מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות סיטי - שאלותאלינור23/12/2012
שלום רב,
אני בת 38 ללא מחלות ברקע אך נמצאת בבירור כבר כמה חודשים עקב כאבי בטן ממושכים בבטן התחתונה מצד שמאל. ביצעתי בדיקת סיטי בטן-אגן ובתוצאות בין היתר נרשם: "מספר בלוטות איליאקליות משמאל ברוחב עד כ-9 מ"מ ובמורפולוגיה שפירה. האאורטה הבטנית אינה מורחבת".
שאלותיי:
מהן "בלוטות איליאקליות"?
ממה הן נגרמות?
מה משמעות המשפט שציטטתי?
האם זה מרמז חלילה על גידולים?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות סיטי - שאלות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק24/12/2012סה"כ הדיקה תקינה.
יש מעט בלוטות תגובתיות באזור איליאקי באגן ללא משמעות.
כלי הדם צקינים.
מציע להבדק אצל רופא גסטרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה של משהו תקוע בגרוןסיגלית23/12/2012
בת 63, בריאה. יש לי תחושה של משהו תקוע בגרון מזה זמן רב בעיקר בשכיבה, מאחר והדבר מלחיץ אותי זה מלווה גם בדפיקות לב מהירות ולפעמים גם בקשיי נשימה. רופאת המשפחה שלחה אותי לבדיקת אקו לב שיצאה תקינה, ומאחר וסיפרתי לה שאני טיפוס מאוד דאכני היא החליטה שמדובר בסימפטום על רקע חרדתי ונתנה לי כדורים להרגעה לפני השינה.
אני רוצה לציין שאני עושה המון ספורט ואין כל בעיות נשימה ואין לי את התחושות שציינתי לעיל, הדבר מתבטא רק בשכיבה או לפעמים בישיבה על כורסא. האם תופעה מוכרת או שעלי להמשיך בברור? האם יכול להיות קשור למערכת העיכול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה של משהו תקוע בגרון - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק24/12/2012יתכן משהו נפשי אך יש לשלל בעיה קשורה לושט.
יש מקום לבדיקה אצל רופא אאג וגם גסטרן על מנת לבדוק את הושט העליונה ותחתונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה במקרה של ulcerative colitisנירית22/12/2012
האם צריך במקרה כזה להוסיף סיבים או להפחית סיבים בתזונה? נדמה שהדיעות חלוקות בנושא. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה במקרה של ulcerative colitis - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק24/12/2012כמקרה של קרוהן עדיף בהתחלה דלת סיבים עקב חדש להיצרות של המעי.
נדמה לי פחות חשוב בקוליטיס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ תרופתיאלון21/12/2012
איזו תרופה יעילה ומומלצת יותר להפרעות במערכת העיכול המתבטאות בתחושת מלאות,הצטברות גזים במערכת העיכול,תחושת פריסטלטיקה,כאבי בטן ויציאות רכות.
קרבוסילן או אנציפלמד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ תרופתי - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/12/2012שתיהן נגזרות פחם והשפעתן דומה עם לא זהה כסופחי גזים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומני בדרגה קלהגילה21/12/2012
שלום, ביצעתי US והתגלה כבד שומני בדרגה קלה. האם זה משהו שצריך להילחץ ממנו? ומה אפשר לעשות כדי לרפא את זה אם בכלל זה אפשרי. אני בת 25 סטודנטית בריאה עם עודף משקל (BMI=28.1)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני בדרגה קלה - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/12/2012רדי במשקל עד BMI-25
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן וצאליקאירית20/12/2012
שלום רב,
לפני כ-10 ימים אובחנתי כחולת צאליק בעקבות בדיקת גסטרוסקופיה וביופסיה.
כמו כן, בעקבות המחלה התפתחה דלקת חמורה בתריסריון.
אני סובלת כבר תקופה ממושכת מכאבי בטן חזקים מאוד.
רציתי לשאול האם זה נורמאלי שאין אף לא טיפת הקלה בכאבי הבטן למרות שאני כבר צורכת את התזונה המתאימה לי. ואם כן, מתי כן ארגיש הקלה בכאבים? והאם ניתן לעשות משהו בנדון?
בנוסף, ערכתי בדיקת דם לגילוי צאליק שהערך בה יצא 8.3, כלומר בגבול הנורמה.כיצד זה יכול להיות שביופסיה מראה צאליק ובדיקת דם לא?האם יש סיכוי שהאבחנה שלי היתה שגויה?
המון המון תודה, אירית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן וצאליק - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/12/2012הטבה בצליאק מופיעה בתוך שבועות עד חודשים . כשאין הטבה יש לחשוב או על דיאטה כושלת או על סיבוכי המחלה (לימפומה אולצרטיב גאוגנואיליאיטיס וכד') עם זאת הביופסיה אינה ספיציפית היא פשוט האבחנה הנפוצה ביותר במערבלרירית שטוחה ומודלקת. אם בדיקת הנוגדנים נעשתה עוד טרם תחילת הדיאטה (אחריה תתכן שלילית לאחר זמן) יתכן ויש טעות באבחנה אם כיסיפור משפחתי ובדיקה גנטית יכולים לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקלמשה19/12/2012
שלום אני בן 25 במהלך עשרה חודשים האחרונים ירדתי במשקלי כשמונה עד עשרה קילו ללא הסבר,כשהתאבון סביר בהחלט [כיום אני שוקל שישים] והצואה שלי רכה ומתפוררת ממש, פניתי לרופא גסטרו ועשיתי בדיקות דם גסטרוסקופיה קולונסקופיה וסי טי כולם יצאו תקינות רופא הגסטרו שלי אמר שהוא מיצה, בשבועות האחרונים החלו סחרחורות [לא סיבוביות] שמתבטאות בתחושה שאני לא לגמרי כאן ותחושות דומות, עם תחושה של ראש כבד לפעמים, שאלתי היא האם יש מקום לייעוץ גסטרו נוסף או לחפש בכיוונים אחרים יצויין שאני נמצא בלחצים האם זה יכול לנבוע משם. בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה במשקל - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק24/12/2012מאחר שרוב בדחקות הגסטרו תקינות לא נראה שיש מחלה אורגנית.
תמיד מתח נפשי אפשרי כהסבר אך מציע ביקור נוסף אצל רופא גסטרו על מנת לסכם .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת זנקרליאור18/12/2012
שלום.
אובחן אצלי מחלת זנקר (בקע סרעפתי) .
אני מבקש לדעת מהם הדרכים בפתרון הבעיה והאם ניתן לפתור את הבעיה בלי ניתוח פולשני כמו פתיחת בית החזה .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת זנקר - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק19/12/2012יש צורך לניתוח בדרך כלל. יש פתרונות לפעמים עם כירוגיה אנדוסקופית אך עדיין כירוגיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחים קיבוביצ 18 רחובת 76450יסיקה בלוצמפל18/12/2012
יש לי הרחבה של הכולודכוס ברוחב של 8מילימטר<מה זה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחים קיבוביצ 18 רחובת 76450 - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק19/12/2012אין בעיה עם זה זו הרחבה מינימלית אם בכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות רכות במשך זמן רבלאון18/12/2012
שלום למומחה, האם התרופה קלבטן, הניתנת במצב חדש של יציאות רכות כל 3 שעות, המתמשך למעלה משבועיים, יכולה לרפא מצב זה, או רק להקל עליו? וכמו כן, האם מצב כנ"ל מחייב בדיקה גסטרואנטרולוגית דחופה (או דחופה יותר), או שניתן להמתין לתור לרופא גסטרו הניתן (בקופות החולים), ככלל, למועד שלאחר כחודש? תודה. לאון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאות רכות במשך זמן רב - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק19/12/2012ההגדרה של שלשול כרוני היא לפחות 6 שבועות.
לכן מציע כן להמתין לתור לגסטרו אבל בינתיים לבצע תררבית צואה ובדיקות אחרות דרך הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלשול אקוטי?
