי שזה יוצא יומיים של התנזרות.
הוראות למתן זרע לבדיקה:
על מנת לקבל נתוני הבדיקה נאמנה, עליכם להקפיד על הכללים הבאים:
להימנע מיחסי מין או שפיחת זרע בכל דרך אחרת במשך 2-3 ימים.
לפני מתן הזרע מומלץ לרוקן את שלפוחית השתן.
לפני מתן הזרע יש צורך לנקות (לשטוף עם סבון) את אבר המין.
לא להשתמש בסבון או חומר אחר בזמן האוננות (יש לזכור שכל חומר יכול לפגוע בזרעונים).
לתת זרע לכוס סטרילית (דוגמת כוס שתן של קופת חולים) ולסגור מייד עם גמר הפעולה.
לא להשתמש בקונדום המכיל חומר קוטל זרע. יש אפשרות לרכוש ערכה מיוחדת הכוללת קונדום ללא חומר קוטל זרע ומאפשר מתן זרע תוך כדי קיום יחסי מין.
לא לאבד את הטיפה הראשונה של זרע כי בה נמצאים רוב הזרעונים.
לכתוב על הצנצנת את שם של בעל הזרע ושעת מתן הזרע. לכתוב בצורה ברורה.
את הזרע יש להביא למעבדה תוך שעה אחת ממתן הזרע.
בזמן העברת זרע למעבדה רצוי לשמור את הזרע בחום של 25º-37ºC.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך
גבע04/03/2009ד''ר אליעזר גירש תודה רבה על התשובה המפורטת, אני אתיחס להמלצותך בכובד ראש. ושוב תודה גבע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע לאחר טיפול כימיגבע02/03/2009
שלום רב, אני בן 28 לאחר טיפול בציקלופוספמיד 100 מ"ג ליום במשך כשנה וחצי, מזה כחצי שנה אני ללא טיפול תרופתי, לאחרונה ובעקבות סיום הטיפול הכימי ערכתי בדיקת זרע ותוצאתיה נמצאו לא טובות : "לא נמצאו תאי זרע גם לאחר סירכוז" עלי לצין כי לפני הליך הטיפול הכימו" שמרתי זרע בבנק הזרע. ואילו שאלותי: - האם זה אומר שאני עקר? - האם זרעי כיום מהווה סכנה (עלולים להיולד ממנו תינוקות בעלי מום)?? - האם זהו מצב קבוע, או שיש סיכוי שיצור הזרע בגופי ישתקם בעתיד? - האם אי יצור תאי זרע משפיע בדרך כל שהיא על אופיי כגבר? מאז שקבלתי את תוצאות הבדיקה אני חש עצבות רבה ואובדן בטחון עצמי, - האם תחושות אילו הן טבעיות ואם הן יחלפו, או שזאת חלק מן התופעות הכרוכות בעקרות?? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תופעות לאחר כימוטרפיה
ד''ר אליעזר גירש03/03/2009שלום גבע,
זה מצויין שיש לך זרע קפוא למקרה "חרום", תוכל להשתמש בו בעתיד אם תרצה. כימוטרפיה מנטרלת לתקופה ארוכה את התפתחות הזרעונים. אורך התקופה של חוסר יצור הזרעונים קשה לעריך, זה אינדיבידואלי ויכול לקחת מספר שנים. זה שאינך מייצר כרגע זרעונים אינו מעיד על כך שלא תייצר גם בעתיד. יתכן ו- Vitamale, המיועד לשיפור איכות הזרע יתן דחיפה חיובית. אני מקווה שייצור הזרעונים יתחדש עם הזמן. חוסר יצור זרעונים אינו משפיע על אופי כגבר. טסטוסטרון הוא זה שאחראי על גבריות בכל מובן. אם תאי אשך שמייצרים טסטוסטרון לא נפגעו אזי מבחינה גברית הכל צריך להיות בסדר. בדיקת דם יכולה לגלות מה מצב של ייצור הטסטוסטרון.
לגבי תחושת עצבות ואובדן בטחון - זה טבעי לגמרי, אך חייבים לטפל בזה. יש לגשת לפסיכולוג ואם הוא לא יעזור אז לפנות לפסיכיאטר לתמיחה תרופתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בלוריוון ופקסטריקי28/02/2009
יש לנו שני ילדים. במשך שמונת החודשים האחרונים אנו מנסים להיכנס להריון. אני נבדקתי לפני מס' חודשים ולא נמצא שום דבר חריג. בעלי נוטל מיזה כשנתיים פקסט ולורוון. האם שימוש בתרופות אלו פוגע באיכות הזרע. האם יש לבדוק זאת כרגע או עלי לערוך בדיקות נוספות. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לוריוון ופקסט
ד''ר אליעזר גירש03/03/2009ריקי שלום,
אני מבין שבעלך נוטל את התרופות כנוגדי דיכאון. לא ידוע לי השפעה שלילית של התרופות הללו על איכות הזרע. יכולה להיות ירידה בחשק המיני. חשוב לבצע בדיקת זרע ולראות מה איכותו נכון לעכשיו. לפי תשובות הבדיקה תהיה אפשרות להתיחס נכון יותר לשאלתך.
כדאי להכנס ולפנות גם בפורומים:
פורום דיכאון וחרדה
פורום יעוץ תרופתי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ווריקוצלה גדולהדרור28/02/2009
אני סובל מווריקוצלה גדולה (3) עם היפוך דם ואשך שמאלי קטן מאוד בערך כשליש! מהימני בדיקת זרע נפח 3 מ"ל ריכוז 23 מיליון תנועה 55% ומורפולוגיה 4 % חושש לעשות ניתוח מהסיכון שלו בפגיעה יותר חמורה בזרע (שמעתי מקרים) האם כדאי לוותר על ניתוח כי לפי הבנתי הבדיקה לא כ"כ חמורה אשתי בת 29 ואני 35 יש לנו בת מקסימה בת 5 חודשים מטיפול IVF יחיד ובודד שניסינו הסיבה לIVF היתה 8 חודשי ניסיון טבעי ללא הצלחה אשמח לתשובה מפורטת כדי להחליט מה עושים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
וריקוצלה בדרגה III
ד''ר אליעזר גירש28/02/2009שלום דרור,
לפי נתוני בדיקת הזרע ולאור ההצלחה ב-IVF שבוצע לאחרונה אפשר להמשיך בטיפולי IVF, זאת גם דרך. אפשרות נוספת היא לשמור זרע בהקפאה כ- backup ולהשתמש בו לצורכי IVF.
אם ברצונך לטפל בוריקוצלה יש לפנות לרופא אורולוג. לגבי לעשות ניתוח או לא, זו החלטה אינדיבידואלית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות זרעמירב27/02/2009
שלום בעלי ביצע בדיקת זרע. התוצאות העיקריות הן: ריכוזיות - 16% ספירה 64M Motility - 40% ציון - prejrenim eoisn - "-" מורפולוגיה - נורמלה - 0, קרוב לנורמל - 2, "דופקים בראש" - 98 (עם * ל-mainly pyriform) WBC - +++>1 מליון (על סימן קריאה... הרבה הרבה יותר גדול מ-1 מיליון) אני מבינה מזה שהבדיקה לא הכי טובה שיש אבל עדיין כמה שאלות: 1. מה המשמעות של הציון (prejrenim) 2. ממה יכול לנבוע ה-WBS הגבוה? האם זה קשור לתוצאות? 3. מה פירוש ה-* ב-head defect כלומר - mainly pyriform האם כדאי ללכת עם זה לאורולוג או לרופאת נשים שלי (שנתנה את ההפניה) זה מספיק? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מירב שלום
ד''ר עופר גונן27/02/2009
1. מה המשמעות של הציון (prejrenim)- לא מבין מה כתוב.
2. ממה יכול לנבוע ה-WBS הגבוה? האם זה קשור לתוצאות? יתכן ויש זיהום חיידקי
3. מה פירוש ה-* ב-head defect כלומר - mainly pyriform צורה מחודדת לא תקינה של ראש הזרע.
כדאי לפנות לאורולוג ולשקול ביצוע תרבית וטיפול אנטיביוטי.
אם אתם בטיפולי פריון, לעדכן גם את רופא הנשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוחטל26/02/2009
שלום בדיקת זרע: בן 37. בדיקת זרע לפי כל הפרמטרים בטווח התקין, רק לא בטוח לגבי מורפולוגיה. NORMAL FORMS 5% ABNORMAL FORMS 95% TAPERED HEADS X ABSENT HEAD AMORPHOUS X IMMAATURE FORMS תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מורפולוגיה נמוכה
ד''ר אליעזר גירש27/02/2009שלום עדי,
צורניות תקינה של זרעונים המהווה 5% זה מתחת למצב תקין. במצב תקין מורפולוגיה תקינה צריכה להיות מעל 14%. יתכן קיימת תזונה לקויה או חוסר בפעילות ספורטיבית או עישון או תנאי עבודה או דלקת במע' המין או ואריקוצלה... יש מספיק סיבות לירידה באיכות הזרע.
אפשר לנסות לנטול תוסף תזונתי Vitamale לאורך מספר חודשים ולבדוק שוב את הזרע, אם חל שיפור.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איכות זרעאסף26/02/2009
שלום, לפני כחודשיים עברתי ניתוח וריקוצלה עקב ספירה נמוכה וגילוי וריקוצלה. לאחר הניתוח התגלתה אצלי גם דלקת חיידקית בערמונית וקיבלתי 20 יום אופלוקסצין. לאחר מספר ימים עשיתי תרבית זרע נוספת ורשום שיש "+" בתאים לבנים ו"בודדים" בsperm cells. אני חייב לציין שהדרדרות איכות הזרע אצלי היתה חדה ביותר בתוך מספר חודשים. האם יתכן שהאנטיביטיקה השפיעה לרעה על איכות הזרע? איזה עוד בעיה יכולה להביא לירידה כזאת חדה באיכות הזרע ? לפני שנה היתה לי ספירה של 10 מיליון שירדה ל-5 מיליון בתוך 3 חודשים ל-100 אלף אחרי חצי שנה וכעת "תאים בודדים". אני ממש כבר מיואש... תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ירידה באיכות הזרע
ד''ר אליעזר גירש27/02/2009שלום שלומי,
בשנים האחרונות אנחנו רואים ירידה כללית בפוריות הגבר. יש לא מאט סיבות לכך.
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך טיפולי אם יש כזה. אני ממליץ על תוסף תזונתי Vitamale שמיועד לשפר איכות הזרע, גם כשיש בעית וריקוצלה וגם כשיש דלקות במערכת המין.
לשאלתך לגבי אנטיביוטיקה, כן יתכן מצב שיש פגיעה באיכות הזרע לאחר טיפול אנטיביוטי. תנסה בגמר הטיפול האנטיביוטי לקחת Vitamale במשך 3-6 חודשים ואז לבצע בדיקת זרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת טוסטוסטרוןבילבי25/02/2009
היי, האם זה נכון שתוספת טוסטסטרון אם זה ע"י ג'ל או זריקות אובטירול עלולות להביא לסרטן הערמונית או איזשהם תופעות לוואי אחרות? מה תופעות הלוואי ואיך עוקבים אחרי זה לאורך השנים במידה ובעלי גבר בן 33 אמור להתחיל לקחת אחת מתוספות אלה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר עופר גונן27/02/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=282 id=link]אורולוגיה, ניתוחים אורולוגים, מחלות הערמונית[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

