שאלות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלות
    נורית
    06/04/2013

    שלום! אני בת 41, בשבוע 27+5. בתחילת ההיריון לקחתי חומצה פולית 5 מ"ג ומלפני בערך חודשיים התחלתי לקחת כל יום כדור אחד של ברזל קומפלקס (של סופהרב) ומעוד חודש, כשאסיים את הכדורים של הברזל, אני אמורה להתחיל לקחת כל יום כדור אחד של המולטי ויטמין פריג'נטלי (של סופהרב). בבדיקה האחרונה שעשיתי, לפני 3 שבועות, יצא לי תוצאה של המוגלובין 11.6 (קצת מתחת לנורמה, לעומת 12.3 שיצא לי בחודש השני להיריון). מבחינת רופא הנשים שלי זה בסדר הכדורים שאני לוקחת אבל האחות ליווי היריון אמרה לי שלאור הירידה בהמוגלובין, אני צריכה להתחיל לקחת כל יום 2 כדורי ברזל (1 בבוקר, 1 בערב) או כל יום כדור ברזל וכדור מולטי ויטמין. האם לפעול לפי הרופא ולהמשיך לקחת כדור אחד ביום או שאולי עמדת האחות נכונה יותר ולפי התוצאות אני אכן צריכה לעבור ל-2 כדורים ביום?
    שאלה נוספת: המליצו לי לעבור מהברזל למולטי ויטמין כי יש בו מספר דברים שאין בכדורי הברזל אבל שמתי לב שבברזל יש כמות הרבה יותר גדולה של B12 מאשר במולטי ויטמין. מאז תחילת ההיריון לא בדקו לי את ה-B12 אבל בבדיקה שעשיתי כ-4 חודשים לפני היריון יצא לי תוצאה טובה של B12 - תוצאה של 558. הבנתי שמי שיש לה חוסר ב- B12, אז היא צריכה לקחת, בנוסף לברזל/מולטי ויטמין, גם תוסף של B12. האם, לאור העובדה שבמולטי ויטמין שאני אמורה להתחיל לקחת יש פחות B12 מאשר בכדורי הברזל שלקחתי עד עכשיו, זה אומר שאני צריכה לקחת תוסף זה? או שאולי לאור התוצאה הטובה, זה אומר שאני לא צריכה לקחת תוסף כזה? או שכדאי לי לבדוק שוב את רמת ה-B12 אצלי ולפי זה להחליט, לאור העובדה שהפעם האחרונה שנתון זה נבדק אצלי היתה רק 4 חודשים לפני ההיריון?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוספה

    נורית
    06/04/2013

    האם מולטי ויטמין (כמו פריג'נטלי של סופהרב) באמת טוב יותר מאשר ברזל (כמו ברזל קומפלקס של סופהרב)? או שהם טובים באותה מידה? או שאולי בכלל הברזל עדיף על פני המולטי ויטמין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברזל בהריון

    נטעחן ליבנה
    07/04/2013

    בזמן ההריום הדרישה לברזל עולה פי 1.5, כך שעליך להמשיך לקחת את התוסף.
    הייתי ממליצה לפנות שוב לרופא ולהישמע להנחיותיו ולאו דווקא להמלצת האחות המלווה.
    מבחינת סוגי הברזל., תוסף ברזל מומלץ לקחת בנפרד מהמולטיוויטמין ועל בטן ריקה.
    האבץ שבמולטיויטמין מפריע לספיגת הברזל ולהפך.
    לגבי וויטמין 12B, נראה כי את לא נמצאת בחסר ועל שום כך אין צורך לקחת תוסף בנוסך למה שאת כבר לוקחת.

    בהצלחה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו