מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מינון ריטליןיוסי16/07/2014
בס"ד
ילד בן 14 נוטל ריטלין 10 מ"ג * 4 ביום כל כ - 3 שעות + קלוניריט 10 מ"ג בערב ובבוקר אך, תוצאות מזעריות השואפות לאפס. מינון זה + קלוניריט החל לפני כ - 4 חדשים שבהתחלה פעל ולאט ירד התוצאות עד כדי שואף לאפס כעת.
בתודה
יוסי גראף
יועץ חינוכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון ריטלין - תגובה
ד``ר עדי אדר16/07/2014שלום לך!
עקרונית אנחנו לא מייעצים לגבי טיפולים פרטניים במסגרת הפורום וזה כמובן תפקידו שלהרופא מטפל.
בהערה כללית : חסרים נתונים רבים (כולל תסמינים, מצב רגשי, משקל, תפקוד כללי) כולל מה הסיבה למינון מעט מוזר זה כי מן הסתם היו שיקולים דווקא לטפל במינון ובשילוב זה ולכן מן הטעם היה לקבל נתונים אלו.
זו הסיבה העיקרית שאנחנו לא מייעצים באופן פרטני במסגרת הפורום כי ניתן בקלות להגיע למסקנות שגויות וליעוץ בהתאם.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על מענה מהיר
יוסי גראף17/07/2014א. תודה על חריגה מהכללים ומענה אישי מהיר לתועלת.
ב. למי הנך ממליץ לפנות במיידי כי להגיע לנוירולוג מומחה בתחום הקשב והריכוז התור הינו חודשים.
האם הינך מקבל באיזור המרכז.
משק הילד הינו 48 ק"ג. שינה והירדמות תקינים. תיקון מינון קלוניריט מ - 10 מ"ג ל - 25 מק"ג * 2.
האם לדעתך מולץ לבצע אבחון נוירולוגי. בוצע מבדק T.O.V.A. לפני כשנה בלי ריטלי ועם ריטלין 10 מ"ג ולפי זה הוחלט על מתן טיפול תרופתי. נוסה כבר קוסרטה 36 מ"ג שתגובתו היה דומה אך עם יותר כעסים והפרצויות. הבעיה הגדולה היא כי הנוירולוגים המומחים עמוסים עבודה לעייפה. ולכן שולחים את התאמת המינון ומעקב לרופא ילדים המטפל.
אם לדעתך מומלץ לבדוק אבחון פסיכודידקטי/פסיכודיאגנוסטי?
בתודה מראש
יוסי
יועץ חינוכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על מענה מהיר - תגובה
ד``ר עדי אדר18/07/2014שלום לך -
אנחנו לא עוסקים בפרסום עצמי במסגרת הפורום אבל להערכתי זמינות התורים כרגע מיידית לאור המצב בדרום (ואולי גם במרכז הארץ) ולכן מומלץ אבחון מסודר.
לגבי אבחון פסיו-דידקטי - יש מקום לבצע אבחון זה אם יש המלצה של הצוות החינוכי ויש חשד לליקויי למידה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי מינון באופן חד פעמימרים12/07/2014
ד"ר אדר שלום. הבת שלי מטופלת אצלך. היום בלילה היא טסה לפולין עם משלחת מבית הספר. בגלל החופש הגדול לא שמנו לב שנגמרו הכדורים. יש לנו בבית גם רטלין sr 20 mg של הבת השניה. השאלה היא. האם היא יכולה לקבל 2 כדורים של 20 מ"ג ס.ר במקום 2 כדורים של 30 מ"ג של L.A
ממתינה לתשובה באופן דחוף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי מינון באופן חד פעמי - תגובה
ד``ר עדי אדר16/07/2014שלום לך!
רק היום ראיתי את ההודעה.... חבל שלא התקשרתם לנייד שלי...
לא ציינת את משקלה של הנערה . עקרונית מדובר במינון יותר גבוה ובכל מקרה במצב כזה אני מעדיף להתחיל עם כדור בודד, להתרשם מהשפעתו ותופעות לוואי אפשריות ואז ניתן לשקול העלאה לשני כדורים . עם זאת חשוב לציין מה משקלה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון לילדמאיה29/06/2014
שלום רב,
בני (כמעט בן 9) הוא ילד מורכב מאוד.
הוא ילד עם שיתוק מוחין, בעל הפרעות קשב וריכוז ועם לקויות למידה.
אני רוצה לאבחן אותו אבל לא יודעת איזה סוג אבחון מתאים לו.
הערה: כיום הוא נוטל קונצרטה שעוזר לו חלקית
אשמח לעצה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון לילד - תגובה
ד``ר עדי אדר29/06/2014שלום לכם -
יתכן שבמצב כזה צריך לבצע אבחון משולב כלומר גם אבחון פסיכו-דידקטי וגם האבחון או מעקב נוירולוגי.
רצוי להתחיל עם האבחון הפסיכו-דידקטי.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם קשיי קשב וריכוזברכה16/06/2014
שלום לכם
אספר בקצרה את הרקע שלי...אני בת 37 + 3 מאז שאני קטנה היו לי בעיות בלימודים הייתי בכיתה קטנה הבעיות הם בהבנת הניקרא ליקוי למידה בזמנו כניראה לא היה הגדרה של קשב וריכוז לא הייתי מקשיבה מרחפת בשנותי מאז שסיימתי לימודים עבדתי בעבודות קשות שליווה אותי בלחצים עצומים רק תקופה מסויימת ( עד ההריונות) עבדתי במפעל שילדתי כבר הפסקתי כי זה הרבה שעות עבדתי חצי משרה יש לציין כל עבודה שעבדתי היו מאירים לי שאני צריכה זריזות שבעצם אני די איטית היום כרגע אני לא עובדת מה שמדאיג אותי למצוא עבודה שמתאימה לי קראתי את עניין הקשב שזה מפריע לאיכות חיים ואני מרגישה שכל זה מדבר אליי גם בבית קשה לי עם השליטה בסדר בתארגנות שוכחת המון ( לא בחפצים) יש לי הפניה מרופא משפחה לנוירולוג איזה טיפול יתאים לי נראה לכם? זה יעזור באמת לשיפור איכות חיים? אני מרגישה עייפות כבדות וחולשה......( בדיקות רפואיות ברוך השם בסדר) איזה בדיקה יעשו לי? כמה זמן והאם רק פעם אחת מאבחנים אותי? אני אשמח לקבל תשובה תודה וסליחה על אורך המיכתב לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם קשיי קשב וריכוז - תגובה
ד``ר אריה בקלו16/06/2014שלום,
התחושות שלך חשובות, ולכן חשוב להיבדק ע"י נוירולוג ולפי החלטתו לבצע גם אבחון קשב וריכוז.
טיפול נותנים לאחר סיום האבחון ולפי ממצאי האבחון, כך שחבל להילחץ מראש.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ששא.14/06/2014
שלום דוקטור
מה הסיבה שחובה ואפילו קריטי לטפל בחרדות ובדיכאון אם קיים ,לפני הטיפול בהפרעת קשב
כדוגמת ריטלין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ששא - תגובה
ד``ר עדי אדר15/06/2014שלום -
איני יודע מאיפה המשפט הזה - קריטי, חובה לטפל וכו'.
לא קריטי ולא חובה...ברור שרצוי מאוד לבודד את המרכיב הרגשי ולנסות לטפל בו - יעילות הטיפול בהפרעות קשב יורד אם נושא זה לא מטופל... אדם חרד או דיכאוני לא מרוכז, לא קשוב ולעתים אנו עלולים לטפל הפרעת חרדה בריטלין או אף עלולים להגביר מצב חרדתי.
לכן, ראשית דבר צריך לבצע אבחון נכון ולטפל בהתאם.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סו.13/06/2014
שלום דוקטור
האם בניגוד לריטלין תרופת סטרטרה משפיעה על נוראפינפרין בלבד ולא על דופמין?
??
ואם היא תרופה שמיועדת רק להפרעות קשב או גם לדיכאון וחרדות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סו - תגובה
ד``ר עדי אדר15/06/2014שלום לך!
אכן עיקר ההשפעה של סטרטרה היא על המוליך העצבי נוראפינפרין.
סטרה אכן עשויה להשפיע על מצבי ם רגשיים כגון חרדה אם כי היא לא משמשת כתרופה קו ראשון לטיפול בדיכאון.
מאידך היו לא מעט דיונים על תופעות לוואי, אמנם נדירה, של התגברות מחשבות אובדניות בעת טיפול בסטרטרה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדבקות ריטלין - דיטרנהקשב08/06/2014
התחלנו לאחרונה שימוש במדבקות ונאלצנו להפסיק עקב רגישות.
האם מישהו מעוניין? לבעלי מרשם בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדבקות ריטלין - דיטרנה - תגובה
ד``ר עדי אדר13/06/2014שלום לך -
דייטרנה היא תכשיר יעיל עם מיעוט תופעות לוואי ויש מקום לשקול הדבקת המדבקה באיזור אחר של הגוף. השאלה היא מה טבעה של הרגישות ועד כמה היא משמעותית.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישוןיבגני 198402/06/2014
ערב טוב
ברצוני להגמל מעישון לאחר שניסתי מסטיקים ללא הצלחה
והייתי בסדנה גימלה מעישון
ועלה נושא של תרופות של וצ'מפקס
השאלה האם יש בעיה אם קבל קונצרטה 96
אני שואל בגלל הבנתי שיש מצבי רוח ועוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון - תגובה
ד``ר עדי אדר02/06/2014שלום לך!
אין מניעה מנטילה של שני התכשירים.
כמובן שאם אתה חש שינוי במצב הרוח עלייך להתייעץ מיידית עם הרופא המטפל.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך פעילות גופנית יכולה לעזור?תמי26/05/2014
ילד בן 14, מאובחן עם הפרעת קשב וריכוז ומעדיף להשתמש בריטלין כמה שפחות וגם אני האמת. הרבה זמן שאני שומעת שפעילות גופנית יכולה לעזור למתן ולהפחית את התופעות של הפרעות קשב וריכוז אבל איזה פעילות? הוא אמר שהוא רוצה בריכה והוא גם משחק כדורסל עם חברים מדי פעם אבל לדעתי זה לא מספיק... איזה פעילות תהיה טובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך פעילות גופנית יכולה לעזור? - תגובה
ד``ר אריה בקלו03/06/2014שלום,
הספורט טוב לבריאות ! ולכולם.
לילדים עם ADHD מומלץ לעסוק בפעילות ספורט המשלבת הוצאת אנרגיה (תמיד טוב) יחד עם פעילות מכוונת, משמעת וכו', כגון אומנויות לחימה.
זה כמובן לא פוסל כל פעילות גופנית אחרת.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויואנסנטלי26/05/2014
שלום רב!
מה משך השפעת של תרופה תרופה ויואנס .
תודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויואנס - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום
עד 12 שעות.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באדרלנטלי26/05/2014
שלום!
בן שלי התחיל לקחת אדרל 20 mg.
האם יש צורך בביצוע בדיקת א.ק.ג
תודה על תשובה
אירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול באדרל - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
אין צורך, אלא אם לילד יש בעיה לבבית או שיש מקרים של בעיות לבביות בין צעירים במשפחה הקרובה.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- add וחרדהדני25/05/2014
שלום רב
בן 35. סובל מחרדה . נוטל פריזמה. נוירולוג שהייתי אצלו לפני מס' שנים אבחן אותי עם ADD. . ניסיתי קונצרטה 36 מ"ג וזה דווקא הגביר לי את החרדה ולא עזר לקשב.
קראתי שמינון למבוגרים הוא גבוה יותר.
האם יתכן שהמינון שנטלתי היה נמוך מידי וגרם להגברת החרדה ללא השפעה על הקשב?
והאם יש סיכוי שנטילת מינון גבוה יותר תפחית את החרדה דווקא?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר add וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהadd וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהadd וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהadd וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהadd וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהadd וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהadd וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהadd וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהadd וחרדה - תגובה
ד``ר אריה בקלו28/05/2014שלום,
המינון אצל מבוגרים הוא לרוב נמוך יותר מאשר לילדים.
אתה חייב להתיעץ עם נוירולוג או פסיכיאטר כדי להתאים את השילוב התרופתי המתאים.
בברכה
ד"ר אריה בקלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות חריגה אצל ילד עם הפרעת קשבאמא מיואשת18/05/2014
שלום בני בן 8.5 נוטל ריטלין 20 מ"ג (שוקל 21 ק"ג).
בבי"ס הכדור משפיע פחות או יותר אך יש תלונות.
אחה"צ הגיהינום מתחיל,מציק/מרביץ לאחותו, אלים,מתחצף אלי ואף בועט בי,מזלזל לא מקשיב ולו למילה/בקשה אחת שלי, לא מכין שיעורים, משקר בלי סוף שקרים חמורים, שובר ומחבל בהרבה מוצרים בבית.
הבעיה הגדולה שבשבוע האחרון בצע מעשים חמורים:
גנב אופניים (שלא היו קשורים), גנב קלפים מבי"ס שהיו אמורים לשמש צ'ופר לתלמידים. אני מזועזעת ממעשים אלו, מיואשת ובאפיסת כוחות.
מה עושים עם בעיות התנהגותיות שכאלה? האם לפנות לפסיכיאטר?
מצפה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות חריגה אצל ילד עם הפרעת קשב - תגובה
ד``ר עדי אדר18/05/2014שלום לך!
מומלץ במצב כזה לפנות לפסיכולוג/ית ילדים על מנת לקבץ יעוץ משפחתי ולהתחיל תהליך של עיצוב התנהגותי.
יש גם לזכור כי הטיפול התרופתי צריך לכסות את שעות אחרי הצהריים ולכן מומלץ לחזור לרופא המטפל על מנת לסכם נושא זה . יתכן גם תופעה של רבאונד - תופעות המופיעות לאחר חלוף השפעת התרופה המחמירים את המצב-
לסיכומו שלדבר - יש לשקול שילוב של עיצוב התנהגותי/יעוץ משפחתי וטיפול תרופתי ארוך טווח.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתנהגות חריגה אצל ילד עם הפרעת קשב-
נטלי21/05/2014האם התנהגות כזות היתה גם לפני שהוא התחיל לקבל רטלין או התחילה בזמן שהוא מקבל טיפול ברטלין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת קשב ואפילפסיהקשת18/05/2014
בתי בת 15 והיא לומדת בכיתה ט. לבתי יש אפילפסיה שהיא מאוזנת ע"י כדור טימוניל 300(בעצם 2.5 כדורים) ויש לה הפרעת קשב. . בעבר היא לקחה ריטלין 10 מ"ג אך לא היה לה טוב והסתבר שהתקפי האפילפסיה בלילה חזרו. היום היא מקבלת ריטלין לסרוגין L.A והיא מתוסכלת מאוד. היא מרגישה שאינה ממצה את יכולותיה והיא מבזבזת בכיתה זמן שכן אינה מצליחה להתרכז. עלי לציין שהיא ילדה מוכשרת מנגנת במספר כלי נגינה ושרה וכן מציירת. אך החלק האקדמי האחר מתסכל אותה. מה עושים? האם יש טיפול אלטרנטיבי שמסייע ?CBT?. לאמיתו של דבר קשה לי לגייס אותה לדברים ממושכים אך מקווה שהיא תהיה מוכנה. אני חרדה לקראת המעבר לתיכון. אשמח לעזרתכם. אנו גרים ברעננה ואשמח למשהו בסביבה.
בברכה
אמא שמתוסכלת גם כן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת קשב ואפילפסיה - תגובה
ד``ר עדי אדר18/05/2014שלום לך!
עקרונית מותר לתת טיפול בתכשירי ריטלין בילדים עם אפילפסיה מאוזנת. אני נוטה להניח שההתקפים הליליים לא קשורים לריטלין אם כי כמובן שצריך לקבל פרטים ולברר את כל הנתונים.
לכן בהחלט ניתן לבצע אבחון מסודר ובמידת הצורך ניתן יהיה לטפל תרופתית בריטלין.
מומלץ לכן לקחת אותה ליעוץ חוזר אצל נוירולוג ילדים.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שון.12/05/2014
שלום דוקטור
לוקח שנים ריטלין , מה המקסימום של זמן שעובר מרגע הפסקת ריטלין
ועד שתופעת הלוואי במקרה שלי עצבנות קשה ,עקב התמכרות גופנית ,
חולפת לגמרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שון - תגובה
ד``ר עדי אדר14/05/2014שלום לך!
לא ברור לי מה זה התמכרות גופנית לריטלין אבל בכל מקרה התופעות הקשורות לנטילת ריטלין ( תופעה המכונה רבאונד) אמורות לחלוף תוך שעות עד יממה מרגע הפסקת התרופה.
בברכה,
דר' עדי אדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


