פורום פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • פרופסיה
    קרן
    09/01/2009

    שלום רב אנחנו מנסים להכנב להריון כבר 4 שנים וללא הצלחה. אני עברתי ניתוח של אנדומטריוזיס לפני 4 חודשים. בעלי עשה בדיקת זרע לפני 3 שנים רציתי שתראו מה הממצאים וגם לשאול האם פרופסיה יכולה לפגוע בתפקוד הזרע כי בעלי לוקח את הכדור כבר 6 שנים motile spermatozoa 50% sperm concentration 100 million normal forms 10% אלו הדברים שהרופאה סימנה שלא בסדר ולבסוף בממורפולוגיה היא סימנה 5-13 בינוני תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרופסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רופסיה

    ד''ר עופר גונן
    09/01/2009

    כן, התרופה יכולה להשפיע לרעה על זרע, אבל סה"כ גם עם החריגות הקטנות הזרע טוב מאד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לויקוציטים בבדיקת זרע
    pbhbv
    09/01/2009

    אנחנו מתוכננים לתהליך פונדקאות בחו"ל בחודש הבא. בבדיקת זרע קודמת נמצא כי יש לויקוציטים בודדים, ובנוכחית נמצאו sperm/field 5-10 (הכוונה ל5-10 מיליון?) האם זה מעיד על דלקת בערמונית? האם דרוש טיפול אנטיביוטי לפני ה-IVF? האם האנטיביוטיקה, במידה ואצטרך לקחת, יכולה להשפיע על איכות הזרע או על ההחלטה אם לעשות את ה-IVF בחודש הבא? תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לויקוציטים בבדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יהצי

    ד''ר עופר גונן
    09/01/2009

    האם הכוונה ל wbc/field?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב שלום!

    pbhbv
    09/01/2009

    שלום ותודה על התשובה- רשום רק: lecocytes (sperm)/field- 5-10 בבדיקה קודמת היה רשום "בודדים". יש לציין שאינני סובל מצריבה, כאב וכו'... בתודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יהצי

    ד''ר עופר גונן
    09/01/2009

    קרוב לודאי חסר משמעות, כדי להיות בטוח ניתן לשלוח תרבית זרע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    pbhbv
    09/01/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע + בדיקות נוספות
    מעיין
    08/01/2009

    להלן תוצאות בדיקת זרע: נפח:3, צמיגות: תקינה, אגולטינציה: אין, PH: 7.6 ריכוז: 3.1 מס זרעונים: 9.3 תנועה טובה: 13% תנועה בינונית: 3% תאי דם לבנים: 4.8 זרעים תקינים: 1% - ראש 50%, MULTIPE 50% בדיקות דם: negative HEPATITIS Bs Ag negative HEPATITIS Cab Negative TREPONEMA SCR./TPHA 4.20- 0.35 mIU/L 2.38 TSH - IU/L 4.7 LH - IU/L 9.0 FSH 375.0- 45.0 mIU/L 253.8 PROLACTIN 28.7- 8.4 nmol/L 13.2 TESTOSTERONE- TOTAL מקריאת תשובות על תוצאות לבדיקות זרע בפורום, אני מבין (לצערי) כי התוצאות גרועות... יש לציין כי אישתי הובחנה בחוסר התפתחות של זקיקים, ובעקבות פנייתנו לרופא פיריון נשלחתי לבדיקות הנ"ל. מה התוצאות אומרות באמת? האם כדאי לעשות בדיקה נוספת? האם, לאור הממצאים נוכל להביא דור המשך? איזה שיטה? מה הסיכוי? אני בגיל 33, אישתי 30

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת זרע + בדיקות נוספות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איכות זרע ירודה

    ד''ר אליעזר גירש
    08/01/2009

    שלום מעיין,
    כן התוצאות של בדיקת זרע לא טובות. חשוב לחזור על הבדיקה פעם נוספת בהפרש של כ- 10 ימים מהבדיקה הקודמת. אם תוצאות יהיו דומות, אז זה המצב.
    ממליץ להבדק אצל אורולוג, לבחון האם יש ואריקוצלה, לעשות אולטרסאונד אשכים על מנת לשלול גידול או מצב פטולוגי אחר.
    ממליץ לנטול Vitamale בין 3 חודשים עד חצי שנה ולבצע בדיקת זרע על מנת לבדוק אם מתקבל שיפור באיכות הזרע. גם במצב הנוכחי ניתן לעבור טיפולי IVF בשיטת ICSI (הזרקת זרעון לביצית).
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפני ניתוח TESA
    פז
    08/01/2009

    בן 30, לפני ניתוח TESA. נוטל ריטלין באופן קבוע, במינון גבוה של מעל 60 מ"ג ליום. 1. מה ידוע על הקשר בין שימוש בריטלין לבין פגיעה בפוריות (אם בכלל)? 2. האם יש להמנע מהתרופה לפני הניתוח? ממתי?. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לפני ניתוח TESA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פז

    ד''ר עופר גונן
    09/01/2009

    לא תואר קשר לפגיעה בפריון, נבדק רק בחיות.
    לגבי הרדמה, נראה לי שלא מפריע ויש צורך לדווח למרדים.
    אתה יכול לשאול גם בפורום הרדמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TESE
    אייל
    06/01/2009

    שלום אני עומד לעבור ביום שאיבת הביציות שלאישתי ניתוח TESE. האם הניתוח נחשב בטוח יחסית? בהנחה שבדיקות ההורמונים אצלי תקינות וכן וש לי ילדה האם זה מצביע על סיכוי טוב למצוא זרעים באשך? האם הניתוח נעשה בהרדמה מלאה? האם כרוך בכאבים קשים לאחר הניתוח? מה משך ההחלמה הצפוי? אודה על תשובתך אייל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    TESE

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TESE

    ד''ר אליעזר גירש
    08/01/2009

    שלום אייל,
    אם יש לך ילדה זאת אומרת אתה מייצר זרעונים. חשוב לברר למה חלה ירידה כל כך דרמטית שזה מחייב לבצע TESE. בכל מקרה, במצב כזה קיים סיכוי גבוה למצוא זרעונים. אם יהיו מספיק זרעונים ניתן להקפיא אותם במספר מנות, הכל תלוי בכמות ובאיכות הזרעונים. לאחר מכן יהיה אפשרי לעשות ICSI עם מנה טריה או עם מנה מוקפאת - מופשרת.
    הניתוח מבצעים בהרדמה מלאה. כן, יש כאבים לאחר הניתוח. ההחלמה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורפולוגיה ירודה
    אור
    06/01/2009

    שלום רב בשלוש בדיקות שעשיתי (כולל שתי השבחות) התקבלה מורפולוגיה של 0%. גם נתונים אחרים ירודים מאוד (תנועתיות, כמות וכדומה). הבדיקות של אשתי היו כולן תקינות. מה הסבירות להצלחה של IVF במקרה כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מורפולוגיה ירודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איכות ירודה של זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    08/01/2009

    שלום אור,
    במצבך אני ממליץ לנטול תוסף תזונתי Vitamale למשך 3 חודשים לפחות ולאחר מכן לעשות IVF בעזרת IMSI (מיון זרעונים לפי שיטה של פרופ' ברטוב). טיפול משולב מסוג זה יכול להביא להצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שברים ב-DNA
    נירית
    04/01/2009

    בעברינו 9 IVF, מהם הריון אחד שהסתיים בשבוע עשירי, הריון כימי אחד ועוד הריון כימי ספונטאני בין הטיפולים. עוברים באיכות טובה. בעקבות גילי (44) החלטנו לעבור לתרומת ביצית, וגם טיפול זה הסתיים בהריון כימי נוסף. בעקבות כך הופנינו לבירור מקיף יותר לגבי איכות הזרע. בדיקות קריוטיפ לשנינו - תקינות. בתרומת הביצית היו 9 ביציות, 7 הופרו, אך רק 3 עוברים שרדו להחזרה. שלושתם היו באיכות טובה - 8 תאים אחרי יומיים. כל הטיפולים היו ללא ICSI. תוצאות בדיקת זרע: שברים (halosperm) - 57% motility - 20-25% grade - 2 eosin 75% morphology - normal 5% borderline - 11% amorphus - 39% pyriform - 15% round - 1% tall - 16% midpiece - 12% מה המשמעות של תוצאות הבדיקות, איזה טיפול מומלץ, מה הסיכוי להריון עם/בלי ICSI? מיון ברטוב? יש לציין, כי עד לבדיקה אחרונה זו, מעולם לא נאמר לנו שיש בעית זרע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שברים ב-DNA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איכות זרע נמוכה

    ד''ר אליעזר גירש
    05/01/2009

    שלום נירית,
    אם את בגיל 44, בן זוגך כנראה בסביבות החמישים. בדיוק כמו אצל נשים במנופאוזה גם לגברים חלים שינויים הקשורים לגיל ותהליך זה נקרא אנדרופאוזה, המלווה בירידה באיכות הזרע. האנדרופאוזה מתחילה אצל גברים בערך בגיל 55, אך לפעמים גם קודם. שברים רבים ב- DNA ומורפולוגיה תקינה של 5%, תנועתיות בסביבות 20% , כל אלה מעידים על איכות נמוכה של זרעונים.
    הדרך המוצלחת ביותר בשבלכם היא תרומת ביציות עם תרומת זרע, אך עדיין לפני זה ניתן לנסות דברים נוספים. לדעתי אפשר לשלב תרומת ביציות ושיפור הזרע יחד עם בחירת זרע. אני מתכוון לנסות לשפר איכות הזרעונים בעזרת נטילת תוסף תזונתי Vitamale (לפחות למשך של 3 חודשים) המיועד לשיפור הזרע ולאחר מכן להעזר בשיטת IMSI (מיון זרעונים בשיטה של פרופ' ברטוב). הבעיה בשיטת IMSI היא בכך שצריך לעשות אותה ביום שאיבת הביציות. תרומת הביציות מתבצעת בחו"ל ורק מקומות מאטים בחו"ל מבצעים IMSI.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה - בן זוגי בן 44

    נירית
    06/01/2009

    1. בן זוגי בן 44, האם עדיין מדובר לדעתך באנדרופאוזה, או שאולי הבעיה אינה קשורה בגיל ומצביעה על בעיה גנטית שעלולה לעבור אל הילד בסופו של דבר? מזכירה שקריוטיפ תקין לשנינו. 2. אם איכות הזרע ירודה, איך זה שבכל הטיפולים הושגו עוברים ואפילו עוברים יפים מאוד? 3. האם ניתן להסביר את ההפלה וההריונות הכימיים באיכות הזרע? עד כה (3 שנים) נאמר לנו כי הזרע תקין ואי ההצלחה, כולל ההפלות הוסברו לנו באמצעות הגיל שלי בלבד ורק כהשערה המבוססת על הסטטיסטיקה (כלומר, נשאבו והופרו ביציות, בדיקות הרחם תקינות, ולמעשה היינו בלתי מוסברים). אם אכן הזרע באיכות ירודה וניתן לשפרו במיון, הייתכן שכדאי לנסות IVF נוסף עם ביצית שלנו וזרע במיון ברטוב? מה הסיכוי להריון תקין במקרה כזה? 4. לגבי מיון ברטוב - האם הוא מחייב IVF או אפשרי גם ב-IUI, ומה לגבי ICSI?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איכות הזרע ירודה

    ד''ר אליעזר גירש
    06/01/2009

    שלום נירית,
    כאשר יש בעיה עם זרע, קשה מאוד להצביע על מקור הבעיה. זה יכול להיות גיל הגבר, בעיה גנטית, בעיה סביבתית, ואריקוצלה, דלקת במערכת מין וכו'. האם היה לו זרע תקין בגיל צעיר יותר?
    1. קריוטיפ תקין מעיד על מבנה שלם של כרומוזומים, אך אינו מעיד על פגם בכרומוזומים עצמם.
    2. גם אם איכות הזרעונים נמוכה יכולים להתקבל עוברים "יפים" (8 תאים ביום 3 ודירוג A), אך בהמשך, אם קיים פגם בעובר בעקבות איכות הזרע, עובר זה מפסיק להתפתח. זאת הסיבה אצל נשים, כאשר מחזור מתארך, זה הריון, וכאשר עובר אינו תקין ומפסיק להתפתח מופסק ההריון ומתחיל דימום וסתי.
    3. כן, ניתן בחלק מהמקרים להסביר את ההפלה והריונות כימיים באיכות הזרע.
    4. כפי שכבר אמרתי, בחלק מהמקרים ניתן לשפר איכות הזרע בעזרת Vitamale ולאחר מכן לבצע מיון זרעונים בשיטת IMSI (על פי פרופ' ברטוב). שיטת IMSI מחייבת הפריה חוץ גופית בשיטת ICSI ולא ניתן לבצע IUI.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המפורטת והסבלנית

    נירית
    06/01/2009

    לשאלתך, בבדיקה שנערכה בדיוק לפני 3 שנים (ינואר 06) - motility - 55% morphology normal - 12% בבדיקה שנערכה באוגוסט 08- motility - 55 morphology normal - 6 לא נעשתה בדיקה קודמת לשברים ב-DNA.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ליאל
    04/01/2009

    מהי הסיבה הכי נפוצה כיום לאי פיריון אצל גברים? כמו כן, כיצד מטפלים בה כיום? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאל שלום

    ד''ר עופר גונן
    05/01/2009

    למען האמת אצל רוב הגברים עם זרע לא תקין לא מוצאים דבר בברור.
    כנראה אצלם יש השפעה משולבת של שונות גנטית, וסיבות סביבתיות. הסיבות הסביבתיות יכולות להיות קשורות לחשיפה לכימיקלים רעילים ותרופות.
    אצל כ 20% מהגברים עם הפרעה נמצא ורידים מורחבים באשכים ולפעמים תיקון ניתוחי או צנטור יעיל.
    אצל חלק קטן נמצא זיהום חיידקי ואצל אחרים הפרעה כרמוזומלית הגורמת לחסר זרע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהום
    משה
    30/12/2008

    ד"ר שלום אני ואישתי מנסים שנה להרות ללא הצלחה מדדי זרע סבירים. עשיתי 3 תרביות זרע כאשר אחת יצאה עם חיידק streptoccocus faecalis/לאחר מכן תרבית שלילית נוספת וללא טיפול. היום לאחר חצי שנה נמצא חיידק זהה בנוזל פרוסטטי. 1)האם יכול להיות מקור זיהום חיצוני? 2)האם זה חיידק שיכול לפגוע במדדי הזרע? 3)האם חיידק זה גורם לדלקת ערמונית כרונית? 4)אישתי עושה הזרעות.האם צריך לחכות עד לסיום טיפול ורק לאחר מכן להמשיך? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיהום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהום

    ד''ר אליעזר גירש
    30/12/2008

    שלום משה,
    אומנם הגורם העיקרי לבעיות זיהומיות במערכת מין הזכרית הוא E. coli, אך גם Streptoccocus fecalis יכול לגרום לדלקת כרונית של ערמונית וגם לפגוע באיכות הזרע. חשוב לקבל טיפול מתאים. לא ברור מה הנזק הנגרם לזרעונים, אך היתי ממשיך (במקביל לטיפול בדלקת) לבצע הזרעות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה
    מערכת BeOK
    29/12/2008

    בדיקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה

    ד''ר אליעזר גירש
    30/12/2008

    OK

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח תוצאות בדיקת זרע
    ארז
    29/12/2008

    שלום רב, אני בן 31 ואשתי בת 27. אשמח לקבל עזרה בפענוח התוצאות. להלן התוצאות: abstinence 4 days volume 4.3 m viscosity - נוזלי concentration 85 motility general 62% motility progressive 11% normal morphology 11% patological head 76% patological neck 6% patological tail 7% vitality 59% תודה והמשך יום טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח תוצאות בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח תוצאות

    ד''ר אליעזר גירש
    30/12/2008

    שלום ארז,
    התוצאות נראות לי תקינות. מורפולוגיה תקינה של 11% היא נמוכה במאט, בעצם על הגבול, אך קיימים שינויים באיכות הזרע בין מירוק למירוק, לכן לא היתי מתיחס ברצנות לנתון זה כרגע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • IVF ווריקוצלה
    קרן
    29/12/2008

    אני עומדת להתחיל בטיפול של פרוטוקול ארוך לקראת IVF עקב וריקוצלה שאובחנה אצל בעלי ובמקביל אנחנו מתכוונים לטפל באופן כירוגי בוריקוצלה כיוון שהיא בדרגה גבוהה האם לא כדאי לחכות עם הטיפול עד לאחר קבלת תוצאה של ה- IVF? כיוון שאם תהיה תוצאה חיובית וההריון יחזיק הרי שבמהלך 9 חודשי ההריון הזרע יכול להשתפר בעקבות הניתוח ושוב להתדרדר עד הפעם הבאה שנרצה להרות שוב... אני יודעת על מקרים רבים גם ממקורבים שהיה שיפור ניכר גם אחרי 3 חודשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    IVF ווריקוצלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואריקוצלה ו- IVF

    ד''ר אליעזר גירש
    30/12/2008

    שלום קרן,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    במצבכם המלצתי היא להמתין עם טיפולי IVF, לבצע טיפול בבעלך מבחינת ואריקוצלה, ואחרי שמצב זרעו ישתפר לבצע טיפולי IVF. אם יהיה שיפור באיכות הזרע לאחר טיפול בואריקוצלה, ממליץ להקפיא מספר מנות של זרע כ- backup לזמנים טובים פחות. דבר נוסף, תוסף תזונתי Vitamale יכול לעזור לשפר איכות הזרע במיוחד לאחר תיקון מצב ואריקוצלה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התלבטות קשה
    דורון
    29/12/2008

    שלום אני בן 35 סובל מווריקוצלה גדולה משמאל עם אשך מוקטן ורך משמעותית נתוני הזרע שלי : נפח 3.5 ריכוז 23 מיליון למ"ל תנועה 55% מורפולוגיה 4% המליצו לי אורולוגים לבצע ניתוח שאלתי: האם אתם כרופאי פריון נתקלתם בשיפורי זרע לאחר ניתוח זה ואם כן באיזו סבירות ומה רמת השיפור שאלה שנייה : האם בנתוני זרע זה עדיף לא להסתכן בניתוח ולנסות טבעי? אנו בתחילת הנסיונות כעת. שאלה שלישת כיצד מוגדרת בדיקת הזרע שלי אשמח לתשובה מפורטת חשוב לי מאוד תודה רבה מראש!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התלבטות קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואריקוצלה ואיכות הזרע

    ד''ר אליעזר גירש
    30/12/2008

    שלום דורון,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    לפי מצב המתואר של מורפולוגיה תקינה המהווה 4%, סיכוי להרות בצורה טבעית הוא קלוש ביותר. מצבך מצריך טיפולי הפריה חוץ גופית.
    ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale לשיפור איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהום, אנטיביוטיקה וחום גבוה
    שרון
    28/12/2008

    אני סובל מחום מאד גבוה (כ 40 מעלות) כבר 3 ימים ונוטל אנטיביוטיקה כבדה. זוגתי אמורה להתחיל לקחת זריקות לצורך IVF במהלך ינואר. האם בגלל החום, הזיהום והאנטיביוטיקה כדאי לותר על הטיפול בינואר ולדחות לפברואר? אני מבין שרוב הסיכויים שהזרע לא יהיה טוב בזמן הקרוב. מתי הזרע אמור להתאושש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנטיביוטיקה, חום ואיכות הזרע

    ד''ר אליעזר גירש
    30/12/2008

    שלום שי,
    סוגים מסויימים של אנטיביוטיקה (כמו ניטרופוראנטואין, למשל) יכולים לפגוע באיכות הזרע. גם חום גבוה יכול לפגוע באיכות הזרע. מה הנזק לזרעונים,הנגרם בעקבות חום ולקיחת אנטיביוטיקה, קשה למדוד. אפשר לקחת זמן ולהמתין במצב בריא על מנת להבטיח איכות טובה יותר של זרעונים. יש לקחת בחשבון כי ייצור הזרעונים לוקח כשלושה חודשים. האם לדחות טיפול IVF בגלל זה, קשה להמליץ. זה תלוי בטיב הזרע, בגיל שלכם, בכושר פריון שלכם.
    לשיפור איכות הזרע ממליץ לקחת Vitamale לפחות שלושה חודשים, רצוי כל הזמן שנמצאים בטיפול פריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשים רופא שמטפל בפוריות הגבר
    שאול
    25/12/2008

    האם יש המלצות? אנחנו גרים בגוש דן. בנוסף: הבעייה העיקרית היא כנראה בעיית מורפולוגיה, כלומר אחוז קטן עם צורה תקינה. האם קיים לכך טיפול? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רופא לפריון הגבר

    ד''ר אליעזר גירש
    25/12/2008

    שלום שאול,
    בעיקרון כל רופא פריון הוא גם רופא לפריון הגבר. בנוסף, יש גם אורולוגים המתמחים במיוחד בפריון הגבר. כך, למשל, ד"ר דוד סלוצקר מטפל בפריון הגבר בביה"ח מאיר.
    לגבי בעית מורפולוגיה: ניתן לשפר איכות הזרע על ידי אורך החיים בריא, כגון פעילות ספורטיבית, תזונה מאוזנת וכו'... אני ממליץ במקרים דומים על תוסף תזונתי Vitamale לשיפור איכות הזרע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום