פורום הפרעות קשב וריכוז - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אובחנתי עם בעיית קשב וריכוז מגיל 6
    לידור
    08/10/2015

    אובחנתי עם בעיית קשב וריכוז מגיל 6 ושמו אותי בכיתה קטנה (טיפולית) ודאגו גם לדחוף לי ריטלין שלא ממש עזר, הריטלין גרם לי לבהות כל הזמן בנקודה אחת ולהיות כמו זומבי. לפחות ככה המורה חשבה והמליצה להורים שלי שאני לא יקח יותר ריטלין.
    היום אני כבר בן 25 ועד היום אין לי מושג מה באמת יש לי, אני יכול להגיד שרעשים וגירויים מסוימים מהסביבה ממש מחרפנים אותי!! כאילו קשה לי להתמקד בשיחה עם בנאדם שיש מסביבי עוד אנשים... נראה לי בגלל זה שמו אותי בכיתה עם מעט מאוד ילדים. בגיל 12 כבר הפסקתי לקחת כל תרופה לקשב וריכוז, ואני זוכר שלקחתי קונצרטה וריטלין, אבל עדיין הם לא עזרו לי לרצות ללמוד ולהתעניין בלימודים. בגיל 13 כבר עברתי לחטיבה והייתי בכיתה רגילה, אבל כמובן שלא הצלחתי ללמוד, וגם ההורים שלי וגם אני לא רציתי לקחת תרופות לקשב וריכוז.

    לעבוד במלצרות למשל זה ממש יכול לחרפן אותי עד כדיי התקפי חרדה, כאילו אני עלול ישר להיכנס לפאניקה בגלל כל הדיבורים של האנשים סביבי. גם הרבה פעמים בסביבה מלאה באנשים אני מתחיל להרגיש מסוחרר, מין הרגשה משכרת שמזכירה תחושה של אלכוהול/מריחואנה.

    רישיון נהיגה לא הצלחתי להוציא! כבר 6 טסטים נכשלתי המורה שלי אמר שאני נוהג מצוין בשיעורים איתו, אבל עם בטסט אני עושה טעויות ממש מטופשות.

    ולמה אני כותב את כל זה..? כי ראיתי כתבה שממש הצליחה לבלבל אותי!

    בכתבה כתוב בכלל שאנשים שיש להם בעיות של קשב וריכוז (ADD/ADHD) יכולים לתפקד ברמה ממש גבוה ולהתמקד במשימה גם שיש מולם הרבה אנשים סביבם. כאילו יש להם תחושה יותר של ספייס, וזה לא מפריע להם לתקפד כרגיל.
    אצלי כמובן זה בדיוק ההפך, ככל שיש לידי הרבה אנשים, אני מרגיש שאין לי פרטיות וחוסר יכולת להתמקד כמו שצריך בפעולה פשוטה. אני פשוט שומע את כל הדיבורים של האנשים סביבי, אני מסוגל לשמוע שיחה של X להבין על מה הוא מדבר, ולשמוע את Y במקביל וגם אותו אני מצליח לקלוט פחות או יותר על מה הוא מדבר, אבל יהי לי קשה מאוד לפתח שיחה בעצמי עם מישהו, כי אני לא מצליח לסנן את הדיבורים של הסובבים אותי.
    יכול להיות שבכתבה התכוונו לאנשים עם בעיות קשב וריכוז שנמצאים על תרופות לקשב וריכוז? אני פשוט כבר לא לוקח תרופות מאז שהייתי ילד. אני כבר מתחיל לפחד שאוליי איבחנו אותי לא נכון ושאוליי יש לי משהו גרוע יותר...!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובחנתי עם בעיית קשב וריכוז מגיל 6 - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/10/2015

    שלום,
    לפי הסיפור הארןך נראה לי שבעיית קשב וריכוז אכן קיימת, אך השאלה היא אם אין גם תחלואה נילווית כגון חרדות.
    אני ממליץ לך לעבור אבחון חוזר, הפעם של מבוגרים, לצורך הערכה חוזרת והתאמה טיפולית.
    העובדה שטיפול לא הצליח בילדות אינה פוסלת אותו אך יש צורך בהתאמה, מה גם שקיימות היום תרופות חדשות יותר.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קשב וריכוז ורגישות לצלילים
    שרה
    08/10/2015

    לבני הפרעת קשב וריכוז.
    שמתי לב שמפריעים לו צלילים מסוימים.
    האם יש קשר בין השניים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קשב וריכוז ורגישות לצלילים - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/10/2015

    שלום,
    בהחלט יתכן שכן.
    במקביל הייתי עושה גם בדיקת שמיעה.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין והפרעות קצב לב
    לירון
    04/10/2015

    שלום
    רציתי לקבל את חוות דעתך. בת 31, מאובחנת כסובלת מהפרעת קשב. רציתי לדעת מה לדעתך צריך לעשות במידה והריטלין גורם לי להפרעות קצב לב? כלומר במשך כל השפעת הריטלין, הדופק לא יורד מ 130+פעימות לב מוקדמות. בנוסף יש גם לחץ בחזה שמתלווה לזה. עם הפסקת התרופה הפרעת הקצב נעלמת לגמרי.
    בירור לבבי הכולל אק"ג ואקו לב תקינים.
    מעולם לא היו לי הפרעות קצב לב ופעימות לב מוקדמות.
    האם עליי להפסיק את הטיפול בריטלין ולנסות אלטרנטיבות (כמו אדרל- אבל יקר!) או שאפשר להמשיך לקחת ריטלין? אשמח לחוות דעתך כי הרופא שלי די מבולבל והשאיר את הבחירה בידי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריטלין והפרעות קצב לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין והפרעות קצב לב - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    07/10/2015

    שלום,
    כשיש חשש לבעיה לבבית על רקע טיפול בממריצים כגון ריטלין חייבים לעשות ברור (כפי שעשית) כולל ייעוץ קרדיולוג שגם אמור להחליט אם ניתן להמשיך בטיפול או לא.
    החלפת סוג היא אופציה אך כאמור רק בהתייעצות עם קרדיולוג.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התיעצות לגבי add
    איריס
    03/10/2015

    שלום רב ביתי כעת בכיתה ג עקב קשיי למידה לאורך זמן קושי רב במתמטיקה אובחנה אבחון פסיכולוגי שבו יש חשד לבעיה של קשב וריכוז ללא בעיות התנהגות גם המורה טוענת שנראה לה שהיא לא מרוכזת בכיתה. צוות בית הספר המליץ על רטלין אני מצד אחד מאוד רוצה לעזור לה שתהיה לה חוויה חיובית בלימודים אך מצד שני לא שמחה בכלל לתת רטלין שזו תרופה פסיכיאטרית לכל דבר מה גם שביתי מאוד רגישה בעלת דמיון מפותח. הייתי רוצה לנסות משהו טבעי בעצם במטרה למקד טאותה בשיעור . יש הרבה המלצות באנטרנט על כל מיני תכשירים וזה מבלבל רטליקס, מרכז אוצרות של יואב פנחס ועוד...אשמח להמלצה בדרכה מה לעשות תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התיעצות לגבי add

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התיעצות לגבי add - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    07/10/2015

    שלום,
    צוות ביה"ס המליץ על ריטלין ??! מוזר עד תמוה.
    המלצה על טיפול נותן רק גורם רפואי מוסמך וזאת רק לאחר השלמת אבחון בתחום, שלא נעשה.
    נושא "התחליפים" הוא נושא עגום ומלא בשרלטנות. המוצרים שהזכרת אינם מוכחים רפואית ,בלשון זהירה.
    תפנו לאבחון קשב וריכוז ורק אז תדונו בטיפול.
    אני גם ממליץ לא לפסול טיפול תרופתי מראש ולבקש הסבר . השד אינו נורא כפי שמציירים אותו בתקשורת.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    איריס
    07/10/2015

    תודה על תגובתך
    להבהיר בשנה שעברה ביתי עברה אבחון פסיכולוגי בו עלה חשד לבעית קשב וריכוז
    היינו אצל נוירולוגית שאמרה שלדעתה יש בעיה ולא חשבה שהכרחי לעשות אבחון טובה או מוקסו פשוט המליצה על לנסות את הרטלין אני חוששת מהשפעה נפשית על ביתי שהיא רגישה האם כדאי לפנות לפסיכיאטר לקבל תרופה דרכו? האם אתה ממליץ לעשות מבחן טובה או מוקסו? תודה איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    30/10/2015

    אין הכרח לעשות בדיקה ממוחשבת כגון טובה או מוקסו.
    ההחלטה היא של הרופא המאבחן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Zoom
    לקיחת זום
    14/09/2015

    שלום
    יש לי ילד בן 8 עם הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה והבעיות רגשיות לאחר אבחון הוחלט שהוא צריך רטלין אבל אני לא מוכנה לתת לו את זה ולכן החלטתי לתת לו זום והאמת שנתתי לו רק פעם אחת אבל אני רואה שאין לו תאבון האם זה יכול להיות בגלל זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Zoom

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Zoom - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    20/09/2015

    שלום לך!

    זהו תוסף מזון המורכב מאומגה 3 וכן פוספטידיל סרין. על פי מחקר (יחיד בשלב זה) אשר בוצע בארץ נמדד שיפור (בהתבסס על שאלוני קונרס ושאלון איכות חיים) בתסמיני פעילות יתר (אך לא מיקוד וריכוז). שיפור זה עשוי לבוא לידי ביטוי לאחר כחודש של נטילה סדירה של התוסף ועשוי להמשך לאורך כל שעות יממה! המינון הוא 2 קפסולות ליום אחרי האוכל. ניתן לפתוח את הקפסולות למרוח על מזונות או בשתייה לא חמה מאוד. יש לנקוט בזהירות בילדים הרגישים למוצרי דגים או ג'לטין. התוסף לא כשר ולכן יש לנהוג בהתאם ולהתיעץ עם רב במידת הצורך. יש להדגיש כי השפעת תוסף מזון זה לא זהה לריטלין! יעילותו פחותה מריטלין והיא לא משפיעה על תסמיני מיקוד וריכוז אלא בעיקר על פעילות יתר וזאת על פי מחקר יחיד ועל פי דיווחי החברה המשווקת.


    התוסף לא מורידתאבון - בוודאי לא אחרי במינון בודד - להערכתי השפעה זו, אם בכלל על נושא הריכוז מזערית !


    גמר חתימה טובה!
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשב וריכוז?. או מה?.
    צליל
    12/09/2015

    יי שלום בני בן 5וחצי איך אפשר לדעת האם בני גם עם קשב וריכוז או היפר?? עבר אצל נאורולוגית בדיקה שיגרתית, מעבר לזה כלום, אני רואה שיש בעיה של קשב מתבטא בחוברת שנתתי לו לעשות אחרי 5דקות מתייאש אין לי כח עייף זה אחד מהמשפטים שלו, משתדלת שלא יצפה הרבה בטלויזיה אבל מדליק בחזרה פלסטלינה לגו אוהב, בחוץ רץ מצד לצד מתחבא חוזר אם אנחנו לכיוון הבית פתאום מוצא מיגלשה ברחוב עולה מבלי להודיע(בגן אם הגננת העירה לו זורק את הכל ועושה שערוריה), אני גרושה ויודעת שהוא חייב הצבת גבולות אשמח לכל עזרה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשב וריכוז?. או מה?.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשב וריכוז?. או מה?. - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    13/09/2015

    שלום לך!
    אכן האבחנה של הפרעת קשב בגיל צעיר דורשת מיומנות, סבלנות וקבלת מירב הנתונים על מנת לאבחן האם מדובר בהתנהגות קופצנית ותוססת של ילד צעיר אודפוס התנהגותי המהווה משום הפרעה. ואכן הקריטריונים להחלטה ובמיוחד לגבי טיפול צריך להתבסס עד כמה הדפוס ההתנהגותי מפריע לילד במישורים חברתי, לימודי מש/פחתי..
    יש כיום יחידות לגיל הרך המתמקצעות באבחנה בגיל זה וניתן לפנות אליהן. כמובן שחשוב להתייעץ עם הגננת והפסיכולוגית החינוכית כי להן יש גם בסיס להשוואה בסביבתו של הילד וכמובן ידע מקצועי.

    שנה טובה!
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיקוי לאדרל -של חברת טבע
    מרב
    28/08/2015

    שלום רב ד״ר,
    מאחר והריטלין לכל סוגיו גורם לבת שלי להתנהג בצורה ״רובוטית״,הומלץ ע״י ניירולוג לנסות את ״אמפט מיקס״ 20 מ״ג של חברת טבע.
    כשהרופא המליץ לנו על התרופה, אמר שנותן לנו את האדרל. אך להפתעתי, מדובר בתרופה תוצרת הארץ והיא החיקוי של האדרל. עולה 266 בלאומית.
    בכל מקרה, אני קצת מודאגת וחוששת לקנות אותה עבור הבת שלי (בת17), כיוון שמדובר בחיקוי למעשה, בלי אישור של ה FDA.
    אשמח לשמוע פרטים על התרופה של טבע, כמו כן, מהו החומר ממנה היא עשוייה?
    ומה ההבדל בינו לבין המתלפידנט?
    תודה מראש, מרב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיקוי לאדרל -של חברת טבע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיקוי לאדרל -של חברת טבע - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    05/09/2015

    שלום,
    מדובר בשילוב של מלחי אמפטמינים הפועלים בצורה מעט שונה מאשר המתיל פנידט.
    שניהם בקבוצת הממריצים.
    התרופה של טבע בטוחה וניתן להשתמש בה ללא חשש בדיוק כמו בכל גנריקה. גם דקסמול זה גנריקה של אקמול.
    כשיש תופעות לוואי עם תרופה מקבוצת המתיל פנידט , זה מקובל לנסות טיפול מקבוצה אחרת כגון אדרל או וויואנס הפועלת עד 12 שעות.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליף טבעי לריטלין
    רימה
    23/08/2015

    שלום  ד"ר.. מה אתה אומר על תחליף טבעי לריטלין על בסיס צמחי?? אני מאוד מתלבטת בעניין זה .. האם באמת יש תרופה טבעית שעוזרת לבן שלי במקום לריטלין? אם כן על איזה תחליף אתה ממליץ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחליף טבעי לריטלין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליף טבעי לריטלין - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    25/08/2015

    שלום,
    צר לי לאכזב אותך, אך אין תחליף טבעי לריטלין !
    כל המוצרים שנמכרים כתחליף טבעי הם על אחריות היצרן בלבד ואין שום הוכחה מדעית שזה עוזר, פרט למוכר כמובן...!

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון של ריטלין la
    רימה
    23/08/2015

    שלום ד"ר... הבן שלי בן 7 וחצי..שוקל 27.5 קילו.. אובחן שיש לו הפרעת קשב וריכוז.. הוא נוטל ריטלין la .. במינון 10 מ"ג.. התחיל לפני כמה חודשים.. עכשיו הוא לא לוקח תרופה בחופשת הקיץ.. 10 ימים וחוזרים ללימודים.. השאלה שלי האם ריטלין la במינון 10 מ"ג מתאים לבן שלי ?? כי החודש האחרון בלימודים הרגשתי שהבן שלי הפך לעצבני ולילד לא מאושר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מינון של ריטלין la

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה תשובה בבקשה

    רימה
    27/08/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון של ריטלין la - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    05/09/2015

    שלום,
    איננו נותנים יעוץ פרטני בפורום לגבי מינוני טיפול.
    את זאת חייב לעשות הרופא המטפל.
    באופן כללי ניתן לומר שהמינון שקיבל הוא נמוך ובכל מקרה מה שהיה מתאים לפני שנה עשוי שלא להתאים לאחר פרק זמן כי הילדים גדלים.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם סטרטרה היא פיתרון?
    ד``ר עדי אדר
    18/08/2015

    הי. הממריצים כולם גרמו לי לתופעות של חרדה או דיכאון. האם סטרטרה היא פיתרון? מישהו התנסה או משתמש בה? האם איכות הקשב כמו בריטלין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם סטרטרה היא פיתרון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרטרה - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    21/08/2015

    שלום,
    סטרטרה אכן מיועדת למקרים של הפרעת קשב משולבת בבעיות חרדה או דכאון.
    התרופה פועלת בצורה שונה מהקבוצות האחרות, צריך ליטול אותה כל יום ובאופן מתמשך , והשפעתה מורגשת רק לאחר כשבועיים ובאופן הדרגתי.
    חובה להתייעץ עם הרופא המטפל לפני כל שינוי טיפולי.
    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי

    כרמן
    27/11/2015

    שלום , האם זה נכון שסטרטרה יכולה לגרום למחשבות אובדניות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    28/11/2015

    שלום,
    מחקרים אחרונים בתחום הראו שנטילת סטרטרה עלולה לגרום לעליה בשכיחות מחשבות אובדניות. מדובר בתופעת לוואי לא שכיחה והיא לרוב בקרב ילדים עם רקע פסיכיאטרי אישי או משפחתי.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילוב תרופות
    לני
    12/08/2015

    שלום רב,
    האם ניתן לשלב טיפול ברטלין במהלך השבוע עם ויונס בסופי שבוע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שילוב תרופות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילוב תרופות - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/08/2015

    שלום,
    אפשר לשלב בין תרופות ממריצות כל עוד הדבר נעשה בהתאם להוראות הרופא המטפל.
    ממליץ לזכור שריטלין זה מתיל פנידט ואילו ויוואנס מורכב מאמפתמינים.

    בברכה
    דר. אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין LA
    יונית לוי
    11/08/2015

    שלום רב!
    בני בן ה-7 מקבל 20la , שמספיק בערך ל-7 שעות ומשפיע טוב עליו, לאחר מכן מתחיל להשתגע , ולהיכנס להיפר, עד שהולך לישון.
    האם יש אפשרות לתת לו עוד 20 la כיון שלא מוכן לבלוע כדור קונצרטה ולא מוצאת פיתרון אחר בשבילו.
    אודה על תשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריטלין LA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריטלין LA - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    15/08/2015

    שלום,
    מתן של כדור LA פעמיים ביום פירושו מתן טיפול הנמשך כ 16 שעות וזה ממש לא מתאים , לא נכון ופוגע במיוחד בילד קטן.
    טיפול כזה יפגע בוודאות ביכולת ההירדמות של הילד.
    הדור החדש של הטיפולים כגון פוקלין או ויוואנס מכסים עד 12 ש ביום וניתנים לבליעה בצורת תפזורת כמו ה LA או מומס.
    ההתאמה האישית תעשה כמובן ע"י הרופא המטפל.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • add עם ocd
    אבי
    04/08/2015

    שלום ד"ר..
    בעבר אובחנתי עם אוסידי קשה כאשר בכלל לא חשבתי שאני סובל מקשב וריכוז כי ככה העולם היה נראה לי ושאני סתם עייף ואצלן ולא מוצלח ולא חשבתי לטפל בזה..
    כשאובחנתי באוסידי הייתי כבר בן 25 כי אז היא התפרצה לי..נרשם לי ציפרלקס 2 כדורים ליום.ההרגשה היתה נפלאה מבחינת הרוגע והשלווה אבל שמתי לב שאני ניהיה פחות ופחות מרוכז עוד יותר ממה שהייתי.. התחלתי להוריד במינון עד שהגעתי לרבע כדור ופתאום התחלתי להרגיש מין מרץ וחדות מחשבה ופוקוס שלא הכרתי מעולם ושום דבר לא יכל לעצור אותי ממה שרציתי לעשות והכל היה פתוח לפני אבל וזה אבל גדול..התחילו לי תופעות לוואי קשות של דיכאון וכאבים בכל הגוף וסטרס (שכנראה העלה לי את האדרנלין)
    השאלה שלי אם ידוע על מקרים של אוסידי שמתפרץ בעקבות קשב וריכוז ומה ניתן לעשות כשיש שילוב של שניהם? האם טיפול בקשב וריכוז יוביל לשיפור באוסידי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    add עם ocd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • add עם ocd - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    11/08/2015

    שלום,
    שילוב של הפרעת קשב וריכוז יחד עם הפרעה כפייתית ADHD/ּOCD
    אכן ידועים אך אין זה אומר שהאחד התפרץ עקב השני.
    נכון יותר לומר שיש 2 בעיות המשפיעות לעיתים אחת על השניה.
    הטיפול יכול להיות גם משולב.
    מי שמחליט במקרה כמו שלך ובגילך זה נוירולוג או פסיכיאטר מבוגרים.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי zoom של טבע
    דנה
    17/07/2015

    האם ניתן לתת Zoom של טבע גם לילדים ללא הפרעות קשב וריכוז? או לילדים שאובחנו ככאלה שעל הגבול?
    האם יש סיכון שטמון בכך?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי zoom של טבע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי zoom של טבע - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    19/07/2015

    שלום לך -
    - זהו תוסף מזון המורכב מאומגה 3 וכן פוספטידיל סרין. על פי מחקר אשר בוצע בארץ נמדד שיפור (בהתבסס על שאלוני קונרס ושאלון איכות חיים) בתסמיני פעילות יתר (אך לא מיקוד וריכוז). שיפור זה עשוי לבוא לידי ביטוי לאחר כחודש של נטילה סדירה של התוסף ועשוי להמשך לאורך כל שעות יממה! המינון הוא 2 קפסולות ליום אחרי האוכל. ניתן לפתוח את הקפסולות למרוח על מזונות או בשתייה לא חמה מאוד. יש לנקוט בזהירות בילדים הרגישים למוצרי דגים או ג'לטין. התוסף לא כשר ולכן יש לנהוג בהתאם ולהתיעץ עם רב במידת הצורך. יש להדגיש כי השפעת תוסף מזון זה לא זהה לריטלין! יעילותו פחותה מריטלין והיא לא משפיעה על תסמיני מיקוד וריכוז אלא בעיקר על פעילות יתר וזאת על פי מחקר יחיד ועל פי דיווחי החברה המשווקת.

    מותר לקחת את זה גם ללא הפרעת קשב - סך הכל זה אומגה 3 עם תוסף ואין נזק בנטילה - לגבי התועלת - זה כבר נתון לויכוח....

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון דידקטי כולל אנגלית
    dafi
    15/07/2015

    שלום,
    רציתי לדעת האם מבצעים אצלכם איבחון דידקטי כולל אנגלית לסטודנים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון דידקטי כולל אנגלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון דידקטי כולל אנגלית - תגובה

    ד``ר עדי אדר
    19/07/2015

    שלום -
    לא ברור למי אתה ממען את השאלה אבל התשובה שלילית.....
    אנחו לא מבצעים אבחונים דידקטים.

    בברכה,
    דר' עדי אדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום