מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך אפשר עם כל המגבלות האלה?אריאלה26/01/2014
שלום,
אני בתחילת הריון וההמוגלובין שלי 10 בגלל חוסר ברזל.
אני נוטלת גם פרנטל ועכשיו הוספתי אקטיפרין בהוראת הרופא.
הבעיה היא שאין לי כמעט שום דרך ליטול אותם.
אני אוכלת בבוקר גבינה - לא מתאים.
אוכלת בצהריים דגנים מלאים (בורגול ועדשים) - לא מתאים.
קצת סלט אח"כ....
בערב שוב גבינה רוב הזמן (או מקסימום טונה בחלק מהימים).
אח"כ בהפרש של פחות משעה אוכלת חטיף שעלול להכיל קפאין (למשל צלוחית של כריות) - לא מתאים.
ובסוף אמנם אוכלת פרי - אבל בהפרש של איזה חצי שעה מהכריות - לא מתאים.
איך אני יכולה בתפריט כזה (שאמור להכיל הרבה סידן בשביל ההריון) להכניס שני כדורים שמכילים ברזל???
אני ממש מתוסכלת מזה...
מה יכול להיות פתרון? צריכה שתי ארוחות לא כוללות סידן או קפאין בהפרש של לפחות 4 שעות ושתהיינה רחוקות לפחות שעה מארוחה של סידן או קפאין - אין לי כזה דבר בתפריט. מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך אפשר עם כל המגבלות האלה? - תגובה
דנה שפילמן26/01/2014שלום נאוה,
ההמלצה ללא סידן מדוברת בעיקר על מוצרי חלב, לכן את יכולה לקחת בצהרים.
לגבי קפאין מדובר בעיקר על קפה. קצת בכריות פחות קריטי.
בנוסף, עדיף שתיקחי ופחות ייספג מאשר שלא תקחי כלל!
בכל מקרה, ממליצה לך לפנות לדיאטנית להרכבת תכנית המותאמת לך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל
אריאלה26/01/2014לגבי הצהריים - אני פשוט הבנתי שדגנים מלאים מעכבים ספיגה של ברזל.. הלא כן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף
אריאלה26/01/2014האם סלט ירקות יכול להיות גם מנה מספיקה בשביל לקחת אקטיפרין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף - תגובה
דנה שפילמן27/01/2014שלום נאווה,
כל דבר מתרכב עם כל דבר, אין לזה סוף. לכן נותנים דגש למזונות המרכזיים ובמקרה של ברזל אלו מוצרי החלב. בכל המזונות האחרים לא צריכה להיות בעיה.
לגבי סלט- ירקות לבד לא בטוח.. אנא היוועצי עם הרוקח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



