מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שינוי מועד הזרקת קלקסןיעל13/05/2013
שלום,
בהריון שבוע 23 ומזריקה קלקסן מתחילת הטיפול (IVF), תמיד בשעות הערב.
היות ובערב הבטן גודלת (הבנתי שזו תופעה ידועה....), ההזרקות בערב נעשות קשות יותר.
האם אפשר להחליף את מועד ההזרקה לשעות הבוקר ?
אם כן - האם לעשות זאת בהדרגה (במהלך כמה ימים להזריק 4 שעות מוקדם יותר עד שאגיע לבוקר), או פשוט לדלג ערב אחד על ההזרקה ולהזריק בבוקר למחרת ?
תודה,
יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי מועד הזרקת קלקסן - תגובה
פרופ' יריב יוגב27/05/2013כן
ניתן בהדרגה לעבור לבוקר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנעם12/05/2013
שלום,
אני בשבוע 10.
יש קצת בחילות והקאות מדי פעם, לא נוראי. אבל הבוקר הקאתי והעוויתות היו ממש ממש חזקות.
רציתי לדעת אם זה יכול לסכן את העובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' יריב יוגב13/05/2013לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליה קדמיתדורית12/05/2013
שלום! רציתי לדעת ממה נובע הדבר שליה פתח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליה קדמית - תגובה
פרופ' יריב יוגב13/05/2013שליה המכסה את פתח צוואר הרחם יותר שכיח לאחר ניתוחים קיסריים גרידות ובריונות מרובי עוברים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריון בעקבות התעלפויותאתי11/05/2013
הי, אני בשבוע 18, הריון ראשון. עצמאית, בעלת קליניקה- מעסה רפואית. בחודש האחרון אני מתקשה יותר ויותר לתפקד בעבודתי, קרו לי אפיזודות חוזרות ונשנות של התעלפויות ואובדן הכרה בעת העבודה ( 5 מקרים כאלו בחודש האחרון).הייתי במיון שבוע שעבר לאחר ששוב בזמן העבודה התעלפתי ונחבלתי בבטני(ללא ממצא כלשהו ב"ה ). שאלתי היא:לאור העובדה שאני לא מצליחה לתפקד בעבודתי , שדורשת מאמץ פיזי מאוד גדול ובייחוד מאחר ואני מפחדת מאוד שחלילה הדבר יהווה סיכון עבור העובר, האם ניתן לבקש מרופא הנשים אישור לשמירת הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת הריון בעקבות התעלפויות - תגובה
פרופ' יריב יוגב13/05/2013פני לרופא תעסוקתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי הידרוצפולוס שאנטליאת09/05/2013
בגיל 3 חודשים עברתי ניתוח להחדרת שאנט , ובגיל 6 עברתי החלפת צינור מהצוואר ומטה בשל הסתיידות. רציתי לדעת מה קורה בזמן ההריון מבחינת השאנט. לפי מה שנאמר לי השאנט שלי לא פעיל , מה הסיכונים בהריון? האם אני נמצא בהריון בסיכון גבוה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי הידרוצפולוס שאנט - תגובה
פרופ' יריב יוגב13/05/2013במידה והשנט לא פעיל אין כל בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IVF לאחר הריון שני מחוץ לרחםמתלבטת06/05/2013
לאחר טיפולי פוריות וניסיון רב שנים להכנס להריון , סו"ס נכנסתי להריון אבל, הריון מחוץ לרחם (פעמיים בתוך השנה האחרונה).
מה זה אומר לגבי IVF ? האם ישנו סיכוי להריון חוץ רחמי נוסף ? כלומר האם IVF זו עקיפת הבעיה ?
או האם חייבים לבדוק מה קורה בחצוצרות או ברחם לפני כן.
________________________________________
_______* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IVF לאחר הריון שני מחוץ לרחם - תגובה
ד''ר אלי רימון07/05/2013צריכה להתיעץ עם רופא הפיריון
עקרונית אם הסירו את החצוצרות בעקבות ההריונותאז נפתרה הבעיה
אם לא אולי כדאי לעשות זאת מניעתית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIVF לאחר הריון שני מחוץ לרחם -המשך
מתלבטת08/05/2013לא הסירו את החצוצרות, נתנו זריקות.
השאלה,
להסיר החצוצרות - פעולה כירורגית עם כל המשתמע , הסיכויים והסיכונים,
IVF - משום שעדיין לא ניסינו, ואולי זה הסיכוי היחיד. ואם חלילה גם זה לא יצליח, אז חשוב שתהיינה חצוצרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIVF לאחר הריון שני מחוץ לרחם -המשך - תגובה
ד''ר אלי רימון09/05/2013צריך לשקול זאת
התיעצי עם מומחה פיריון שמטפל בך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמיכת אוטרוגיסטן 200שני06/05/2013
אני נמצאת בשבוע 34+4 נוטלת נר אוטרוגיסטן החל משבוע 28 - נר אחד בערב
לאור היסטוריה של לידת פג בשבוע 31 .
עד מתי להמשיך עם הנרות? עד יום הלידה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמיכת אוטרוגיסטן 200 - תגובה
ד''ר אלי רימון07/05/2013עד 35.0 שבועות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עובריעדי06/05/2013
שלום ד'ר אני בת 42 הריון בסיכון גבוהה הפרייה
להלן תוצאות בדיקת חלבון עוברי
חלבון עוברי -1.18mom טווח הנורמה 0.20-2.00
גונדוטרופין שלייתי- 33.2u\mL 0.86mom טווח הנורמה 0.15-3.00
אסטריול 19.7uml 0.86moment
תסמונת דאון- הסיכון ללידת תינוק עם תסמונת דאון לפי חישוב גיל בלבד- 1:40
הסיכון המחושב לפי גיל עם תוצאות הבדיקה - 1:180
טריזומיה 18-
הסיכון המחושב לפי גילך עם תוצאות הבדיקה - 1:5100
מה אומרות התוצאות?
יש לציין שכבר עשיתי מי שפיר בשל הגיל \
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי - תגובה
ד''ר אלי רימון07/05/2013תשובה תקינה לגילך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- COILINGרונית06/05/2013
שלום.
אני בשבוע 20 ובסקירת מערכות ראו שבחבל הטבור יש מיעוט בולט של COILING. חוץ מזה הכל היה תקין. רציתי לדעת מה זה אומר והאם יש לזה קשר לקרישיות יתר ואפלא. כמו"כ אשמח להפניות קריאה בנושא.
אם זה ממשיך האם מנוחה או שכיבה יכולים למזער סיכונים?
תודה מראש
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר COILING - תגובה
ד''ר אלי רימון07/05/2013דרוש מעקב גדילת עובר וזרימה בשליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנוחה?שירלי06/05/2013
שלום,
אני בשבוע 9.4 מוגדרת הריון בסיכון,
בגלל גירוי יתר שחלתי ובגלל שהתחלתי את ההריון עם שני עוברים ואחד מת ובגלל שהיה לי דימום בתחילת שבוע 9.
אמרו לי לא להתאמץ.
אני לא בשמירה.
בעבודה אני לא מתאמצת, אבל יושבת 8-9 שעות. האם ישיבה ממושכת יכולה להיות בעייתית למצבי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנוחה? - תגובה
ד''ר אלי רימון07/05/2013שאלה זו יש להפנות לרופא המטפך המעודכן במצבך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מס' שאלות..טליה06/05/2013
בוקר אור אני בת 37 בשבוע 8 להריון ,תאומים רציתי לדעת איזה בדיקות עלי לעבור בטרימסטר ראשון (מלבד דם, שתן..US)? האם ניתן לצבוע את השיער?
ההריון הוא למעשה אחרי הזרעה, גירוי יתר שחלתי מאד קשה שעברתי במהלך האישפוז התחלתי להזריק קלקסאן 40 מ"ג ליום (נאמר לי על רקע גורמי סיכון : משקל 100 ק"ג, אבא בגיל 55 אחרי CVA , יש לו יתר לחץ דם..) ברצוני לדעת האם זה לא עלול לגרום דימומים? כמו כן האם קלקסאן מונע מתן אפידורל בלידה ? ואם אצטרך לעבור קיסרי האם יהיה עלי להפסיק ליטול?תודה מראש והמשך יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מס' שאלות.. - תגובה
ד''ר אלי רימון07/05/2013איזה בדיקות עלי לעבור בטרימסטר ראשון (מלבד דם, שתן..US)? פני לרופא מטפל
האם ניתן לצבוע את השיער? פני למכון טרטולוגי בהדסה עין כרם עם סוג הצבע שאת משתמשת
ברצוני לדעת האם זה לא עלול לגרום דימומים? קלקסאן בדכ לא גורם דימום
כמו כן האם קלקסאן מונע מתן אפידורל בלידה ?מפסיקים אותו 24 שעות לפני הלידה ואם אצטרך לעבור קיסרי האם יהיה עלי להפסיק ליטול? כן, 24 שעות קודם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידה מוקדמתיפעת04/05/2013
עברתי לידה מוקדמת עם תאומים בשבוע 23 עקב משפוך צוואר הרחם ופתיחה כמעט מלאה.
ההריון היה טבעי תאומים לא זהים.
הריון ראשון היה תקין וטבעי, ילדתי בשבוע 40 לידה טבעית.
מתי אפשר לנסות להרות שוב אחרי מקרה כזה?
מה הסיכוי שיקרה שוב פתיחה בשבוע מאוד צעיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה מוקדמת - תגובה
פרופ' יריב יוגב04/05/2013רצוי להמתין מספר חודשים
במהלך ההריון יש לטםל בפרוגסטרון ולהיות המעקב צמוד
רצוי הריון יחיד ולא תאומים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתח מומלץ?נעם03/05/2013
שלום,
באיזה שבוע כדאי לעשות בדיקת מי שפיר? האם זה נכון שכדאי כמה שיותר מוקדם? שבוע 16?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתח מומלץ? - תגובה
פרופ' יריב יוגב04/05/201317-19
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליית פתחמרים02/05/2013
שלום,
3 הלידות הראשונות שלי עברו בלידה רגילה. בלידה הרביעית הייתה לי שיליית פתח, ובעקבות דימומים והיפרדות שיליה הוכנסתי לניתוח וילדתי בשבוע 33 תינוקת פגה.
האם יש סיכוי שבהריון נוסף תהיה לי שוב שיליית פתח?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליית פתח - תגובה
פרופ' יריב יוגב04/05/2013כן. סיכוי גבוה יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רברוני02/05/2013
האם אתה יודע מה זה אומר - נלקחה פתולוגיה של שילה אבחנה פתולוגית: MULTIFOCAL CHRONIC VILLITIS ASSOCIATED WITH AVASCULAR VILLI SCATTERED FETAL VASCULAR ECTASIA LESIONS UNREMARKABLE MEMBRANES HYPERCOILED TRIPLE VESSEL CORD
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב - תגובה
פרופ' יריב יוגב02/05/2013אין משמעות לפרוש הממצאים ללא תיאור קליני שדל פרטי המקרה בגינם נשלחה בדיקת השליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



