פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשד לקושינג בכלבה
    סיון
    16/07/2009

    שלום רב,

    אימצתי כלבה נטושה שנמצאה במצב רע מאוד עקב דמודקס חמור שלא טופל.
    היא התאוששה יפה אך במהלך 10 החודשים שהיא אצלי חזר הדמודקס כבר פעמיים ולאחרונה חמור ביותר.
    כיום היא בת כשנה וחצי. כפי הנראה בולדוג צרפתי מעורב עם בוקסר.

    הרופא המטפל אמר שהסימפטומים מתאימים לקושינג-
    תמיד היתה שותה כמויות גדולות של מים וכן הטלת שתן מרובה, בחודשיים האחרונים גם החלה להתנשף בכבדות לא רגילה. המשקל עלה והיא לא מעוניינת במשחקים או פעילות גופנית כמעט.

    רציתי לקבל איזו הערכה בנוגע לעלות אבחון קושינג- הבנתי שבאמצעות בדיקות דם.

    אשמח לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לקושינג בכלבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון קושינג

    ד''ר סמדר טל
    18/07/2009

    סיון שלום,

    רק הרופא הווטרינר של יכול לתת הצעת מחיר לאבחון מחלה. עלויות האבחון כוללות הרי את הבדיקות שנעשו, בדיקות דם כלליות וכן בדיקות דם הורמונליות ספציפיות למחלת קושינג. כך או כך, במקרים של חשד אין מנוס מביצוע הבדיקות הנחוצות.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב פודל
    רותם
    16/07/2009

    שלום
    יש לנו כלב מסוג פודל מעורב (עם טרייר) כבן שבע. בעבר עבר ניתוח להוצאת בלוטת שומן מהזנב. בשבוע האחרון הוא ישן הרבה, אך עדיין אוכל והיציאות תקינות. כמה פעמים הוא כבר התחיל לרעוד ובעיקר ברגל השמאלית (האחורית), וכשנוגעים לו בנקודה מסויימת ברגל הוא רועד עוד יותר ונראה שכואב לו. מה זה יכול להיות?
    תודה, עדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב פודל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים

    ד''ר סמדר טל
    18/07/2009

    עדי שלום,

    בדיוק כמו באנשים ייתכנו לכאבים סיבות רבות- טראומה, זיהום, דלקת פרקים, גידול, נזק עצבי ועוד.
    ללא בדיקה וטרינרית לא ניתן להגיע למענה מקיף לשאלתך שכן הטיפול בכל אחת מהאפשרויות שהעליתי שונה.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידולים שונים
    אינקוגניטו
    16/07/2009

    שלום,
    לפני כמה זמן התחלתי לגדל כנרים העברתי אותם לכלוב גדול יותר,נתתי להם מקלות כאלה לאכילה במיוחד בשבילם ועוד אוכל שמיוחד להם ולתכונים מדי פעם שמתי להם גם תפוח עץ וחסה,דאגתי להשים את הכלוב במקום שאין בו שמש ישירה שמוצל רוב הזמן ושלא יורגש בו רוחות פרצים,הדבר המוזר זה שלאחר כחודש פתאום הופיע לכנר אחד כמו מעין גידול בעין ולאחר כמה זמן לעוד כנר גידול כזה ברגל ועוד אחד גידול ברגל הפרדתי את הכנרים האלה מהקבוצה,הייתי שמח לדעת מה הסיבה של הגידול הזה?האם זה מחסור בשמש? מחסור של ויטמנים? מה אפשר לעשות נגד זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידולים שונים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כנרים

    ד''ר סמדר טל
    18/07/2009

    לאלמוני שלום,

    אני ממליצה שתפנה לפורום העוסק בחיות אקזוטיות כדי לקבל מענה על שאלותיך.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת עור לרועה גרמני גור גזעי
    אילאי
    16/07/2009

    שלום לכולם,

    יש לי כלב רועה גרמני - גור בן 9 חודשים.
    לפני שבועיים אני ומשפחתי טסנו לחו"ל והכלב נשאר בבית תחת השגחה של חבר .
    הוא מטופל באופן מסור, אולם עד לפני הנסיעה ובעיקר בימים האחרונים הכלב החל מתגרד באופן אינטנסיבי משיר שיער ופוצע את עצמן עד כדי דימום במספר אזורים בגוף.
    האם מדובר בפרעושים (יש לו קולר לטיפול בקרציות) ?
    הוטרינר טוען שזה התחיל מפרעושים ועבר לבעיה אלרגתית או מחלה.

