פורום הפרעות קשב וריכוז - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התחלתי טיפול באדרל!
    ליאור
    17/11/2015

    שלום!

    עוד שהייתי ילד בן 6, איבחנו אותי עם בעיות קשב וריכוז ברמות דיי גבוהות, לקחתי ריטלין מגיל 6 עד 11 נראה לי.. ומאז לא ניסיתי שום תרופה לקשב וריכוז.

    היום אני בן 25 ומשום מה בתקופה האחרונה הרגשתי שהבעיות קשב וריכוז שלי נהפכו להיות ממש קשות, כי התחלתי לשמוע צפצופים, והבנתי שזה קורה בגלל ריבוי גירויים שאני שומע בו זמנית.. נראלי לי קוראים לתופעה טיניטוס שיש אותה לכאלה שיש להם ADHD ברמה ממש גבוה.

    עכשיו התחלתי לקחת אדרל במינון של 10 מ"ג, (ריטלין פשוט גורם לי לחרדות) ובהחלט קיימת אצלי הפרעת חרדה, עכשיו השאלה שלי אם אני יקח את האדרל כל יום במשך חודשיים... הבעיות קשב וריכוז שלי יפחתו או להפך התגברו..? ואני מדבר כמובן בלי עזרת הכדור, כאילו יש מצב שהמוח יתקן את עצמו קצת באמצעות האדרל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התחלתי טיפול באדרל!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלתי טיפול באדרל! - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    19/11/2015

    שלום,
    המוח לא מתקן את עצמו בגלל הטיפול.
    הטיפול התרופתי עוזר רק לשעות הטיפול באותו היום.
    טיפול תרופתי מתמשך עשוי בחלק מהמקרים לסייע גם בתחלואה נילווית כגון חרדות.
    את בעיית הטיניטוס אתה חייב לפנות לרופא המטפל כי זה לא בהכרח קשור להפרעת הקשב.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון וטיפול בקשב וריכוז
    רינה
    15/11/2015

    שלום רב,
    אשמח לעזרה והכוונה מכם,
    הבן שלי בן 6 וחצי , השנה עלה לכיתה א
    מגיל מאוד קטן הינו תזיזתי ,לא רגוע , ומאוד קשה לו להתחיל ולסיים משהו אחד ללא הסחת דעת מהסביבה שלו
    במשך השנים ובהמלצות הגננת ביצענו טיפול ריגשי של שנה , וסיימנו לאחרונה היות ולא כל כך ראינו תוצאות בנושא , נעשה גם טיפול בריפוי בעיסוק

    עכשיו עם הכניסה לכיתה א , אנחנו מקבלים תלונות על התנהגותו של הילד , כמעט באופן יומיומי ,
    ביקרנו לפני חצי שנה אצל ניורולוג אשר מהסתכלות קצרה על הילד -של בערך רבע שעה , טען שהדבר היחידי שיעזור הינו ריטלין

    אני מאוד חוששת , היות ולא ביצענו אבחון פורמאלי , וגם מעצם שמיעת המילה ריטלין , ישנו חשש גדול

    אשמח לקבל דרך לביצוע התהליך הנכון , ולבחירת הטיפול המתאים ,
    למי פונים כדי לבצע אבחון ? האם יש מקום מומלץ ? למה צריך לשים לב כשמבצעים אבחון ? האם ניתן להחליט שהילד צריך ריטלין ללא כל אבחון ?

    כל פיסת מידע שתיתנו לי תעזור ,
    היות והרשת מלאה בהמון מידע ..ומרוב המידע נוצר לי בילבול ענק

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון וטיפול בקשב וריכוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון וטיפול בקשב וריכוז - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    15/11/2015

    שלום לך -
    לא ברור לי מה הכוונה לא בוצע אבחון פורמלי - אני מבין שהילד נבדק על ידי נוירולוג - איכות האבחון לא נקבע לפי משך השהייה בחדר הרופא אלא לפי הכלים האבחנתיים בהם משתמשים.
    בכל מקרהאתם יכולים לבצע אבחון נוסף וניתן להעזר במודיעין של הקופה לגבירופאים העוסקים בתחום זה (איננו מוסרים המלצות על רופאים ספציפים).

    הערה - בלי קשר אם זה אכן הטיפול הנכון אם לאו, ריטלין מהווה תרופה בטוחה ביותר אם כי יש לה תופעות לוואי מסוימות.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילוב של 2 תרופות והפרעת קשב חמורה
    אבי
    15/11/2015

    האם ניתן לשלב גם קונצרטה וגם ויואנס במקרה של הפרעת קשב חמורה כאשר שימוש בתכשיר אחד אינו מספיק?(מבחינה חוקית ומבחינה רפואית)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילוב של 2 תרופות והפרעת קשב חמורה - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    15/11/2015

    שלום לך -
    לא מוכר לי שילוב כזה. עקרונית ניתן לאפשר שילוב כזה אבל יש ענין של מינון מקסיטמלי מותר.שתי התרופות דומות במנגנון הפעולה שלהן ואן תגובות נגד צולבות.
    הכי סביר עם הרופא המטפל למצוא את המינון הנכון של ויואנס.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שקט - בעיות התנהגות
    סילביה
    10/11/2015

    בני בן 9 לומד בכיתה ד' , מכיתה א' לוקח רטלין נכון לעכישו 20LA , הוא תלמיד מצטיין מבחינת ציונים ,אבל המורה מדווחת על בעיות התנהגות ,"שולף ידיים בקלות " וכיתה לא יכול לשבת בשקט .
    מה המלצה , אבחון ? שינוי תרופה ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי שקט - בעיות התנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שקט - בעיות התנהגות - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    11/11/2015

    שלום,
    מקובל לבצע בדיקות מעקב אחת לחצי שנה עד שנה על מנת לעקוב ולשנות טיפול אם נדרש.
    הילד גדל, גם במשקלו, ובהחלט ייתכן שהמינון שהתאים לפני 3 שנים, כבר לא מתאים כיום.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שקט - בעיות התנהגות - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    11/11/2015

    שלום לך!
    לא ברור מהמסר שלך אם הילד נמצא במעקב נוירולוגי מסודר.
    עקרונית צריך לחזור לרופא המטפל ולבחון את תפקודו כיום תוך קבלת דו"ח מורה מסודר.
    יש לציין כי הטיפול בבעיות התנהגותיות כולל גם עיצוב התנהגותי, יעוץ משפחתי, ועוד.
    לכן מומלץ לבחון מגוון נושאים אלו אצל הנוירולוג.
    הערה -במסגרת הפורום אנחנו לא נותינם יעוץ תרופתי פרטני.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין SR 20 כבר לא עוזר
    רויטל
    03/11/2015

    בני בן ה- 11 מטופל כבר שנתיים בריטלין SR 20 מ"ג אשר עזרה לו מאוד. בסוף שנת הלימודים שעברה התלונן שכבר לא כל כך מצליח להתרכז. השנה ניסינו לשנות את התרופה ( באמצעות רופאת הילדים ) ועברנו ל- LA 30 שלא כ"כ עזר, אחר כך ל- LA 40 שעוזר לשעה או שעתיים בבוקר וזהו. המורות מדווחות על אי למידה, פטפטת, הפרעות וכו'. מחר ננסה את ה קונצרטה 27. אני ממש מוטרדת . האם אנו פועלים נכון?
    הילד עבר בגיל 8 אבחון פסיכודידקטי שהעיד על לקויות למידה וחילוקי דעות באשר להפרעת קשב וריכוז : הפסיכולוגית - ראתה בעיית קשב וריכוז והמאבחנת הדידקטית - לא ראתה.
    חשוב לי לציין עוד שהילד מאוד רגיש - בעיה בויסות רגשי, כועס מהר מידי בבית עם המשפחה הגרעינית , ובולט מאוד לטובה מבחינה חברתית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריטלין SR 20 כבר לא עוזר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין SR 20 כבר לא עוזר - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    04/11/2015

    שלום לך-
    קשה לדעת על פי התאור שלך על מה התבסס האבחון הנוירולוגי והאם אכן יש שילוב של גורמים התורמים לקשיי המיקוד שלו.
    עקרונית לא כל הילדים מגיבים לתכשירי ריטלין אם כי ציינת כי בתחילה התרופה סייעה לו מאד.
    אחת הסיבו ת השכיחות לירידה בהענות הטיפולית היא נטילה לא סדירה או הימנעות מנטילה (כלומר לעתים הילדים פשוט יורקים א ת הכדור והההורים משוכנעים שהם נוטלין את התרופה). ייתכנו גורמים נוספים לירידה בהשפעת התרופה כולל עלייה במשקל וכן גורמים נוספים.
    יש לציין כי כיום קיימים תרופת נוספות להפרעו תקשב כולל אדרל, ויואנס, פוקאלין וסטרטרה.


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין 20 SR כבר לא עוזר

    רויטל
    04/11/2015

    תודה על התשובה,
    רוצה לשאול האם כדאי לעשות מבחן טובה? או אבחון נוירולוגי אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין 20 SR כבר לא עוזר - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    04/11/2015

    שלום לך -
    צריך פשוט לבצע אבחון נוירולוגי - כמובן שזה יכול להיות אצל הנוירולוג אשר אבחן את הילד ואשר מכיר אותו או לקבל חוות דעת נוספת.
    מבחן טובה כשלעצמו זוהי בדיקת עזר המסייעת לקלינאי המאבחן ולבחון תגובה פוטנציאלית לריטלין .
    לגבי הצורך בביצוע הבדיקה יש להתיעץ עם הרופא המטפל - יתכן וקיימים מספר נתונים המאשרים את האבחנה ואין צורך בבדיקה נוספת. מאידך יתכן והרופא ירצה לבחון תגובה לריטלין על מנת לתכנן בהמשך טיפול רפואי מתאים.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין SR 20 כבר לא עוזר - תגובה - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    04/11/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוירולוג לגיל הרך
    טלי
    02/11/2015

    שלום רב
    בני בן ה-5 לא מאובחן פורמלית, אך ככל הנראה עם בעיית קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות (פסיכולוגית במקצועי, מכירה היטב את כל הסימנים, בנוסף, יש גנטיקה משני ההורים). היינו בשנה שעברה אצל נוירולוג אך המליץ לא להתחיל טיפול לפני גיל 6. הילד כרגע בגן חובה, לדעתי מפספס הרבה בגלל שאינו מטופל. מדברים כבר על להשאיר אותו בגן בגלל שאינו מסוגל להתמיד, אינו יוזם למידה וכו'...אני חושבת שאם היה מטופל, הדברים היו אחרת. בנוסף, זה פוגע בו רגשית, הוא גורר אינטראקציה שלילית ברוב הזמן, גם מאיתנו וגם במסגרות חיצוניות. מדובר בילד עם יכולות קוגניטיביות טובות פלוס. מחפשת נוירולוג באזור הצפון (חיפה וצפונה) שאינו חושש מלתת טיפול גם לילד צעיר. אני עצמי מטופלת בריטלין.
    תודה רבה
    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוירולוג לגיל הרך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לד"ר קבלו

    טלי
    02/11/2015

    ד"ר קבלו- שמתי לב שאתה בנהריה, איך אפשר להגיע אליך אם איני בקופה בה אתה עובד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוירולוג לגיל הרך - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    05/11/2015

    שלום,
    ילד שמאובחן כ ADHD וזה משפיע על תפקודו, אין מניעה להתחיל טיפול תרופתי כבר מגיל 6 (לעיתים חריגות גם מגיל 5 ) .
    עובדת היותו בגן חובה ולא בכיתה א , אינה סותרת הקביעה.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה
    יפעת
    01/11/2015

    שלום רב,

    ביתי בת 10.4 נוטלת רטלין LA במינון 20 מ"ג זו השנה השניה (בחופש גדול ובכל חודש ספטמבר לא לקחה בגלל ריבוי החגים).

    לאחרונה, אנו שמים לב לשינוי בהתנהגות, נהייתה הרבה יותר עצבנית, חסרת סבלנות, מתפרצת וכועסת כמעט בכל הזדמנות.

    בעלי ואני די חסרי אונים ולא יודעים איך להתמודד עם המצב.

    האם התנהגות זו היא תוצאה (תופעת לוואי) של כדור הרטלין? מה ניתן לעשות?

    תודה, יפעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    01/11/2015

    שלום לך
    לשינוי בהתנהגות יכולות להיות סיבות שונות החל מתופעות לוואי של התרופה (בדרך כלל אחרי שמסתיימת השפעתה - כלומר אחה"צ), בעיות חברתיות , רגשית, משפחתיות, לימודיות.

    לכן תשובה לשאלה כזו צריכה להינתן במסגרת אבחון מסודר הבוחן נושאים אלו.


    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת אדראל או ויבאנס עם חצי לימון
    דן
    31/10/2015

    שלום רב,
    שאלה לצוות הנכבד,
    בעניין נטילת דראלין או ויבאנס ביחד עם כוס מיים חצי ולימון סחוט.
    האם זה גורם לבלבול וקוצר נשימה?
    בברכה ותודה מראש.
    דן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת אדראל או ויבאנס עם חצי לימון - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    31/10/2015

    שלום,
    אם הלימון חמוץ מאוד זה בהחלט עלול לגרום להבעת חמיצות של הפנים ,תחושת צריבה עזה בחזה ולקוצר נשימה עד שתחושת החמיצות חולפת......
    אותה תחושה עלולה לקרות גם עם נוטלים אקמול יחד עם המשקה המרענן.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה 54
    הודיה
    26/10/2015

    אהלן,
    לפני כשנה וחצי הייתי לוקחת קונצרטה 54 לתקופה של ארבעה חודשים וההשפעה עליי הייתה טובה.
    כיום חזרתי ללמוד והתחלתי לקחת שוב אך אני מרגישה שהיא לא משפיעה עליי כלל בתחום הקשב והריכוז ואני סובלת מבחילות ושילשולים בעת נטילת הכדור.
    חשוב לי לציין שגם בפעם הקודמת שנטלתי קונצרטה סבלתי מבחילות.

    אשמח לעזרה וייעוץ,
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קונצרטה 54

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה 54 - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    30/10/2015

    שלום,
    בחילות כמו גם כאבי בטן יתכנו בנטילת התרופה ולרוב חולפות בתוך כשבועיים.
    חוסר התגובה לטיפול מחייב התייעצות עם הרופא המטפל שיחליט על מינון מתאים או שינוי בסוג התרופה.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלת לקיחת התרופה
    עומר
    25/10/2015

    שלום רב,
    אני בן 21 והשתחררתי מהצבא לפני כארבעה חודשים. בגלל שברצוני להיבחן לבחינת הפסיכומטרית היה לי ברור שאיהיה חייב להעזר ברטלין, אם ברצוני לשבת מספר רק של שעות. אכן הגעתי לבדיקת טובה בה נטלתי 10 מילגרים של כדור הרטלין. ההשפעה הייתה 'מדהימה', 'יוצאת מן הכלל' (בלי תופעות לוואי). הרגשתי מעולה, וגם תוצאות הבדיקה הראו שיש שיפור. לאחר התייעצות עם הרפואה הוחלט שאתחיל בכדור 10 מילגרים ואם לא השפיעה אז אטול יותר. בכל מקרה אני לוקח אותו כבר כמה זמן ומרגיש מוזר: טיפה לחוץ וחרד, הידדים די רועדות (נימולות טיפה), דפיקות לב טיפה מואצות ובכללי לא מרגיש שיפור גדול, אפילו קשה לי עדיין לשבת. האם זה נורמאלי? תופעות כאלו הן עניין שכיח בהתחלה? להפסיק או פשוט לקחת יותר מילגרם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התחלת לקיחת התרופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלת לקיחת התרופה - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    30/10/2015

    שלום,
    מבחן טובה איננו אבחנתי אלא כחלק מאבחון קליני מלא ע"י רופא מורשה לתחום (נוירולוג, פסיכיאטר,ילדים או משפחה שקיבלו הסמכה).
    קודם לקביעת טיפול יש לעבור אבחון מסודר ואז להתאים הטיפול ולעקוב אחר התגובות שמשתנות ממטופל למטופל.
    בברכה

    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשב וריכוז בן 7
    לירון
    25/10/2015

    היי הבן שלי בן 7 לא מאובחן. מקבלת מלא תלונות כמעט מכל המורות שהוא מפריע ולא מקשיב אבל אצל המחנכת הוא בסדר גמור אומרת שהוא מרוכז ומקשיב . האם יכול להיות ילד עם קשב וריכוז שבוחר למי להקשיב ויכול לשלוט בזה ? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשב וריכוז בן 7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשב וריכוז בן 7 - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    30/10/2015

    שלום,
    בהחלט יתכן.
    ברוב המקרים יש למחנכת יכולת השפעה והבנה טובים יותר מאשר למורים מקצועיים.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף קשר בין תרופתי
    לני
    25/10/2015

    שלום רב, האם ניתן לתת באופן חד פעמי רטלין LA ויום למחרת פוקלין טווח ארוך? האם אין נזק בקרבה ?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף קשר בין תרופתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף קשר בין תרופתי - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    25/10/2015

    שלום -
    עקרונית ניתן לטפל בשתי התרופות לסירוגין כאשר פוקלין למעשה הופך בגוף לנגזרת של ריטלין.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    לני
    26/10/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון לבן 14.5
    רות
    11/10/2015

    לצוות הרפואי שלום
    את עזרתכם מבקשת כדי לדעת כיצד לנהוג ולפעול מול מגוון אפשריות האבחונים שיש (?)
    1. אבחון בדיקת TOVA
    2. אבחון בדיקת BRC
    3. אבחון בדיקת MOXO
    מה הבדיקה העדיפה המומלצת = המקיפה יותר > המדויקת יותר > הממצא טוב יותר ?
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון לבן 14.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון לבן 14.5 - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/10/2015

    שלום,
    לכל אחת מהבדיקות יש יתרונות וחסרונות.
    הרופא המאבחן מחליט איזו בדיקה לבצע, אם בכלל.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה בדיקה עדיפה T...M...או אחר ?
    רות
    11/10/2015

    ד"ר שלום רב
    ראשית תודה על הפורום - יישר כוח.
    -
    הבת בת 15.5 ויש לה (ללא אבחנה מקצועית) קושי בשמירת קשב
    ואנו יודעים שזה מנמיך את היכולות שלה ויכול להיות שיש קשיים
    נוספים שהתעוררו ויאבחנו בהמשך במהלך ביצוע האבחון.
    -
    ברשותכם, אני מבקש לשאול- מה עדיף לבצע:
    כבדיקה ראשונית שלא ארוכה מכבידה ומרחיקה
    *בדיקת TOVA או *בדיקת MOXO או שניהם ?
    בתודה מראש
    בכבוד רב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה בדיקה עדיפה T...M...או אחר ? - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/10/2015

    שלום,
    לצורך אבחנה של הפרעת קשב וריכוז , אין צורך באבחון ממוחשב !
    על ההחלטה אם יש צורך בתוספת של בדיקה כזאת , מחליט הרופא המאבחן לפי ממצאי הבדיקה הקלינית, ואז הוא גם אומר מה עדיף.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה להגיד לילד...
    ronen
    08/10/2015

    שלום

    הילד שלי בכיתה ב.
    מדובר על ילד חכם מאוד, תזזיתי, מדבר הרבה (כולל דברים/שירים שטותיים), מציק מדי פעמים לילדים.
    בכתה א, המורה הפנתה את תשומת לבנו שהוא לפעמים חסר מנוחה על הכסא ומפריע לילדים אחרים , ואמרה שכדאי לעקוב.
    לאחר שהתחבטנו עם עצמנו לא מעט, החלטנו להתחיל תהליך של ברור/אבחון.
    ביום שני הקרוב יש לנו תור אצל הנוירולוג של הקופה.
    אנחנו ממש מתלבטים מה להגיד לילד לגבי הפגישה עם הנוירולוג. איך להסביר לו למה אנו ניגשים איתו לרופא.
    הוא ילד חכם. מצד אחד חייבים להגיד לו משהו ומצד שני אנחנו לא רוצים לתת לו את התחושה שיש לו בעיה. מהנסיון שלנו איתו זה יכול להתקבע אצלו.

    אני לא יודע מה הולך להיות בפגישה עם הנוירולוג.
    אשמח לקבל עצה מה להגיד לילד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה להגיד לילד...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה להגיד לילד... - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/10/2015

    שלום,
    לרופא המאבחן חשוב להגיד את כל האמת .

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום