שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    רוני
    05/10/2008

    שלום רב, אני בן 15 ויש לי שאלה, כל שנה בתקופת החגים, בעת ארוחות החג, ההורים שלי מתחילים להתווכח ולריב. זה מאוד מפריע לי, מבייש אותי ליד האורחים, והורס את החג. ברצוני לדעת מדוע דווקא בחגים זוגות מתחילים לריב. הרי זוהי דווקא תקופה כיפית, לא? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לרוני

    ד''ר הדס גולדבלט
    05/10/2008

    שלום רוני,
    אכן חגים נחשבים במובן מסוים לכיף, אולם במשפחות רבות זו דווקא תקופה של "סיר לחץ" - בעוד שבמהלך השנה ניפגשים בערב וקצת בבוקר - בחגים נמצאים ביחד מספר ימים. יש בני זוג שהשהייה הזו מלחיצה אותם כי קשיים שונים צפים ומתעוררים כשנמצאים ביחד ולא יכולים למצוא מפלט בעבודה או מחוץ לבית.
    במשפחות רבות הנושא של המשפחה המורחבת הוא גורם למתח - עם מי לחגוג ועם מי לא לחגוג? יש מתחים בין גיסים, בין כלות וחתנים לבין החותנים והחמיות...
    חגים הם גם מקור להוצאה כספית גדולה - בגדים, מזון ומתנות -ומי שמצויים במצב כלכלי דחוק עלולים להיות במתח מסיבה זו.
    אין לי מושג מה מאפיין את משפחתך ואת מערכת היחסים בין הוריך, ומה הרקע למתחים ולמריבות ביניהם דווקא סביב שולחן החג. נתתי לעיל מספר הסברים אפשריים, גם אם לא בהכרח מתאימים למשפחתך - כי כאמור, אין די מידע על אודותיה.
    מה שברור, אין סיבה שאתה תיקח תפקיד ותתפשר או תתווך בין הוריך במריבותיהם (גם אינך מציין שעשית זאת ו טוב שכך). מותר לך, עם זאת, לומר להם לאחר אירוע מעין זה או לפני בוא האורחים, כי אתה חש נבוך ומבוייש כשהם רבים כך בנוכחות האורחים ובנוכחותך, ומבקש שינהלו את ענייניהם בפרטיות, במקום ובזמן אחר.
    שנה טובה ונעימה לך ולמשפחתך,
    הדס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו