החוק היבש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • החוק היבש
    נתי
    09/03/2009

    מה אומר החוק היבש שגבי אם שמדי פעם, כשהילדים ממש מרעישים ומרגיזים, מפליקה להם סטירה? אני יודע שכשאני הייתי ילד זה קרה לי לא מעט, והכל בסדר- אני לא ילד מוכה ולא התעללו בי. השאלה אם בימינו זהו המצב, או שאם הילד הולך למשטרה בגלל סטירה אחת "בלבד", יש סיכוי שאיזשהוא דין ימוצה עם ההורים? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החוק היבש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אל נתי

    ד''ר הדס גולדבלט
    09/03/2009

    החוק היבש אוסר על הפעלת כוח פיסי על ילדים בכל תדירות ועוצמה. כך, גם סטירה נכללת בחוק היבש כאלימות. האם יש סיכוי שדין כלשהו ימוצה עם הורים שילדם התלונן על כך שסטרו לו? יש סיכוי.
    השאלה היותר עקרונית כאן, מדוע שילד ילך למשטרה להתלונן על סטירה שקבל? במקרים רבים מצב זה מתרחש כאשר בין הילד (מתבגר? צעיר יותר?) להורים יש מערכת יחסים לא טובה, או בין הילד להורה שנותן סטירה, והילד לומד שניתן לאיים על ההורה בתלונה נגדו, אם יפעיל כוח פיסי כלפי הילד. והילד צודק - ניתן לפתור עימותים גם ללא אלימות ("רק סטירה"). אולם אם נוצר מצב בו ילד מאיים על הוריו שיתלונן נגדם - זו נורת אזהרה להורים, שיש מקום לבחון את מערכת היחסים והאמון עם הילד.
    לפיכך, הכי טוב לפנות לייעוץ: 1) כדי ללמוד כיצד להתמודד עם ילדים והטלת משמעת עליהם ללא אלימות;
    2) כדי לשפר את מערכת היחסים במשפחה.
    חבל להגיע למצבים שהמשטרה מתערבת בהם!
    לבסוף, יש הרבה מצבים שבזמנו לא נחשבו להתעללות בילדים פשוט - כי לא היתה מודעות חברתית לכך ולא היה חוק שהגדיר מהי אלימות כלפי ילדים. לפיכך, אתה לא חווית את עצמך כילד מוכה, אולם היום - פני הדברים שונים.
    בברכת שלום וחג שמח,
    הדס גולדבלט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו