מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בבקשה תשובתךשרית25/04/2009
שלום,אינני יודעת אם תוכלי לעזור לי בשאלתי אך אשמח אם תוכלי לשפוך לי מעט אור על מות הכלב שלי..
היה לי כלב מסוג פקינז שנפטר לפני שלושה חודשים), במותו היה בן 14..
הייתי שמחה אם אולי לפי הסימפטומים שאתאר לך תוכלי לפחות לשער ולהגיד לי ממה הוא מת כי הוטרינר שלנו הניח הנחה מוטעית. אז ככה..
הוא היה כלב בריא כל 14 שנותיו הוא לא ביקר מעולם אצל וטרינר (מלבד לצורך חיסונים) הוא היה כלב שובב על אף גילו המבוגר היה נמרץ. לילה אחד כאשר חזרנו מטיול, הוא התחיל ליילל ולהקיא. הוא הקיא כמה פעמים, ובבוקר לקחנו אותו לוטרינר שטען שהוא סובל מקלקול קיבה ונתן לו אנטיביוטיקה ומשכך כאבים.בנוסף הוא הנחה אותי להאכיל אותו בחזה עוף חי בלבד ובמים.כך עשינו, יומיים הייתה השתפרות במצבו והוא לא הקיא אם כי גם לא התלהב מהחזה עוף ולאחר יומיים שוב התחיל ליילל ולבכות.ביום א לקחנו אותו לוטרינר שהעניק לו את אותו טיפול עם אינפוזיה כי טען שהוא מיובש ואנטיביוטיקה.בנוסף גם הייתה לו בעיה ברגליים וניכר כי הן מאוד חלשות והוא לא יכל ללכת ולרוץ כמו בעבר. יומיים לאחר הביקור שוב הייתה השתפרות במצבו,אם כי ביום שלישי בלילהחלה החמרה במצבו והוא יילל ובכה והקיא. התקשרתי לוטרינר שלו שהיה באירוע משפחתי וכנראה לא הבין כמה המצב חמור,אמר לי לתת לו רבע כדור אופטלגין ולהביא אותו אליו עד הבוקר.הוא רזה המון וסבל מחוסר תיאבון.כך היה מ2 בלילה כאשר תכננו לקחת אותו לוטרינר בבוקר,ולהשאיר אותו שם כל היום לקבלת טיפול. בבוקר מצאנו אותו במצב רע מאוד,הוא שכב עם ראש מוטה לאחור ועיניים בוהות ללא הבעה, טסנו לוטרינר על הבוקר ובאוטו ההמבט שלו לא היה מפוקס עד שהחל לפתע לנשום בכבדות עם הלשון בחוץ ולפתע היה נראה כי הפסיק לנשום.בנוסף הוא גם סבל מקריסת מערכות ולא שלט על צרכיו.טסתי לוטרינר שבדק לו דופק וקבע את מותו :-( הייתה לו הדרדרות מאוד מהירה, ביום רביעי בלילה הוא החל להקיא וביום רביעי בבוקר (שבוע למחרת) הוא נפטר :-( בנוסף גם 3 שבועות לפני שהחל המקרה נראה כי הוא עייף יותר מהרגיל כי הוא ישן המון, וגם קצת רזה,וגם בעת טיולים רגלו השמאלית האחורית הייתה רועדת וכשהיינו חוזרים מטיול היה צולע אז קיצרתי לו את הטיולים..אינני יודע אם זה קשור לזיקנה או למחלה ממנה סבל..בנוסף גם כחודש לפני המקרה כאשר טיילנו הבחנתי כי יש בפיו עצם שבלע לאחר שניסיתי ככל יכולתי להוציא לו אותה מהפה.חשבתי שאולי העצם הייתה מקור למחלה או זיהום כי באותו ערב היו לו עיוותים מוזרים בפנים והיה כזה אפטי אם כי בבוקר הכל עבר והוא חזר לעצמו.
הייתי מאוד מאוד שמחה אם תוכלי לתת לי את דעתך בעניין ולנסות לשער ממה מת הכלב שלי..מקווה שלא בלבלתי אותך יותר מדי...תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב חולה
ד''ר סמדר טל27/04/2009שלום שרית,
ראשית כל אני משתתפת בצערך ואני מבינה שאת עדיין מנסה להתמודד עם האובדן. מבחינת סיבת המוות קשה מאוד ולמעשה בלתי אפשרי לדעת את הגורם. במקרה הנדון, גם בניתוח שלאחר המוות, קשה היה לאתר את הגורם מאחר וודאי ונתרחשו שינויים משניים רבים. הקאות וסימנים של מערכת עיכול הם סימן קליני מאוד כללי ויכול להיות קשור לבעיות במערכת העיכול עצמה ובעיות רבות מחוץ לה (כבד, כליה, לבלב, דלקות, זיהומים, גידולים וכ'ו). העיוותית שציינת קשורים אולי למצב נוירולוגי (מצב של מערכת עצבים) בו היה שרוי כלבך אך גם כאן ייתכן ומדובר באפקט משני. לא ציינת אם בוצעו בדיקות דם או בדיקות דיאגנוסטיות אחרות שיכולות למקד את את החיפוש ועל כן בשלב זה לא ממש אוכל להתקדם בניתוח של המקרה.
חזקי ואמצי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלתי
שרית28/04/2009ד"ר סמדר טל היקרה, ראשית כל ברצוני להודות לך על תשובתך..
אני אכן עדיין כואבת את אובדנו וכל סימני השאלה מקשים עליי אף יותר.
לשאלתךהכלב שלי לא עבר בדיקות דם או בדיקות דיאגנוסטיות מאחר והוטרינר הניח הנחה מוטעית ואמר כי הכלב שלי ממש לא הולך למות ושמצבו טוב לא ראינו בכך צורך...במבט לאחור חבל מאוד שכך...
שאלה נוספת לי אלייך שמאוד מטרידה אותי..
כאשר הלכנו לקבור את כלבי, כ30-40 דק לאחר הביקור אצל הוטרינר, הוא היה עטוף בשקית ניילון שחורה, וכאשר הנחנו אותו לפני שכיסינו אותו אני זוכרת שקלטתי תזוזה מתוך השקית. חברה שלי טענה שזו הרוח, ומבירור שעשיתי בנושא אמרו לי כי יש רפלקסים לבני אדם כמו לבעלי חיים לאחר המוות. באותו רגע לא בדקתי כי הייתי במצב לא טוב וגם הוטרינר בדק לו דופק וקבע את מותו.
אני מתביישת לשאול אותך זאת אם כי זה ממש רודף אותי.
האם זה ייתכן כי אלו היו רפלקסים לאחר המוות?מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל29/04/2009שוב שלום שרית,
אני יכולה לנחם אותך בעובדה שכלבך סבל ממצב מאוד אקוטי וככל הנראה מדובר היה במחלה קשה שאכן הביאה למוות תוך זמן קצר, כך שיש סבירות גבוהה, אם כי לא ניתן באמת לדעת, שגם עם איבחון מדוייק וטיפול אינטנסיבי התוצאה הייתה דומה.
כן, גם לכלבים ולבעלי החיים האחרים יש פירוק של מטען שמצטבר בתאי השריר והעצבים לאחר המוות ולפעמים יש תנועת שרירים והפעלת רפלקסים לאחר המוות.
אין צורך להתבייש והרגשות שלך לגמרי מובנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה סמדר, יש לי שאלה אחרונה...
שרית01/05/2009תודה סמדר על תשובתך,ברצוני לשאול אותך שאלה נוספת ואחרונה...
ככה,הכלב שלי נפטר בינואר.. ובנובמבר קרה לו משהו שלא קרה לו בעבר ושלא ייחסתי לו יותר מדי חשיבות,אך עקב מותו אני תוהה אם יש קשר בין הדברים..
הוא היה כלב מאוד מאוד שקט אם כי שובב ומלא חיים :) בנובמבר,הוא היה יכול לשבת בשקט כמו תמיד בסלון ופתאום התקף נביחות חזקות לא מוסבר,כאשר לא היה לנו מושג מה הסיבה,מה גם שלא הושמעו נפצים או רעש כלשהו שפחד ממנו,היה נובח ככה גם באמצע הלילה ממש בצורה אגרסיבית (לא היה מדובר ביללות של בכי אלא ממש בנביחות) כאילו נכנס בו איזה דיבוק והיה מאוד חסר מנוחה ורצה את תשומת לבנו .. מה שלא קרה לו כל ה14 שנה שהיה ברשותי...
בוקר אחד אחרי לילה של נביחות גילינו שהוא פשוט ברח מהבית אולי משהו בחוץ הטריד אותו, (בנוסף לנביחות הוא היה מאוד חסר מנוחה)אם כי תודה לאל מצאנו אותו.
לא נראה לי שזה נבע מהיותו מיוחם כי כמו שכבר ציינתי כל ה14 שנה לא קרה כזה דבר..זה נמשך בסביבות השבוע וחצי שבועיים..
האם לדעתך זה היה כבר אז קשור למחלה שהתפתחה והתפרצה עם הזמן וכי הנביחות בעצם נבעו מכאבים? האם נתקלת פעם בכזה מקרה מוזר?
בנוסף ברצוני שוב להודות לך על כל תשובותייך,
שיהיה לך שבת שלום!
שרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל02/05/2009שלום,
בהחלט ייתכן שיש קשר בין הדברים. בכלבים ידועים התקפי עוויתות (התקפים אפילפטיים) שבאים לידי ביטוי בנביחות ללא סיבה מוצדקת ובצורה חריגה כמו שאת מתארת. בגלל הגיל המאוחר בו הופיע לראשונה התקף שכזה נראה כי לא מדובר באפילפסיה אמיתית אלא במחלה אחרת שהביאה להופעת ההתקף (במידה ואכן היה מדובר בהתקף עוויתות). מחלות שיכולות להביא לעוויתות יכולות להיות מחלות כבד, כליה, חוסר איזון במלחים, מחלות הורמונליות, גידולים שונים, גידולי מוח ועוד מצבים רבים ומגוונים.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר טל סמדר
שרית06/05/2009תודה על המענה (המאוד זריז יש לציין) עזרת לי מאוד..
למרות שכנראה לעולם לא אדע את הסיבה האמיתית שממנה נפטר הכלב שלי אני לפחות מתנחמת בעובדה שהוא נפטר בגיל מבוגר ושכל חייו היה כלב בריא ושמח :)
המשך יום טוב!
שרית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימוםגלי שלזינגר24/04/2009
שלום רב,
לפני כשבועיים אימצנו גורה כבת חודשיים שמעורבת כניראה עם זאב- לפי הצבעים.
שמנו לב שהיא קצת משלשלת אז הוטרינר נתן לה כדורים למשך 5 ימים - מטרוג'יל 250 מ"ג . חצי כדור בוקר וערב.היא כבר קיבלה 3 כדורים ונותרו עוד שניים. הצואה שלה אכן פחות נוזלית, אם כי לעיתים עוד רכה.
היום בבוקר הבחנו כי לאחר שהיא עושה קקי, יוצאות לה טיפה-שתיים של דם. זה קרה גם אחה"צ.
ניראה לי שהיא מאד צעירה לייחום.
האם עלינו לעשות משהו איתה?
תודה
גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
ד''ר סמדר טל24/04/2009שלום גלי,
ראשית צריך לוודא מה מקור הדימום, האם מדובר בדימום מהאנוס (פי הטבעת), מהרקטום (מעי גס) מהוגינה (נוזל וגינלי או שתן). לפי היסטוריית השלשולים ייתכן ומקור הדימום ממערכת העיכול.
המלצתי היא לגשת למרפאה וטרינרית ולבצע בדיקת צואה כדי לנסות ולאתר טפילי מעיים או דלקת מעיים חיידקית. בנוסף מומלץ לבצע שני טיפולי תילוע עוקבים בהפרש של 10 ימים ואולי להוסיף טיפול אנטיביוטי על הטיפול שניתן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב בן 15אניטה23/04/2009
בילי הוא בן 15.כלב מעורב אותו אנו אוהבים. לאחרונה בעיות של בריחת שתן בבית ולפעמים גם צואה. לפני שנה וחצי עבר עיכור שזה היה אמור לעזור לבעיה. הוא כלב לא גדול , מעט יותר מפינצר.
אבל סובל מבעיה באגן. אפשר לראות לפי העמידה שלו שמאוד קשה לו לעמוד ופשוט הרגליים האחוריות מתקפלות. קנינו לו מזון מיוחד וכן תרופה כמו מגה גולפקס לאנשים. אבל שום דבר לא עוזר ,פשוט כואב הלב. האם הכלב סובל במצב כזה? ומה אפשר לעשות האם לתת תרופה לכאבים ?
