מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נדנדה לתינוקליאת29/03/2015
בני בן חודשיים ואני שוקלת לקנות נדנדה לתינוק , חברתי לא ממליצה כי אמרה שהנדנוד יכול לגרום בעתיד להפרעת קשב וריכוז . האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדנדה לתינוק - תגובה
ד``ר עדי אדר19/06/2015שלום לך -
משום מה רק עכשיו נתקלתי בפנייתך...
עצתי הפשוטה - נדנדי את תינוקך (שבינתיים קצת גדל ...) כאוות נפשך......
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רטלין ודיכאוןסיגל26/03/2015
האם רטלין היא תרופה יעילה גם כנגד דיכאון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רטלין ודיכאון - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/03/2015שלום,
ריטלין איננה תרופה נגד דכאון.
יש מצבים בהם משלבים תרופות נגד דכאון יחד עם ריטלין .
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרטלין ודיכאון
סיגל29/03/2015תודה.
שלקחתי רטלין גיליתי שיש לי יותר אנרגיות והדיכאון גם פחת. יכולתי לקום מהמיטה בבוקר עם יותר אנרגיות ומרץ. הדיבור שלי עם אנשים נהייה יותר טבעי,האם אין מחקרים שתומכים בזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרטלין ודיכאון - תגובה
ד``ר אריה בקלו31/03/2015אכן כן, לרוב בשילוב. אבל זה לא מוחלט וכאמור הריטלין איננה תרופה המיועדת לטיפול בדכאון.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוקליןצליל19/03/2015
היי. יש לי הפרעת קשב קשה. ניסיונות עם כ ל סוגי הממריצים גרמו לי בסופו של דבר קיפאון ובעיקר דיכאון שממנו אני גם סובל ומטופל תרופתית. האם ייתכן שפוקלין כן יילך או שכיוון והוא מהממריצים אין מה לנסות? יש למישהו נסיון דומה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוקלין - תגובה
ד``ר עדי אדר20/03/2015שלום לך-
פוקלין הופך בגוף לריטלין...
עם זאת יתכן ולעתים הוא משפיע בצורה טובה יותר ועם פחות תופעות לוואי מאשר תעשירי ריטלין.
יש לשקול במצב כזה גם טיפול בסטרטרה שהיא תרופה לא ממריצה.
כמובן שהנושא צריך להיבחן מול הרופא המטפל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפוקלין
צליל20/03/2015תודה. הבעיה עם סטרטרה שהיא עולה כאלף שח ואיננה בקופות החולים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפוקלין - תגובה
ד``ר עדי אדר20/03/2015להערכתי מחירה נמוך יותר.....
את יכולה לברר מחיר בבית מרקחת שור טבנצ'יק
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4אור19/03/2015
האם ניתן , וכיצד , לאבחן בן 4
בתוצאה של מילוי השאלון באתר נכתב לי שתומך בצורה משמעותית בקיום הפרעת קשב וריכוז.
כיצד ניתן לטפל בכך?
עם מי ניתן לשוחח על הנושא?
אודה לתגובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 - תגובה
ד``ר עדי אדר20/03/2015שלום לך!
זה אמנם גיל צעיר לאבחון אך יש מקום להתרשמות מתפקודו.
יש כיום מספר יחידות לגיל הרך המתמחות באבחון ילדים צעירים כאשר הטיפול כולל הדרכת הורים, טיפול פרטני ולעתים אף טיפול תרופתי.
יחידות אלו ממוקמות בבתי חולים או בחלקם במרפאות קהילתיות ובד"כ מנוהלות על ידי פסיכיאטר ילדים עם צוות רב תחומי
בברכה
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רטליןla שבוע ראשוןיפית אלבס14/03/2015
בוקר טוב. בני אובחן כadd. בשבוע האחרון התחיל לקבל רטליןla. בינתיים תופעות הלוואי מאוד מפריעות לו. הוא סובל מכאבי ראש, סחרחורות וכאבי בטן. שאלתי היא כמה זמן הוא עשוי לסבול מהתופעות הללו והאם יש צורך לעבור לסוג אחר של כדור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רטליןla שבוע ראשון - תגובה
ד``ר אריה בקלו14/03/2015שלום,
רוב תופעות הלוואי חולפות תוך שבועיים שלושה מתחילת הטיפול.
חשוב להקפיד על ארוחת בוקר מזינה ולהקפיד על שתיית מים מספקת.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין la פעמיים ביוםטל12/03/2015
שלום,
אני לוקחת ריטלין la 40 מ״ג ... האם בתקופת הבחינות ניתן לקחת פעמיים ביום (כלומר לאחר 8 שעות כשהריטלין מפסיק להשפיע?
אני לומדת לפחות 17 שעות ביממה ומאוד קשה לי לעשות זאת ללא ריטלין...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין la פעמיים ביום - תגובה
ד``ר אריה בקלו13/03/2015שלום,
נטילת ריטלין LA פעמיים ביום פירושה השפעת הטיפול למשך 16 שעות וזה הרבה !
זה עלול לגרום לבעיות שינה ובכך שכרך יצא בהפסד.
עדיף לשקול ,יחד עם הרופא המטפל, או מעבר לטיפול ארוך טווח יותר כגון קונצרטה או תוספת של ריטלין קצר טווח של 4 שעות.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהla 40
טל13/03/2015לצערי התנסתי בקונצרטה 54 , וזה לא ממש עזר בעוד שה- 72 מג גרמו לי להתקף חרדה רציני...
הla יחסית עדין ודוקא לא גורם לי לבעיות שינה...אך האם לצרוך 2 כדורים 40 מ"ג ביום היא מעל המינון המותר?
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהla 40 - תגובה
ד``ר אריה בקלו14/03/2015מותר לצרוך עד 90 מג. ליום.
אבל התייחסתי לזמן פעולת הטיפול ולא רק למינון.
יש היום בשימוש גם תרופות חדשות כגון וויואנס ופוקלין עם תופעות לוואי פחותות.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמינון לפי מה הוא נקבע
משה13/04/2015רציתי לשאל אני כבר אובחנתי במבחן טובה לפני כעשור לפני כחצי שנה החלפתי מקום מגורים מהכפר (שיפוצים)לעיר בגלל השינוי כבר חודשיים אני מתרוצץ ממקום למקום ועובר בן מכרים וממש כמו מבקש חסדים וגם נאלץ לקנות ממי שיש אני הגעתי למצב שאני מתביש בחים לא האמנתי שבגלל טיפול שאני צריך ומגיע לי בתור מישהו שכל חיי מושלם סיעודי משלם שזה לא שיך שאני מגיע למצב הזה חוק בריאות שווה לכולם פשוט אני כותב בכעס ובלבול והמצב שכרגע אני נמצא הזוי בתור אחד שחיב להחזיק את כל מה שהגעתי כדי שברגע שלא אמשיך לתפקד מצבי הפיננסי עלול לספוג הפסדים שאף אחד לא יוכל להחזיר עד למצב של אסון כלכלי שבחים לא יתן שיקרה בגלל המצב דלקת פרקים שלא שברה אותי בקצרה סליחה ששיתפתי בענינים האישים זה מלחץ אים זה כסף או דבר אחר לא היתי כותב בלחץ כזה השאלה אך אני פותר את הדבר הזה תודה וסליחה מחכה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמינון לפי מה הוא נקבע - תגובה
ד``ר אריה בקלו15/04/2015אני מתנצל, אבל היעוץ שלנו בפורום הוא רק רפואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין 40 laענבר08/03/2015
שלום, בני בן 8, התחיל לקחת ריטלין la 40 מג, לקח במשך 3 ימים רצוף כאשר היה בבית בחופשת פורים, התלונן על כאבי בטן ומידי פעם היו התכווצויות ממש, היום בבית הספר ממש בכה מכאבים ויש לו הרבה התכווצויות פיזיות. אני יודעת שאחת המהתופעות זה כאבי בטן השאלה אם בכזו רמה עוצמתית? האם יש דרך להקל עליו? לשנות מינון? סוג? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין 40 la - תגובה
ד``ר עדי אדר11/03/2015שלום לך -
לא ציינת את משקלו של הילד אבל לכאורה זהו מינון מעט גובה.
האם התחלתם במינון נמוך יותר לפני כן?
ריטלין LA היא תרופה עדינה עם מיעוט תופעות לוואי אך לעתים מדווחות תופעות לוואי משמעותיות ובמידה והתופעות מתמידות מעבר לשבועיים-שלושה צבורה משמעותית יש לשקול מעבר לתרופה אחרת כולל תחליפי ריטלין (כגון אדר).
בברכה,
דר' עדי אדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריך עזרה לגבי מינון רטליןאמיר02/03/2015
שלום רב
רציתי לברר לגבי המינון שלי, אני לוקח 4 כדורי רטלין 10 מ״ג כמעט כל בוקר (התחיל מ2 כדורים ועלה עם הזמן) ומידי פעם אני לוקח עוד 4 כדורים בצהריים ללמידה (הרופא אישר עד 8 ביום), הבעיה היא שההשפעה מאוד קצרה ולא מספיקה ליום לימודים ואפילו לא לחצי יום לימודים.
הרופא נתן לי מרשם לRitalin LA 40 ואמר לי לקחת 2 כדורים בבוקר לימים ארוכים, לאחר שבוע שניסיתי את הרטלין החדש לא הרגשתי שום השפעה ולא הייתי מרוכז בכלל ולכן חזרתי לקחת 4 כדורים של 10 מ״ג.
לאחר מפגש הרופא נתן לי מרשם לריטלין SR 20 ואמר לקחת 4 כדורים פעם ביום, שוב ניסיתי במשך שבוע ושוב לא הרגשתי שום השפעה ושום ריכוז.
האם זה בעיה במינון למרות שהוא גבוה או שזו יכולה להיות בעיה אחרת
אשמח לעזרה
נ.ב
ה4 כדורי רטלין רגיל (10) עוזרים לי בצורה מדהימה ומילד שלעולם לא למד למבחן אני יכול לשבת שעות וללמוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך עזרה לגבי מינון רטלין - תגובה
ד``ר עדי אדר11/03/2015שלום לך!
עקרונית אנחנו לא נותנים יעוצים פרטניים תרופתיים במסגרת הפורום וזה כמובן תפקידו של הרופא המטפל אשר מכיר את מלוא הנתונים.
עם זאת מספר הערות - המינון המקסימלי המותר למבוגרים הוא 90 מ"ג.
הריטלין קצר טווח השפעתו היא למשך 4 שעות ולא יותר מכך. לכן יתכן וזוהי התרופה המתאימה לך.
יש כיום בארץ תרופות נוספות כגון אדרל, ויואנס, פוקלים, סטרטרה אשר עלותם גבוהה יותר אך לעתים הן מהוות מענה הולם.
בכל מקרה עלייך להתייעץ עם הרופא מהטפל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד עם בעיות חברתיותמירי16/02/2015
שלום רב,
בני בן 7.5 בכיתה ב' . הוא תלמיד טוב והישגיו טובים. הוא אינו מפריע בשיעורים אך הוא לעיתים חולמני בשיעור.
הוא סובל מבעיות חברתיות קשות ובקריאת מצבים חברתיים. הוא עבר אבחון פסיכולוגי . האבחון הראה פער בין התיאור לנעשה ביית הספר לבין התוצאות באבחון. המאבחנת ראתה שיש לו אי שקט והמליצה על אבחון קשב אם תהיה ירידה בהשיגיו הלימודיים. בנוסף היא ראתה נטייה לאיפולסיביות.
בכיתה התלמידים כל הזמן טוענים שהוא מציק להם. בבית בעיקר בשעות אחהצ הוא באי שקט, מציק לאחיותיו, ותזזיתי מאד. לא מצליח להרגיע את עצמו. לעיתים יש לו התקפי זעם.
האם כדאי ללכת לאבחון קשב בעיקר בגלל הבעיות החברתיות או להמתין ולראות מה קורה בהמשך מבחינה לימודית?
בנוסף איך מתבצע אבחון הקשב? האם עליי ללכת קודם לנוירולוג או ללכת לאבחון ומשם לפנות לנוירולוג. ובנוסף איך אדע איזה אבחון לעשות לו?
תודה רבה,
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד עם בעיות חברתיות - תגובה
ד``ר אריה בקלו01/03/2015שלום,
לימודים זה חשוב אך לא הכל בחיים ובמיוחד לא של הילד.
לפי התאור שלך, הילד זקוק לאבחון רפואי.
הפניה צריכה לבוא דרך הרופא המטפל שיודע להיכן להפנות.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחנה מבדלת
קרן15/07/2015אני ממליצה לך לעשות לילד אבחון, אל תחכי שהוא יכשל גם בלימודים. ככל שתאבחני מהר יותר, תוכלי לטפל מהר יותר וככה להקל עליו ולתת לו טיפול שיתאים לו.
מומלץ ללכת לעשות אבחנה מבדלת אצל פסיכיאטר מומחה להפרעות קשב או נוירולוג מומחה להפרעת קשב - פני למישהו פרטי עם המלצות, לא סתם לראשון בגוגל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מריטלין רגיל ל- LAסופראמא315/02/2015
שלום, לאחר שבני בן העשר אובחן עם ADD הנוירולוג רשם לו ריטלין LA 20 מ"ג. התרופה גרמה לו לכאבי בטן, רעד בידיים וחוסר תאבון ולכן רופא המשפחה העביר אותו לריטלין רגיל 10 מ"ג. התרופה הזו לא גרמה לשום תופעות לוואי מלבד חוסר תאבון אבל היא לא מספיקה לכל שעות בית הספר. האם יש טעם לנסות שוב LA 20 או שכדאי לקחת כדור רגיל נוסף לאחר 3-4 שעות? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר מריטלין רגיל ל- LA - תגובה
ד``ר אריה בקלו01/03/2015שלום,
ריטלין 10 מג. פועל עד 4 שעות ולכן אם הילד זקוק לכיסוי טיפולי ארוך יותר ניתן לתת כדור נוסף אחרי 4 שעות או לעבור לתרופות שטווח פעולתן ארוך יותר כגון SR20 או LA20 .
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופותנועה12/02/2015
שלום
האם ניתן ליטול ציפראמיל וויואנס ביחד?
ציפקאמיל 40 וויואנס 30.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות - תגובה
ד``ר אריה בקלו01/03/2015שלום,
איננו נותנים מענה תרופתי פרטני בפורום.
בעיקרון ניתן לשלב בין 2 התרופות לפי הוראות הרופא המטפל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 13 לאחר אבחוןעמית07/02/2015
שלום
בתי בת ה - 13 עברה לאחרונה אבחון במכון פרטי. הסיבה לאבחון היא שהייתה המלצה לכך מבית הספר. גם בעבר בבית הספר הועלתה השאלה האם אובחנה אך אנו התעלמנו מכך היות וזה נראה היה לנו לא סביר: היא שקטה מאד אף פעם לא מפריעה וחשבנו שזה הולך ביחד. המורים שמו לב לחולמנות וקראו לזה "התנתקויות" בכל אופן לפי האבחון אכן יש הפרעות קשב (ללא היפראקטיביות) והומלץ על טיפול תרופתי. מכל שאר הבחינות תקין ואינטליגנציה ומסוגלות גבוהה.
בכל אופן אני תוהה לגבי זה ולגבי הצורך בטיפול תרופתי - זה נראה לי קיצוני.
מה דעתכם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 13 לאחר אבחון - תגובה
ד``ר אריה בקלו01/03/2015שלום,
הפרעת קשב וריכוז יכולה להיות משולבת עם היפראקטיביות או ללא (ADD)
גם במקרים השקטים כגון המקרה שלכם יש צורך בטיפול תרופתי שמטרתו שיפור הקשב והריכוז.
הימנעות מטיפול, למי שאובחן כזקוק, עלולה לגרום לפערים לימודיים ותסכול.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין וחרדותגילי04/02/2015
שלום אני נוטלת כ 100 מג סרנדה. ובחודש האחרון אני נוטלת ריטלין 10 מג פעמיים ביום , אני מרגישה שזה גורם לי לאי שקט ומפחית את הפעילות של הסרנדה, האם העלאת מינון הסרנדה ל 150 מג יכולה לפתור לי את תחושת החרדה שהריטלין גורם? השאלה השנייה היא לעיתים הריטלין גורם לי למרץ במקום ריכוז , המשקל שלי 45 קילו בת 24 , יכול להיות שהמינון 20 מג לא מתאים לי? ואני צריכה ליטול 3 כדורים בבת אחת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין וחרדות - תגובה
ד``ר עדי אדר04/02/2015שלום לך-
רצוי במקרה כזה להתייעץ עם רופא המטפל המודע לבעיה הרפואית שלך כאשר אנחנו לא נותנים במסגרת הפורום יעוץ תרופתי פרטני.
עקרונית המינון שאת נוטלת הוא לא גבוה אך השילוב של שתי התרופות כנראה מגביר לך את האפקט.
יש לציין כי לעתים תועפות הלוואי פוחתו אחרי שבועיים-חודש מתחילת השבוע ויש להתאזר בסבלנות.
הערה - ריטלין היא תרופה ממריצה וזה אפקט חיובי כמובן בהנחה שזה לא גורם לחוסר מנוחה.
מומלץ לחזור לייעוץ נוסף של הרופא המטפל.
בברכה,
דר'עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטאלין ואי ספיקה במסתם המיטראלישני01/02/2015
שלום,
אני אם בת 36. פעלתנית ובריאה בד"כ.
לפני 12 שנים בערך בשל כאבים בחזה והפרעות בקצב הלב שהיו מופיעים מדי פעם אובחנה אצלי אי ספיקה קלה מאוד של המסתם המיטראלי. לקחתי בעבר בפרולול 10 מ"ג פעם ביום (לסירוגין. רק בתקופות שהרגשתי לא טוב)
לאחרונה - לאחר בדיקות ומבדקים שונים אובחנה אצלי הפרעת קשב וריכוז (באופן רשמי...)
והנוירולוג - שהתייחס בביטול לעברי הלבבי - כתב לי מרשם של ריטאלין LA מ"ג20 .
מאוד מאוד חשוב לי להיכנס לסדר בחיי (אני מניחה שהשימוש בריטאלין יציל את עתידי) אך קבלתי רגליים קרות לאחר קריאת העלון המצורף לתרופה.
האם יתכן שהנוירולוג לא מודע לסכנות?
האם יש לי ממה לחשוש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטאלין ואי ספיקה במסתם המיטראלי - תגובה
ד``ר אריה בקלו02/02/2015שלום,
אין איסור מוחלט במתן תרופות ממריצות כגון ריטלין למטופלים עם בעיות לבביות.
יחד עם זאת, במקרה של ספק, מומלץ לקבל חוות דעת של קרדיולוג שבהחלט מוסמך להחליט.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסרב לקבל רטליןאביבית28/01/2015
הילד שלי בן 7.5 ומסרב בכל תוקף לקבל את כדור הרטלין.. בנוסף לא יודע לשתות כדורים באיזה דרכים אפשר לתת לו.. או באיזה דרך אחרת להציע לו לשתף פעולה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסרב לקבל רטלין - תגובה
ד``ר עדי אדר28/01/2015שלום לך!
צריך לנסות להיות יצירתית.... לשים את הכדור באוכל, להציע פרסים וגם להציב גבולות.
יש גם מדבקות ריטלין וקיימים גם תחליפים שאפשר להמיס במים.
עם זאת בסיכומו של דבר חייב להיות גם שיתוף פעולה מצד הילד וסמכות הורית.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

