פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם מותר להשתמש ב"רבולושן" לגור כלב
    לי
    08/07/2009

    שלום סמדר,
    יש לי גורת גולדן בת חודשיים, רציתי לדעת האם מותר להשתמש בחומר נגד פרעושים שניקרא רבולושן. קראתי שלא ממולץ ורציתי את עצתך.
    תודה מראש
    לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חומרים נגד פרעושים

    ד''ר סמדר טל
    10/07/2009

    לי שלום,

    כמדומני, לפי דיווח היצרן הרשום על הקופסא מותר להשתמש בחומר בכלבים מעל גיל 6 שבועות ובחתולים מעל גיל 8 שבועות. בכל חומר נגד פרעושים יש להיצמד להוראות היצרן, מאחר שהאמפולות השונות מכילות מרכיבים שונים.

    אין מניעה לשימוש בחומר זה בכלבתך. חשוב עם זאת לשקול אותה ולוודא שהכמות הניתנת לה הולמת את משקלה ואינה רבה מדי.

    סופשבוע נעים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטלת שתן אצל חתול
    סיוון
    07/07/2009

    שלום, יש לי חתול כבן שנתיים, פרסי סיבירי. הוא אצלנו חצי שנה. הבעיה היא שהוא כל הזמן מטיל שתן על הספות. כל פעם אנחנו מנקים והוא עושה זאת שוב.
    חשוב לציין שהוא מסורס וכמו כן לאחר ביקור אצל וטרינר נשללה דלקת בדרכי השתן.
    אנחנו לא מבינים מדוע הוא מתנהג כך. היה לנו בעבר חתול שמעולם לא עשה זאת ! האם הוא מריח אותו על הספות ולכן עושה זאת???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הטלת שתן אצל חתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטל שתן אצל חתול

    סיוון
    07/07/2009

    בהמשך לשאלתי, החתול סבל מדלקת בדרכי השתן והאוכל שלו הוחלף לאוכל מיוחד (cd). למרות זאת גם כשהבדיקות יצאו תקינות, הוא עדיים המשיך להטיל שתן על הספות. מילא עכשיו הוא מריח את השתן של עצמו, אבל למה הוא התחיל עם זה בכלל??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתן שתן במקומות לא מתאימים

    ד''ר סמדר טל
    08/07/2009

    סיוון שלום,

    לעתים קרובות בעיות מכל הסוגים אצל חתולים מתבטאות בסופו של דבר במתן צרכים באזורים שאינם מיועדים לכך. ברגע שמתפתח הרגל של מתן צרכים במקום לא תקין ונשללו בעיות רפואיות יש לנסות להניא את החתול מהמשך מתן צרכים באזור זה.

    מצד אחד יש להרתיע את החתול מהספות- קיימים בשוק מספר תרסיסים שאמורים לגרום לחתולים לסלוד מאזורים מסוימים, כמו כן ניתן לפזר על הספה חפצים ויש לנקות אותה ביסודיות כדי להיפטר מריחות קיימים.

    מצד שני יש לגרום לחתול להעדיף שוב את ארגז החול שלו- מיקום ארגז נוסף בבית, ניקוי החול פעמיים ביום ושטיפת הארגז בעת החלפת כל החול עוזרים לרוב במטרה זו.

    במידה שכל זה לא עזר יש לפנות לווטרינר להמשך ייעוץ,

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור פיקנז
    ענת
    07/07/2009

    שלום!
    יש לי גור פיקניז בן ארבע חודשיים. שמתי לב שאחד מהנחיירים שלו קטן באופן משמעותי מהשני.
    האם זה תקין? זה יכול להיתפתח לאיזה שהם בעיות נשימה ?
    דבר נוסף יש לו דלקת בעיינים איך מטפלים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גור פיקנז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נחיר מוצר

    ד''ר סמדר טל
    08/07/2009

    ענת שלום,

    נחיריים מוצרים הם חלק מתסמונת ברכיצפלית בפקינזים, שהיא מכלול של בעיות היכולות להופיע אצלם בשל המבנה האנטומי של ראשם. על פי רוב יש לפנות לווטרינר לניתוח פשוט שבו מורחב הנחיר הצר כדי למנוע בעיות בעתיד כתוצאה מפגם זה. לעתים קרובות מבוצע הניתוח בגורים במקביל לסירוס/עיקור.