    הוטרינר מבקש 700 ש"ח עבור הטיפול.
    מה ניתן לעשות כטיפול חירום מידי כדי להקל על המצב ולמנוע החמרתו עד אשר נשוב לארץ ?

    תודה לעוזרים !


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלרגיית עור

    ד''ר סמדר טל
    18/07/2009

    שלום,

    מלבד הקרחות והאדמומיות קשה לדעת מה בדיוק קורה בעור הכלב רק מתמונה.
    מובן שאם הכלב חשוף לפרעושים יש לטפל בשלב ראשון באמפולה נגד פרעושים, אולם במקרים של גירוי עור ניכר דרושים טיפולים נוספים. במידה שהעור ניזוק במידה ניכרת ייתכן צורך בטיפול אנטיביוטי, במקרים שבהם הבעיה אכן אובחנה כאלרגיה ולא כבעיית עור טפילית ייתכן צורך במתן אנטיהיסטמינים וסטרואידים.

    גם בזיהומים משניים של העור יש צורך בטיפול ובאבחון בהתאם. כך או כך, אם הכלב מתגרד עד זוב דם, הוא חייב טיפול וטרינרי וטיפולים ארעיים יכולים לאפשר את הידרדרות המצב.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון לחתול - גור מסוג פרסי
    רחלי
    15/07/2009

    שלום רב!

    ברשותי חתול פרסי גור בצבע אפרסק בן חודשיים וחצי. הוא איתי כבר חודש ומתנהג למופת. יש לו ארגז צרכים והוא עושה את צרכיו בארגז מהיום הראשון שאצלי ומעולם לא עשה את צרכיו במקום אחר . הוא אוכל מזון לאונרדו סופר פרימיום ושותה מים טריים. החתול כמעטו ולא ע ושה מיאו. היום לראשונה מוקדם בבוקר שמעתי אותו עושה מיאו והוא נכנס לתוך המזנון ועשה שלולית של פיפי (צבע בהיר כמעט ללא ריח) . לאחר כמה שעות עשה שוב פיפי במקום אחר וגם ילל. חשוב לציין כי לא שונה מיקומו של הארגז והחתול רגיל לארגז ולחול שבארגז ולא שמתי שום דבר בסמוך לארגז, קרי, הכל נשאר כמו מהיום הראשון שהבאתי אותו. הייתי אצל וטרינר ונאמר לי שיכול להיות בעיה בדרכי השתן כמו כן נאמר לי ששלפוחית השתן שלו גדולה מידיי והמשך הטיפול הוא בדיקת שתן שאני עדיין לא הצלחתי לבצע כי לא עשה פיפי כבר כמה שעות ואף לא בארגז. כמו כן נאמר לי שיכולה להיות בעיית התנהגות.

    וטרינר אחר שבדק את החתול אמר שיכול להיות שיש לו קריסטלים והוא יכול למות.

    הוטרינרית לא הסכימה עם הוטרינר ואמרה שאין קריסטלים בגיל כזה ואם יש ממש נדיר והיא לא חושבת שיש לו.

    אני לא יודעת מה לעשות מאחר ואף אחד לא נותן לי תשובה חד משמעית.

    דבר נוסף: כמה חיסונים של מרובעת צריך לעשות כי אחד אומר לי 2 והשני 3. אני מבולבלת מאוד ודואגת. עזרי לי בבקשה.

    תודה מראש.054-3453175


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון בעיות בגור חתולים

    ד''ר סמדר טל
    18/07/2009

    רחלי שלום,

    צר לי לשמוע שאת חשה מבולבלת כל כך. לווטרינרים שונים יש דעות שונות ומאחר שרפואה וטרינרית אינה מדע מדויק ניתן לשמוע חוות דעת שונות.

    בנוגע לחיסונים נהוג בחתולים לחסן בין פעמיים לשלוש פעמים. כלומר, חלק מהמרפאות בארץ נוהגות משטר של שני חיסונים וחלק של שלושה. לאחר מכן נהוג לחסן אחת לשנה בחיסון מרובע כחיסון דחף.

    בנוגע לעניין השתן, מובן שזה לא נורמלי שחתול בגיל כזה לא ייתן שתן יום שלם. חשוב כמובן לפסול את האפשרות שהוא נתן שתן באזורים אחרים בבית מבלי שהבחנת בכך. כפי שנאמר לך הבעיה יכולה להיות התנהגותית או בעיית שתן- במקרים אלו ייתכנו בעיות אנטומיות או תפקודיות מולדות. במידה שקיים חשש לבעית שתן ניתן להקל על דיגום השתן באמצעות חול וטרינרי מיוחד שאינו סופג שתן ומגיע עם מבחנה לצורך דיגום.

    קריסטלים בשתן כתוצאה מתזונה לקויה לא מתרחשים לרוב בגורים כה צעירים, אולם בעיות שתן כתוצאה מהרעלה או פגם מולד בהחלט ייתכנו.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת עיניים - צריך עזרה
    יניב
    15/07/2009

    שלום
    יש לי בולדוג צרפתי בן 3 חודשים, היום הבחנתי כי באחת העיניים שלו (באופן חריג - היה תקין לפני כן) העור שמגן על העיין כאילו נסגר עליה במקצת, כן הוא היה אדום ונראה לי כמו חשש לדלקת עיניים, חשוב לציין שאין כל הפרשות מוזרות מהעיין!!!, האם זו בעיה? ואם כן איך ניתן לטפל בזה? האם ניתן להשתמש בטיפות עיניים של בני אדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת עיניים - צריך עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת עינים

    ד''ר סמדר טל
    15/07/2009

    יניב שלום,

    עליך לקחת את כלבך לבדיקת עיניים אצל וטרינר. כאשר יש דלקת חד צדדית חשוב לפסול אפשרות של כיב, ובכלל יש לפסול נוכחות של מחלה סיסטמית.

    הווטרינר יוכל להמליץ לך על התכשיר המתאים לכלבך (חלק מהתכשירים הם וטרינריים וחלק הומניים והם ניתנים בהתאם לגורמי המחלה החשודים).

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתם בעין
    מורן
    14/07/2009

    שלום!
    יש לי חתולה בת 3.5 שנים. לפני מספר ימים הבחנתי בהופעת כתם חום בתוך עינה, הנראה כמו נקודת חן קטנה. אני מאוד חוששת שמדובר בסרטן. מה זה יכול להיות ובמידה ואכן מדובר בסרטן, כיצד ניתן לטפל בזה.
    אודה לך מאוד על תשובתך,
    בברכה, מורן.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתם בעין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתם בעין

    ד''ר סמדר טל
    15/07/2009

    מורן שלום,

    כתמי פיגמנט בעין לאו דווקא מעידים על מחלה כלשהי, ובמקרים אחרים העין משמשת צוהר שבאמצעותו ניתן לאבחן בעיות שונות.

    במידה שהכתם שאת רואה חדש, ניתן לבדוק את העיניים אצל וטרינר באמצעות אופתלמוסקופ. במקרים של גידולים סרטניים הגידולים משנים את גודלם , בעלי ממד עומק וייתכנו להם השפעות נוספות על מראה העין. אין בכך לומר שנקודת פיגמנט זו בעלת אופי בעייתי כלשהו, אולם יש לאבחן זאת בבדיקה וטרינרית. ייתכן מאוד שמדובר בכתם פיגמנט לא מזיק, כמו נקודת חן.

    במקרים שבהם אכן מאבחנים סרטן, נהוג לטפל בניתוח או בטיפול כימותרפי, בהתאם לסוג הגידול ולמצב החיה.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורי חתולים
    אני
    13/07/2009

    יש לי 3 גורי חתולים בני 6 שבועות, הם מלאים בפרעושים ובקרציות, מה אפשר לתת להם?(ואל תפנו אותי לוטרינר)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גורי חתולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בפרעושים בגורים

    ד''ר סמדר טל
    15/07/2009

    שלום לך,

    רוב החומרים נגד טיפול בפרעושים מיועדים לגילאים של 8 שבועות ויותר. חשוב להסתכל על התכשיר על מנת לוודא.

    במקרים של פרעושים בגורים צעירים ניתן לרסס תרסיס פרונטליין על מטלית ולנגב בה את החתולים. אין לרסס גורים קטנים כל כך ישירות בחומרים נגד פרעושים.

    האם אתה בטוח שיש להם קרציות ולא רק פרעושים? אם כן, בגיל צעיר כזה מומלץ להסיר את הקרציות ידנית. חשוב להסירן כולל הרגליים במידה שהן דבוקות לחתול. שימוש במעט אלכוהול על צמר גפן יכול לסייע בשחרורן.

    בכל מקרה, הגורים יצטרכו להגיע לווטרינר לטיפול נגד תולעים ולבדיקה כללית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב זקן עושה צרכים בבית
    קטיה
    13/07/2009

    שלום הפודל שלי בן 16 שנה. הוא כבר לא שולט בצרכיו. ניסינו תיתולים אך הוא מוריד אותם. בדקנו אצל הווטרינר ואין לו סכרת, הוא לא עולה במשקל ויש לו תיאבון בריא אבל הוא שותה הרבה מאוד מים. ניסינו לתת לו אנטיביוטיקה בהמצלת הוויטרינר אבל זה עזר רק באופן זמני. חוץ מהקושי שלו לעלות במדגות הוא הולך בסדר. חוץ מהעובדה שהוא עושה את צרכיו בבית הוא די בסדר ואנחנו מתקשים להחליט להרדים אותו כי אנחנו אוהבים אותו מאוד. האם ניתן לחשוב על פתרון כלשהו?
    תודה מראש
    קטיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב זקן עושה צרכים בבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי שליטה על מתן שתן

    ד''ר סמדר טל
    15/07/2009

    קטיה שלום,
    אני מבינה מתיאורך שהכלב אינו שולט רק במתן שתן. במקרים אלו יש להבחין בין בעיה כללית בגוף (כמו סוכרת), בעיה בדרכי השתן (כמו דלקת או אבנים) ובעיה בשליטה בסוגרים.

    הטיפול בכל מקרה שונה, במידה שטרם בוצעו בדיקות שתן מוטב לעשותן. אם הכלב סובל מדלקת, הדבר יכול להקשות על שליטה במתן שתן ולגרום לשליטה מרובה- במקרים כאלה הטיפול תלוי בגורם לדלקת ויכול לכלול מזון מיוחד ואנטיביוטיקה.

    מלבד סוכרת יש מחלות אנדוקריניות (הורמונליות) נוספות היכולות לגרום למתן שתן מרובה. האבחון שלהן קשה יותר וכולל בדיקות דם שונות המבוצעות כאשר חושדים באחת מהן.

    כאשר ישנה היחלשות של הסוגרים ניתן לתת תרופות מסוימות המחזקות את הסוגר, כמו למשל פניפרופנולאמין, במינון המומלץ הווטרינרי.

    אני מקווה שתוכלו לאבחן את הגורם לקשיי השליטה של כלבכם וליהנות ממנו משנים רבות נוספות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול אנטיביוטי

    ד''ר סמדר טל
    15/07/2009

    ברצוני רק להוסיף שבמקרים של דלקת בדרכי השתן הטיפול האנטיביוטי יכול להיות ממושך מאוד.

    אם טיפול ראשוני באנטיביוטיקה עזר מעט מוטב לבצע בדיקות נוספות בכיוון זה, כמו אנליזת שתן ובדיקת תרבית ורגישות לשתן כדי לבחור את האנטיביוטיקה המתאימה ביותר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב עם בעיה במערכת העצבים
    שוש
    13/07/2009

    שלום רב, לפני כשבוע הכלב שלנו בן ה 11 התעורר בבוקר ללא יכולת לעמוד על רגליו באופן יציב מתנודד ורועד. הוזמן וטרינר הביתה שנתן לו טפול חירום נגד הרעלה ואינפוזיה לוריד. מצבו השתפר אך עד היום הוא אינו יציב על רגליו. הוא אוכל רגיל ובגדול מתפקד אבל הוא לא אותו כלב עליז כקודם. אציין שלא היו לו מחלות כלשהן מעולם, והוא כן סובל מפרעושים שאנחנו לא מצליחים להשתלט עליהם. הוא עדיין לא ממש יציב, ולפעמים מתנודד. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב עם בעיה במערכת העצבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב עם בעיה

    שוש
    15/07/2009

    שלום,
    בינתים השתפר מצבו של הכלב, לקח משהו כמו שבוע ורואים שהוא מתחיל להתאושש. רק מה שמסקרן אותי הוא מה יכל היה להביאו למצב הזה? ייתכן שזה סוג של הרעלה? חשוב לי לדעת כדי לנסות למנוע אפשרות כזו בעתיד. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולשה ורעד

    ד''ר סמדר טל
    15/07/2009

    שוש שלום,

    במקרים כאלו קשה לדעת בוודאות מה הגורם לבעיה. סימנים עצביים כמו שאת מתארת יכולים להיגרם ממגוון גורמים הפוגעים במערכת העצבים. גורמים אלו יכולים לכלול רעלים, מחלה בגוף, זיהום, מכת חום, הכשות נחש ועוד.

    במידה שלא בוצעו בדיקות, מומלץ לבצע בדיקות דם כדי לראות שתפקודיו של הכלב תקינים- לרבות כבד וכליות, ולוודא שאינו סובל ממחלת רקע כלשהי.

    החלמה מהירה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתם ורוד בשפה
    רוזי א.
    12/07/2009

    יסמדר שלום ,

    ש לי סמויידית בת 5, משוש חיינו
    עם שפתיים שחורות
    ופתאום הבחנתי, בעת שצחצחתי לה שיניים,
    שמקטע קטן (2 ס"מ) בשפה
    השחורה למהדרין שלה, נהיה ורדרד.
    אני לא יכולה להשבע שזה לא היה ורוד קודם.

    האם זה תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתם ורוד בשפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דה פיגמנטציה

    ד''ר סמדר טל
    12/07/2009

    רוזי שלום,

    את מתארת דה-פיגמנטציה של העור באזור השפה. לאובדן הפיגמנט בעור יכולות להיות סיבות רבות, חלקן חסרות משמעות רפואית וחלקן בעלות משמעות- צלקת, נגע בעור, מחלות עור- למשל ויטיליגו, ועוד.

    מוטב להראות את הכתם לווטרינר בביקור הבא וכן לעקוב אחרי הגודל שלו ולראות שמא מופיעים כתמים דומים באזורים נוספים בגוף, בעיקר באזור מפגש עור ורירית כמו שפתיים, חוטם ועפעפיים.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעי סרט
    עדי
    11/07/2009

    הכלבה שלנו עשתה צרכים בבית, ובצואה היו תולעים שנראות כמו אורז- תולעי סרט.
    בנוסף, הכלבה שיחקה באותו היום עם הגור של השכנים- האם זה אומר שהוא נדבק?
    כמו כן לאחר שבוע בעת ישיבה על הספה עלתה עליי תולעת. האם זה אומר שנדבקתי?

    מה צריך לעשות בכדי לטפל בכלבים עצמם ומה לגבי טיפול בשבילי ובסביבת הבית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תולעי סרט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעי סרט

    ד''ר סמדר טל
    12/07/2009

    עדי שלום,

    ההדבקה בתולעי סרט נגרמת מבליעה של פרעושים נגועים.

    יש לטפל בחיות השונות נגד פרעושים ונגד תולעים. על פי רוב, בכל כלב או חתול הנגוע בפרעושים תהיה נגיעות מסוימת בתולעים ובכך נהוג לטפל באופן מניעתי מדי כחצי שנה.

    מגע פיזי בתולעת כשלעצמו אינו מסכן מפני הדבקה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה בדכאון
    תמי
    11/07/2009

    יש לנו כ4 חודשים כלבה בת 6 ח' בורדור קולי. עד לפני שבועיים הייתי בכפר בבית הורי הכלבה הייתה אנרגטית מלאת חיים ,טרפה את האוכל "ודרשה" מכולם לשחק איתה הרבה.
    עברתי לפני שבוע לדירה בעיר ואחרי יומיים הור הביאו אלי אותה. ומאז כ4 ימים היא כמעט לא אוכלת, בוכה, לא רוצה לשחק,ובעיק מפוחדת מכל רשרוש, רוב הזמן זנב למטה. והיום אף הקיאה כמה פעמים.
    לשלתי : אם זו הסתגלות לכמה זמן לצפות?
    * אם זה דכאון מה עושים?
    אם אחזיר אותה לכפר אני לא אהיה איתה ואז שוב היא עצובה.
    *מה עושים? ( ליבי דואב)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבה בדכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות

    ד''ר סמדר טל
    12/07/2009

    תמי שלום,

    ראשית עליך לקחת את הכלבה לווטרינר ולוודא שהיא איננה חולה. הקאות ודיכאון יכולים לנבוע ממחלה ממשית ולאו דווקא להיות משויכים למעבר. כמו כן, חרדה יכולה להגדיל את רגישות הפרט למחלות שונות.

    הסתגלות של כלב לסביבה חדשה יכולה להיות קשה וממושכת. יש לנסות להקל על הכלבה כמה שיותר ולספק לה שגרה מוכרת. אין להכריח אותה או לאלץ אותה לעשות דברים שהיא חוששת מהם. במקרים מסוימים של חרדה נהוג אף לטפל בתרופות נוגדות חרדה במקביל לטיפול התנהגותי, אולם לפני כל אלה מוטב לפנות איתה לווטרינר לבדיקה ולקבלת חוות דעת רפואית.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה אפורה גדולה
    סיגל
    10/07/2009

    בחצר הבניין שלנו במרכז תל אביב יושבת כבר שבוע חתולת בית אפורה גדולה עם סרט שחור לצוואר. נראית בריאה, שמנה, אולי אפילו בהריון. שאלנו וטרינרים בסביבה ולצערנו לא מצאנו את בעליה. אנחנו (משפחה עם שלושה ילדים) מאכילים אותה ומחליפים לה מים מידי יום. מכיון שאנו חסרי ניסיון עם חתולים רצינו לשאול אם יש סכנה במגע איתה ומה צריך לבדוק לפני שניתן להכניס אותה הביתה. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה אפורה גדולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בחתולה

    ד''ר סמדר טל
    12/07/2009

    סיגל שלום,

    במידה שהנכם שוקלים להכניס את החתולה לביתכם מוטב שתקחו אותה להסתכלות וטרינרית. על פי רוב אין סכנה במגע עם חתולים בריאים. מוטב לטפל בה נגד פרעושים ותולעים מכיוון שאלו נפוצים אף יותר בחתולים השוהים בחוץ.

    נוסף על הפנייה לווטרינרים אני ממליצה לפרסם תמונה שלה בפורומים רלוונטיים באינטרנט או לתלות מודעות במקומות המתאימים לכך. תמיד קיים סיכוי שיהיה לחתולה שבב או שיש לה בית, ולכן כדאי לעשות מאמץ לאתר אותו.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון יבש לכלבים
    שרית
    10/07/2009

    שלום,
    כלבי בן השנתיים די רזה, לא רואים את זה בגלל הפרווה אבל מרגישים בבירור את עמוד השדרה שלו והייתי רוצה שישמין קצת. הוא לא מתלהב מאוכל יבש, יש לו אוכל חופשי כל היום והוא אוכל מעט מאוד. אני מתלבטת כבר הרבה זמן האם להעביר אותם למזון ללא דגנים כמו אוריג'ן אך שמעתי דעות מעורבות בנושא.
    זהו מזון בעל אחוז חלבון מאוד גבוה 40+ ורציתי לדעת אם זה יכול לגרום לבעיות בכליות או לשלשול דמי. כמו כן, ברצוני לדעת האם מזון בעל אחוז חלבון גבוה יכול לגרום לכלב שלי להשמין קצת.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מזון יבש לכלבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב רזה

    ד''ר סמדר טל
    12/07/2009

    שרית שלום,

    ראשית לפני כל שינוי בתזונה יש לבדוק האם ישנה סיבה רפואית לרזון של כלבך- למשל בעיות ספיגה, מחלות מדכאות תאבון וכו'. במידה שכלבך בריא וזהו מבנהו הטבעי אין כל סיבה לפטם אותו. כך למשל כלבי רוח הם גזעים שרזים מאוד מטבעם.

    איני יכולה להתייחס למוצר המזון המסוים שכתבת לגביו, אולם מובן שבמקרים של בעיית כליות דיאטה עתירת חלבון יכולה להכביד על הכלב.

    התייעצי עם הווטרינר שלך לגבי המזון שאת נותנת לכלבך ולגבי משטר ההאכלה המתאים לו.

    כמו כן, כדאי לשקול כל כלב מדי חודש כדי לאתר תמורות במשקל.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום