מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נופלת בין הכסאותגלית09/11/2012
שלום,
אני נשואה 18 שנים. עד לפני כשנה מערכת היחסים שלנו היתה מערכת אלימה ומתעללת, התעללות מילולית, נפשית וכלכלית. נסיונות ההסבר שלי כל השנים לא עזרו, מה שעזר בסוף זה שהתפרצתי ואיימתי לעזוב. אז נפל לו האסימון והוא הסכים לבוא איתי לטיפול זוגי רגיל (לא במסגרת מרכז לטיפול באלימות במשפחה)
בעלי שינה את ההתנהגויות שלו....ללא ספק. אך מאחר והוא חונך על ברכי האלימות, ההשפלה, הזלזול באחר ובמיוחד לנשים, גסות הרוח וכולי....אני חוששת מאוד שהשינויים הם זמניים, ולכן קשה לי לתת אמון בו.
הוא מבחינתו סיים את הטיפול הזוגי, הוא סבור שעכשיו הכל בסדר, ונשאר לי רק לעבור את הפוסט טראומה שלי. אני מרגישה מתוסכלת ולבד בכל התהליך...ובנוסף המטפלת הזוגית אמרה לי שאני צריכה עכשיו לטפל בעצמי. אני אומנם עושה את זה, הולך למטפלת...אבל אני חשה שכל עוד הוא לא עובר טיפול אישי....חבל על הזמן שלי איתו.
אני ניסיתי להתקשר למרכז לטיפול באלימות , הם אמרו לי שאני חייבת לעבור דרך הרווחה בעיר שלי. אני לא רוצה לעבור את הפרוצדורה הזאת של להיות רשומה בעירייה וכולי.
אני זקוקה למטפל בתחום האלימות....שיוכל לטפל בי ואולי גם בנו, בכלים של אדם שמטפל באלימות, ולא בכלים של מטפל שמטפל בזוגות רגילים שחווים משבר. אני מרגישה מאוד לא מובנת, מתוסכלת...ולבד בכל התהליך.
למי אפשר לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נופלת בין הכסאות - תגובה
ד``ר מני מלכה09/11/2012הי גלית
לעניות דעתי את צודקת ברוב דברייך.
1. השינוי שחל הוא שינוי תחת סנקציה. בדיוק כמו שתלונה במשטרה גורמת לגברים להפסיק את האלימות הפיזית. זהו צעד ראשון אך לא מספיק. שכן רצוי שאדם ימנע מאלימות גם משום שהוא לוקח בחשבון את השפעותיה על הצד השני.
2. זה נכון שרצוי שכל אחד מהצדדים יטפל בעצמו (גם) בנפרד. מכיוון שהבעיה הבסיסית באלימות במערכת הזוגית, מקורותיה בחלקים הפגועים של האדם. חלקים שיש לטפל בהם
3. את צודקת שהטיפול ברווחה, יש לו מחיר של חשיפה. אלו שידם משגת יכולים לפנות למטפל\ת במגזר הפרטי. רצוי להמשיך את הקו שלפיו כל אחד מבני הזוג יטופל בנפרד, אצל מטפל אחר.
המלצה לי אלייך- אולי כדאי "להתווכח" עם החשש מהרווחה כי בסופו של דבר מדובר באנשי מקצוע שפוגשים לאורך שנים נשים וגברים וחבל לפספס את העזרה. אולי תגלי שהסבל שלך גדול מהחשש\בושה שכרוכה בהגעה לרווחה.
אינני יודע היכן את מתגוררת כך שאין באפשרותי להמליץ על מטפל פרטי
מני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
גלית09/11/2012תודה על התגובה.
סוף סוף יש מישהו שמבין אותי.
רציתי לשאול, האם התחושה שלי, שטיפול זוגי קונבנציונלי, לא מספיק למקרים של אלימות? כלומר, הכלים הרגילים לניהול קונפליטקטים בין בני זוג, האם הם יכולים להספיק למקרים כאלה?
היועצת הזוגית, וגם בעלי, לוחצים עליי לכיוון של להתחיל לחיות את חיי, ולא להתרכז בו כל הזמן, לא לבחון אותו במיקרוסקופ. אני חשה שחיי בהקפאה, אני לא מסוגלת להתעסק בשום דבר אחר...אני לא רוצה לפרק את מערכת הנישואים הזאת אבל אני חשה שמשהו כאן מאוד לא תקין. מאחר ואני זאת שבהקפאה ובסוג של בחינה מתמדת של הדברים, בעלי רומז שאני המעורערת, החלשה, עם האופי הלא תקין. הוא טוען שהוא השתנה....הוא ממשיך את חייו כרגיל, ובגלל שאני קפואה במקום בגלל המצב, אני הלא בסדר , וזאת שצריכה פשוט להנות מהפירות של השינוי ולהמשיך את חיינו הזוגיים. וכל זה מבלי שהוא קיבל טיפול אישי אלא רק עברנו תהליך זוגי שבו הוא למד לכבד אותי, ולהבין סוף סוף שיש כאן אדם ...ושיש לי זכויות ורצונות ורגשות.
בעלי גדל בבית שבו לא לימדו לכבד, היתה הרבה גסות, ביקורת, דריסה, מניפולציה....הוא הפנים את המסרים האלה והפך אותם ללגיטימיים, כי הרי הוא ינק את זה מגיל אפס. אותי זה מוציא מהכלים, כשהוא ישר חוזר לדפוסים האלה כשהוא כועס על הילדים, למשל, וישר שולף משפט כמו, אני אשים לך פלפל חריף בפה. וכולי. מבחינתו זה חינוך, הוא באמת לא מבין מה לא תקין בזה. ואני יוצאת כאן הפסיכית.
מה לעשות?
האם טיפול אישי עבור עצמי, יכול להספיק במקרה הזה?
הכי מרגיז אותי שאני הייתי הקורבן של האלימות וחוסר השפיות, ואני עכשיו יוצאת הלא שפויה בגלל שאני רוצה לתקן את המצב.
דרך אגב אני גרה בתל אביב...אשמח לקבל המלצה למטפל בתחום.
תודה רבה על ההתיחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!!!!
גלית10/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
חובת דיווח על אישה מוכה- שכנה
בן זוג דוחף אותי במהלך ריבים לעיתים רחוקות
זוגיות קצרה ותחושות של איום ושל פחד
ויכוח שהדרדר לקללות וצעקות ואלימות פיזית
אלימות של נשים כלפי בני זוגן
בעל אלים מילולית- התייעצות
מה המניע לאלימות- בירור
התייעצות בנושא התעללות נפשית
התייעצות-לגבי התנהגות בנישואים
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

