מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פרופסיהקרן09/01/2009
שלום רב אנחנו מנסים להכנב להריון כבר 4 שנים וללא הצלחה. אני עברתי ניתוח של אנדומטריוזיס לפני 4 חודשים. בעלי עשה בדיקת זרע לפני 3 שנים רציתי שתראו מה הממצאים וגם לשאול האם פרופסיה יכולה לפגוע בתפקוד הזרע כי בעלי לוקח את הכדור כבר 6 שנים motile spermatozoa 50% sperm concentration 100 million normal forms 10% אלו הדברים שהרופאה סימנה שלא בסדר ולבסוף בממורפולוגיה היא סימנה 5-13 בינוני תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופסיה
ד''ר עופר גונן09/01/2009כן, התרופה יכולה להשפיע לרעה על זרע, אבל סה"כ גם עם החריגות הקטנות הזרע טוב מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לויקוציטים בבדיקת זרעpbhbv09/01/2009
אנחנו מתוכננים לתהליך פונדקאות בחו"ל בחודש הבא. בבדיקת זרע קודמת נמצא כי יש לויקוציטים בודדים, ובנוכחית נמצאו sperm/field 5-10 (הכוונה ל5-10 מיליון?) האם זה מעיד על דלקת בערמונית? האם דרוש טיפול אנטיביוטי לפני ה-IVF? האם האנטיביוטיקה, במידה ואצטרך לקחת, יכולה להשפיע על איכות הזרע או על ההחלטה אם לעשות את ה-IVF בחודש הבא? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יהצי
ד''ר עופר גונן09/01/2009האם הכוונה ל wbc/field?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב שלום!
pbhbv09/01/2009שלום ותודה על התשובה- רשום רק: lecocytes (sperm)/field- 5-10 בבדיקה קודמת היה רשום "בודדים". יש לציין שאינני סובל מצריבה, כאב וכו'... בתודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיהצי
ד''ר עופר גונן09/01/2009קרוב לודאי חסר משמעות, כדי להיות בטוח ניתן לשלוח תרבית זרע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
pbhbv09/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע + בדיקות נוספותמעיין08/01/2009
להלן תוצאות בדיקת זרע: נפח:3, צמיגות: תקינה, אגולטינציה: אין, PH: 7.6 ריכוז: 3.1 מס זרעונים: 9.3 תנועה טובה: 13% תנועה בינונית: 3% תאי דם לבנים: 4.8 זרעים תקינים: 1% - ראש 50%, MULTIPE 50% בדיקות דם: negative HEPATITIS Bs Ag negative HEPATITIS Cab Negative TREPONEMA SCR./TPHA 4.20- 0.35 mIU/L 2.38 TSH - IU/L 4.7 LH - IU/L 9.0 FSH 375.0- 45.0 mIU/L 253.8 PROLACTIN 28.7- 8.4 nmol/L 13.2 TESTOSTERONE- TOTAL מקריאת תשובות על תוצאות לבדיקות זרע בפורום, אני מבין (לצערי) כי התוצאות גרועות... יש לציין כי אישתי הובחנה בחוסר התפתחות של זקיקים, ובעקבות פנייתנו לרופא פיריון נשלחתי לבדיקות הנ"ל. מה התוצאות אומרות באמת? האם כדאי לעשות בדיקה נוספת? האם, לאור הממצאים נוכל להביא דור המשך? איזה שיטה? מה הסיכוי? אני בגיל 33, אישתי 30
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איכות זרע ירודה
ד''ר אליעזר גירש08/01/2009שלום מעיין,
כן התוצאות של בדיקת זרע לא טובות. חשוב לחזור על הבדיקה פעם נוספת בהפרש של כ- 10 ימים מהבדיקה הקודמת. אם תוצאות יהיו דומות, אז זה המצב.
ממליץ להבדק אצל אורולוג, לבחון האם יש ואריקוצלה, לעשות אולטרסאונד אשכים על מנת לשלול גידול או מצב פטולוגי אחר.
ממליץ לנטול Vitamale בין 3 חודשים עד חצי שנה ולבצע בדיקת זרע על מנת לבדוק אם מתקבל שיפור באיכות הזרע. גם במצב הנוכחי ניתן לעבור טיפולי IVF בשיטת ICSI (הזרקת זרעון לביצית).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני ניתוח TESAפז08/01/2009
בן 30, לפני ניתוח TESA. נוטל ריטלין באופן קבוע, במינון גבוה של מעל 60 מ"ג ליום. 1. מה ידוע על הקשר בין שימוש בריטלין לבין פגיעה בפוריות (אם בכלל)? 2. האם יש להמנע מהתרופה לפני הניתוח? ממתי?. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פז
ד''ר עופר גונן09/01/2009לא תואר קשר לפגיעה בפריון, נבדק רק בחיות.
לגבי הרדמה, נראה לי שלא מפריע ויש צורך לדווח למרדים.
אתה יכול לשאול גם בפורום הרדמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TESEאייל06/01/2009
שלום אני עומד לעבור ביום שאיבת הביציות שלאישתי ניתוח TESE. האם הניתוח נחשב בטוח יחסית? בהנחה שבדיקות ההורמונים אצלי תקינות וכן וש לי ילדה האם זה מצביע על סיכוי טוב למצוא זרעים באשך? האם הניתוח נעשה בהרדמה מלאה? האם כרוך בכאבים קשים לאחר הניתוח? מה משך ההחלמה הצפוי? אודה על תשובתך אייל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
TESE
ד''ר אליעזר גירש08/01/2009שלום אייל,
אם יש לך ילדה זאת אומרת אתה מייצר זרעונים. חשוב לברר למה חלה ירידה כל כך דרמטית שזה מחייב לבצע TESE. בכל מקרה, במצב כזה קיים סיכוי גבוה למצוא זרעונים. אם יהיו מספיק זרעונים ניתן להקפיא אותם במספר מנות, הכל תלוי בכמות ובאיכות הזרעונים. לאחר מכן יהיה אפשרי לעשות ICSI עם מנה טריה או עם מנה מוקפאת - מופשרת.
הניתוח מבצעים בהרדמה מלאה. כן, יש כאבים לאחר הניתוח. ההחלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולוגיה ירודהאור06/01/2009
שלום רב בשלוש בדיקות שעשיתי (כולל שתי השבחות) התקבלה מורפולוגיה של 0%. גם נתונים אחרים ירודים מאוד (תנועתיות, כמות וכדומה). הבדיקות של אשתי היו כולן תקינות. מה הסבירות להצלחה של IVF במקרה כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איכות ירודה של זרע
ד''ר אליעזר גירש08/01/2009שלום אור,
במצבך אני ממליץ לנטול תוסף תזונתי Vitamale למשך 3 חודשים לפחות ולאחר מכן לעשות IVF בעזרת IMSI (מיון זרעונים לפי שיטה של פרופ' ברטוב). טיפול משולב מסוג זה יכול להביא להצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שברים ב-DNAנירית04/01/2009
בעברינו 9 IVF, מהם הריון אחד שהסתיים בשבוע עשירי, הריון כימי אחד ועוד הריון כימי ספונטאני בין הטיפולים. עוברים באיכות טובה. בעקבות גילי (44) החלטנו לעבור לתרומת ביצית, וגם טיפול זה הסתיים בהריון כימי נוסף. בעקבות כך הופנינו לבירור מקיף יותר לגבי איכות הזרע. בדיקות קריוטיפ לשנינו - תקינות. בתרומת הביצית היו 9 ביציות, 7 הופרו, אך רק 3 עוברים שרדו להחזרה. שלושתם היו באיכות טובה - 8 תאים אחרי יומיים. כל הטיפולים היו ללא ICSI. תוצאות בדיקת זרע: שברים (halosperm) - 57% motility - 20-25% grade - 2 eosin 75% morphology - normal 5% borderline - 11% amorphus - 39% pyriform - 15% round - 1% tall - 16% midpiece - 12% מה המשמעות של תוצאות הבדיקות, איזה טיפול מומלץ, מה הסיכוי להריון עם/בלי ICSI? מיון ברטוב? יש לציין, כי עד לבדיקה אחרונה זו, מעולם לא נאמר לנו שיש בעית זרע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איכות זרע נמוכה
ד''ר אליעזר גירש05/01/2009שלום נירית,
אם את בגיל 44, בן זוגך כנראה בסביבות החמישים. בדיוק כמו אצל נשים במנופאוזה גם לגברים חלים שינויים הקשורים לגיל ותהליך זה נקרא אנדרופאוזה, המלווה בירידה באיכות הזרע. האנדרופאוזה מתחילה אצל גברים בערך בגיל 55, אך לפעמים גם קודם. שברים רבים ב- DNA ומורפולוגיה תקינה של 5%, תנועתיות בסביבות 20% , כל אלה מעידים על איכות נמוכה של זרעונים.
הדרך המוצלחת ביותר בשבלכם היא תרומת ביציות עם תרומת זרע, אך עדיין לפני זה ניתן לנסות דברים נוספים. לדעתי אפשר לשלב תרומת ביציות ושיפור הזרע יחד עם בחירת זרע. אני מתכוון לנסות לשפר איכות הזרעונים בעזרת נטילת תוסף תזונתי Vitamale (לפחות למשך של 3 חודשים) המיועד לשיפור הזרע ולאחר מכן להעזר בשיטת IMSI (מיון זרעונים בשיטה של פרופ' ברטוב). הבעיה בשיטת IMSI היא בכך שצריך לעשות אותה ביום שאיבת הביציות. תרומת הביציות מתבצעת בחו"ל ורק מקומות מאטים בחו"ל מבצעים IMSI.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה - בן זוגי בן 44
נירית06/01/20091. בן זוגי בן 44, האם עדיין מדובר לדעתך באנדרופאוזה, או שאולי הבעיה אינה קשורה בגיל ומצביעה על בעיה גנטית שעלולה לעבור אל הילד בסופו של דבר? מזכירה שקריוטיפ תקין לשנינו. 2. אם איכות הזרע ירודה, איך זה שבכל הטיפולים הושגו עוברים ואפילו עוברים יפים מאוד? 3. האם ניתן להסביר את ההפלה וההריונות הכימיים באיכות הזרע? עד כה (3 שנים) נאמר לנו כי הזרע תקין ואי ההצלחה, כולל ההפלות הוסברו לנו באמצעות הגיל שלי בלבד ורק כהשערה המבוססת על הסטטיסטיקה (כלומר, נשאבו והופרו ביציות, בדיקות הרחם תקינות, ולמעשה היינו בלתי מוסברים). אם אכן הזרע באיכות ירודה וניתן לשפרו במיון, הייתכן שכדאי לנסות IVF נוסף עם ביצית שלנו וזרע במיון ברטוב? מה הסיכוי להריון תקין במקרה כזה? 4. לגבי מיון ברטוב - האם הוא מחייב IVF או אפשרי גם ב-IUI, ומה לגבי ICSI?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
איכות הזרע ירודה
ד''ר אליעזר גירש06/01/2009שלום נירית,
כאשר יש בעיה עם זרע, קשה מאוד להצביע על מקור הבעיה. זה יכול להיות גיל הגבר, בעיה גנטית, בעיה סביבתית, ואריקוצלה, דלקת במערכת מין וכו'. האם היה לו זרע תקין בגיל צעיר יותר?
1. קריוטיפ תקין מעיד על מבנה שלם של כרומוזומים, אך אינו מעיד על פגם בכרומוזומים עצמם.
2. גם אם איכות הזרעונים נמוכה יכולים להתקבל עוברים "יפים" (8 תאים ביום 3 ודירוג A), אך בהמשך, אם קיים פגם בעובר בעקבות איכות הזרע, עובר זה מפסיק להתפתח. זאת הסיבה אצל נשים, כאשר מחזור מתארך, זה הריון, וכאשר עובר אינו תקין ומפסיק להתפתח מופסק ההריון ומתחיל דימום וסתי.
3. כן, ניתן בחלק מהמקרים להסביר את ההפלה והריונות כימיים באיכות הזרע.
4. כפי שכבר אמרתי, בחלק מהמקרים ניתן לשפר איכות הזרע בעזרת Vitamale ולאחר מכן לבצע מיון זרעונים בשיטת IMSI (על פי פרופ' ברטוב). שיטת IMSI מחייבת הפריה חוץ גופית בשיטת ICSI ולא ניתן לבצע IUI.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המפורטת והסבלנית
נירית06/01/2009לשאלתך, בבדיקה שנערכה בדיוק לפני 3 שנים (ינואר 06) - motility - 55% morphology normal - 12% בבדיקה שנערכה באוגוסט 08- motility - 55 morphology normal - 6 לא נעשתה בדיקה קודמת לשברים ב-DNA.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאל04/01/2009
מהי הסיבה הכי נפוצה כיום לאי פיריון אצל גברים? כמו כן, כיצד מטפלים בה כיום? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליאל שלום
ד''ר עופר גונן05/01/2009למען האמת אצל רוב הגברים עם זרע לא תקין לא מוצאים דבר בברור.
כנראה אצלם יש השפעה משולבת של שונות גנטית, וסיבות סביבתיות. הסיבות הסביבתיות יכולות להיות קשורות לחשיפה לכימיקלים רעילים ותרופות.
אצל כ 20% מהגברים עם הפרעה נמצא ורידים מורחבים באשכים ולפעמים תיקון ניתוחי או צנטור יעיל.
אצל חלק קטן נמצא זיהום חיידקי ואצל אחרים הפרעה כרמוזומלית הגורמת לחסר זרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהוםמשה30/12/2008
ד"ר שלום אני ואישתי מנסים שנה להרות ללא הצלחה מדדי זרע סבירים. עשיתי 3 תרביות זרע כאשר אחת יצאה עם חיידק streptoccocus faecalis/לאחר מכן תרבית שלילית נוספת וללא טיפול. היום לאחר חצי שנה נמצא חיידק זהה בנוזל פרוסטטי. 1)האם יכול להיות מקור זיהום חיצוני? 2)האם זה חיידק שיכול לפגוע במדדי הזרע? 3)האם חיידק זה גורם לדלקת ערמונית כרונית? 4)אישתי עושה הזרעות.האם צריך לחכות עד לסיום טיפול ורק לאחר מכן להמשיך? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זיהום
ד''ר אליעזר גירש30/12/2008שלום משה,
אומנם הגורם העיקרי לבעיות זיהומיות במערכת מין הזכרית הוא E. coli, אך גם Streptoccocus fecalis יכול לגרום לדלקת כרונית של ערמונית וגם לפגוע באיכות הזרע. חשוב לקבל טיפול מתאים. לא ברור מה הנזק הנגרם לזרעונים, אך היתי ממשיך (במקביל לטיפול בדלקת) לבצע הזרעות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהמערכת BeOK29/12/2008
בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקה
ד''ר אליעזר גירש30/12/2008OK
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקת זרעארז29/12/2008
שלום רב, אני בן 31 ואשתי בת 27. אשמח לקבל עזרה בפענוח התוצאות. להלן התוצאות: abstinence 4 days volume 4.3 m viscosity - נוזלי concentration 85 motility general 62% motility progressive 11% normal morphology 11% patological head 76% patological neck 6% patological tail 7% vitality 59% תודה והמשך יום טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח תוצאות
ד''ר אליעזר גירש30/12/2008שלום ארז,
התוצאות נראות לי תקינות. מורפולוגיה תקינה של 11% היא נמוכה במאט, בעצם על הגבול, אך קיימים שינויים באיכות הזרע בין מירוק למירוק, לכן לא היתי מתיחס ברצנות לנתון זה כרגע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IVF ווריקוצלהקרן29/12/2008
אני עומדת להתחיל בטיפול של פרוטוקול ארוך לקראת IVF עקב וריקוצלה שאובחנה אצל בעלי ובמקביל אנחנו מתכוונים לטפל באופן כירוגי בוריקוצלה כיוון שהיא בדרגה גבוהה האם לא כדאי לחכות עם הטיפול עד לאחר קבלת תוצאה של ה- IVF? כיוון שאם תהיה תוצאה חיובית וההריון יחזיק הרי שבמהלך 9 חודשי ההריון הזרע יכול להשתפר בעקבות הניתוח ושוב להתדרדר עד הפעם הבאה שנרצה להרות שוב... אני יודעת על מקרים רבים גם ממקורבים שהיה שיפור ניכר גם אחרי 3 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה ו- IVF
ד''ר אליעזר גירש30/12/2008שלום קרן,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
במצבכם המלצתי היא להמתין עם טיפולי IVF, לבצע טיפול בבעלך מבחינת ואריקוצלה, ואחרי שמצב זרעו ישתפר לבצע טיפולי IVF. אם יהיה שיפור באיכות הזרע לאחר טיפול בואריקוצלה, ממליץ להקפיא מספר מנות של זרע כ- backup לזמנים טובים פחות. דבר נוסף, תוסף תזונתי Vitamale יכול לעזור לשפר איכות הזרע במיוחד לאחר תיקון מצב ואריקוצלה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות קשהדורון29/12/2008
שלום אני בן 35 סובל מווריקוצלה גדולה משמאל עם אשך מוקטן ורך משמעותית נתוני הזרע שלי : נפח 3.5 ריכוז 23 מיליון למ"ל תנועה 55% מורפולוגיה 4% המליצו לי אורולוגים לבצע ניתוח שאלתי: האם אתם כרופאי פריון נתקלתם בשיפורי זרע לאחר ניתוח זה ואם כן באיזו סבירות ומה רמת השיפור שאלה שנייה : האם בנתוני זרע זה עדיף לא להסתכן בניתוח ולנסות טבעי? אנו בתחילת הנסיונות כעת. שאלה שלישת כיצד מוגדרת בדיקת הזרע שלי אשמח לתשובה מפורטת חשוב לי מאוד תודה רבה מראש!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה ואיכות הזרע
ד''ר אליעזר גירש30/12/2008שלום דורון,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
לפי מצב המתואר של מורפולוגיה תקינה המהווה 4%, סיכוי להרות בצורה טבעית הוא קלוש ביותר. מצבך מצריך טיפולי הפריה חוץ גופית.
ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale לשיפור איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהום, אנטיביוטיקה וחום גבוהשרון28/12/2008
אני סובל מחום מאד גבוה (כ 40 מעלות) כבר 3 ימים ונוטל אנטיביוטיקה כבדה. זוגתי אמורה להתחיל לקחת זריקות לצורך IVF במהלך ינואר. האם בגלל החום, הזיהום והאנטיביוטיקה כדאי לותר על הטיפול בינואר ולדחות לפברואר? אני מבין שרוב הסיכויים שהזרע לא יהיה טוב בזמן הקרוב. מתי הזרע אמור להתאושש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנטיביוטיקה, חום ואיכות הזרע
ד''ר אליעזר גירש30/12/2008שלום שי,
סוגים מסויימים של אנטיביוטיקה (כמו ניטרופוראנטואין, למשל) יכולים לפגוע באיכות הזרע. גם חום גבוה יכול לפגוע באיכות הזרע. מה הנזק לזרעונים,הנגרם בעקבות חום ולקיחת אנטיביוטיקה, קשה למדוד. אפשר לקחת זמן ולהמתין במצב בריא על מנת להבטיח איכות טובה יותר של זרעונים. יש לקחת בחשבון כי ייצור הזרעונים לוקח כשלושה חודשים. האם לדחות טיפול IVF בגלל זה, קשה להמליץ. זה תלוי בטיב הזרע, בגיל שלכם, בכושר פריון שלכם.
לשיפור איכות הזרע ממליץ לקחת Vitamale לפחות שלושה חודשים, רצוי כל הזמן שנמצאים בטיפול פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשים רופא שמטפל בפוריות הגברשאול25/12/2008
האם יש המלצות? אנחנו גרים בגוש דן. בנוסף: הבעייה העיקרית היא כנראה בעיית מורפולוגיה, כלומר אחוז קטן עם צורה תקינה. האם קיים לכך טיפול? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רופא לפריון הגבר
ד''ר אליעזר גירש25/12/2008שלום שאול,
בעיקרון כל רופא פריון הוא גם רופא לפריון הגבר. בנוסף, יש גם אורולוגים המתמחים במיוחד בפריון הגבר. כך, למשל, ד"ר דוד סלוצקר מטפל בפריון הגבר בביה"ח מאיר.
לגבי בעית מורפולוגיה: ניתן לשפר איכות הזרע על ידי אורך החיים בריא, כגון פעילות ספורטיבית, תזונה מאוזנת וכו'... אני ממליץ במקרים דומים על תוסף תזונתי Vitamale לשיפור איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

