אלימות מדור לדור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אלימות מדור לדור
    שני
    28/10/2007

    שלום,
    גדלתי בבית אלים מאוד. בילדותי ספגתי אלימות פיזית, אלימות מילולית, הזנחה רגשית וחוסר קיצוני בחום, אהבה וסבלנות.
    היום אני בת 31, ונדרשת בעצמי לשאלת הילדים- להביא או לא להביא?
    ידוע לי כי רוב רובה של ההורות נעשית על "טייס אוטומטי", באופן אינטואיטיבי, ובהתאם לדפוסים שנטבעו באדם מילדות. מכיוון שהדפוסים שדבקו בי הם כל כך קשים, הגם שעברתי טיפול פסיכולוגי ארוך ומוצלח, אני מפחדת שבשעת אמת, עם כל הלחץ והטירוף שבגידול ילדים, יצאו ממני החוצה המפלצות ההן, ובעצם אהפוך לסוכנת של סבל ואומללוות, נשאית של הפתולוגיה המשפחתית מדור לדור.
    שאלתי: האם יש סטטיסטיקות שמראות איזה אחוז מהילדים המוכים הופכים להורים מכים? האם יש שוני בין גברים לנשים? ועוד שאלה קצת אישית: האם כל אחד חייב להיות הורה? אולי יש אנשים שהאינטרס הציבורי הוא שלא יהיו להם ילדים (כמוני למשל)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלימות מדור לדור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברה בין דורית של אלימות

    ד''ר גיא אנוש
    28/10/2007

    מיכל שלום,
    אין הורים מושלמים.
    כל ההורים עושים טעויות. לפעמים כהורים אנו כועסים מדי או סלחנים מדי, חונקים מדי מתירנים מדי. האלמנט החשוב הוא לשים לב להתנהגותנו, ולהתנהגות הילדים, וכאשר אנו תופסים את עצמנו בהתנהגות חריגה, לעצור ולשאול את עצמנו, ואולי את בן הזוג - מה אנו יכולים לשנות. כאשר התנהגותו של הילד או הילדה חריגה - גם אז ישנה אחריות מסוימת עלינו כבהורים, וזה הזמן לעצור ולשאול איפה אנו טועים.
    נכון שיש למידה אוטומטית של דפוסי התנהגות והעברה בין דורית של התנהגות בעיתית ואף של אלימות. אולם, מצד שני את מתארת כיצד עברת טיפול פסיכולוגי, ואת ללא ספק בעלת מודעות עצמית גבוהה וביקורתית מספיק כלפי עצמך כדי לזהות את אותם מקרים בהם כאמא תעשי טעויות. ואם אינך בטוחה - ונראה לך שאת בכיוון לא נכון לאורך זמן - ניתן לפנות לייעוץ. קשה לי להאמין שתהפכי לסוכנת של סבל ואומללות עם כל כך הרבה אכפתיות.

    לגבי שאלתך האחרונה - אני לא מאמין שישנו כזה דבר "אנשים שהאינטרס הציבורי הוא שלא יהיו להם ילדים " - צר לי לאמר לך אך אמירה זו מזעזעת אותי יותר מסיפורך - היא מתאימה למשטרים אפלים המנסים לקבוע מהי טובת הגזע או המדינה ולהשתלט על חינוך הילדים למען הכלל - לא למען עצמם או למען הוריהם. ישנם מקרים נדירים, קיצוניים וקשים, שלמען טובת הילד יש להרחיקו מהוריו - אך מהאופן בו את מודאגת, ברור לי שלא בך מדובר.

    בהצלחה ובעיקר - בהנאה ובכיף בהורות, זהו מפתח להורות טובה,
    גיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, גיא

    שני
    29/10/2007

    אתה צודק שזה לא "אינטרס ציבורי", זאת היתה בחירה טיפשית של מילים. התכוונתי לאינטרס האישי שלי, בתור מי ששוקלת להביא ילד לעולם. (והאינטרס של הילד האופציונלי). אני יודעת שכשאני מביטה לאחור על ילדותי, היה שם כל כך הרבה סבל, שעדיף שלא היתה. המחשבה שמישהו ירגיש כך (או משהו קרוב לזה) בקשר אלי- מצמררת אותי.
    וזה נכון שעכשיו אני נשמעת שקולה ומודעת לעצמי, אבל תאמין לי שכשאני בלחץ, התגובות האוטומטיות שלי הן כוחניות וחסרות סבלנות.
    בעצם, השאלה שלי היא יותר רחבה: האם לדעתך ומנסיונך, מי שלא קיבל בילדותו את התשתית המתאימה של אהבה, הגנה וביטחון, יוכל (בעזרת עבודה פסיכולוגית נמרצת) לקבל גישה אמיתית, מלאה, למשאבים כמו חום, אהבה ללא תנאי, שמחת חיים, אופטימיות, שלווה וכיו"ב.
    אולי זה לא קשור ישירות לנושא הפורום, אבל זה נושא שמעסיק אותי מאוד, ואשמח לשמוע את התייחסותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ניתן לשנות דפוסים נלמדים?

    ד''ר גיא אנוש
    29/10/2007

    מיכל שלום, התשובה בקצרה היא בהחלט כן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו