מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מהו המינון המקסימלי של אדרל ליום?גיל07/12/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מהו המינון המקסימלי של אדרל ליום? - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/12/2014שלום,
המינון המקסימלי של אדרל הוא 40 מג. ליום.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים בבליעת ריטליןבני04/12/2014
בן שלי בן 12 אובחן עם הפרעות קשב וריכוז ועפ״י המלצת רופא נירולוג הוא צריך לקחת ריטלין LA 30mg. הוא איננו מסוגל לבלוע את הכדור עם מים. אבקש להציע דרכים נוספת לקחת את הכדור תוך שמירת אפקטיביות והשפעת הכדור. בני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עם מיץ ....
אפרת -מירן06/12/2014אם לא עם מים אולי מיץ טעים שהוא אוהב .... ותיראי אייך זה אולי משהו מתוק אחכ .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשיים בבליעת ריטלין - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/12/2014שלום,
את תוכן קפסולת ה LA ניתן לשים על מעדן או גבינה רכה ולבלוע.
חשוב להדגיש שלא ללעוס את המיקרוקפסולות אלא לבלו בשלמות כדי לא לפגום ביעילות התרופה.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קשב וריכוזאפרת -מירן30/11/2014
הי שלום לך דר!!
אני בת שירות ואני עובדת בעבודה משרדית קשה לי לשבת אני אוהבת לעשות הפסקה
אני עונה לטלפונים קשה לי כי השמיעה לי היא לטווח קצר אבל יש לי זיכון חזותי
אני לא מוסרת לה הודעות אני עובדת עם מחשב כותבת שם מכתבים וגם אני שגיאות עדיין אני כותבת ואני מרגישה שהזיכרון שלי לא עובד אני מפחדת שאין לי את ההפרעה הזאת כמו שהיה לי בכיתה ג׳ בגיל 9 שנים שהייתי אצלך (עדי אדר נרולוג ).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קשב וריכוז - תגובה
ד``ר עדי אדר30/11/2014שלום לך -
הפרעת קשב משתנה במהלך השנים וברור לחלוטין כי ההתבטאות שלה בגיל שלך אמורה להיות שונה מאשר התבטאותה בגיל צעיר.
במידה ואת חשה קשיים מתגברים בתפקודך יש מקום לבצע הערכה מחודשת.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיבחון....
אפרת -מירן01/12/2014אפשר לבוא אלייך ? ולקבוע איבחון וואי רק שלא בעייה עם העבודה שלי ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהו אבחון פסיכודידקטי ?ירדנה29/11/2014
שלום רב,
אני סובלת מהפרעת קשב למרות שלא הובחנתי מעולם. אני בת 29 ואני מרגישה כי זה מפריע לי בעבודה וביכולת שלי להתקדם מקצועית אני שוקלת לקחת רטלין אבל רציתי לעשות אבחון פסיכודידקטי כדי לאמת את התחושות שלי - האם זה יכול לעזור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהו אבחון פסיכודידקטי ? - תגובה
ד``ר עדי אדר30/11/2014שלום לך!
אבחון פסיכו-דידקטי בודק לקויות למידה! זה לא אבחון המתאים לאבחון הפרעות קשב וריכוז.
לכן צריך במצב כזה לשקול ביצוע אבחון נוירולוגי בשאלה של הפרעת קשב.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר התמצאותא27/11/2014
שלום, אני בת 22 ומאז שאני זוכרת את עצמי ובמיוחד מהוצאת הרישיון בגיל 17 אני שמה לב למשהו ממש מרגיז, אין לי התמצאות בדרכים הכי בסיסיות, אני יודעת איך להגיע מהבית לנקודה מסוימת אך אם אני צריכה לאסוף מישהו בדרך ומשם לנקודה אני כבר מתבלבלת אין לי שום מושג איפה אני ואפילו לא באיזה כיוון הדבר נמצא, ואני מדברת על מרחקים של 5 דקות נסיעה. כשאני לבד יש לי ג'י פי אס ואין לי בעיה, אבל בסביבת אחרים הדבר מביך ביותר. לאחרונה שמעתי מאנשים שזה יכול להיות ביטוי של דיסלקציה או הפרעות קשב וריכוז או כל מיני דברים כאלה וקצת התחלתי לחשוש. (אין לי שום בעיות ידועות של קשב וריכוז, שום קושי ללמוד ושום בעיות חריגות בזיכרון), מה זה יכול להיות ומה הפתרון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר התמצאות - תגובה
ד``ר עדי אדר30/11/2014שלום לך!
התמצאות מרחבית היא לא אחד מהמאפיינים של הפרעת קשב ואם הקושי מתמקד רק בתחום זה אין לזה קשר ישיר להפרעות קשב.
יש טכניקות שונות להתגבר על בעיות אלו....
וחוץ מזה יש Waze.......
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי להרדםאסתר17/11/2014
ילד בן 8 לוקח מזה חודשיים קונצרטה 27 מ״ג. יש השפעה לטובה על ההתנהגות והריכוז.החרדות התגברו ובעיקר קשה לו להרדם. הוא נרדם בסביבות 12 בלילה ואפילו מאוחר יותר. לאחרונה יש מצבור של עייפות והוא עייף בבי״ס וגם אחה״צ וזה משפיע מאד על התפקוד. האם הורדת המינון תוכל לעזור? האם להחליף תרופה? ניסינו בעבר סטרטרה והיו תופעות לוואי קשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי להרדם - תגובה
ד``ר עדי אדר30/11/2014שלום לך!
בהחלט יש מקום מול הרופא המטפל לשקול הפחתת מינון או לעבור לתכשיר עדין הפועל פחות שעות - כגון ריטלין LA
לעתים אנחנו משתמשים בתרופה טבעית בשם מלטונין המסייעת להשרו שינה בשעה מוקדמת יותר.
בברכה,
דר' עד יאדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשב וריכוזאפרת מירן16/11/2014
הי שלום דר
תגיד לי גם בגיל 18 יש הפרעות לקשב וריכוז עשיתי אצלך איבחון אבל אני עדין פוחדת כי אני מרגישה משהו שונה בי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשב וריכוז - תגובה
ד``ר עדי אדר30/11/2014שלום לך!
השאלה שלך לא מנוסחת בצורה ברורה אבל עקרונית הפרעות קשב קיימות בהחלט גם בגיל מבוגר ואין סיבה לפחד עקב כך.....
רצוי לעבור בדיקה מחודשת.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשב וריכוזאפרת מירן16/11/2014
לד״ר עדי אדר שלום תגיד לי גם בגיל 18 מופיע הפרעת קשב וריכוז
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשב וריכוז - תגובה
ד``ר עדי אדר16/11/2014שלום לך-
לפיה ההגדרה החדשה הפרעת קשב במבוגרים צריכה לבוא לידי ביטוי עד גיל 12 ש' - כלומר הופעה "ראשונית" של הפרעת קשב בגיל 18 ש' לא מתאימה להגדרה.
עם זאת ייתכן מצב בו הפרעת הקשב באה לידי ביטוי מתון בגיל צעיר והיא מתעצמת בגיל מבוגר לכן צריך לקבל נתונים ברורים במצבים אלו.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורח את הזמן.גב"ש01/11/2014
שלום. שמי הוא גב"ש ויש לי בעיה בתהליך הלמידה שלי. אני יודע איך ללמוד טוב או לשנן טוב את החומר כשאני מצליח לשבת אל החומר, אבל כאשר אני קובע לעצמי זמן שבו אני אמור ללמוד, אני אף פעם לא לומד בו, אלה תמיד מושך עוד איזה שעה מול הטלוויזיה או סתם מסתלבט. לכן רציתי לשאול האם יש לכם פיתרון שיעזור לי להגיד שעם קבעתי שאני יושב ולומד בין אחד לשלוש. שאני באמת יצליח לשבת וללמוד מבלי לסטות מהנושא.
ואני מצטער מראש אל שגיעות הכתיב. אני גם מעט דיסלקט
בתודה
גיא בן שפר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מורח את הזמן. - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/11/2014שלום,
דחיינות וחוסר ארגון הן חלק מהאיפיונים של לוקים בהפרעת קשב וריכוז. זה כמובן לא מספיק ויש צורך באבחון מסודר.
בינתיים , תוכל להשתמש בטיימר , גם כזה של הנייד, שיגדיר לך את זמני העבודה ויתן התראה רועשת.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין וחוסר תיאבוןאסתי26/10/2014
שלום לכולם!
ביני בכיתה ו' בדצמבר יהיה בן 11. בתחילת שנת הלימודים התחלנו טיפול בריטלין 20 מ"ג וראינו שיש חוסר תיאבון רציני, הוא ממש לא אכל בבוקר מעט מאוד קורנפלקס נטל את התרופה ולא אכל צהריים בכלל ובערב גם לא אכל, היו לילות שהלך לישון ללא ארוחת ערב והיו לילות שאכל ביס או שניים . הורדנו את המינון ל10 מ"ג וחוסר התיאבון המשיך, עברנו לקונצרטה וגם אין לו תיאבון. לציין שבתקופה זו בבית הספר הוא היה מצויין והמורה מספרת שהוא היה ממש חיוני ולומד מצויין, אני גם הרגשתי במוטיבציה ללימודים שלא היתה לו אך כנראה שהוא מגיע עייף כי הוא לא אוכל והוא הפסיק חוג כדורגל שהיה חשוב ויושב בבית שזה לא מצב טוב אבל הבנתי אותו. הילד ירד במשקל כ- 4.5 בשלושת השבועות הראשונים ללמודים. שבוע לפני סוכות הפסקתי את הטיפול והרגשתי בשינוי לרעה בהתנהגות וביחס ללימודים וגם המורה רואה זאת. היום חזרתי לתת לו ריטלין 20 מ"ג כדי שיתפקד בלימודים טוב. אני אובדת עצות האם אני עושה טוב? מצד אחד חשוב לי שיפקד מבחינה לימודית אבל הוא נראה חלש מחוסר תיאבון שנראה שמוותר על ספורט אולי מחולשה.
אנא עזרו לי בהתלבטות זו. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין וחוסר תיאבון - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/11/2014שלום,
הבעיה בהחלט מטרידה ולכן החשיבות של מעקב משקל וגובה.
יש מספר דברים שניתן לעשות.
ראשית חייבים להקפיד ולפתח הרגל של ארוחת בוקר טובה. העובדה שאינו אוכל בבוקר אינה קשורה לטיפול אלא בהרגל לקוי.
ניתן להציע לו במהלך היום חטיפי ומשקאות אנרג'י במקום אוכל רגיל.
ריטלין רגיל עובד עד 4 שעות ולכן הילד יכול לאכול לפני מתן המנה השניה.
חשוב להתאים את מינון הטיפול ביחד עם הרופא המטפל וניתן לשקול גם שינוי סוג התרופה.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קונצרטה ריבאונד?אסתר21/10/2014
בני בן השמונה נוטל קונצרטה 27 מ״ג כשלושה חודשים. התוצאות מצויינות מבחינת ריכוז והתנהגות . אנו מתמודדים עם חוסר תאבון ושינה. אבל הבעייה היא שבשעה שש בערב הוא עצבני מאד מכל שטות , בוכה וכועס. האם יש דרך להקל על הריבאונד ? האם יעזור אם נעלה את המינון? הנוירולוג שרשם את התרופה אמר שנתחיל ב18 מ״ג ונעלה בהדרגה עד 36. אנחנו עצרנו ב27 מ״ג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קונצרטה ריבאונד? - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/11/2014שלום,
ריבאונד הינה תופעה שיכולה להופיעה בכל סוג ובכל מינון.
סטטיסטית היא מופיעה פחות עם קונצרטה.
העלאת מינון עשויה לסייע אך חייבים לעשות זאת בתיאום עם הרופא המטפל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינוןיעל17/10/2014
האם מבחינת שיפור קשב וריכוז, קונצרטה 36 מ"ג זהה לפוקלין XR 10 MG או חזקה יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/11/2014שלום,
השוואת סוגי התרופות והמינונים היא תמיד כלפי המקור: ריטלין 10 מג.= ריטלין רגיל.
קונצרטה 36 שוות ערך לריטלין 10 מג. נלקח פעם ביום ועובד 12 שעות.
פוקלין 10 מג רגיל שווה ל 20 מג ריטלין רגיל שכן צריכים רק מחצית הכמות. פוקלין XR הוא באותו המינון אך פועל 12 ש . ולכן אפשר לומר שפוקלין 10 שווה ערך לקונצרטה 36 .
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי בטיפול בסטרטרהד``ר עדי אדר17/10/2014
שלום, לבני בן ה-9 יש ADHD וניתן לו כרגע טיפול בסטרטרה, לאחר שקיבל את כל תופעות הלוואי האפשריות מריטלין LA20. הייתי רוצה לשמוע מהורים חוות דעת, זה מאוד חשוב לי כי אני ממש חוששת להתחיל לו שוב טיפול תרופתי. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרטרה - תגובה
ד``ר עדי אדר07/11/2014שלום לך!
התגובה לתרופה זו אינדיבידואלי - כלומר קיימת תגובה שונה לכל מטופל.
עקרונית סטרטרה נחשבת לתרופה בטוחה לטיפול אם כי גם לה יש לעתים תופעות לוואי ויעילותה מעט יותרנמוכה מתכשירי ריטלין.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת ריטלין 30 מ"ג באופן לא קבועבר16/10/2014
שלום רב,
חבר שלי בן 25, מאובחן כסובל "מהפרעת" קשב וריכוז נוטל ריטלין 30 מ"ג (שניתן לו באישור רופא משפחה כמובן) באופן לא קבוע לדוגמה: לפני מבחנים חשובים, באופן יום יומי לתקופה של 3 שבועות לפחות (בתקופות לימודים לחוצות), אחת לשבוע וכו'.
חשוב להדגיש שאף פעם הוא לא נטל את התרופה באופן סדיר ואותי זה מדאיג.
מספר שאלות:
1. האם המצב הנ"ל יכול לפגוע בו באיזשהו אופן בשלב מסוים?
2. מה הן האלטרנטיבות לטיפול? אולי לעבור למינון של 10 מ"ג ולחלק ע"פ הצורך (ביום שלוקחים)?
אשמח לקבל את עזרתכם בנושא מפני שהנושא מטריד אותי מאוד.
תודה מראש,
בר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת ריטלין 30 מ"ג באופן לא קבוע - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/11/2014שלום,
אין מניעה ליטול את התרופה רק בימים מסויימים כפי שציינת , זה לא פוגע בבריאות ולא צריך להדאיג אותך. יש כאלו שזקוקים לטיפול באופן קבוע ויש שלא.
סוג הטיפול, ריטלין 10 או אחר נקבע בתיאום עם הרופא המטפל , לפי הצרכים האישיים ובכפוף לאבחון.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי כתיבה ואי שיתוף פעולה בכיתה..אנה13/10/2014
שלום רב !
הבן שלי בן 8 לומד בכיתה ג' מקבל טיפול תרופתי, במהלך כל היום שלו בבה"ס הואעם טיפול תרופתי אך לא משתף פעולה בכיתה...ואף לא מיתאמץ להעתיק מהלוח ..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי כתיבה ואי שיתוף פעולה בכיתה.. - תגובה
ד``ר אריה בקלו08/11/2014שלום,
יש לבדוק אם הטיפול התרופתי מתאים ובמקביל לבדוק אם אין בעיות נוספות (דידקטיות, ריגשיות וכו')
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


