מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם יש לי הפרעת קשב וריכוזאלון26/01/2015
שלום
אני בן 30 מעולם לא אובחנתי כבעל הפרעה כזו או אחרת בעבר.
כיום אני חש בעיקר שהאנרגיה שלי "מפוזרת", אני חש שאינני נוכח במאה אחוז או ליתר דיוק שקשה לי להביא את עצמי למצב שבו אני נוכח ב 100% ושמשהו חסר ויש מעין "דליפה". אני חש שקשה לי לנתב את עצמי לאפיק מסוים, תחושה של מעין "ריחוף". אין לי בעיה של היפראקטיביות אני מאד רגוע ואין לי מחשבות טורדניות שמתרוצצות בראש, אני יודע מה אני רוצה בדיוק , אך הקושי הוא "להביא" את כולי במאה אחוז לרגע בזמן, לנקודה מסוימת ולהיות נוכח שם לגמרי תחושה של מעין פיזור. אציין שמבחינת קריירה / עבודה אני יודע בדיוק מה אני רוצה לעשות ואין לי לבטים אך הבעיה היא ברמת המיקרו ברמה המנטלית כפי שתואר מה שלאחר מכן מפריע ליישם או להוציא לפועל.
האם מדובר בהפרעת קשב ואם לא אז מה כן
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש לי הפרעת קשב וריכוז - תגובה
ד``ר עדי אדר28/01/2015שלום לך!
להפרעת קשב יש הגדרה ומספר קריטריונים המאפיינים את ההפרעה ואין להסתפק בנתון בודד כדי לבסס אבחנה.
מומלץ לפנות לרופא מומחה בתחום זה לבצע אבחון כאשר צריך לשקול ולשקלל את מגוון הנתונים שלך על מנת לאשר או לשלול אבחנה זו
בברכה,
דר' עדי אדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליפי ריטלין להריוןצליל25/01/2015
הי. אני בת 26 ונוטלת ריטלין אל אי 40 מג. נאמר לי שבהריון טסור לקחת ריטלין בשום אופן. יש תרופה חלופית אפשרית? זה דחוף. בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליפי ריטלין להריון - תגובה
ד``ר עדי אדר28/01/2015שלום לך!
אין לנו מידע מחקרי לגבי השפעת תכשירי ריטלין ותחליפיו במהלך הריון.
לתרופה מגוון תופעות לוואי כולל על הלב, לחץ דם ומערכות שונות ולכן מצווים לנקוט משנה זהירות.
אני ממליץ שתפני לרופא המטפל ולטכס עצה אם אפשר לטפל עם משחות תרופתיות אחרות.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת ריכוז ללא קשבירון18/01/2015
אני בן 19 ויש לי הפרעת ריכוז בלי הפרעת קשב, כלומר אין לי את כל התסמינים שיש לבעלי הפרעת קשב אבל בהחלט אין לי ריכוז בכלל.
חוסר/הפרעת הריכוז שלי מתבטאת ב :
1) דחיינות - אני סובל מדחיינות וחוסר משמעות עצמית, אם יש לי מטלה לימודית או כל מטלה אחרת שעליי לבצע , גם אם היא קטנה, אני יכול למרוח אותה במשך יום שלם או כמה ימים שלמים ולהגיד לעצמי "הנה כבר אני עושה אותה" אבל למעשה אני כל פעם דוחה אותה ואין לי כוח לגשת אליה ובמקום זה אני מתעסק בדברים אחרים חסרי משמעות העיקר לא לבצע את אותה מטלה .
מנגד, כשאני לוקח ריטלין 10 מ"ג אז אני מסוגל לשבת על המטלה במשך 3-4 שעות והריטלין מצליח לגרום לי לאהוב את לבצע את אותה מטלה לימודית או אחרת.
2) חוסר התמדה, סבלנות, וריכוז - אני לא מסוגל להתרכז במשך יותר מ10-15 דקות כשאני לומד, כלומר מעבר ל10-15 דקות הלמידה שלי לא אפקטיבית ואני קורא בלי שהחומר נקלט לי, ממש כמו לקרוא אוויר. בנוסף, אם יש חומר/משפט שאני לא מבין אין לי אנרגיה/כוח/סבלנות אפילו לנסות לקרוא את החומר.
לעומת זאת, כשאני לוקח ריטלין 10 מ"ג אני מסוגל להתרכז במשך שעה-שעה וחצי ברמת ריכוז גבוהה מאוד, אני מבין כל משפט שאני קורא, וגם יש לי סבלנות לנתח ולהבין כל מילה,משפט, וחומר לימוד שלא ברור לי - כאשר בלי הריטלין אני יכול לקרוא 5 פעמים את אותו משפט והוא לא ייקלט לי במוח ומלכתחילה בכלל אין לי סבלנות לנסות ללמוד או להבין את אותו משפט/חומר לימוד.
בלי הריטלין אין סיכוי שאני יצליח בבגרויות, וגם אם כן זה ידרוש ממני מאמץ אדיר!
עם הריטלין אני מאמין שאני מסוגל לעבור את הבגרויות בקלות, וגם להוציא תואר ראשון ושני.
את האבחנה הזאת שלי אני כותב לאחר שאני משתמש כבר 3 שבועות בריטלין 10 מ"ג פעמיים ביום.
השאלות שלי אליך הן האם יש כזה דבר הפרעת ריכוז ללא הפרעת קשב ?
והאם על פי כל האמור לעיל הנוריולוג/רופא יאפשר לי לקבל ריטלין למרות שאין לי הפרעת קשב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת ריכוז ללא קשב - תגובה
ד``ר עדי אדר18/01/2015שלום לך -
אין הגדרה כזו ואתה פשוט המצאת אותה וזה דווקא נחמד.
צריך לבצע אבחון מסודר אצל נוירולוג והוא יחליט על דרכי טיפול מומלצות.
עקרונית הקשב זה היכולת להקשיב לאות או קול ספציפי ולהתעלם ממסיחים....הריכוז זה היכולת לשמור את הקשב לאורך זמן ושתי התכונות האלו כרוכות ביחד ואין הבדל תרופתי שונה בטיפול לכל אחת מהתכונות.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבחן TOVA או BRCשלי15/01/2015
שלום !
קיבלתי הפניה לעשות אבחון להפרעות קשב וריכוז. עד היום שמעתי רק על מבחן TOVA אבל באזור שאני גרה בו יש מכון שעושה רק אבחון BRC.
רציתי לדעת בבקשה אם אפשר איכשהו להשוות ולהגיד לי מה יותר טוב ומה יותר מומלץ.
תודה רבה,
שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבחן TOVA או BRC - תגובה
ד``ר אריה בקלו18/01/2015שלום,
ישנם מספר בדיקות ממוחשבות והידועות יותר הן tova,moxo, brc
לכל רופא יש את העדפה שלו ולכן חשוב לקבל את ההפניה לבדיקה מהרופא המאבחן.
יש שונות בין הבדיקות ולכל בדיקה יש יתרונות וחסרונות.
חשוב לי לציין שהבדיקות הממוחשבות אינן אבחנתיות כשעצמן ומהוות מקור מידע נוסף כחלק מאבחון רפואי מתאים. בחלק לא מבוטל מהאבחונים אין כלל צורך בבדיקה הממוחשבת.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנה הגיעה לה עוד שנה בה אני צריכהמיואשת15/01/2015
"לנחש" מה הכי טוב לילד שלי...
שנה שעברה -
ילד בן 3 עם עיכוב שפתי, קושי בריכוז.
אבחונים ע"י רופא התפתחותי, פסיכולוגית, קלינרית תקשורת - כולם ממליצים על גן מיוחד.
ועדת השמה בעירייה - דוחים את הבקשה בטענה שהרמה בגנים נמוכה משל הילד שלי ולכן לא מומלץ להכניס אותו לגן מיוחד, מאחר והילדים שם יורידו אותו למטה במקום להעלות ולקדם אותו (יכול להיות דבר כזה?)
ועדת ערער במשר החינוך - טוענים את אותו הדבר בפגישה עצמה, אך מרגישה כאילו "שכנעתי" אותם בצורך שלנו לגן מיוחד ולכן קיבלתי את האישור.
לאחר קבלת אישור, שוכנעתי בעירייה שהדבר יוריד את הרבה של בני.
וויתרתי על הזכות ושלחתי לגן רגיל.
השנה חוששת שאעבור בדיוק את אותו התהליך בו אצטרך להחליט לבד מה באמת הדרך הנכונה?
אנשי המקצוע שרואים את הילד טוענים שצריך גן מיוחד, עירייה שטוענת שהרמה בגנים נמוכה יותר.
לא יודעת מה לעשות.
אני יודעת שהילד שלי יקבל הרבה יותר בקבוצה של 8-10 ילדים ואנשי מקצוע המבינים בנושא. מאשר 35 ילדים על גננת שלא יודעת להתמודד עם קשיי קשב וריכוז וקושי שפתי.
מצד שני המשפט הזה - הרמה נמוכה וזה יוריד את הילד שלי למטה, מלחיצה אותי.
עזרו לי ותתנו לי נקודת אור שתעזור להחלטתי.
מיואשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנה הגיעה לה עוד שנה בה אני צריכה - תגובה
ד``ר אריה בקלו18/01/2015שלום,
מדובר אכן בבעיה מתחום התפתחות הילד ולא מהפורום העוסק בהפרעת קשב וריכוז.
עקרונית נראה לי ששני הצדדים כנראה צודקים.
מי שקובע מה הילד צריך זה הרופא ההתפתחותי. מי שצריך לספק את "הסחורה"
זו העירייה, ולא תמיד יש להם הפתרון המתאים.
מציע לשקול הכנסתו לגן רגיל עם סיוע פרטני.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפש מכון לאבחון קשב וריכוז בראשל"צTRIK14/01/2015
שלום
אני בן 24, מתכוון ללמוד בקרוב.
בכדי לקבל הקלות בלימודים, אני רוצה לעבור אבחון הפרעות קשב וריכוז שבסופו יש תשובה חד משמעית וחתומה ע"י נוירולוג/פסיכיאטר אם יש או אין(ולא מכון שלאחר אבחון TOVA יפנו אותי לנוירולוג בחוץ)
בעבר לפני כ15 שנה בוצע מבחן דידקטי ואובחן לקויות למידה, לצערי לא מצאתי את המסמכים בבית ולא קיים ארכיון.
אני מחפש המלצה למכון בראשל''צ והאזור, זול, שמבצע את האבחון
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפש מכון לאבחון קשב וריכוז בראשל"צ - תגובה
ד``ר עדי אדר14/01/2015שלום לך!
אני ממליץ שתפנה לפורום הורים בתחום הפרעות קשב - אנחנו לא ממליצים על מכונים ספציפים כי יש בכך משום בעיה אתית .
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין עם נורטיליןמיכאל08/01/2015
שלום,
אני בן 25, כשהייתי בן 13, עקב תלונות שאני לא מצליח להתרכז, עברתי אבחון פסיכודידקטי (אני חושב שכך זה נקרא) - אין לי את התוצאות המדויקות, אבל אני זוכר את הדיאגרמה של הציונים שלי ביחס לממוצע - בהכל הייתי כמעט או הכי גבוה שאפשר, ובקשב וריכוז הייתי בממוצע.
עקב כך, עשיתי T.O.V.A (שכבר אז לא חשבתי שריכוז במשימה פרטנית לא יכול לדמות ריכוז בלמידה) ושם כבר קיבלתי ציון מאוד גבוה ביחס לממוצע (ללא הבדל סטטיסטי בין המבחן בלי ועם הריטלין).
עברתי איכשהו את התיכון ואפילו בציונים יפים מאוד, פסיכומטרי, והתחלתי השנה ללמוד באחת הפקולטות הנחשבות בטכניון (ואני מעדיף לא להסגיר יותר פרטים).
קשה לי מאוד מאוד. גם דברים רבים שאני כבר אמור לדעת (דהיינו, שלמדתי אותם כראוי) אני מרגיש לגביהם "מעורפל".
חשבתי לקחת ריטלין ולראות מה קורה, אך הבעיה היא שאני לוקח נורטילין (נוגד חרדה ממשפחת TCA) עקב בעיה גסטרולוגית, שמלבד חרדה גם אמור להקטין את הכאב והתחושות שאני סובל מהן.
הבנתי שריטלין מעורר את מערכת העצבים. האם זאת התנגשות? זה יכול להזיק לי? כדאי לנסות?
סליחה על האריכות, ותודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין עם נורטילין - תגובה
ד``ר עדי אדר11/01/2015שלום לך -
עקרונית לא צריכה להיות בעיה בשילוב בין התרופות.
עם זאת חובה עלייך להתייעץ עם רופא מטפל ..ריטלין לא לוקחים ללא יעוץ רפואי ובוודאי לא במקרים בהם יש תחלואה נלווית.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלטרנטיבה לאדרלתומר07/01/2015
שלום,
אני מטופל כבר מספר חודשים באדרל נגד הפרעות קשב וריכוז, והכדור משפיע עלי באופן מיטבי. עם זאת, מחיר האדרל בארץ מאוד גבוה, ולכן חיפשתי אפשרות לרכוש אותו בארה"ב. נתקלתי באמפתרול (Amphetarol) של חברת נקסג'ן (NexGen), שאמור להיות זהה או מאוד דומה למקור. אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית עליו בטרם הרכישה.
המון תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלטרנטיבה לאדרל - תגובה
ד``ר עדי אדר11/01/2015שלום לך!
איני מכיר את התכשיר ואין לי ניסיון קודם איתו. לא ברור לי איך רוכשים תרופה בארה:"ב בלי מרשם רופא מקומי ואם כן אז זה מחשיד לגבי אופי התרופה ואיכותה וצריך להיזהר.
בארץ אדרל קצר טווח מחירו כיום יחסית סביר דרך הביטוח המשלים.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני נואש. חושד בבעיות קשבאבנר05/01/2015
קצת רקע הכרחי עליי:
בן 24.
* ביסודי הצטיינתי מאוד והייתי תלמיד "חנון" למופת.
* בחטיבת ביניים די טוב.
* בתיכון זכור לי שהייתי מבריז לא מעט מהשיעורים אבל לא זוכר בעיה חריפה. סיימתי עם בגרות סבירה בממוצע 100 שלא תואמת את יכולותיי (באמת).
* בצבא לא זכורה לי בעיית קשב במהלך קורסים אינטנסיביים בחיל המודיעין של כ-9 שעות ביום, במשך חודשים ארוכים ברצף.
* פסיכומטרי (גיל 22) - למדתי אליו לבד במשך 4 חודשים. אהבתי אותו מאוד ולמדתי בשיא גם 10-11 שעות ביום ללא קושי. קיבלתי ציון גבוה (725).
* עברתי את מבחן TOVA בתיכון בהצלחה (2 סטיות תקן מעל הממוצע כמדומני).
* בעבודה בהייטק (גיל 23) שנמשכה חודשיים לא הצלחתי להתרכז כמו שצריך בקריאת המצגות הרבות שהיו לי.
אבל.. הקושי האמיתי עם בעיות הקשב והריכוז החל באוניברסיטה. התחלתי תואר בכלכלה - לא למדתי מספיק, הברזתי די הרבה והחלטתי לעבור תואר.
השנה, בתואר המאוד קל (הומני) שאמור מאוד לעניין אותי (ותכננתי להמשיך בו לדוקטורט), הבעיות רק התעצמו: אני לא מסוגל להיות בשיעורים (אני מרגיש שאני משתגע כשמגבילים אותי לשבת במקום וזמן מסוימים). אני כמעט לא מצליח ללמוד בבית למרות תכנונים למכביר. אני ממש חושש שאפרוש גם מהתואר הזה.
לסיכום:
1. בילדות שלי הבעיה לא הייתה קיימת.
2. הוכחתי שאני יכול ללמוד לאחרונה שעות ארוכות בלי בעיה.
3. מבחן Tova תקין.
4. **התנסיתי בדרכים לא דרכים, בקונצרטה (36 ו54) וריטלין בכל טווחי המינונים אך הם לא שיפרו את הריכוז ורק הביאו איתם תופעות לוואי.**
ולמרות הכל, אני לא מצליח ללמוד וחושש שאפרוש גם מהתואר הנוכחי.
אני מתנצל על האורך אבל הייתי חייב למסור את כל המידע.
מה אתה חושב שעשויה להיות הבעיה שלי, ד"ר?
תודה רבה על העזרה. אני באמת כבר נואש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני נואש. חושד בבעיות קשב - תגובה
ד``ר עדי אדר11/01/2015שלום לך!
סביר להניח שלא מדובר בהפרעת קשב אשר על פי הגדרה היא חייבת לבוא לידי ביטוי לפני גיל 12 ש'.
גם שאר הפרמטרים שציינת לא תומכים באבחנה זו.
יכולות להיות סיבות שונות לקשיי ריכוז בגיל מבוגר כולל בעיות רגשיות (דיכאון, חרדה), קשיי למידה (עלייה בעומס הלימודים האקדמי), בעיות חברתיות וכן בעיות בריאותיות.
יש מקום להערכה פסיכולוגיות ובהמשך לשקול אבחון נוירולוגי להתרשם אם יתכן כי קיימת בכל זאת הפרעת קשב ראשונית.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכויות והטבות לילד עם adhdמב01/01/2015
שלום
בני בן ה 6 עוד מעט אובחן ע"י נוירולוג לבעיית קשב וריכוז.
שנה הבאה עולה לכיתה א כיתה רגילה.
אלו הטבות וזכויות מגיעות לנו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכויות והטבות לילד עם adhd - תגובה
ד``ר אריה בקלו03/01/2015שלום,
לא ברור לי למה בדיוק את מתכוונת.
ישנו חוזר מנכ"ל משרד החינוך המגדיר מהם ההתאמות להן זכאי מי שאובחן כלוקה בהפרעת קשב וריכוז. לרוב מדובר בהארכת זמן בחינות של 25 אחוז.
התאמות נוספות ניתנות רק לאחר אבחון דידקטי.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין LAשון30/12/2014
שלום רב,
האם ניתן לקחת שני כדורים של ריטלין LA 10MG יחדיו ?
האם זה מקביל ללקיחת כדור אחד של ריטלין LA 20mg ?
המשקל שלי הוא 70 ק"ג.
תודה מראש,
שון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין LA - תגובה
ד``ר אריה בקלו30/12/2014שלום,
ניתן. 10+10=20
רק לא ברור לי מדוע לבלוע 2 כדורים במקום 1 ועוד לשלם על זה יותר.....?!
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ADDשני16/12/2014
שלום,
אני סטודנטית בת 22 ומאובחנת בהפרעת קשב וריכוז. לקחתי ריטלין במשך כמה חודשים והוא השפיע עליי מאוד לרעה (חרדות מוגברות, דופק מהיר, ידיים קרות ועוד) אז הפסקתי. כעת אני מתקשה להסתדר, לא שהריטלין עזר לי במיוחד, הוא רק עשה אותי ערנית יותר, לא מרוכזת במיוחד...אותו דבר היה לי עם קונצרטה, ככה שתרופות מהסוג הזה לא אפשריות מבחינתי. אני לא רוצה לקחת תרופה שלא בסל הבריאות מסיבות מובנות. הסביבה אצלי פשוט אומרת לי לנסות בלי כלום כאילו שאין שום בעיה ואם הסתדרתי פעם אני יכולה גם עכשיו (ואני לא), זה מה שהרופאת משפחה אמרה לי בכל מקרה.
רציתי לדעת בבקשה אילו אפשרויות נוספות יש לאנשים שלא יכולים להשתמש בתרופות המקובלות?
תודה רבה, שני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ADD - תגובה
ד``ר אריה בקלו29/12/2014שלום,
יתכן והבעיה היא באיבחון עצמו.
יתכן ומה שאת באמת זקוקה לו זה טיפול בחרדה ורק בהמשך לשקול טיפול תרופתי גם בהפרעת הקשב .
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבחון ....אפרת -מירן10/12/2014
שאלה : אם אני רוצה לעשות רק איבחון בלי איבחון פסיכולוגי או לא יודעת זה אפשרי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבחון .... - תגובה
ד``ר עדי אדר14/12/2014שלום לך!
השאלה לא ברורה....אם הכוונה לעשות אבחון דידקטי בלבד אז בהחלט ניתן להסתפק בכך אלא אם יש דרישה מפורשת של גורמים חינוכיים לבצע אבחון פסיכולוגי עקב חשד לבעיות רגשיות.
מחטיבת ביניים הדרישה היא בדרך כלל לאבחון פסיו-דידקטי.
אבחון נוירולוג לקשב וריכוז לא מצריך אבחון פסיכולוגי.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרטרהגל09/12/2014
האם סטרטרה מגבירה תוקפנות יותר מריטלין?
האם הגברת התוקפנות קוראת אצל רוב המטופלים בתרופה או אצל מיעוט קטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרטרה - תגובה
ד``ר עדי אדר14/12/2014שלום לך!
סטרטרה בדרך כלל לא מגבירה תוקפנות ואם כן זוהי תופעת לוואי לא רצויה וצריך לשקול מחדש את המינון ואת סוג הטיפול המומלץ.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות דחופה - נגד ריטלין!הילה עוזיאל08/12/2014
שלום רב, בני בן ה-8 עבר בדיקת MOXO ללא ריטלין ואובחן גבולי בעל הפרעת קשב. הומלץ ע"י המאבחנת ע"י המורה והיועצת לבצע את הבדיקה עם ריטלין בכדי לדעת כיצד לטפל בבעיה. אני ממש נגד ריטלין - גם אם אעשה את הבדיקה עם ריטלין זה רק בכדי לראות את התוצאות. אני מעוניינת לעזור לבני ולטפל בבעיה שלו בדרכים טבעיות. האם ריכוזית או רטלקס מוכחות כתרופות טבעיות העוזרות לטיפול בהפרעת קשב? האם כדאי קודם כל לנסות אותן - ולא לרוץ ולבצע בדיקה נוספת עם ריטלין? אשמח לתגובתךם המהירה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות דחופה - נגד ריטלין! - תגובה
ד``ר אריה בקלו09/12/2014שלום,
בדיקת מוקסו תקינה צריכה ליהעשות בלי ועם ריטלין.
הבדיקה עצמה איננה אבחנתית אלא רק כחלק מאבחון רפואי מלא.
לשאלת הטיפול. 2 "התרופות" שציינת אינם תחליף לטיפול אם צריך, ואין כל הוכחה ליעילותם הרפואית.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות דחופה - נגד ריטלין! - תגובה - תגובה
ד``ר עדי אדר14/12/2014שלום לך -
אני רוצה להצטרף לדר' בקלו ולהזהיר במיוחד נגד רטלקס שהוא חומר שטיבו לא ברור והוא משווק טלפונית - היו תחקירים סביב המשווקים של החומר וגם העובדה שהם כופים טיפול לשמונה חודשים מבלי להציג שום מחקר המוכיח את יעילות החומר מצריכה שבעתיים זהירות!!!
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין מנוס מטיפול תרופתי
הילה עוזיאל27/10/2015תודה רבה לשניכם על ההתייחסות והתשובות!!
ניסינו את ריכוזית - ללא הצלחה = אין שינוי או שיפור.
אנחנו גם לאחר איבחון דידקטי - הילד כבר בכיתה ד' (בן 9) ועדיין מתקשה להתרכז והדבר פוגע לו בלימודים. לאחר ועדת שילוב בבית הספר הומלץ ע"י המחנכת, המנהלת, מורת שילוב, פסיכולוגית, כי הטיפול היחיד הוא טיפול תרופתי שמאוד יעזור לילד להתקדם. אני כאמא מפחידה אותי המילה "ריטלין"
האם החששות שלי מוצדקות או שאני מגזימה? האם באמת אוכל כך לעזור לילד שלי להצליח מבחינה לימודית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין מנוס מטיפול תרופתי - תגובה
ד``ר עדי אדר27/10/2015שלום לך-
ריטלין נמצאת בשימוש למעלה מ- 60 שנה (השימוש בה אף החל מ- 1937 ע"י צ'רלס ברדלי). בכך הופכת תרופה זו לאחת הותיקות ביותר בשימוש הרפואה, השורדת עד ימינו! למרות המחקרים הרבים לא נמצא לה תחליף יעיל יותר (וזאת בהתייחס לתרופות אחרות המוחלפות מדי מספר שנים ע"י "דור שני ושלישי " וכו')!!
הנסיונות החוזרים ונשנים ליחס לתרופה זו השפעה ממַכרת עם תופעות לוואי בריאותיות קשות מטעים ועלולים למנוע מציבור הילדים וההורים (החווים את קשיי הילד ומצוקתו) טיפול פשוט, יעיל ובטוח המסייע להם לעבור תקופה קריטית בעיצובם החברתי האקדמי והנפשי. יש לחזור ולהדגיש כי במרבית המקרים משמש הריטלין תוספת לשיטות טיפול אחרות ולא טיפול יחיד, ובלעדיו תקטן ההצלחה של שיטות טיפול חינוכיות, פסיכולוגיות ואחרות.
ריטלין היא תרופה, לא סם! היא שייכת לקבוצת חומרים מעוררים המוגדרים כבעלי פוטנציאל להתמכרות ולכן היא נתונה לפיקוח. ריטלין לא גורם להתמכרות ואין לו מאפיינים אחרים של סמים. השימוש בחומר זה הוא רפואי לכל דבר, הוא ניתן על ידי רופאים מומחים אשר הוסמכו לכך על ידי משרד הבריאות. זוהי תרופה בטוחה מאוד לשימוש כאשר יחד עם זאת יש לה תופעות לוואי (כמו כמעט לכל תרופה הנמצאת בשימוש כיום).
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת לגבי ריטלין
הילה30/11/2015שלום לכם, ושוב תודה על עזרתכם. שאלתי : האם יש קשר בין מינון הריטלין לבין תופעות הלוואי (אם יש) האם מינון קטן של ריטלין גורם לפחות תופעות לוואי? (אם יש כאלה)
במידה ומתחילים בטיפול תרופתי של ריטלין וקיימות תופעות לוואי, האם ברגע הפסקת התרופה תופעות הלוואי מפסיקות לחלוטין או שיש פגיעה כלשהי בלתי הפיכה?
אודה לתשובתכם המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת לגבי ריטלין - תגובה
ד``ר עדי אדר04/12/2015שלום -
תופעות הלוואי עלולות להתגבר במינון גבוה יותר.
אין השפעה בלתי הפיכה לאחר מתן ריטלין. תופעות הלוואי עקרונית חולפות עם הפסקת מתן רתופה.
עם זאת ניתן לחשוב על חריג אחד - טיקים אשר מתעוררים בעת מתן ריטלין עולים להופיע גם בהמשך. הסיבה היא לא נזק "בלתי הפיך" אלא נטייה ספציפית של המטופל לטיקים כאשר ריטלין מעורר אותם. באותה מידה התופעה עושיה להופיע אצל המטופל ללאקשר לריטלין, בעקבות התרגשות, לחץ, מחלת חום ועוד.
אין שום נזק אורגני או נזק לטווח הארוך ממתן ריטלין.
בברכרה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