    לגבי דלקת העיניים צריך לבדוק גם זאת אצל וטרינר ולוודא שאין כיב, מחלה כללית או גוף זר בעין. במקרים פשוטים הטיפול הוא לרוב אנטיביוטי.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות נשימה וגירוד
    ענת
    07/07/2009

    שלום
    יש לי מספר שאלות.
    יש לי כלב פיקנז גזעי בן 3 חודשיים שמתי לך שהוא נורא מתגרד בימים האחרונים חשבתי אולי זה מפרועשים או דברים כאלה אבל ניקיתי אותו ואין משהו שנראה לעיו שגורם לו לגירודים, האם יתכן שזב בכלל החום או שיכולה להיות סיבה אחרת?
    בנוסף לכך הוא מתנשם די בכבדות ולפעמיים כשהוא רוצה לישון " לא מוצא את עצמו" ונראה כי משהו מפריע לו. מה הסיבות לכך?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות נשימה וגירוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גירוד ובעיות נשימה

    ד''ר סמדר טל
    08/07/2009

    ענת שלום,

    לא די בניקוי כדי להיפטר מפרעושים ובכלבים ארוכי שיער לא תמיד קל להבחין בהם. אמנם ייתכנו גורמים נוספים לגירוד שאינם פרעושים (דלקת עור אטופית, אלרגיות למזון וזיהומי עור) אולם פרעושים הם הגורם הנפוץ ביותר לגירוד. יש לטפל נגד פרעושים באמפולות נגד פרעושים בהתאם למשקל הכלב אשר מספקות טיפול ומניעה ממושכים (עד 4 שבועות).

    בנוגע הנשימה יש לפנות לווטרינר כדי לאבחן את הבעיה. פקינזים סובלים לעתים קרובות מתסמונת ברכיצפלית- מכלול בעיות הנובעות מכך שראשם פחוס. יש לבדוק אצל הווטרינר אם הכלב סובל מגורמים כלשהם במכלול זה- כמו חך רך מוארך או נחיריים מוצרים המקשים על הנשימה, או שמא מדובר בבעיה אחרת- על ריאות, לב וכדומה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי מתן שתן
    lilach
    06/07/2009

    הכלב שלי בן שנתיים, שוקל שני קילו.

    בשבועיים האחרונים יש שינוי ניכר בכמות השתן. במקום שלולית שתן יוצא כמות מועטה בלבד.

    הוא מרגיש טוב, פעיל, אוכל אותו מזון, ושותה 100-120 מ"ל מים במדידה (אך לא ידוע כמה שתה קודם).

    הוא לא מראה סימני כאב או מאמץ בעת הוצאת שתן.



    וטרינר בדק אותו, מדד לו חום נורמלי, ובדיקת השתן שלו יצא תקינה.

    מצד שני, הבעיה נמשכת. האם יכול להיות מקור אחר לבעיה שכדאי לבדוק?

    האם לחילופין ייתכן שהכלב יתחיל לשתות כמות קטנה יותר של מים (דווקא בקיץ)?

    מה כדאי לעשות?



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי מתן שתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות במתן שתן

    ד''ר סמדר טל
    08/07/2009

    לילך שלום,

    לאי מתן שתן יכולים להיות כמה גורמים שרובם אינם נורמליים.

    יש לקחת את הכלב לביצוע בדיקת שתן ואף בדיקות דם אצל הווטרינר כדי לבדוק אם הוא סובל מדלקת שתן או מבעיה בכליות.

    מדידת שתייה אכן עוזרת וזהו נתון שכדאי להגיע עמו לווטרינר. יש למדוד ביממה כמה שתה הכלב ולחלק את הכמות לפי משקל גופו. באופן זה ידוע לנו כמה מ"ל לק"ג ליממה שותה כלב - מתקבל מספר שיש לו ערכי ייחוס.

    כמו כן, יש לשים לב האם צבע השתן שונה מהרגיל ואם יש טפטופי דם בכל שלב שהוא בעת ההשתנה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר ללימודי סיעוד וטרינרי בבית דגן
    רון
    06/07/2009

    שלום,

    אני שוקל להירשם ללימודי סיעוד וטרינרי בבית דגן מטעם מכון מגיד.

    רציתי לדעת אם מישהו מכיר את החוג, רצוי אפילו בוגר החוג, שיוכל לספר לי קצת עליו.

    מדובר בלימודים יקרים יחסית והייתי רוצה לדעת טוב יותר למה אני מכניס את עצמי. :)

    תודה,

    רון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיעוד וטרינרי

    ד''ר סמדר טל
    08/07/2009

    רון שלום,

    אני ממליצה לך לפנות לבית הספר ולשאול אם יוכלו להפנות אותך לבוגרי החוג על מנת שאלה יספרו עליו, או לגשת לאחד הימים הפתוחים שהחוג מארגן.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור משלשל אחרי חיסון
    מוריה
    05/07/2009

    שלום,
    יש לי גור רועה בלגי(מלינואה) חדש בן חודשיים שקיבלתי אתמול.
    לפני יומיים הוא קיבל חיסון משושה ראשון ותילוע.
    אתמול הוא שלשל מספר פעמים והצואה היתה ממש נוזלית.
    בפעם הראשונה שהוא שלשל יצאו כמו חוטים עם הצואה(נראה כמו ספגטי) - האם זה בגלל התילוע?
    בנוסף, האם יכול להיות שהוא משלשל בגלל לחץ?

    אודה לתשובה כי זה קצת מדאיג..
    תודה רבה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גור משלשל אחרי חיסון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול לאחר תילוע

    ד''ר סמדר טל
    06/07/2009

    מריה שלום,

    על פניו הגור שלשל תולעים מתות. בתגובה לתילוע מתו התולעים שיצאו בצואה (הספגטי שראית).

    בכל זאת, שלשול מימי בגורים מחייב הסתכלות וביקור אצל הווטרינר מחשש שלא יתייבש ופן יש מחלה נוספת ברקע.

    מומלץ לפנות אל הווטרינר לבדיקה.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת מייאש
    גלי
    05/07/2009

    היא עדיין מתגרדת וגם לא אוהבת את האוכל.
    אני ממש מיואשת, זה סיפור להחליף אוכל כל הזמן.............כי זה עושה שילשול
    דלקת עור אוטופית זו אסטמה? יש אפשרות לבדוק את זה? כי אין לה פצעים על העור
    איך מטפלים בזה ? כדאי אולי לתת לה משהו נגד זה ולראות אם זה עוזר?
    בדקו לה משטח מהעור כי יש קרחת במקום מסוים ליד הקולר ויש לה שמרים והיא מטופלת בשמפו פעמיים בשבוע. אבל אם השמרים היו גורמים לה לגירוד זה אמור היה לרדת אחרי השטיפה בשמפו

    יש רופא שמומחה לעור בכלבים? שעושה טסטים כמו לבני אדם?

    תודה על הכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קצת מייאש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גירוד עור

    ד''ר סמדר טל
    06/07/2009

    היי גלי,

    כפי שאמרתי זה קשה אך לא להתייאש. כל וטרינר כמעט יכול לעשות טסטים לעור או בדיקת דם לנוכחות אלרגנים וכן לקחת ביופסיית עור ולשולחה להיסטופתלוגיה.

    יש רופאה אחת שנחשבת למומחית בתחום העור והיא נמצאית בבית החולים האוניברסיטאי בבית דגן.

    אולם, לפני שפונים למומחה כדאי למצות את הטיפולים שהווטרינר שלך יכול להציע לך. אין צורך בהחלפות מזון תכופות אלא רק במציאת מזון שהיא תאהב. כדי להימנע משלשולים בעקבות מעבר מזון יש להחליף בין המזונות בהדרגה, כלומר לערבב אותם בימים הראשונים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרעושים וקרציות
    שרית
    02/07/2009

    עם בוא הקיץ הכלב שלי התחיל להתמלא בפרעושים וקרציות.במהירות כי גם יש לנו גינה בבית.קניתי לו קפסולות נגד פרעושים וקרציות כי הוא ממש התגרד.
    רציתי לדעת איזה קפסולות הכי טובות לטיפול בפרעושים וקרציות ואם יש צורך גם הקולר?
    הכלב שלי בן שנה ושלושה חודשים והוא מגזע קינג צארלס.

    בעיה שנייה.היום כשניקינו את הבית גילינו מלא קרציות /פרעושים(היצור הקטן הזה שנדבק ומוצץ את הדם עם הרגליים) על הקירות .וזה נורא הלחיץ. איך מתמודדים עם זה. ומה מומלץ לעשות??
    זה קצת מלחיץ כי זה גם בטח נורא מסוכן לבני הבית.
    האם הם יכולות להדבק גם לבני אדם?

    בתודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרעושים וקרציות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טפילים חיצוניים

    ד''ר סמדר טל
    02/07/2009

    שרית שלום,

    במקרים כאלה הטיפול צריך להיות משולב. מומלץ להזמין מדביר מקצועי להדברת הבית והחצר ולוודא שנעשה שימוש בחומרי הדברה שאינם מסוכנים לבעלי חיים. כמו כן יש לשאוב את הבית היטב ולכבס את המצעים שעליהם ישן הכלב.

    יש מגוון אמפולות מצוינות בשוק וכל אחת עונה על צרכים מעט שונים. תוכלו להתייעץ בווטרינר שלכם לגבי האמפולה המתאימה למשקל כלביכם ולגבי תדירות המתן הרצויה.

    אמפולות מסוימות מטפלות בקרציות נוסף על טיפול בפרעושים ובמקרים אלה אין צורך בשימוש בקולר נגד קרציות. אולם, כאשר משתמשים באמפולות נגד פרעושים יש להשתמש גם בקולר נגד קרציות. משך הפעילות של התכשירים השונים שונה ויש לקחת בחשבון שקולרים נגד קרציות נהרסים במגע עם מים.

    חשוב לקחת את הכלב לבדיקה אצל וטרינר שכן פרעושים וקרציות יכולים להעביר מחלות מסכנות חיים.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף עזרה כלב בקושי עומד על הרגליים
    יבגני
    02/07/2009

    שלום,
    לפני כשבועיים הבוקסר בן ה10 שלי הקיא המון דם. הבאנו אותו לוטרינר ואישפזנו אותו.
    1. עשינו לו בדיקות דם כל יומיים.
    2. במשך שבוע וחצי אנזימי הכבד שלו עלו, כדוריות הדם הלבנות היו בסדר.
    3. לבסוף הוחלט לעשות פתיחת בטן על מנת לבדוק האם יש גידול.
    4. כמה ימים לפני הניתוח הכלב הפסיק לאכול וגם הקיא מיד מים ששתה. לאורך האשפוז הוא על ערוי.
    5. הכבד נראה בסדר, נמצאו שני גושים אחד בכיס המרה ואחד על הטחול. שניהם נשלחו לביופסיה שטרם חזרה כיס המרה הוסר כמעט כולו. אחרי הניתוח הוא הרגיש די בסדר, אבל בימים האחרונים הוא מקיא משתיה לא רוצה לאכול.
    6. הוא רזה מאוד והיום הוא חלש מאוד, בקושי עוד על הרגליים.
    7. אנזימי הכבד ירדו אבל כדוריות הלבנות עלו מאוד.
    8. במסגרת הדגימה שנלקחה מכיס המרה נמצא חיידק שנקרא
    פסאודומונוס, הרופא אומר שהחיידק להבדיל בדר"כ נמצא בתוך התא.
    9.הכלב מקבל טיפול אנטיביוטי. אבל ממש נחלש מול העיניים.
    איך עוד אפשר לעזור לו, מה עוד אפשר לבדוק ולחפש? איזה אנטיביוטיקה ניתן לתת לו?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב חלש

    ד''ר סמדר טל
    02/07/2009

    יבגני שלום,

    צר לי מאוד לשמוע שהכלב שלך חולה כל כך. ממה שאתה מתאר נראה שהכלב שלך מקבל את הטיפול המרבי שניתן לתת לו. מובן שעליו להיות מאושפז במצב זה כדי לאפשר מתן של נוזלים ואנטיביוטיקה לתוך הווריד וכן כדי לעקוב אחר מצבו.

    הבחירה לגבי אנטיביוטיקה תלויה בין השאר במצבו, בתוצאות בדיקות הדם ובגורמים נוספים. לעתים מבצעים בדיקת תרבית ורגישות לאיברים הנגועים כדי להחליט מה האנטיביוטיקה היעלה ביותר.

    קשה להציע בדיקות נוספות מבלי להיות מעורבים במקרה הרפואי ובכל התוצאות שהתקבלו עד כה ובמגמה שלהן. במקרים מסוימים ניתן לשקול הזנה בצינור הזנה ישירות לתוך הקיבה, אך עליך לשוחח על כך עם הווטרינר המטפל ולראות אם אפשרות זו בכלל רלוונטית עבור כלבך. מובן שכאשר הכלב חלש יש לשקול כל פרוצדורה שנעשית בכובד ראש.

    אני מקווה שתוצאות ההיסטופתלוגיה ישפכו אור על המקרה ויסייעו לכם לרפא אותו.

    בהצלחה ורפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלרגיה של גולדנית
    גלי
    02/07/2009


    שלום,
    יש לי כלבת גולדן גיזעית שמהיום שהיא אצלי היא אוכלת פרופלן עוף. היא כל הזמן מתגרדת, אוכלת את כפות הרגלים ונושכת את עצמה בגב ובזנב. אין לה פרעושים.
    הוטרינר שלי הציע להחליף לפרופלן סלומון, חושב שתיהיה לה בעיה בהתפתחות משום שזה לא מזון גורים ? היא בת 4 חודשים.כל סוגי המזון נגד אלרגיות הם לא לגורים
    כדאי היה לי לנסות כבש קודם? הוא אמר לי שזה כמו עוף
    הייתי מנסה להחליף לעוף של חברה אחרת הבעיה שזה מסובך להחליף מזון לכלבים כל הזמן משום שהם עלולים לשלשל

    תודה
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלרגיה של גולדנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גירוד בגור

    ד''ר סמדר טל
    02/07/2009

    גלי שלום,

    אלרגיות למזון אינן נפוצות לרוב בגורים בגיל זה וחשוב לפסול גם גורמים אחרים לגרד כמו גרב סרקופטי (סוג של טפיל עור) ואלרגיית עור אטופית. כמו כן חשוב להקפיד על טיפול תכוף למניעת פרעושים במידה שיש רגישות כלשהי אליהם.

    אבחון אלרגיות הוא תהליך מורכב ובמקרים מסוימים כדאי לבצע ביופסיה של העור ובדיקות נוספות כדי לסייע באישור האבחנה.
    את צודקת לגבי החשש להחליף מזונות לעתים תכופות ובכך לגרום לשלשולים. מאידך, במידה שהווטרינר שלך חושד בעיקר באלרגיה למזון עליכם לבחור ביחד את המזון האיכותי ביותר שיתאים לכלבה במשך תקופת המבחן ולעבור להזנה בו באופן מדורג.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לגולדנית האלרגית

    גלי
    03/07/2009

    תודה על התשובה הקודמת :-)

    החלפתי לה לפרופלן סלומון אבל היא אוכלת מזה ממש ממש קצת. היא בת 4 חודשים ושוקלת 11 קילו. הרופא שלי אומר שהיא ממש רזה ושאני צריכה לתת לה יותר מהסלומון, אבל היא לא אוהבת את זה.
    בגלל שהיתה לה קרחת על העור , לקחו לה משטח ואמרו לי שיש לה שמרים ולרחוץ אותה בסבון מיוחד שקניתי. זה השתפר
    איך מאבחנים דלקת עור אוטופית?
    אני לא יודעת מה לתת לה לאכול שתגדל? היא ממש ממש קטנה. אני גם לר רוצה להתחיל לאוסיף לה טונה וכופסאות שימורים שלא תתרגל ולא תרצה לאכול מזון יבש.
    מה את ממליצה?

    תודה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת עור אטופית

    ד''ר סמדר טל
    04/07/2009

    גלי שלום,

    לצערי אינני יכולה להמליץ לך על מוצרים ספציפיים במסגרת זו, אולם יש מגוון מזונות היפואלרגניים שהווטרינר שלך יוכל להמליץ לך עליהן במידה שהבעיה היא שהכלבה איננה אוהבת את המזון המסוים הניתן לה.

    כפי שציינתי האבחון של סיבות לגרד תלוי גם בשלילת גורמים אחרים נפוצים לגירוד. בגורים רזים הסובלים מבעיות עור מומלץ לבצע בדיקות דם כלליות על מנת לוודא שהכלבה בריאה. אם מתן רציף של מזון היפואלרגני בלבד במשך שמונה שבועות פתר את הגרד ובחזרה למזון רגיל הכלבה חוזרת להתגרד סביר להניח שזו אכן אלרגיה למזון.

    כפי שציינתי מומלץ לבצע בגורים מגרד עור עמוק או ביופסיית עור לשלילת גרב סרקופטי וטפילים חיצוניים.

    האבחון ארוך ולעתים מייגע, אל ייאש! אני בטוחה שהווטרינר שלך יעזור לך בבחירות הנכונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסונים,
    גיל
    02/07/2009

    שלום.. השבוע קניתי כלבה מגזע פאג, גזעית, הכלבה בת 7 חודשים,
    לפי מה שהבנתי מהבעלים הקודמים של הכלבה לא שמו לה שבב,
    לפי הפנקס החיסונים יש 3 מדבקות, איך ניתן לדעת איזה חיסונים עשו
    לכלבה בפועל ואיזה חיסון חסר לה?
    אשמח לעזרתכם..
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיסונים,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסוני גורים

    ד''ר סמדר טל
    02/07/2009

    גיל שלום,

    על המדבקות אמור להיות רשום אילו חיסונים ניתנו.
    על פי רוב גורים מקבלים שלושה חיסונים של זריקת משושה ולעתים גם חיסון מוקדם יותר נגד נגיפי גורים.

    מגיל שלושה חודשים חובה בישראל לחסן כל כלב לכלבת ולשבב אותו בעת החיסון.

    כמו כן, יש להקפיד על טיפולים שגרתיים כגון תילוע, טיפול נגד פרעושים וקרציות וזריקות למניעת תולעת הפארק.

    כאשר תיקח את הכלבה לווטרינר קח עמך את פנקס החיסונים והוא יוכל לומר לך מה נעשה ומה נותר לעשות.

    תתחדש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו מוזר מסביב לעין של גור חתולים
    חסוי
    01/07/2009

    שלום יש לי גור חתולים בן 3 חודשים ובימים האחרונים סמתי לב שיש לו כתמים אדומים כהים מסביב לעין שמאל שלו באפאפיים. היום זה התחיל להיות שחור.
    בבקשה עזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצעים בעפעפיים

    ד''ר סמדר טל
    02/07/2009

    עדן שלום,

    קשה להבין מתיאורך אם הפצע עורי או משפיע על העין עצמה.
    כך או כך מוטב שתפני לווטרינר על מנת שיבדוק את העין ואת מצב בריאותו של החתלתול, ייתכן שהוא זקוק לטיפול אנטיביוטי או לטיפול אחר בשביל הנגעים שאת מתארת.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בעור או בפרווה של כלבה
    צליל
    30/06/2009

    שלום
    יש לי כלבה דלמטית גזעית בת 12 שמצבה הבריאותי והגופני מצויין.
    בזמן האחרון הבחנתי שיש לה בעיית נשירה כבדה מאוד,
    ממש כל פעם שליטפתי אותה מצאתי בכף ידי הרבה מאוד שערות.

    היום בערב הצצתי קצת יותר לעומק בפרווה שלה והבחנתי שממש בשורש השערות של הפרווה יש מן לכלוך. הלכלוך הזה נמצא בעיקר בגב, לא ראיתי באזור הרגלים, הבטן או הראש.

    מישהו אמר לי שזה ליכלוך של פרעושים ולכן קילחתי אותה עם שמפו נגד פרעושים אך אני חוששת שזה לא עוזר.

    אני חייבת לציין כי אני מגדלת עוד כלב שאצלו זה לא קיים ואף פעם לא היתה בעיית פרעושים אצל אחד מהם...

    אני ממש מודאגת!!!
    מה זה יכול להיות וכיצד עלי לנהוג???
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכלוכים בעור

    ד''ר סמדר טל
    30/06/2009

    צליל שלום,

    קשה להבין מתיאורך מהם הלכלוכים המתוארים. במידה שזו אכן צואת פרעושים לא די בחפיפה בשמפו נגד פרעושים אלא יש צורך גם בטיפול נגדם, למשל אמפולה נגד פרעושים המתאים למשקל הכלבה ובתדירות מספקת. במקרה זה יש צורך לטפל נגד פרעושים גם בכלב השני (אפילו אם לא רואים פרעושים) ולטפל גם נגד תולעי מעיים.

    לכלוכים אחרים כמו קשקשים יכולים להעיד על בעיית עור אחרת המחייבת בדיקה וטרינרית.

    מבחינת הנשירה, שיערם של כלבים נושר בכבדות בתקופת הקיץ ולרוב הדבר אינו מעורר דאגה אלא אם כן מידת הנשירה חריגה וישנן קרחות או סימנים למחלת עור.

    אני ממליצה לך לפנות עם הכלבה להסתכלות אצל הווטרינר המטפל שלך ולבחירת הטיפול ההולם.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך נפטרים מהליכלוך

    צליל
    01/07/2009

    היום קלחתי אותה וסירקתי אותה כך שבאמת באזורים הבעייתים בעקרבות הסירוק נוצרות קרחות, אך עדיין אינני מצליחה להיפטר מהכול...
    יש קפסולות של חברה מסויימת שאת ממליצה?
    ומה בנוסף עלי לעשות על מנת להיפטר מהצואה של הפרעושים והליכלוך הרב?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואת פרעושים

    ד''ר סמדר טל
    02/07/2009

    צליל שלום,

    הטוב ביותר הוא שתשאלי את הווטרינר שלך איזו אמפולה הוא ממליץ בהתאם למשקל ולמאפיינים נוספים. נוסף על סירוק, רחיצה וסבלנות קשה לעשות דברים נוספים בבית.
    במידת הצורך ניתן לפנות לספר/ית כלבים מקצוע/ית לשם תספורת אשר תקל על סילוק הלכלוך.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור לברדור משלשל
    עירית
    29/06/2009

    הי,
    שמי עירית ואני ובן זוגי הבאנו גור לברדור מקסים בן 6 וחצי שבועות.
    ביום שישי נתנו לו חיסון משושה ותילוע הכלב לא הקיא ולא היו לו שום תופעות אך ביום שבת הגור התחיל לשלשל והצואה יוצאת מאוד נוזלית ולפעמים פחות
    הגור מלא חיים , משחק , אוכל וקופץ חוץ מהשילשולים הוא ממש מתפקד בצורה רגילה.
    מה אני אמורה לעשות אני נורא מפחדת שתקפה אותו איזשהי מחלה לפני שהספקנו לחסן אותו והוא קיבל את זה מהאמא או מהאחים (למרות שהבחור שקנינו ממנו את הגור הוא נורא שומר על הכלבים ולא נתן להם לצאת והתרשמנו ממנו כבחור אחראי...)
    האם לחכות עוד לראות מה קורה?
    אני נורא נורא מודאגת ואשמח לתשובה מהירה...
    ותודה מראש.
    עירית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גור לברדור משלשל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול בגורים

    ד''ר סמדר טל
    29/06/2009

    עירית שלום,

    שלשול בגורים מכל מקור מחייב בדיקה וטרינרית מיידית. מעבר לאפשרות של נוכחות מחלה, חשוב לטפל בגורים קטנים מאחר שאין להם "מחסני אנרגיה" כמו לבוגרים. גור משלשל יכול להתייבש במהרה וגם להידרדר באופן פתאומי.

    נוסף על כך, מחלות גורים מסוימות מתבטאות בשלשול ומצריכות טיפול אינטנסיווי של אנטיביוטיקה ונוזלים.

    גורים הם חיות רגישות, גם כאשר משגיחים עליהם היטב הם יכולים לחלות, בדיוק כמו אצל תינוקות.

    המלצתי היא שלא תחכו ותגשו מייד לווטרינר המטפל שלכם.

    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום