מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- המשך בדיקת זרעאיתי24/02/2009
motlity 4 hr 28 grade of motility hr1 - poor hr4 - iv - excellent vitality 1hr after 61 h 4after - 51 normal morphology - 0 לא נמצאו בקטריות האים על סמך בדיקה זו יכול ל היווצר הריון תקין ? האים שי התייחסות מחקריתלכך ? שכן על סמך מה שאיתי בד"כ נאמר כי הזרע לאחר ההפ ריה מסיים את תפקידן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איכות ירודה של זרע
ד''ר אליעזר גירש24/02/2009שלום,
המצב המתואר על ידך הוא מצב לא פשוט. זרע שהוגדר כבעל מורפולוגיה אפס אחרי בדיקה במעבדה של פרופ' ברטוב, יש לו סיכוי לתת הריון תקין בסבירות נמוכה מאוד. גם ריכוז של 2 מיליון הוא ריכוז הרבה מתחת לנורמה. האם נבדק מצב ואריקוצלה? אם בוצע בדיקת אולטרסאונד ודופלר? כדאי לגשת לאורולוג ולבצע את כל הבדיקות. לפני שאתם מתענינים בתרומת זרע, היתי מנסה לקחת תוסף תזונתי Vitamale, המיועד לשפר איכות הזרע (כולל מורפולוגיה). הטיפול הוא בין 3 חודשים עד חצי שנה ואם לא יהיה שיפור רק אז אפשר לשקול תרומת זרע. דרך הגב, זרעון אינו מסיים את תפקידו לאחר ההפריה של ביצית. בעובר המתפתח מתרחשים תהליכים בהשפעת מקור הזכרי כמו כן בהשפעת מקור הנקבי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן המתנה בין TESA אחד למישנהוירון24/02/2009
שלום רב, לאחר TESA מוצלח (נמצאו זרעים, אך עם תנועתיות ירודה, MIX20 = 2), ו- 6 עוברים מופרים שהתפתחו מצוין במעבדה, אך ללא הריון. הפרוצדורה עברה היטב, ללא כאבים או ת"ל כלשהן במהלך הניתוח או לאחריו. א. מה המשמעות של התיאור הנ"ל של הזרעים? ב. תוך כמה זמן ניתן לחזור על TESA נוסף? ג. מה כולל המשך ההליך מבחינה אורולוגית? האם בין TESA אחד למשנהו מדובר רק בהליך בירוקרטי או שיש לבצע דברים נוספים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף- מתחילים היום מחזור נוסף.
ירון24/02/2009הגניקולוג אמר לאישתי, שלאור ההצלחה במציאת הזרע, והעדר תופעות הלוואי - שאין בעיה לבצע TESA כבר עכשיו, במחזור זה, והורה על התחלת מחזור טיפול. היום אשתי צפויה להתחיל דיכוי הורמונלי, כך שהשאיבה של שנינו צפויה באמצע החודש (כחודשיים מתאריך ה TESA הקודם). התור למרפאת הפריון לגבר רק בשבוע הבא. אנו חוששים ממצב שבפריון הגבר יטילו "פצצה" שתעקב את המחזור. האם עלולים להגיד שצריך לחכות יותר זמן (יותר מחודשיים?!) למחזור TESA הבא? מה המלצתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
TESA
ד''ר אליעזר גירש24/02/2009שלום ירון,
שמח בשבלך שנמצאו זרעונים בתנועה ב- TESA הקודם. גם זרעונים בתנועה חלשה ביותר, תנועה מקומית, יכולים לתת עובר בר קיימה ולידה של תינוק בריא. קיימים מקרים כאלה. אם תוצאות ה- TESA מבחינה בריאותית היו טובות, אין מניע לחזור על TESA נוסף. האם נשאר חומר עם זרעונים מ- TESA הקודם? האם הקפיאו אותו ? כי אם כן, אז ניתן להפשירו ולהשתמש בו ל- ICSI במחזור טיפול החדש.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפוליגה-שאלה נוספת - איתיאיתי24/02/2009
תודה רבה על התגובה המהירה. באמת. האם זה המירוק? Vicosity: normal ph: 8.4 volume:2.50ml לא ענית לי 1. האם אתה ממליץ לבקש בדיקת זרע נוספת בגלל טווח ההתנזרות בו ביצענו את הבדיקה. והאם זו יכולה להיות הסיבה למורפולוגיה נמוכה 2.האם 2 אחוז שיש לי זו מורפולוגיה גרועה?(כך שגם בנסיון הזרעתה של אשתי שתחיה הסיכויים יהיו נמוכים-תוכל לומר לי באחוזים מה הסיכויים בהזרעה עם מורפולוגיה כזו לעומת מורפולוגיה של 10 אחוז לדוגמא) 2. כמו כן חשוב לי להבין האם המורפולוגיה שלי הנמוכה (2 אחוז) יכולה להשתפר ולעלות ואם כן לאן כבר היא יכולה להגיע(הכי כנה שאפשר). כי משתמע. שהמורפולוגיה היא יחסית גורם מכריע ביכולת הפריה לעומת גורמים כמו תנועתיות וריכוזיות. 3. אני עושה הרבה ספורט. 3 פעמים סקווש ובנוסף פעם בשבוע מכון כושר הכולל ריצה של 5 ק"מ. אני לא לובש בדר"כ תחתוני בוקסר כי אם תחתוני צמודים (טנגה כמדומני). אני רוכב על קטנוע ויושב הרבה אל מול מחשב ושוב האם גורמים אלו משפיעים בצורה אמיתית על המורפולוגיה. האם לשנותם ואיזו השפעה יכולה להיות בשינוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתון נוסף שלא הוספתי-איתי
איתי24/02/2009grade of motility (I-IV) one hr after ejaculation: ii iii iv four hr after ejaculation : ii iii vitality one hr after ejaculation 80% four hr after ejaculation 74%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איכות זרע-צריך עזרהאיתי23/02/2009
שלום קיבלתי כרגע תוצאות בדיקת הזרע-מאד התאכזבתי ריכוזיות תקינה 26 מיליון תנועתיות תקינה 53 אחוז לאחר שעה 44 אחוז לאחר 4 אך מורפולוגיה 2 אחוז שזה כנראה לא טוב רשום שצריך מעל 14 אחוז אני בן 32 ואשתי בת 28 עם שחלות פולציסטיות ווסת לא סדיר הרופא המליץ להתחיל בהזרעה שאלותי: 1.האם איכות הזרע לא תקינה מכיוון טווח הימים לבדיקה (קיימנו יחסים בראשון בוקר. בדיקת הזרע בוצעה ברביעי בבוקר- האם לבקש לבצע שוב בדיקה?? 2.האם בתהליך ההשבחה הופכים את איכות הזרע לטובה מאד? ומכאן ניתן לומר שמרגע ההשבחה כעת הזרע מצויין להפרייה או שמא עדיין זה לא מגדיל משמעותית את איכות הזרע? כוונותיי הם, האם לאחר ההשבחה הופכים את איכותו מ2 אחוז שיש לי כיום ,למעל 14 אחוז שזה מה שצריך להיות. 3.מהם אחוזי ההצלחה של תהליכי הזרעה עם הנתונים המצויינים לעיל שלי ושל אשתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מורפולוגיה ירודה
ד''ר אליעזר גירש23/02/2009שלום איתי,
אתם צעירים ולשניכם יש בעית פריון. אתייחס למצבך. סה"כ גם ריכוז הזרעונים וגם % תנועתיות הם בגדר הנורמה. חסר לי נתון לגבי נפח המירוק. הבעיה היא כפי שציינת: אחוז זרעונים בעלי צורניות תקינה נמוך. לשאלותך:
1. טווח התנזרות הוא עד 6 ימים. לדעתי, האופטימום הוא 2-4 ימים.
2. בתהליך השבחה אין משביחים זרע! זה מוסג לא נכון שלצערי משתמשים בו עד היום. בתהליך הכנה להזרעה, מפרידים את המקטע של זרעונים בעלי תנועתיות טובה משר הזרעונים (מתים, או חיים אך בעלי תנועתיות נמוכה). המורפולוגיה בדרך כלל נשמרת במקטע הפעיל (מקטע המופרד עם זרעונים בתנועתיות טובה) לעומת המקטע שאינו פעיל. כוונתי היא שגם לאחר הכנת זרע ל- IUI המורפולוגיה תשאר כ- 2% תקינים.
3. אחוזי הצלחה בהזרעה תוך רחמית הם בערך 25%. אם לקחת בחשבון את המצב של שחלות פוליציסטיות אז % הצלחה יורד.
אני ממליץ לגשת לרופא אורולוג להבדק: מצב וריקוצלה, אולטרסאונד אשכים וגם דופלר.
במקביל להתחיל טיפולי פריון. ממליץ להעזר בתוסף תזונתי Vitamale המיועד לשפר איכות הזרע. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורפולוגיה-
איתי24/02/2009תודה רבה על התגובה המהירה. באמת. האם זה המירוק? Vicosity: normal ph: 8.4 volume:2.50ml לא ענית לי 1. האם אתה ממליץ לבקש בדיקת זרע נוספת בגלל טווח ההתנזרות בו ביצענו את הבדיקה. והאם זו יכולה להיות הסיבה למורפולוגיה נמוכה 2.האם 2 אחוז שיש לי זו מורפולוגיה גרועה?(כך שגם בנסיון הזרעתה של אשתי שתחיה הסיכויים יהיו נמוכים-תוכל לומר לי באחוזים מה הסיכויים בהזרעה עם מורפולוגיה כזו לעומת מורפולוגיה של 10 אחוז לדוגמא) 2. כמו כן חשוב לי להבין האם המורפולוגיה שלי הנמוכה (2 אחוז) יכולה להשתפר ולעלות ואם כן לאן כבר היא יכולה להגיע(הכי כנה שאפשר). כי משתמע. שהמורפולוגיה היא יחסית גורם מכריע ביכולת הפריה לעומת גורמים כמו תנועתיות וריכוזיות. 3. אני עושה הרבה ספורט. 3 פעמים סקווש ובנוסף פעם בשבוע מכון כושר הכולל ריצה של 5 ק"מ. אני לא לובש בדר"כ תחתוני בוקסר כי אם תחתוני צמודים (טנגה כמדומני). אני רוכב על קטנוע ויושב הרבה אל מול מחשב ושוב האם גורמים אלו משפיעים בצורה אמיתית על המורפולוגיה. האם לשנותם ואיזו השפעה יכולה להיות בשינוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה לאיתי
ד''ר אליעזר גירש24/02/2009שלום איתי,
אם היתה קורא את תשובתי הקודמת בעיון היתה מוצא תשובות לשאלותך. בקצרה, טווח התנזרות אצלך היה 3 ימים ואני כתבתי שהתנזרות של 2-4 ימים זה זמן טוב. ימי התנזרות אינם משפיעים על מורפולוגיה של זרעונים. לא ניתן לנבא באיזה מורפולוגיה יתקבל הריון, אך אנחנו יודעים כי ככל שמורפולוגיה ירודה יותר כך הסיכוי נמוך יותר לקבל עובר תקין וכך ההריון.
פעילות ספורטיבית יכולה רק לעזור ולא להפריע.
ממליץ על תוסף תזונתי Vitamale המיועד לשיפור איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע-נוזל שנשפך אל מחוץ לכוס.אנונימי23/02/2009
שלום רב! בבדיקת זרע שביצעתי החלק הראשון של הנוזל נשפך אל מחוץ לכוס האם האם עלולה להיות לכך השפעה על התוצאות? כמו כן האם יש דרך למתן בדיקה שלא אל כוס? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מתן זרע לבדיקה
ד''ר אליעזר גירש23/02/2009שלום,
רוב הזרעונים שבמירוק הם מהטיפה הראשונה של שפיחה, לכן חלק הראשון מהמירוק שנשפח מחוץ לכוס הוא הכרחי ובלידיו התוצאות של בדיקה אינן מדויקות. ניתן לתת זרע לבדיקה ביחסי מין כאשר משתמשים בקונדום מיוחד שאינו מכיל חומר קוטל זרע. ממליץ להכנס לאתר של חברת אלנת פריון ולמצוא ערכה לאיסוף זרע עם כל ההסברים לגבי איך עושים זאת בצורה נכונה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- levetiracetam והריוןספיר22/02/2009
בן זוגי בחור בן 30 מטופל בתרופות : levetiracetam ( קפרה) 1500 מ"ג מזה שלוש שנים לטיפול במחלת האפילפסיה .האם הטיפול התרופתי הזה פוגע בתאי הזרע בחלוקת התאים ב - D.N.A. ובאיכות הזרע ?האם ההפריה תיצור עובר תקין ? האם יש סכנה למומים בעובר? בכבוד רב ובתודה מראש . ספיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קפרה וזרע
ד''ר אליעזר גירש23/02/2009מספר תרופות יכולות להשפיע לרע על מורפולוגיה של זרעונים וכך לגרום לירידה בפוריות הגבר. איניני יודע על השפעה כלשהי של levetiracetam על זרעונים, אך אפשר תמיד להתיעץ עם מרכז לייעוץ תרופתי, יש מספר מרכזים כאלו בארץ כולל זה של פרופ אורנוי בירושלים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותשירן21/02/2009
אצל איזה רופא אפשר לעשות בדיקה של הזרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש23/02/2009שלום שירן,
בדיקת זרע ניתן לעשות דרך קופת חולים או דרך פרטית. בקופת חולים ניתן לקבל הפניה לבדיקת זרע מרופא כללי או מרופא אורולוג או מרופא פריון. עם הפניה ניגשים למעבדה אנדרולוגית בה מבצעים בדיקות זרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות זרעמיכל21/02/2009
שלום רב, אני ובעלי מנסים להרות מזה שנה. לאחר שתי בדיקות זרע די זהות, משתמע כי הנתונים אינם טובים. מורפולוגיה בשתי הבדיקות 0%, תנועתיות מעטה 25% ובבדיקה השנייה קיים נתון של FES משהו כזה לא ברור לי. ריכוז 27 ובדיקה שנייה 7. בעלי ביקר אצל אורולוג בין הבדיקות שהבחין בוריקוצלה. בעוד שבועיים יבצע בדיקת אולטרסאונד... למיטב הבנתי כדאי כבר להתחיל במקביל עם הזרעות , נכון?? והאם תהיה אפשרות להרות על ידי הזרעות או הפרייה חוץ גופית או שלא??? בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למיכל
ד''ר אליעזר גירש23/02/2009שלום מיכל,
לפי תמונה שציירת על מצב הזרע של בעלך כדאי מאוד לטפל בשני כיוונים במקביל. מצד אחד טיפול בבעלך אצל אורולוג ומצד שני לפנות לרופא פריון. נראה לי שהזרעות במצב זה לא יתנו מענה הולם ותצטרכו טיפול בהפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת זרע נמוכה וקרינה סלולריתלולה20/02/2009
שלום, בעלי ואני מנסים להכנס להריון. לאחר 5 טיפולים שעברתי עם איקקלומין (שנכשלו), הרופא שלח את בעלי לעשות בדיקת זרע. ספירת הזרע יצאה נמוכה 5.8 מליון במקום 50 מליון. רציתי לדעת האם יש קשר בין הספירה הנמוכה לקרינה של טלפונים סלולריים כיוון שבעלי נוהג לשאת את הטלפונים בכיסיו הקדמיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טלפון סלולרי וזרע
ד''ר אליעזר גירש23/02/2009שלום לולה,
שאלתך ממש לעינין. איני יודע האם ספירת זרע של בעלך נמוכה כתוצאה מכך שבעלך נוהג לשאת את מכשיר הטלפון הסלולרי בכיס או לא. יתכן וקיימות סיבות אחרות.
אבל ברצוני להדגיש כי בשנים האחרונות יצאו מספר מאמרים מדעיים על כך שקרינה ממכשירים סלולריים פוגעת בפריון הגבר בצורה משמעותית בדומה לפגיעות אחרות בגוף שלנו. יתכן והנוהג לשאת את הטלפון סלולרי על גופנו זה אחד מגורמים הפוגעים בפריון הגבר בשנים האחרונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות זרע לפני IUIעדן20/02/2009
ד"ר שלום, אני עברתי הפלה לפני כ 7 חודשים, ולכן הבעל לא התבקש לעבור בדיקות זרע כי ניקלטנו. החודש טופלתי ע"י איקקלומין והזרע, בדיקות זרע לפני השבחה קצת מדאיגים אותי: נפח: 1 מ"ל צמיגות 2 ריכוז 45X10^6 מ"ל תנועתיות: 20 % תנועה פרוגרסיבית טובה: 13% אגלוטינציה חיובית האם הנתנוים הללו מצבעים על בעיה? אם יתכן הריון טבעי? אודה מאוד על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זרע ו- IUI
ד''ר אליעזר גירש23/02/2009שלום עדן,
הריון תלוי בתקינות של מערכת פריון הנקבית וגם במערכת פריון הגברית. ידוע שחלק מהפלות נובעות מאיכות ירודה של זרעונים. נפח המירוק של 1 מ"ל זה מתחת למדד תקין, אך יתכן שחלק ממירוק הלך ל"איבוד" בזמן השפיחה. צמיגות מוגברת יכולה להופיע במצבים שונים של דלקות במערכת רביה של גבר, דבר היכול לפגוע באיכות הזרעונים. ריכוז הזרעונים תקין, אך % תנועתיות נמוכה ממצב התקין. גם במצב זה יתכן הריון תקין, אך כדאי לגשת לרופא אורולוג לבדיקה נוספת על מנת לשלול מצב פטולוגי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר
עדן27/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרעעמית18/02/2009
שלום, עשיתי בדיקת זרע ובתוצאות ראיתי תנועתיות 21% עם הערה חלקם עם תנועה מהירה טובה מורפולוגיה נורמלים 23% WBC 2-3 השאר נראה תקין האם הבדיקה תקינה? האם אפשר להיכנס להריון מיחסים ספונטאניים? תודה עמית,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמית שלום
ד''ר עופר גונן18/02/2009בד"כ יהיו גם מדדים אחרים לא תקינים ולא רק תנועתיות.
האם השתמשת בסבון או חומר סיכה?
האם הזרע עמד מעל לשעה עד שנבדק?
בכל מקרה זהו זרע שבסבירות גבוהה ניתן להרות ממנו גם באופן ספונטני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרע
עמית18/02/2009תודה, לא השתמשתי בסבון או חומר סיכה בדיקת התנועתיות בוצעה שעה לאחר השפיכה האם כדאי לי/צריך לעשות בדיקה נוספת? תודה רבה, עמית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרע בדיקה מלאה
עמית19/02/2009אני מצרף את תוצאות הבדיקה המלאה days 3 ABSTINENCE DAYS 8- 7.12 8.5 SEMEN PH - MODERATE SEMEN VISCOSITY 6- 2 ml 5.00 SEMEN VOLUME - צהבהב SEMEN COLOUR 1 - 21% SPERM MOTILITY 1 HR 300- 20 million/ 85 CONCENTRATION - 0-1 SEMEN RBC - 2-4 SEMEN WBC 2 - 23% MORPHO NORMAL 3 - 62% MORPHO ABNORMAL - 15% MORPHO DEF TAIL - - IMMATURE CELLS - - NECK-MIDPIECE DEFECT - - BACTERIA פירוט הערות מציין הערה 1 חלקם בתנועה ישרה וטובה 2 Kruger strict !!! 3 Percent Head Defects האם כדאי לעשות בדיקה נוספת? תודה רבה, עמית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקפצה תוצאות מלאות בדיקת זרע
עמית25/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריון אחרי כימותרפיהרון17/02/2009
שלום,אני בן 30 נשוי ואב לילדה חמודה בת 6. לפני כארבע שנים סיימתי טיפול כימותרפי עקב סרקומה. טופלתי ב:doxorubicin '450mg ;methrotrexate 120gr,cisplatinum 480mg במינונים מצטברים; למרות שעשיתי הקפאת זרע ברצוני לדעת האם יש לי סיכוי להכניס להריון בצורה טבעית. בבדיקת זרע שערכתי לאחרונה לא נמצאו תאי זרע, (אם כי הוסבר לי שיתכן שבבדיקה יסודית וארוכה יותר ימצאו תאי זרע בודדים). מה הסיכוי שיהיה שיפור באיכות הזרע? והאם יש סיכוי להריון טבעי אי פעם? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זרע אחרי כימוטרפיה
ד''ר אליעזר גירש18/02/2009שלום רון,
טוב שיש לך זרע שהוקפא לפני כימוטרפיה כ- back up. בכימוטרפיה משתמשים בחומרים שפוגעים בחלוקה ובהתפתחות של תאים סרטניים, אך החומרים הללו אינם מבדילים בין תאי סרטן ותאים רגילים של גוף. הטיפול בנוי על כך שחומרים הללו פוגים בעיקר בתאים שמתחלקים. תאים הנמצאים בחלוקה מהירה הם תאי סרטן וגם תאי גמטות שמהם מתפתחים הזרעונים, זאת הסיבה העיקרית שלאחר טיפול כימוטרפי נפגעת הפוריות. קשה להעריך בכמה נפגע פוריות אצל כל אחד - זה עינין אינדיבידואלי. יתכן ואחרי זמן מה תתחדש התפתחות של זרעונים. צריך לעקוב אחרי המצב ולבצע בדיקות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
רון19/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום, כמה עולה הקפאת זרע?פלוני17/02/2009
שלום, רציתי לשאול כמה עולה הקפאת זרע בבנקי הזרע השונים בארץ (טווח מחירים)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הקפאת זרע
ד''ר אליעזר גירש18/02/2009שלום פלוני,
לפי הנחיות של משרד הבריאות ניתן להקפיא זרע בבנק זרע בלבד. בנקי זרע נמצאים אך ורק במסגרת של בית חולים. על מנת להקפיא זרע יש להביא אישור מהרופא המטפל והתחייבות מקופת חולים. כמו כן, במרכזים רפואים שונים, המחירים נעים בין 500 ל- 600 ש"ח להקפאה וכ- 600 ש"ח שמירה לשנה אחת.
קיים בארץ בנק זרע פרטי אחד בלבד הנמצא במסגרת בה"ח אסותא ראשון לציון, בו עלות היא כ- 1800 ש"ח שזה כולל פתיחת תיק + הקפאה. בנוסף 600 ש"ח לשנה של שמירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע-פיענוח תוצאותהילה17/02/2009
ד"ר שלום, אודה לך אם תסביר לי את התוצאות. האם זהו זרע תקין שיכול להפרות באופן טבעי? נפח 1.3 חומציות 8 תנועה 40-45 ציון 2-3 מורפולוגיה נורמל 1 אחוז. Bordline 4% amorfhous round 75% tail 1%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות
ד''ר אליעזר גירש18/02/2009שלום הילה,
לפי התוצאות של בדיקת זרע נפח של מירוק נמוך מאט, אך זה יתכן במצב של איבוד כמות מסויימת בזמן נתינה של זרע לבדיקה. תנועתיות נמצאה נמוכה במאט מהנורמה. מבחינת מורפולוגיה של זרעונים (צורניות), יש מאט זרעונים תקינים.
סיכוי של זרע כזה להפרות בצורה טבעית הוא נמוך ביחס לזרע תקין אך אפשרי. צריך לנסות כשנה ואם לא מצליחים להכנס להריון יש צורך לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בדיקת זרעמירב16/02/2009
בעלי נשלח לבצע בדיקת זרע. במקורות מסוימים אמרו לנו שמותר לבצע את הבדיקה באמצעות משגל נסוג ובמקורות אחרים הבנו שאסור. מה התשובה הנכונה? שאלה נוספת - האם רוק הוא אמצעי סיכה תקין לצורך בדיקת זרע? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למירב
ד''ר אליעזר גירש16/02/2009שלום מירב,
בשום פנים ואופן לא לתת זרע לבדיקה בשיטת משגל נסוג, כי קיים סיכוי גבוה שחלק מהמירוק ילך לאיבוד. יש לזכור כי בטיפה הראשונה של מירוק נמצא רוב הזרעונים.
לא להשתמש לצורך סיכוך בשום קרם, סבון או רוק - כל החומרים הללו פוגעים בזרעונים. לאחרונה יצא לשוק מוצר חדש, ערכה לאיסוף זרע, הכולל חומר סיכוך מיוחד שנמצא ידידותי לזרע. ניתן למצוא את הערכה באתר של חברת אלנת פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