לאון20/12/2012ד.נ. האם שלשול של שבועיים (שאני מבין שאינו מוגדר ככרוני, אבל הוא בכל זאת נמשך יותר משלשול רגיל) מוגדר כאקוטי? והאם שלשול אקוטי שכזה סובל דיחוי של חודש לבדיקת גסטרואנטרולוג, לאחר שבוצעו בדיקות דם וצואה לפי הנחיית רופא המשפחה? לאון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלשול אקוטי? - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/12/2012כן,לשתי השאלות, מובן שהסיפור שונה אם מדובר בשלשול דמי או אינטנסיבי מאד עם ירידה במשקל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש מגסטרוסקופיהדוברת בצלאל16/12/2012
שלום,
שמי דוברת בצלאל, בת 29 ואני סובלת כ-5 חודשים מכאבים ברום הבטן, בחילות, חוסר תיאבון וירידה במשקל.
ביצעתי תבחין נשיפה לחיידק שיצא שלישי והרופא המליץ על בדיק גסטרוסקופיה. כבר 4 תורים זומנו לי לבדיקת זו ובכל פעם אני מטלת אותם מחשש גדול מהבדיקה. לא יודעת כבר מה עליי לעשות ומפחדת שהמצב יחריף. האם יש בדיקה חלופית לאבחון הקיבה או לפחות הרדמה מלאה בבדיקה זו?? אני ממש מפחדת שיש לי שם סרטן או קרוהן... האם זה ניראה הגיוני???
אודה לתשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש מגסטרוסקופיה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק19/12/2012הבדיקה קלה ויש לא מעט אנשים שעושים אותה ללא טישטוש בכלל.
יש אפשרות לעשות צילום קיבה אך זו בדיקה עם קרינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על חיידקמריה15/12/2012
שלום רב, האם חיידק הליקובטר מדבק? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על חיידק - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק15/12/2012בעיקר בילדים אם יש הקאה וזו מפוזרת על הידיים ומכניסים לפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על בדיקה מאוד חשובשרון15/12/2012
שלום רב, איזה בדיקה עושים כדי לאבחן רפלוקס קיבתי? האם יש בדיקה לא חודרנית? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על בדיקה מאוד חשוב - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק15/12/2012קודם כל זה תלוי בגיל החולה וכמה צריך אבחנה מדויקת.
האבחנה באש צעיר ללא תלונות אחרות יכולה להיות רק על יד הסיפור הקליני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ברפלוקס לא חומציניסים קריו14/12/2012
אני סובל מספר שנים מרפלוקס לא חומצי.לפני 4 חודשים עברתי ניתוח על שם ניסן
לתיקון בקע סרעפתי ולפיתרון בעיית הרפלוקס.
לצערי הניתוח לא עזר בפיתרון הרפלוקס.רופא גסטרו הציע לי להשתמש בשקיות קולסטיד
בכל ארוחה.
שאלתי היא אם התרופה יכולה לעזור לפיתרון הרפלוקס.
תודה מניסים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול ברפלוקס לא חומצי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק19/12/2012קולסטיד קושר המרה שברפלוקס.
השאלה היא אם באמת יש עדיין רפלוקס לאחר הניתוח ושהתלונות לא קשורות לרפלוקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעומר13/12/2012
עקב רפלוקס שאובחן התחלתי ליטול אומפרדוקס 40 מ'ג לבוקר וערב למשך חודש
ו20 מ'ג לבוקר וערב לחודש נוסף סך הכל לחודשיים ימים
אני כבר חודש אחרי נטילה של 40 מג ואני בשבוע הראשון של 20 מ'ג
בחודש שנטלתי 40 מ'ג התופעות נעלמו לחלוטין
בשבוע השני שאני נוטל 20 מג כל התופעות חזרו מכאבי בטן גזים וכו
מה הסיבה לכך?האם הכדורים עזרו רק במינון גבוהה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק14/12/2012יתכן ו20 מ"ג לא מספיק להפסיק רפלוקס של חומצה לושט.
יש צורך לבירור נוסף כולל גסטרוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
עומר14/12/2012האם התופעות שלא עוברות קשורות לחידק הליקובטור פילורי?
הרופא משפחה לא שלח אותי לבדיקה יתכן והחידק פעיל אצלי ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

