פורום הפרעות קשב וריכוז - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ריטלין מייבש את הפה
    נועה
    29/06/2015

    היי,
    הפה שלי נוטה להתייבש מהריטלין באופן קיצוני שממש שורף לי בגרון. אני ניגשת למבחן פסיכומטרי השבוע וההתייבשות ממש מפריעה לי לעשות את המבחן ב100.
    משהו ממש מוזר ששמתי לב אליו זה שבסימולציות של המבחן שעשיתי בצהריים, מ2 וחצי עד 6 בערב, הפה שלי כמעט ולא התייבש. אבל כשעשיתי את המבחן ב9 וחצי בבוקר עד 1, הפה שלי ממש ממש התייבש והקשה עליי.
    המבחן שלי בשעה 9 וחצי ולכן אני רוצה לדעת מה אני יכולה לעשות כדי למנוע את ההתייבשות הזו.
    חשוב לציין שאני לא שותה במהלך המבחן כי אין הפסקות ואני מעדיפה לא לצאת לשירותים, אז שתיית מים היא לא פיתרון..
    אשמח אם תעזרו לי..
    (בת 22 לוקחת 10 מ"ג)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריטלין מייבש את הפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין מייבש את הפה - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    19/07/2015

    שלום לך -
    אכן ריטלין גורם לעתים ליובש בפה וכמובן הפיתרון הוא שתייה מרובה או החלפת התכשיר לתכשיר אחר - לעתים אפילו מתוך קבוצת הריטלין אשר פחות גורם לתופעה זו.
    ניתן אולי בזמן מבחן להרטיב את הפה מבלי לשתות ואז להצטייד בבקבוק מיים.....

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח להתייעצות
    סיון
    25/06/2015

    ילד בן כמעט 4 עם הפרעת קשב ועיכוב שפתי

    מקבל טיפולים אצל קלינאית ואצל מרפאה בעיסוק

    בנוסף הולך לרכיבה ושחיה טיפולית.

    הכל על בסיס שבועי.

    האם יכול לקרות מצב שזה יהיה לו עמוס מידי וישיג את התוצאה ההפוכה בסופו של דבר.

    לא נראה שהוא ״סובל״ מזה שהשבוע שלו מלא..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשמח להתייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח להתייעצות - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    27/06/2015

    שלום,
    אכן , לפעמים, תפסת מרובה , לא תפסת כלל.
    אבל אם לילד זה לא מפריע והוא הולך לכל הפעילויות ברצון אז תמשיכו.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • functional mri
    דנה
    04/06/2015

    שלום רב,
    הבן שלי בן 17 חכם ומוטיבציוני. לצערי סובל מבעיות שעיקרן: קשיי שליפה מזכרון העבודה ועיבוד מידע איטי (מבין לאט את הנאמר). כשמדבר לעיתים מספר בסיגנון "אתמול הייתי בסרט, נו, טוב, איך קוראים לסרט,....".כל השעות שהוא יושב בכיתה לא תורמות לו כלום. לא קולט שום דבר. כשהוא קורא עיתון,אינו מבין ואני צריכה להקריא ולתווך במילים פשוטות את הנכתב. לאור המוצג,הוא מקבל הארכת זמן מעל 50% במבחני הבגרות. ריטלין וקונצ'רטה לא עזרו . בדיקת MRI של המוח היתה תקינה. האם להבנתך כדאי לבצע את הבדיקה שכותרת. במידה וימצא שאכן קיימת בעיה באיזור השפתי שבמוח, מה דרכי הטיפול. תודה רבה. אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    functional mri

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • functional mri - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    19/06/2015

    שלום לך!

    הדרך לישום קליני של בדיקה זו עוד ארוכה והבדיקה עוזרת במספר מצבים קלינים ובעיקר משמשת במחקרים נוירו-פסיכולוגים, תרופתיים וחקר המוח.
    באופן מעשי הטיפול במצבים אלו הוא הוראה מתקנת, התאמות לימודיות וכמובן מוטיבציה..... איננו זקוקים לקורלציה קלינית אנטומית מדוייקת כדי להתאים דרכי טיפול אך חשוב לבצע אבחון פסיכו דידקטי המאתר קשיים תפקודיים עם המלצות בהתאם.
    גם לגבי הטיפול התרופתי, במידה ואכן יש צורך בו - יש כיום חלופות כגון אדרל, ויואנס, סטראטרה ופוקלין.


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפראקטיביות והדרכה הורית
    סימה
    27/05/2015

    שלום,
    בתי בת ה-7 אובחנה כסובלת מADHD.
    ההתמודדות איתה היא לא קלה והייתי שמחה אם הייתם יכולים להפנות אותי לגורם שיכול לתת לי הדרכה כלשהי ... איך להתמודד איתה.תודה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפראקטיביות והדרכה הורית - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    28/05/2015

    שלום,
    ראשית, חשוב לקרוא על הנושא. יש שפע מאמרים וספרים.
    במקביל נכון יהיה לבקש הפניה לטיפול פסיכולוגי דיאדי כולל הדרכת הורים.
    גם פורום הורים לילדים עם הפרעת קשב יכול לתת מענה.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדפטציה לקונצרטה
    אביה
    24/05/2015

    אני נוטלת קונצרטה 54 (שוקלת 53) מזה 4 חודשים כחלק מלימודיי האקדמיים.
    לצערי, כבר מזה חודשיים אינני מרגישה בשינוי ...אני מעט יותר עירנית, אך אין השפעה משמעותית על יכולת הריכוז שלי , ואני עדיין מוצאת את עצמי בוהה בסיכומים וגולשת במחשבות או בהתקפי אי שקט...

    אני קצת אובדת עצות. ניסיתי גם ריטלין LA 40 וגם את הריטלין הרגיל , אך לכולם הייתה השפעה לטווח קצר בלבד (אפילו קצר יותר מזה של הקונצרטה הנ"ל).

    האם אכן קיימת אדפטציה מסוימת? אם כן, מה ניתן לעשות בנוגע לכך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אדפטציה לקונצרטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדפטציה לקונצרטה - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    28/05/2015

    שלום,
    אני מקווה שבמילה "ניסיתי" את מתכוונת שזה בהוראת הרופא המטפל....!
    שינויים בסוג הטיפול והמינון חייבים להיעשות ע"י הרופא המאבחן.
    LA40 אינו שווה ערך כמותי לקונצרטה 54 .
    אין כמעט סיכוי שפיתחת התרגלות בתוך פרק זמן כזה קצר.
    אני נוטה יותר לחשוב שהבעיה היא בהתאמה הטיפולית ואת זה את חייבת לעשות מול הרופא המטפל.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידושים בתרופות לקשב וריכוז
    ליאת
    18/05/2015

    שלום אני בת 30 ואובחנתי כמבוגרת כסובלת מההפרעה.ריטלין על סוגיו גרם לי לתופעות לוואי קשות ולפני כשנתיים הוחלף באדרל שהיה נהדר מכל הבחינות מלבד המחיר הכרוך ביבוא תרופה מחו"ל וכרגע מחוסר ברירה אני לא נוטלת טיפול תרופתי.האם יש שינוי בתרופות שקיימות בארץ ונתן לרכוש במחיר שאינו גורם לפשיטת רגל? אני סטודנטית,אמא,עובדת משרה חלקית וזקוקה לטיפול אך במחיר שפוי...אשמח לפרטים בתודה ובכבוד רב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידושים בתרופות לקשב וריכוז - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    20/05/2015

    שלום לך!
    כיום ניתן להשיג אדרל קצר טווח במחירים סבירים ובמספר גדול יחסית של בתי מרקחת כגון ניופארם. תכשיר זה ניתן ליטול אותו פעמיים ביום ובכך להימנע מרכישת אדרל XR שהוא מאוד יקר.

    כמו כן קיימים היום תרופות נוספות כגון ויואנס, פוקלין סטרטרה כאשר בתקופה זו נעשה מאמץ להכניס חלק מתרופות אלו לביטוחים המשלימים.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    ליאת
    21/05/2015

    בתור מבוגרת אובחנתי אבחון קליני ע"י שלשה פסיכיאטרים שונים באופן פרטי כאשר בראשון העלה את האפשרות בעצמו למרות שמטרת הביקור שלי הייתה סיוע בקשיים בשינה ולאחר שיחה ארוכה הוא הציע לערוך בדיקה קלינית ורשם לי ריטלין ולאחר מכן כדי להתאים מינון שוב פניתי לרופאה אחרת מומחית להפרעה במבוגרים מכיוון שהרופא הראשון עבר לעיר רחוקה ממני,היא איבחנה אותי מחדש אבחון קליני מלא ונעשו נסיונות להתאים מינון וסוג עד שבסוף הוחלט שאדרל מתאים יותר בגלל תופעות לוואי של ריטלין וכמו שציינתי הפסקתי מפאת המחיר.לאחרונה איבחן אותי פסיכיאטר שלישי מכיוון שהרופאה עזבה את הארץ ומדובר בפסיכיאטר מוכר,בעל מוניטין מעולה בתחום ובכיר וגם באופן פרטי ועדיין האבחנה היא add שחלק מתסמיניה הם הפרעות בשינה,את מרשמי הריטלין הפרטיים העברתי לרופא המשפחה שהכניס למחשב של הקופה וכך יכל להנפיק מרשמים כל חודש עם השתתפות הקופה במשך שנתיים שבסופן צריך להגיע למעקב ולחדש מרשם והסיבה שהפסיכיאטר המאבחן הוא פרטי היא שנהלי הקופה לאבחון לא מתאימים למבוגרים(מבחן טובה למשל לא יראה שיש בעיה כי אני מבוגרת ולמדתי להתמודד עם חלק מהסימפטומים ואפילו עבדתי כמאבחנת טובה ואני מסוגלת לשבת 20 דקות וללחוץ על כפתור),האם אדרל כיום עם מרשם מרופא פרטי נכלל בביטוחי קופות החולים כמו ריטלין או שעליי לרכוש פרטי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצת איבחון
    רוני
    11/05/2015

    ביתי לומדת בכיתה ה . עפ"י איבחון שעשינו הומלץ על תוספת זמן וגם על הקראת שאלון ותיווך במבחנים. (קשב וריכוז).לדברי המורה משרד החינוך לא מאשר הקראת שאלון במבחני שפה. השאלה היא האם זוהי באמת המדיניות של משרד החינוך?והאם באמת בית ספר לא יכול לתת לילדה את ההמלצה של הקראת שאלון ותיווך במבחני שפה?היכן זה כתוב בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך שלא נותנים הקראת שאלון במבחני שפה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המלצת איבחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצת איבחון - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    12/05/2015

    שלום,
    אינני שולט בהנחיות משרד החינוך (זה לא הפורום).
    בהנחה שעבר אבחון דידקטי - ההנחיות מחייבות ובכפוף לחוזר מנכל שניתן לראות באנטרנט באתר משרד החינוך.
    אם האבחון שעברה הוא של קשב וריכוז , ההמלצה היחידה שמחייבת את ביה"ס זה רק הערכת זמן.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת רופא או מבחן חוזר
    סיגל
    01/05/2015

    שאלתי את השאלה לגבי המבחן החוזר מכיון שהרופא הנוכחי שלי אינו מוכן להעלות לי את המינון, למרות שאני אורת לו שזה מרדים אותי. מה האפשרות שלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החלפת רופא או מבחן חוזר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלפת רופא או מבחן חוזר - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    01/05/2015

    שלום לך!

    השיקול להעלאת מינון לא קשור למבחן טובה בוודאי לא למבחן טובה חוזר. החלטה כזו קשורה לתפקוד שלך, לתופעות לוואי בעת נטילת התרופה וכן פקטורים נוספים כגון משקל, סוג העיסוק שלך.
    עקרונית המינון למבוגרים הוא עד 90 מ"ג ליום.


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה
    לימור
    30/04/2015

    שלום, אני אמא לילד בן 9 שאובחן בסוף כיתה א(7) בהפרעות קשב והיפראקטיביות. אני מצטערת מראש על האורך אבל אני חייבת לתת רקע כדי שתבינו. כבר בגן ראו את האלימות, האימפולסיביות והאנרגטיות וכשניסיתי לפנות להתפתחות הילד נעניתי בשלילה בטענה שזאת בעיה התנהגותית ושהוא לא צריך אבחון מבחינתם. אז הבן שלי סיים ועלה לכיתה א והמצב רק החמיר זה היה גהינום. אני חייבת לציין לשבח את המורה שלא וויתר ושיתף פעולה בכל מיני שיטות שניסינו למרות שלא עבדו. בסוף כיתה א לקחנו אותו לניורולוג פרטי (אחרי שסירבו פעמיים בהתפתחות הילד לאבחן אותו) ושם הוחלט שהוא סובל מהפרעות קשב והיפראקטיביות וצריך ליטול קונצרטה 27 מ"ג. בספר שפירט את האבחון הייתה הנחיה שאם אנחנו רואים שאין שינוי מהותי אז צריך להעלות את המינון ל-36.וכך אחרי 3 חודשים של ניסיון באמת העלינו את המינון. אני חייבת לציין שבעבר למרות שהיה מאוד אנרגטי וקשה הוא היה ילד שמח עם שמחת חיים. כיתה ב' עם אותו מורה הייתה מלאת הישגים מבחינתנו ואני אתאר: בכיתה א הוא היה מבלה רוב הזמן בחצר, לבד או עם חברים שהיה מוציא באמצע שיעור מכל הכיתות, לא היה מכין ש"ב ולא היה פותר מבחנים. את רוב הציוד ז"א ספרי לימוד, מחברות, כלי כתיבה הוא איבד בתירוץ הקבוע ש"הוא לא זוכר איפה הוא שם. מרביץ באימפולסיביות, בועט ומקלל אפילו את המורה. כך גם בבית עם האחים. כיתה ב' היה יותר בכיתה, מדי פעם היה מכין ש"ב וגם עונה על מבחנים. לא קילל ופחות הרביץ. התגובות שלו לכל סיטואציה היו הרבה יותר מתונות והיה פחות לוקח ללב. עדיין היה מאבד דברים, שוכח, לא עושה מטלות אבל בהחלט היה שיפור. מאוד הפריע לי שהוא לא היה אוכל יום שלם רק ארוחת ערב כי לא היה רעב, היה מתלונן המון על כאבי בטן עד היום בעצם, בהתחלה חשבתי שזאת המצאה אבל למדתי שהוא אמיתי. אבל כל התופעות האלו היו שוות כי היה עם מי לדבר, היה ילד שונה עם ובלי כדור. השנה כיתה ג' התחלף לו המורה, הוא לא פועל בשיטה שעבדה בשנתיים הקודמות עם הילד שלנו, הרבה פחות משתף איתנו פעולה והילד נפל בין הכיסאות. בבית אנחנו כל הזמן רבים, הוא לא מקבל שום מרות, אם אנחנו מבקשים ממנו לעשות מטלה כדי לעזור אז הוא לא יעשה אלא אם יבין שהוא מורווח מזה, אינטרסנט משו. הרבה פעמים עונה ומתחצף(למרות שאני רואה שהוא לא מתכוון להתחצף אלא לענות לי תשובה תמימה אבל בלהט המריבה זה עדיין יוצא שהוא מתחצף). הוא הרבה בעונש ובחדר אבל שום דבר לא יוצא מזה הוא לא לומד לקח לא לומד מטעויות. תמיד רק שאנחנו ניתן ונעשה בשבילו אבל הוא לא ייתן כלום מעצמו בשבילנו ובשביל אף אחד. הוא תמיד "הבוס", קובע לכולם מה לעשות גם כשכל האחים יושבים לראות סרט, גם כשמשחקים בחוץ עם חברים.... השמחת חיים שלו נעלמה, הוא יושב על הספה ובוהה וכששואלים אותו מה קרה עונה "כלום..... משעמם לי...." בקול שקט ועצוב.אז נכון שהקונצרטה ממתנת אותו אבל לדעתי היא גם מדכאת אותו ואני לא יודעת מה לעשות. אשמח לעזרה בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קונצרטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    30/04/2015

    שלום,
    אכן סיפור ארוך.
    אינני יודע מה היה באבחון , אך משתמע מהסיפור שיש פה אבחנה של הפרעת קשב משולבת (ADHD ) יחד עם הפרעה מרדנית /מתנגדת - ODD .
    מדובר בשילוב קשה יותר לטיפול.
    יש צורך מידי, להיות במעקב הרופא המאבחן או באחת ממרפאות הקופה העוסקות בקשב וריכוז(יש כאלו בכל קופה).
    יתכן וצריך התאמת מינון תרופתי, שינוי סוג טיפול וכו'.
    במקביל אני ממליץ שתופנו לטיפול פסיכולוגי/דיאדי יחד עם הדרכת הורים.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה

    לימור
    08/05/2015

    תודה על התשובה. הרופא שאבחן אותו בסוף כיתה א היה פרטי מאחר ובהתפתחות הילד לא ראו צורך לאבחן אותו ולכן שילמנו 500 שח על האבחון הזה.
    אז קודם תודה שהפנית את תשומת ליבנו לתופעה הזאת שלא ידענו עליה.
    היינו אצל ניורולוג לפני 3 חודשים ובהנחיה שלו העלינו את המינון ל54 מ"ג אבל זה לא זה. זה לא הפיתרון.
    עכשיו השאלה שלי האם אני צריכה לעבור שוב את התהליך המייגע של התפתחות הילד? כדי שזה יהיה מסופסד? ואם אני אקבל שוב תשובה שלילית אז מה זה אומר שאין לו את זה? הרי ברור שיש כאן בעיית התנהגות!!! ומה לגבי הדרכת הורים? אני מאוד רוצה אבל אין לי יכולת כלכלית. אנחנו ממש מבולבלים, מתוסכלים וחסרי אונים. כל הבית על גלגלים בגללו אין לנו טיפה אחת של שקט!
    אשמח להכוונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    12/05/2015

    שלוום,
    בגיל זה , הכתובת כבר איננה התפתחות הילד אלא רופאים המתעסקים עם הפרעת קשב: נוירולוגים ילדים, פסיכיאטר ילדים, ורופאי ילדים שקיבלו הכשרה .
    גם זה וגם הטיפול ההתנהגותי צריך להתבצע בקופת החולים שלכם ובאמצעות הרופא המטפל.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבירה והמסה של רטלין sr
    נועם
    25/04/2015

    היי.
    בחודשים האחרונים החלטתי לרסק את הרטלין מכיוון שהוא משפיע עלי ממש חלש.
    הכל עבד בסדר.
    לאחרונה החלטתי להמיס את הכדור במים רותחים כדאי שהדם לא יצטרך להתאמץ לפרק את הרכיבים של השחרור המושהה.
    אחרי שהמסתי ראיתי שג׳ל נפרד מהכדור ואני חושב שזה המנגנון של השחרור מושהה.
    כמה מזיק לשתות את המנגנון הזה? כי אני חושב שהוא נכנס לתוך הדם ישירות עם מים ואני לא בטוח שזה בריא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבירה והמסה של רטלין sr

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבירה והמסה של רטלין sr - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    30/04/2015

    שלום,
    ריטלין SR20 הינו כדור שצריך לבלוע כשלם.
    אין לשבור אותו, להמיסו או לפוררו שכן בכך פוגמים בתהליך השחרור המושהה.

    ברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי הכנת שיעורי בית
    עינת
    25/04/2015

    שלום,

    בתי בכיתה ד, מאובחנת מאז כיתה א כסובלת מבעיות קשב וריכוז כולל היפראקטיביות.

    מטופלת בריטלין.

    רציתי לשאול כיצד מתמודדים עם מצבים בהם שכשצריך להשלים שיעורים בשבת או ללמוד למבחן בשבת, הילדה לא מוכנה לקחת כדור ולעשות (שהרי בלי הכדור זה לא יקרה...) ומבחינתה ללכת לבית ספר בלי שיעורים.

    האם להתעקש או לתת לה להתמודד?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי הכנת שיעורי בית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי הכנת שיעורי בית - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    25/04/2015

    שלום,
    השאלה טובה והתשובה לא פשוטה.
    אני נוהג מתחילת טיפול להדגיש בפני ההורים והמטופל שאת הטיפול נוטלים מתי שצריך ולאו דווקא רק בימי לימודים. בצורה זו מונעים את ההפרדה בין ימי לימודים ושבתות למשל.
    בכל מקרה התעקשות כנראה לא תעזור ולכן מה שנותר זה להעביר את האחריות לילדה .

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב
    טל
    13/04/2015

    בני בן שנה ושבע
    מגיל שנה נעשה שובב מאוד, וסקרן
    הכל חייב לדעת, לגעת בהכל, למשוך, לפתוח, להפיל, לשבור, לגלות
    נו, ילד שובב :)
    לאחרונה אני שמה לב כי התנהגותו באמת על סף האימפולסיביות.
    בזמן האוכל מטיח ראשו קדימה ואחורה וצוחק, כשאנחנו הוריו מדברים אליו או מבקשים דבר מה, פעמים רבות עושה עצמו כלא מקשיב, אינו משתף פעולה ואף חוזר שוב ושוב לעשות אותה, גם אם ביקשנו שיפסיק.
    תמיד רץ וממהר, אין אצלו ללכת, תמיד לרוץ. רק נכנס הביתה מהגן יאלה - איך אפשר לבלגן ולשבור. מצד אחד זה מצחיק, ילד נזק אנחנו קוראים לו בצחוק, מצד שני זה מתיש אותנו מאוד.
    אני לקוית למידה ומאובחנת כבעלת Add ויודעת שזה יכול לעבור בתורשה.
    מאיזה גיל ניתן לאבחן הפרעות קשב והיפרטקטיביות?
    הפחד של כל הורה, אני חושבת, שילדו יהיה היפרטקטיבי ובלתי ניתן לריסון.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/04/2015

    שלום,
    ראשית, לא לפחד כלל !
    לא הכל שלילי, הבעיה ניתנת לטיפול ויש גם הרבה דברים חיוביים בילדים עם הפרעת קשב וריכוז.
    אבחון יכול להיעשות כבר בגיל הגן במסגרת המרכזים להתפתחות הילד , או מגיל 6 שנים (כיתה א ) דרך קופות החולים.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחן טובה חוזר
    סיגל
    10/04/2015

    האם ניתן לבצע מבחן טובה פעם שנייה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבחן טובה חוזר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחן טובה חוזר - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/04/2015

    שלום,
    ניתן, אבל השאלה היא למה ?

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחן טובה חוזר

    סיגל
    23/04/2015

    מכיוון שלדעתי המינון שהרופא הביא לי נמוך מידי., והוא לא מוכן להעלות לי את המינון. אין הפרעות אחרות ברקע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רכיבה טיפולית
    סיון
    02/04/2015

    האם רכיבה טיפולית יכולה לגרום לפעולה ההפוכה?



    בן 3.5 עם עיכוב שפתי וטווחי קשב קצרים.

    התחלנו רכיבה טיפולית (3 מפגשים)

    וזה מרגיש כאילו מאז שהתחלנו ברכיבה הוא נהיה יותר היפראקטיבי, כל הזמן חייב להיות בתזוזה.

    האם זה קשור יכול להיות קשור לרכיבה? או שזה צירוף מקרים?

    יש לציין שמעבר לרכיבה הוא גם מטופל אצל מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת. הרגשתי שיפור בחצי שנה האחרונה ופתאום סוג של התדרדרות. הוא מאוד תזוזתי, לא שקט, עושה הרבה "רעש" ובלאגן. לא רוצה לישון לפני עשר בלילה! כשאף פעם הוא לא היה ער בשעות כאלה.
    אני מרגישה שאנחנו מאבדים את השליטה.

    האם זה נכון לשייך את זה לרכיבה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רכיבה טיפולית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רכיבה טיפולית - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/04/2015

    שלום,
    רכיבה טיפולית איננה ספציפית להפרעת קשב וריכוז ולכן גם לא ברור לי הקשר עם מה שאתם מתארים.
    אני חושב שעדיף לבחון את הבעיה בראיה התפתחותית / רגשית ע"י רופא התפתחותי.
    בעקרון, טיפול , כל טיפול, שמחמיר בעיה במקום לשפר אותה, דורש מחשבה נוספת לגבי נחיצותה.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירה ע"י אצבעות
    אבי
    31/03/2015

    שיחקתי עם אחיין שלי מה גדול ממה, הראיתי לו ביד אחת 3 אצבעות וביד שניה 2 אצבעות. אח"כ בקשתי ממנו שהוא יעשה אותו דבר והוא לא הצליח לפתוח 3 אצבעות לבד. ידוע לי שיש לו בעיות של שרירים בידיים וצריך לחזק אצלו את השרירים. יש תרגילים מומלצים לפתיחת אצבעות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ספירה ע"י אצבעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירה ע"י אצבעות - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    01/04/2015

    שלום,
    נושא זה אינו שייך לפורום זה.

    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום