מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התחלתי טיפול באדרל!ליאור17/11/2015
שלום!
עוד שהייתי ילד בן 6, איבחנו אותי עם בעיות קשב וריכוז ברמות דיי גבוהות, לקחתי ריטלין מגיל 6 עד 11 נראה לי.. ומאז לא ניסיתי שום תרופה לקשב וריכוז.
היום אני בן 25 ומשום מה בתקופה האחרונה הרגשתי שהבעיות קשב וריכוז שלי נהפכו להיות ממש קשות, כי התחלתי לשמוע צפצופים, והבנתי שזה קורה בגלל ריבוי גירויים שאני שומע בו זמנית.. נראלי לי קוראים לתופעה טיניטוס שיש אותה לכאלה שיש להם ADHD ברמה ממש גבוה.
עכשיו התחלתי לקחת אדרל במינון של 10 מ"ג, (ריטלין פשוט גורם לי לחרדות) ובהחלט קיימת אצלי הפרעת חרדה, עכשיו השאלה שלי אם אני יקח את האדרל כל יום במשך חודשיים... הבעיות קשב וריכוז שלי יפחתו או להפך התגברו..? ואני מדבר כמובן בלי עזרת הכדור, כאילו יש מצב שהמוח יתקן את עצמו קצת באמצעות האדרל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התחלתי טיפול באדרל! - תגובה
ד``ר אריה בקלו19/11/2015שלום,
המוח לא מתקן את עצמו בגלל הטיפול.
הטיפול התרופתי עוזר רק לשעות הטיפול באותו היום.
טיפול תרופתי מתמשך עשוי בחלק מהמקרים לסייע גם בתחלואה נילווית כגון חרדות.
את בעיית הטיניטוס אתה חייב לפנות לרופא המטפל כי זה לא בהכרח קשור להפרעת הקשב.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון וטיפול בקשב וריכוזרינה15/11/2015
שלום רב,
אשמח לעזרה והכוונה מכם,
הבן שלי בן 6 וחצי , השנה עלה לכיתה א
מגיל מאוד קטן הינו תזיזתי ,לא רגוע , ומאוד קשה לו להתחיל ולסיים משהו אחד ללא הסחת דעת מהסביבה שלו
במשך השנים ובהמלצות הגננת ביצענו טיפול ריגשי של שנה , וסיימנו לאחרונה היות ולא כל כך ראינו תוצאות בנושא , נעשה גם טיפול בריפוי בעיסוק
עכשיו עם הכניסה לכיתה א , אנחנו מקבלים תלונות על התנהגותו של הילד , כמעט באופן יומיומי ,
ביקרנו לפני חצי שנה אצל ניורולוג אשר מהסתכלות קצרה על הילד -של בערך רבע שעה , טען שהדבר היחידי שיעזור הינו ריטלין
אני מאוד חוששת , היות ולא ביצענו אבחון פורמאלי , וגם מעצם שמיעת המילה ריטלין , ישנו חשש גדול
אשמח לקבל דרך לביצוע התהליך הנכון , ולבחירת הטיפול המתאים ,
למי פונים כדי לבצע אבחון ? האם יש מקום מומלץ ? למה צריך לשים לב כשמבצעים אבחון ? האם ניתן להחליט שהילד צריך ריטלין ללא כל אבחון ?
כל פיסת מידע שתיתנו לי תעזור ,
היות והרשת מלאה בהמון מידע ..ומרוב המידע נוצר לי בילבול ענק
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון וטיפול בקשב וריכוז - תגובה
ד``ר עדי אדר15/11/2015שלום לך -
לא ברור לי מה הכוונה לא בוצע אבחון פורמלי - אני מבין שהילד נבדק על ידי נוירולוג - איכות האבחון לא נקבע לפי משך השהייה בחדר הרופא אלא לפי הכלים האבחנתיים בהם משתמשים.
בכל מקרהאתם יכולים לבצע אבחון נוסף וניתן להעזר במודיעין של הקופה לגבירופאים העוסקים בתחום זה (איננו מוסרים המלצות על רופאים ספציפים).
הערה - בלי קשר אם זה אכן הטיפול הנכון אם לאו, ריטלין מהווה תרופה בטוחה ביותר אם כי יש לה תופעות לוואי מסוימות.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב של 2 תרופות והפרעת קשב חמורהאבי15/11/2015
האם ניתן לשלב גם קונצרטה וגם ויואנס במקרה של הפרעת קשב חמורה כאשר שימוש בתכשיר אחד אינו מספיק?(מבחינה חוקית ומבחינה רפואית)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב של 2 תרופות והפרעת קשב חמורה - תגובה
ד``ר עדי אדר15/11/2015שלום לך -
לא מוכר לי שילוב כזה. עקרונית ניתן לאפשר שילוב כזה אבל יש ענין של מינון מקסיטמלי מותר.שתי התרופות דומות במנגנון הפעולה שלהן ואן תגובות נגד צולבות.
הכי סביר עם הרופא המטפל למצוא את המינון הנכון של ויואנס.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי שקט - בעיות התנהגותסילביה10/11/2015
בני בן 9 לומד בכיתה ד' , מכיתה א' לוקח רטלין נכון לעכישו 20LA , הוא תלמיד מצטיין מבחינת ציונים ,אבל המורה מדווחת על בעיות התנהגות ,"שולף ידיים בקלות " וכיתה לא יכול לשבת בשקט .
מה המלצה , אבחון ? שינוי תרופה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שקט - בעיות התנהגות - תגובה
ד``ר אריה בקלו11/11/2015שלום,
מקובל לבצע בדיקות מעקב אחת לחצי שנה עד שנה על מנת לעקוב ולשנות טיפול אם נדרש.
הילד גדל, גם במשקלו, ובהחלט ייתכן שהמינון שהתאים לפני 3 שנים, כבר לא מתאים כיום.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי שקט - בעיות התנהגות - תגובה
ד``ר עדי אדר11/11/2015שלום לך!
לא ברור מהמסר שלך אם הילד נמצא במעקב נוירולוגי מסודר.
עקרונית צריך לחזור לרופא המטפל ולבחון את תפקודו כיום תוך קבלת דו"ח מורה מסודר.
יש לציין כי הטיפול בבעיות התנהגותיות כולל גם עיצוב התנהגותי, יעוץ משפחתי, ועוד.
לכן מומלץ לבחון מגוון נושאים אלו אצל הנוירולוג.
הערה -במסגרת הפורום אנחנו לא נותינם יעוץ תרופתי פרטני.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין SR 20 כבר לא עוזררויטל03/11/2015
בני בן ה- 11 מטופל כבר שנתיים בריטלין SR 20 מ"ג אשר עזרה לו מאוד. בסוף שנת הלימודים שעברה התלונן שכבר לא כל כך מצליח להתרכז. השנה ניסינו לשנות את התרופה ( באמצעות רופאת הילדים ) ועברנו ל- LA 30 שלא כ"כ עזר, אחר כך ל- LA 40 שעוזר לשעה או שעתיים בבוקר וזהו. המורות מדווחות על אי למידה, פטפטת, הפרעות וכו'. מחר ננסה את ה קונצרטה 27. אני ממש מוטרדת . האם אנו פועלים נכון?
הילד עבר בגיל 8 אבחון פסיכודידקטי שהעיד על לקויות למידה וחילוקי דעות באשר להפרעת קשב וריכוז : הפסיכולוגית - ראתה בעיית קשב וריכוז והמאבחנת הדידקטית - לא ראתה.
חשוב לי לציין עוד שהילד מאוד רגיש - בעיה בויסות רגשי, כועס מהר מידי בבית עם המשפחה הגרעינית , ובולט מאוד לטובה מבחינה חברתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין SR 20 כבר לא עוזר - תגובה
ד``ר עדי אדר04/11/2015שלום לך-
קשה לדעת על פי התאור שלך על מה התבסס האבחון הנוירולוגי והאם אכן יש שילוב של גורמים התורמים לקשיי המיקוד שלו.
עקרונית לא כל הילדים מגיבים לתכשירי ריטלין אם כי ציינת כי בתחילה התרופה סייעה לו מאד.
אחת הסיבו ת השכיחות לירידה בהענות הטיפולית היא נטילה לא סדירה או הימנעות מנטילה (כלומר לעתים הילדים פשוט יורקים א ת הכדור והההורים משוכנעים שהם נוטלין את התרופה). ייתכנו גורמים נוספים לירידה בהשפעת התרופה כולל עלייה במשקל וכן גורמים נוספים.
יש לציין כי כיום קיימים תרופת נוספות להפרעו תקשב כולל אדרל, ויואנס, פוקאלין וסטרטרה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריטלין 20 SR כבר לא עוזר
רויטל04/11/2015תודה על התשובה,
רוצה לשאול האם כדאי לעשות מבחן טובה? או אבחון נוירולוגי אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריטלין 20 SR כבר לא עוזר - תגובה
ד``ר עדי אדר04/11/2015שלום לך -
צריך פשוט לבצע אבחון נוירולוגי - כמובן שזה יכול להיות אצל הנוירולוג אשר אבחן את הילד ואשר מכיר אותו או לקבל חוות דעת נוספת.
מבחן טובה כשלעצמו זוהי בדיקת עזר המסייעת לקלינאי המאבחן ולבחון תגובה פוטנציאלית לריטלין .
לגבי הצורך בביצוע הבדיקה יש להתיעץ עם הרופא המטפל - יתכן וקיימים מספר נתונים המאשרים את האבחנה ואין צורך בבדיקה נוספת. מאידך יתכן והרופא ירצה לבחון תגובה לריטלין על מנת לתכנן בהמשך טיפול רפואי מתאים.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריטלין SR 20 כבר לא עוזר - תגובה - תגובה
ד``ר עדי אדר04/11/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוירולוג לגיל הרךטלי02/11/2015
שלום רב
בני בן ה-5 לא מאובחן פורמלית, אך ככל הנראה עם בעיית קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות (פסיכולוגית במקצועי, מכירה היטב את כל הסימנים, בנוסף, יש גנטיקה משני ההורים). היינו בשנה שעברה אצל נוירולוג אך המליץ לא להתחיל טיפול לפני גיל 6. הילד כרגע בגן חובה, לדעתי מפספס הרבה בגלל שאינו מטופל. מדברים כבר על להשאיר אותו בגן בגלל שאינו מסוגל להתמיד, אינו יוזם למידה וכו'...אני חושבת שאם היה מטופל, הדברים היו אחרת. בנוסף, זה פוגע בו רגשית, הוא גורר אינטראקציה שלילית ברוב הזמן, גם מאיתנו וגם במסגרות חיצוניות. מדובר בילד עם יכולות קוגניטיביות טובות פלוס. מחפשת נוירולוג באזור הצפון (חיפה וצפונה) שאינו חושש מלתת טיפול גם לילד צעיר. אני עצמי מטופלת בריטלין.
תודה רבה
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"ר קבלו
טלי02/11/2015ד"ר קבלו- שמתי לב שאתה בנהריה, איך אפשר להגיע אליך אם איני בקופה בה אתה עובד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוירולוג לגיל הרך - תגובה
ד``ר אריה בקלו05/11/2015שלום,
ילד שמאובחן כ ADHD וזה משפיע על תפקודו, אין מניעה להתחיל טיפול תרופתי כבר מגיל 6 (לעיתים חריגות גם מגיל 5 ) .
עובדת היותו בגן חובה ולא בכיתה א , אינה סותרת הקביעה.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרהיפעת01/11/2015
שלום רב,
ביתי בת 10.4 נוטלת רטלין LA במינון 20 מ"ג זו השנה השניה (בחופש גדול ובכל חודש ספטמבר לא לקחה בגלל ריבוי החגים).
לאחרונה, אנו שמים לב לשינוי בהתנהגות, נהייתה הרבה יותר עצבנית, חסרת סבלנות, מתפרצת וכועסת כמעט בכל הזדמנות.
בעלי ואני די חסרי אונים ולא יודעים איך להתמודד עם המצב.
האם התנהגות זו היא תוצאה (תופעת לוואי) של כדור הרטלין? מה ניתן לעשות?
תודה, יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכה עזרה - תגובה
ד``ר עדי אדר01/11/2015שלום לך
לשינוי בהתנהגות יכולות להיות סיבות שונות החל מתופעות לוואי של התרופה (בדרך כלל אחרי שמסתיימת השפעתה - כלומר אחה"צ), בעיות חברתיות , רגשית, משפחתיות, לימודיות.
לכן תשובה לשאלה כזו צריכה להינתן במסגרת אבחון מסודר הבוחן נושאים אלו.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת אדראל או ויבאנס עם חצי לימוןדן31/10/2015
שלום רב,
שאלה לצוות הנכבד,
בעניין נטילת דראלין או ויבאנס ביחד עם כוס מיים חצי ולימון סחוט.
האם זה גורם לבלבול וקוצר נשימה?
בברכה ותודה מראש.
דן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת אדראל או ויבאנס עם חצי לימון - תגובה
ד``ר אריה בקלו31/10/2015שלום,
אם הלימון חמוץ מאוד זה בהחלט עלול לגרום להבעת חמיצות של הפנים ,תחושת צריבה עזה בחזה ולקוצר נשימה עד שתחושת החמיצות חולפת......
אותה תחושה עלולה לקרות גם עם נוטלים אקמול יחד עם המשקה המרענן.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קונצרטה 54הודיה26/10/2015
אהלן,
לפני כשנה וחצי הייתי לוקחת קונצרטה 54 לתקופה של ארבעה חודשים וההשפעה עליי הייתה טובה.
כיום חזרתי ללמוד והתחלתי לקחת שוב אך אני מרגישה שהיא לא משפיעה עליי כלל בתחום הקשב והריכוז ואני סובלת מבחילות ושילשולים בעת נטילת הכדור.
חשוב לי לציין שגם בפעם הקודמת שנטלתי קונצרטה סבלתי מבחילות.
אשמח לעזרה וייעוץ,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קונצרטה 54 - תגובה
ד``ר אריה בקלו30/10/2015שלום,
בחילות כמו גם כאבי בטן יתכנו בנטילת התרופה ולרוב חולפות בתוך כשבועיים.
חוסר התגובה לטיפול מחייב התייעצות עם הרופא המטפל שיחליט על מינון מתאים או שינוי בסוג התרופה.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחלת לקיחת התרופהעומר25/10/2015
שלום רב,
אני בן 21 והשתחררתי מהצבא לפני כארבעה חודשים. בגלל שברצוני להיבחן לבחינת הפסיכומטרית היה לי ברור שאיהיה חייב להעזר ברטלין, אם ברצוני לשבת מספר רק של שעות. אכן הגעתי לבדיקת טובה בה נטלתי 10 מילגרים של כדור הרטלין. ההשפעה הייתה 'מדהימה', 'יוצאת מן הכלל' (בלי תופעות לוואי). הרגשתי מעולה, וגם תוצאות הבדיקה הראו שיש שיפור. לאחר התייעצות עם הרפואה הוחלט שאתחיל בכדור 10 מילגרים ואם לא השפיעה אז אטול יותר. בכל מקרה אני לוקח אותו כבר כמה זמן ומרגיש מוזר: טיפה לחוץ וחרד, הידדים די רועדות (נימולות טיפה), דפיקות לב טיפה מואצות ובכללי לא מרגיש שיפור גדול, אפילו קשה לי עדיין לשבת. האם זה נורמאלי? תופעות כאלו הן עניין שכיח בהתחלה? להפסיק או פשוט לקחת יותר מילגרם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התחלת לקיחת התרופה - תגובה
ד``ר אריה בקלו30/10/2015שלום,
מבחן טובה איננו אבחנתי אלא כחלק מאבחון קליני מלא ע"י רופא מורשה לתחום (נוירולוג, פסיכיאטר,ילדים או משפחה שקיבלו הסמכה).
קודם לקביעת טיפול יש לעבור אבחון מסודר ואז להתאים הטיפול ולעקוב אחר התגובות שמשתנות ממטופל למטופל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשב וריכוז בן 7לירון25/10/2015
היי הבן שלי בן 7 לא מאובחן. מקבלת מלא תלונות כמעט מכל המורות שהוא מפריע ולא מקשיב אבל אצל המחנכת הוא בסדר גמור אומרת שהוא מרוכז ומקשיב . האם יכול להיות ילד עם קשב וריכוז שבוחר למי להקשיב ויכול לשלוט בזה ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשב וריכוז בן 7 - תגובה
ד``ר אריה בקלו30/10/2015שלום,
בהחלט יתכן.
ברוב המקרים יש למחנכת יכולת השפעה והבנה טובים יותר מאשר למורים מקצועיים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף קשר בין תרופתילני25/10/2015
שלום רב, האם ניתן לתת באופן חד פעמי רטלין LA ויום למחרת פוקלין טווח ארוך? האם אין נזק בקרבה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף קשר בין תרופתי - תגובה
ד``ר עדי אדר25/10/2015שלום -
עקרונית ניתן לטפל בשתי התרופות לסירוגין כאשר פוקלין למעשה הופך בגוף לנגזרת של ריטלין.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
לני26/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון לבן 14.5רות11/10/2015
לצוות הרפואי שלום
את עזרתכם מבקשת כדי לדעת כיצד לנהוג ולפעול מול מגוון אפשריות האבחונים שיש (?)
1. אבחון בדיקת TOVA
2. אבחון בדיקת BRC
3. אבחון בדיקת MOXO
מה הבדיקה העדיפה המומלצת = המקיפה יותר > המדויקת יותר > הממצא טוב יותר ?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון לבן 14.5 - תגובה
ד``ר אריה בקלו15/10/2015שלום,
לכל אחת מהבדיקות יש יתרונות וחסרונות.
הרופא המאבחן מחליט איזו בדיקה לבצע, אם בכלל.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה בדיקה עדיפה T...M...או אחר ?רות11/10/2015
ד"ר שלום רב
ראשית תודה על הפורום - יישר כוח.
-
הבת בת 15.5 ויש לה (ללא אבחנה מקצועית) קושי בשמירת קשב
ואנו יודעים שזה מנמיך את היכולות שלה ויכול להיות שיש קשיים
נוספים שהתעוררו ויאבחנו בהמשך במהלך ביצוע האבחון.
-
ברשותכם, אני מבקש לשאול- מה עדיף לבצע:
כבדיקה ראשונית שלא ארוכה מכבידה ומרחיקה
*בדיקת TOVA או *בדיקת MOXO או שניהם ?
בתודה מראש
בכבוד רב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה בדיקה עדיפה T...M...או אחר ? - תגובה
ד``ר אריה בקלו15/10/2015שלום,
לצורך אבחנה של הפרעת קשב וריכוז , אין צורך באבחון ממוחשב !
על ההחלטה אם יש צורך בתוספת של בדיקה כזאת , מחליט הרופא המאבחן לפי ממצאי הבדיקה הקלינית, ואז הוא גם אומר מה עדיף.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה להגיד לילד...ronen08/10/2015
שלום
הילד שלי בכיתה ב.
מדובר על ילד חכם מאוד, תזזיתי, מדבר הרבה (כולל דברים/שירים שטותיים), מציק מדי פעמים לילדים.
בכתה א, המורה הפנתה את תשומת לבנו שהוא לפעמים חסר מנוחה על הכסא ומפריע לילדים אחרים , ואמרה שכדאי לעקוב.
לאחר שהתחבטנו עם עצמנו לא מעט, החלטנו להתחיל תהליך של ברור/אבחון.
ביום שני הקרוב יש לנו תור אצל הנוירולוג של הקופה.
אנחנו ממש מתלבטים מה להגיד לילד לגבי הפגישה עם הנוירולוג. איך להסביר לו למה אנו ניגשים איתו לרופא.
הוא ילד חכם. מצד אחד חייבים להגיד לו משהו ומצד שני אנחנו לא רוצים לתת לו את התחושה שיש לו בעיה. מהנסיון שלנו איתו זה יכול להתקבע אצלו.
אני לא יודע מה הולך להיות בפגישה עם הנוירולוג.
אשמח לקבל עצה מה להגיד לילד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה להגיד לילד... - תגובה
ד``ר אריה בקלו15/10/2015שלום,
לרופא המאבחן חשוב להגיד את כל האמת .
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