אודה מאוד אם אקבל תשובה. אניטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות אגן ובריחת שתן
ד''ר סמדר טל23/04/2009שלום אניטה,
אחד הגורמים לבעיות שתן וצואה בכלבים מבוגרים היא הגדלה של בלוטת הערמונית (פרוסטטה). העיקור שבוצע לפני שנה מטרתו הייתה להוריד את הרמה של ההורמון הזכרי (טסטוסטרון) ולהפחית את גודל הערמונית במידה והיא שפירה. ישנם מקרים בהם הערמונית עוברת תהליך גידולי ממאיר ואז לעיקור יש פחות השפעה.
בעיית האגן שאת מתארת יכולה להיות גם בעייה עצבית של החוליות האחוריות בעמוד השדרה שמשפיעה גם על הרגליים האחוריות וגם על שליטה בשלפוחית השתן ועל מתן צואה.
אני מציעה לבצע בדיקת אולטרסאונד בכדי לוודא שבלוטת הערמונית אינה מהווה יותר איום ובמידה ולא, לבצע בדיקה נוירולוגית הכוללת בדרך כלל גם צילומי רנטגן של עמוד השדרה.
תוכלי לגשת עם בילי למרפאה ולהתייעץ לגבי התהליך האבחוני ובינתיים גם יוכלו לתת לך תרופות לשיכוך כאבים עבורו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אני יודעב טויטו23/04/2009
לזהות אם האוכל הרטוב שאני נותן לחתולי מכיל את מה שהוא צריך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון רטוב
ד''ר סמדר טל23/04/2009שלום,
במידה וכתוב ע"ג האריזה שהמזון "מאוזן ומלא" ומדובר בחברה מוכרת יש להניח שהוא מכיל את כל המרכיבים בכמות וביחס הנכונים. בכל מקרה אמורה להופיעה על התווית רשימה של כל המרכיבים והתוספות, אתה יכול לגשת עם התווית למרפאה וטרינרית ולהתייעץ עם הרופא.
באופן עקרוני, מזון רטוב מכיל כמות גדולה של מים על חשבון מרכיבים מוצקים ולכן לחתולים בריאים כדאי תמיד לתת מזון יבש מאיכות טובה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגי חיסוניםרוני22/04/2009
שלום רציתי לדעת בבקשה את השמות של החיסונים שכלולים במשושה
אם אשפר באנגלית
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משושה-גורמי המחלה
ד''ר סמדר טל22/04/20091. Parvo
2. Distemper
3. CAV-2 (Canine Adenovirus type 2)
4. Parainfluenza
5. Leptospira icterohaemorrhagiae
6. Leptospira canicola* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתוליםדינה21/04/2009
כשחתול מזדווג עם חתולה, הזכר מפסיק לעקוב אחריה??
אני רוצה לעקר את החתולה שלי אבל יש לה גורים...
אמרו לי גם שהחתולה צריכה להיות שם להשגחה ל24 שעות... בגלל זה אני לא יכולה...
אבל אני גם רוצה שהזכרים יפסיקו ללכת אחריה.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיקור חתולה
ד''ר סמדר טל22/04/2009שלום דינה,
כל עוד החתולה מיוחמת זכרים ימשיכו לעקוב אחריה ולחפש את קרבתה, חתולה יכולה להזדווג עם מספר זכרים ולהחזיק גורים מאבות שונים ברחמה.
במקרה הנדון החתולה נמצאת אחרי המלטה והיא כבר אינה מיוחמת כך שסביר להניח שהיא נמצאת במקום שקט עם הגורים ללא הפרעת זכרים. בכל מקרה, גורים נגמלים מיניקה בסביבות גיל חודש, תוכלי להמתין ולקחת את החתולה לעיקור ולהחזירה עוד באותו הערב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל אני שאלתי אם
דינה23/04/2009אם הזכר שהזדווג איתה מפסיק ללכת אחריה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל23/04/2009אם היא מיוחמת - כן
אם היא מניקה סביר שלא, אבל אי אפשר לומר בודאות שהוא לא ימשיך לעקוב אחריה, יש חתולות שמתייחמות שוב תוך זמן קצר מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשת המלצה למזון לכלביםלי21/04/2009
שלום, ברצוני לקבל ממך כווטרינרית מוסמכת המלצה לגבי מזון טוב עבור כלבי.
יש לי לברדור מעורב בן 7 וכעת הוא אוכל רליש סופר פרימיום (אם את מכירה). באינטרנט קראתי גם על חברות רויאל קנין ופרו פלאן.
האם תוכלי להמליץ לי על אחת החברות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזון
ד''ר סמדר טל22/04/2009שלום לי,
זו לא הבמה להמליץ על מזון מחברה מסוימת ולא אעשה זאת. חשוב לבחור במזון "מאוזן ומלא" שמכיל את כל המרכיבים הדרושים ביחס ובכמות המתאימה. לגבי מזונות ספציפיים את מוזמנת להתייעץ באופן פרטי עם הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורה עם עיניים נדבקותעדי אילדיס21/04/2009
שלום,
נולדו 3 גורים בגינה שלנו, והאמא לקחה איתה 2 מהם וגורה אחת נטשה אצלנו.
אני לא יודעת לומר בת כמה היא, אבל קניתי לה אוכל יבש שמרטיבים לגורים והיא אוכלת אותו מצוין, אני מעריכה שהיא כבת 4 שבועות.
מידי יום אני מנקה לה את העיניים עם צמר גפן ומים חמים.
כבר חל שיפור, אבל זה חזר ובגדול-
היום היא התעוררה עם 2 עיניים דבוקות ולא ראתה כלום והתרוצצה ונילחצה.
ניקיתי לה הכל, היו הפרשות רטובות בצבע צהבהב והפרשות יבשות.
בנוסף, המסגרת של העין בצבע ורוד-אדום.
לאחר מכן, מרחתי לה משחת סינטומיצין.
רציתי לשאול מה עוד אפשר לעשות?
האמא ושני הגורים נימצאים קרוב,ואני מאכילה גם את האמא, ושמתי לב שגם ל-2 הגורים יש עין אחת סגורה.אני רוצה לטפל בהם והם בורחים, ואני מפחדת שהאמא תריח שנגעתי בהם ותפסיק לדאוג להם.
מה המלצתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים
ד''ר סמדר טל21/04/2009שלום עדי,
דלקות עיניים בחתולים נגרמות בעיקר מגורמי מחלה זיהומיים: וירוס ההרפס (של חתולים), חיידק הקלמידיה והמיקופלסמה. הדרך הטובה ביותר לטפל היא ע"י ניקוי ההפרשות, קומפרסים פושרים של צמר גפן טבול בתה קמומיל ומריחת משחת עיניים המיועדת לדלקות עיניים בחתולים ומכילה אנטיביוטיקה מסוג אוקסיטטרציקלין ופולימיקסין הפועלת טוב יותר על המרכיב החיידקי של הדלקת, תוכלי לרכוש אותה במרפאה וטרינרית. במידה ויופיעו סימני מערכת נשימה בנוסף לדלקות העיניים מומלץ להוסיף גם טיפול אנטיביוטי סיסטמי ולהביא את הגורה לבדיקה במידת האפשר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבאיזו תדירות עלי למרוח את המשחה
עדי אילדיס21/04/2009תודה ד"ר סמדר טל על התגובה המהירה,
חשוב לי רק לדעת איפה אני יכולה למצוא בתי מרקחת/מרפאות בהם ניתן לרכוש את המשחה? באיזו תדירות עלי למרוח?
תודה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל21/04/2009תוכלי לרכוש משחה מתאימה במרפאה וטרינרית שם ינחו אותך באיזו תדירות יש למרוח אותה. בבתי מרקחת רגילים לא מוכרים תרופות וטרינריות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בגורים עם דלקת עיניים
צחי05/05/2009גם לי בחצר יש גור כזה , אני התחלתי טיפול במשחת סינטומיצין 5% (משחת עיניים לאנשים) האם גם הטיפול הזה יעיל ?
דרך אגב אני רופא (של בני אדם)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשחת עיניים
ד''ר סמדר טל05/05/2009שלום צחי,
סינטומיצין מבוססת על כלורמפניקול ופחות מתאימה לדלקות עיניים בחתולים. ממולץ להשתמש באנטיביוטיקה מסוג אוקסיטטרציקלין ופולימיקסין הפועלת טוב יותר על המרכיב החיידקי של הדלקת אותה ניתן לרכוש במרפאות וטרינריות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייבשות פטמות אצל חתולה מניקהגלילית20/04/2009
החתולה שלי המליטה לפני חודש (4 גורים).
בסוף השבוע שמתי לב שאחת הפטמות מיובשת. היום ראיתי שעוד אחת במצב דומה.
האם זוהי תופעה נורמלית?
אם לא, מה אני אמורה לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה
ד''ר סמדר טל21/04/2009שלום גלילית,
גורי חתולים יונקים במהלך 3-4 שבועות ומתחילים גמילה בסביבות גיל זה. לא ציינת אם התחלת לתת מזון גורים יבש או האם יש לגורים גישה למזון האם, בכל מקרה, מומלץ להתחיל ולתת מזון גורים מאיכות טובה, ניתן להרטיב אותו מעט בימים הראשונים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולים..דניאל20/04/2009
שלום רב,
חתולים תוקפניים - החתולה שלי שבחצר היא עוד גורה והיא מבין 3 הגורים (ת'אמת הם לא ממש גורים כבר אבל עדיין קטנים) הכי קשורה אליי, וממש חברותית שבחיים לא תתקוף אותי גם אם אפריע לה!היום היא התנהגה באופן שבחיים לא ראיתי, התחילה לתקוף אותי אפילו ואת האחים שלה, ואפילו את החתולה הגדולה שלנו שהיא בהריון, שבכלל היא לא הפסיקה לתקוף אותה.רק החתולה הגדולה הייתה בקרבתה היא תקפה אותה.בחיים לא ראיתי אותה ככה!!
ממה יכול להיות שהחתולה האהובה שלי ככה עצבנית- ברמותת. ממה יכול להיות? יכול להיות והזכרים הגדולים בשכונה הכניסו אותה להריון (אבל הרי היא קטנה מידי בשביל להיכנס להיריון)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוקפנות חתולים
ד''ר סמדר טל20/04/2009שלום יובל,
בין חתולי רחוב יש בדרך כלל יחסי כוחות והיררכיה ברורים שמדי פעם מתערערים בעקבות כניסה של פרטים חדשים לקבוצה, תקופות ייחום של הנקבות, גורים חדשים ושינויים נוספים שיכולים לבוא לידי ביטוי ביללות איום, קרבות רחוב ועוד.
בקרב אוכלוסיית חתולי רחוב נקבות יכולות להיכנס להריון כבר בייחום הראשון שלהן שיכול להיות מוקדם מאוד ולכן אפשר להניח שהיא כבר בהריון. על מנת למנוע קרבות כאלו מומלץ לבצע עיקור וסירוס של הפרטים, תוכל להתייעץ עם העירייה או עם וטרינר מקומי באפשרויות הקיימות לרשותך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה..
דניאל24/04/2009עכשיו החתולה בסדר גמור, כלומר היא חזרה לעצמה.
אז איך יכול להיות שבמשך יומיים היא הייתה איך שהיא הייתה ועכשיו מתנהגת כמו פעם כאילו לא קרה כלום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל24/04/2009שוב שלום יובל,
החתולה שלך נמצאת בתקופה של שינויים הורמונליים העשויים להביא לשינויים חדים בהתנהגות.
מאחר ומדובר בחתולה צעירה מאוד אני ממליצה לגשת איתה למרפאה וטרינרית שם ינסו לבדוק אם היא אכן בהריון ותוכל לשקול לבצע עיקור. חשוב לדעת שהמלטה בגיל צעיר מדי עלול לסכן הן את החתולה והן את הגורים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבי נחתך בכף רגלוקרין19/04/2009
שלום, יש לי גולדן רטריוור בן 5 שנים, לפני כמה ימים הוא נחתך בכף רגלו הקדמית בין האצבעות (באזור הורוד שם לא בכרית השחורה והקשה) הכלב צולע קצת ועייף בלי מצב רוח שזה ממש לא אופייני לו... האם זה יתאחה לבד? האם הכלב זקוק לאנטיביוטיקה מחשש לזיהום? מה עלי לעשות??
תודה, קרין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתך בכף הרגל
ד''ר סמדר טל20/04/2009שלום קרין,
חתכים בכף הרגל יכולים להיות קלים למראית עין אך התנועה הרבה של האיזור מפריעה מאוד לתהליך ההחלמה וכמו כן הקרבה לקרקע עלולה להביא לזיהום. ברוב מקרי פציעות הרגליים מבוצע קיבוע של איזור הפצע, תפרי עור במידת הצורך, טיפול אנטיביוטי וכ'ו.
לגבי מצבו הכללי של כלבך, בדרך כלל פציעה קלה לא גורמת לשינוי בהרגשה הכללית . אני ממליצה לגשת איתו למרפאה וטרינרית ולבדוק שלא נפגע במקום נוסף ושאינו סובל מזיהום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עדיף קולר או טיפותyosi19/04/2009
מתלבט בין שימוש ב- KILTIX לטיפות כמו ADVANTAGE .מה עדיף ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול כנגד טפילים חיצוניים
ד''ר סמדר טל20/04/2009שלום יוסי,
הקולר שאתה מתלבט לגביו מגן כנגד קרציות ואילו הטיפות מגנות כנגד פרעושים. ישנם תכשירים משולבים המכילים חומר כנגד פרעושים וכנגד קרציות וניתנים בטיפות ע"ג העור.
במידה ובחרת לטפל בחומר כנגד פרעושים בלבד מומלץ להשלים ע"י שימוש בקולר. בכל מקרה יש לבחור בחומר המתאים למשקל הכלב ולגילו ובמידה ומדובר בקולר יש לבחור את המידה המתאימה עם ריכוז החומר המתאים על מנת למנוע הרעלה. אם מדובר בחתול יש איסור על שימוש ברוב החומרים כנגד קרציות, ובמידה ואתה מגדל בנוסף לכלב גם חתול יש לנקוט משנה זהירות בשימוש בחומרים רעילים לחתולים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכר לסיעוד וטרינריגילה18/04/2009
אני מתחילה לעבוד כסייעת וטרינר ומנהלת מרפאה וטרינרית פרטית בצפון. האם מישהו יכול לייעץ לי על כמה שכר אני צריכה לבקש עבור תפקיד כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בסביבות
יוני18/04/2009בסביבות ה- 8,000 עד 10,000 ש"ח לחודש למשרה מלאה, כמובן שמשתנה ממקום למקום אבל זה הממוצע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלי18/04/2009
שלום, יש לי כלב לברדור מעורב בוגר בן 7 עוד מעט.
בזמן האחרון הוא מסרב לאכול את המזון היבש שלו ורוצה רק אוכל של בית.
בדרך כלל אנחנו נותנים לו מעט שאריות (ללא עצמות כמובן) מאוכל ביתי ואת זה הוא אוכל בשמחה רבה אבל את המזון היבש הוא לא רוצה לאכול.
מה אפשר לעשות?
בתודה
לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם אינו סובל ממחלה כלשהי
ד''ר סמדר טל18/04/2009מומלץ להתעקש- להציע לו את מזונו כפעמיים ביום לחצי שעה ולא להשאיר אותו לפניו כל היום-ולא! להציע מזון ביתי! אלא אם אתם רוצים לתת מזון ביתי ואז יש ללמוד כיצד לעשות זאת בצורה מאוזנת ולא מתן שאריות מזון. ואם זה לא עובד- התייעצו עם מאלף כיצד לפתור את הבעיה.ן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי
לי23/04/2009קודם כל רציתי להודות לך מאוד על תשובתך המהירה והיעילה.
אכן לאחר שלא נתתי לו מזון ביתי הוא חזר לאכול את המזון היבש, אך מסכים לאכול פעם אחת ביום.
שאלתי היא האם ארוחה אחת ביום אמורה להספיק לו? (הוא כלב מגזע גדול -לברדור)
ואם כן מתי רצוי לתת לו אותה? (בוקר צהריים או ערב)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל24/04/2009שוב שלום לי,
היצרן מפרסם בדר"כ טבלה מסודרת של כמויות המזון שיש לתת לפי משקלו של הכלב והן בדר"כ מחושבות ליום שלם. תוכלי לראות שהוא אוכל מספיק אם הכמות שאת נותנת מתאימה לטבלה. העיתוי תלוי בך, מתי נוח לך לתת לו. חשוב לדעת שבמידה וקצב האכילה גבוה כדאי בכל זאת לנסות ולחלק את המנה לשתי ארוחות מחשש למצב מסכן חיים המכונה "היפוך קיבה" שיכול להופיע בכלבים מגזעים גדולים אחרי ארוחות גדולות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפוך קיבה
לי26/04/2009היי, קראתי קצת על היפוך קיבה באינטרנט וראיתי שאחד הגורמים לכך הוא "פעילות גופנית קשה על בטן מלאה". אני מטיילת עם הכלב שלי שלוש פעמים ביום (בוקר צהריים וערב). טיול הצהריים מתרחש לאחר ארוחתו של הכלב. שאלתי היא האם הטיול נחשב לפעילות גופנית קשהה שבגללה עלול להיווצר חס וחלילה היפוך קיבה?
יש לציין שבצהריים הכלב אוכל כוס וחצי של מזון יבש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל27/04/2009שלום לי,
לצערינו היפוך קיבה הוא מצב שיכול להיגרם באופן ספונטני וללא כל פעולה מקדימה. בכלבים שכבר סבלו בעבר ממצב זה מומלץ לחלק את כמות המזון למספר ארוחות ולתת את המזון אחרי פעילות גופנית ולא לפניה.
באופן עקרוני טיול לא נחשב לפעולה גופנית קשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני עומד להתחדש בגורת גולדן רטריברברני17/04/2009
ויש לי מס' שאלות:
1. מהו פרוטוקול החיסונים המומלץ לגורה מגיל 7 שבועות ואילך ?
2. מהו חיסון בשם יוריקן?
3. מהו הגיל המומלץ וכדאי לעיקור?
4. מהו מזון הגורים הטוב ביותר והמומלץ ביותר ?
אודה מקרב לב לתשובתכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר מדוע אינך עונה לי?
ברני17/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסבלנות היא מילת המפתח
יוני17/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה יוני. מה הייתי עושה בלעדיך
ברני18/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתתחדש
ד''ר סמדר טל18/04/20091. לכל וטרינר פרוטוקול חיסון משלו וזה גם תלוי בסוג החיסון- לרוב מדובר ב3-4 חיסוני משושה,חיסון כלבת ושבב, תילוע לתולעים ותילוע לתולעת הפארק וכן מומלץ חיסון למניעת שעלת.
2. זהו חיסון משושה שעל פי המלצת היצרן מיועד למתן רק 2 פעמים בגור ולא יותר. ושוב - לכל וטרינר בחירתו לגבי מתן סוג חיסון כזה או אחר לפי ראות עיניו ולפי הבנתו.
3. הגיל המומלץ לעיקור הינו לפני ייחום ראשון- בדרך כלל בסביבות גיל 6 חודשים. הייתרון הגדול שבעיקור לפני ייחום ראשון הינו בכך שלכלבה שעוקרה בגיל זה יש 0% סיכויים ללקות בסרטן עטינים. לאחר ייחום ראשון סיכון זה עולה ל10% וגדל עם כל ייחום.
4. אין אני יכולה להמליץ כאן על מזון כזה או אחר- אני משוכנעת שתקבל המלצות מהוטרינר שלך לגבי סוג המזון שיתאים לכלבתך. מה שאני כן יכולה להעיר הוא שלגולדנים יש פעמים רבות עור רגיש מאוד ושווה להשקיע במזון שהינו מומלץ לשמירה על העור והפרווה- וקיימים מזונות כאלה גם לגורים.כמו כן עליה לקבל מזון המיועד לכלבים הגדלים מהר על מנת למנוע בעיות בעצמות ובמפרקים.
בהצלחה ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית , תודה על תשובתך המקיפה
ברני18/04/2009שנית , אין לי עדיין וטרינר . אני אקבל את הגורה רק ב 22 למאי .
שלישית , אני די מבולבל - פרוטוקול חיסון לגורים הוא לא משהו קבוע או שכל אחד יכול להחליט מה מתאים לו? ואיך אני אדע לבחור מה טוב יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכל חברה המייצרת חיסונים
ד''ר סמדר טל18/04/2009ההמלצות שלה לגבי כמות החיסונים הרצויה, וכמו כן כל כלב מגיב בצורה שונה לחיסונים. ברוב המקרים וטרינרים נותנים 3 חיסוני משושה אבל קיימים פרוטוקולים שונים לחיסונים השונים וכן וריאציות מסוימות בין וטרינרים.
אני ממליצה לך למצוא וטרינר שאת סומך עליו ולתת לו לחסן לפי המקובל עליו. אם אתה רוצה לדעת באם כלבתך מחוסנת אכן בסוף הסדרה- קיימות בדיקות סרולוגיות לצורך הענין.
לגבי הוריקן- אין לי תשובה מבוססת לתת לך באם חיסון זה עדיף על אחרים. שוב הייתרון שלו הינו ששיש על פי היצרן צורך רק בשני חיסונים ולא יותר בגור- אתה יכול לברר יותר פרטים לגבי חיסון זה אצל היצרן או היבואן אם הדבר מעניין אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מודה לך על העזרה ועל חביבותך
ברני18/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחסון יויקן טוב ממשושה ? מה ההבדל אם
ברני18/04/2009יש בכלל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)





